63 ساله شدن کارگردان فیلم Boyhood

جدیدا خبری تحت عنوان 63 ساله شدن کارگردان فیلم Boyhood به انتشار رسیده است که بازخورد وسیعی میان کاربران فضای مجازی داشته است.

کارگردان محبوب فیلم Boyhood و فیلم‌های عاشقانه‌ی سه‌گانه Before امروز 63 ساله شد. او گفته اگر سینما نقاشی بود، می‌توانستیم زمان را رنگ آن بدانیم. در ادامه مطالب بیشتری از این شخصیت مشهور خواهیم داشت.

63 ساله شدن کارگردان فیلم Boyhood

تولد 63 سالگی کارگردان Richard Linklater

ریچارد استوارت لینکلیتر متولد 30 ژوئیه 1960 کارگردان، بازیگر و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی است. او برای فیلم‌نامه فیلم پیش از غروب توانست به‌طور مشترک با کیم کریزان، ایتن هاک و ژولی دلپی نامزد دریافت جایزه اسکار شود.

از فیلم‌های مهم او می‌توان به نوار، پیش از طلوع، پیش از غروب،پیش از نیمه شب، و ملت غذای آماده و پسرانگی،اهتزاز آخرین پرچم، اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

فیلم جدید ریچارد لینکلیتر با نام HitMan در جشنواره ونیز امسال اکران می‌شود

نقد فیلم Hitmans Wifes Bodyguard

63 ساله شدن کارگردان فیلم Boyhood
63 ساله شدن کارگردان فیلم Boyhood

63 ساله شدن ریچارد لینکلیتر

لینکلیتر به داشتن سبک و روش متمایز فیلمسازی معروف است. بسیاری از فیلم‌های او به دلیل ساختار ضعیف روایت خود مورد توجه قرار گرفته‌اند. سه گانه پیش از این و پسرانگی هر دو دارای بازیگران یکسانی هستند که در طی سالیان طولانی فیلمبرداری شده اند.

او چندین نامزدی جایزه اسکار را دریافت کرده و خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره بین‌المللی فیلم برلین را برای فیلم پیش از طلوع آفتاب دریافت کرده است. او همچنین برنده جایزه گلدن گلوب برای کارگردانی Boyhood شد که یکی از تنها 9 فیلمی است که امتیاز متاکریتیک 100 را دریافت کرده است.

در سال 2015، لینکلیتر در فهرست سالانه تایم 100 از تأثیرگذارترین افراد جهان قرار گرفت.

63 ساله شدن کارگردان فیلم Boyhood
63 ساله شدن ریچارد لینکلیتر

Boyhood یک فیلم درام حماسی آمریکایی محصول 2014 به نویسندگی و کارگردانی ریچارد لینکلیتر و با بازی پاتریشیا آرکت، الار کولترین، لورلی لینکلیتر و ایتان هاوک است.

این فیلم که از سال 2002 تا 2013 فیلمبرداری شد، دوران کودکی و نوجوانی میسون ایوانز جونیور را از شش تا هجده سالگی به تصویر می‌کشد که او در تگزاس با والدین مطلقه آرکت و هاوک بزرگ می‌شود. دختر ریچارد لینکلیتر، لورلی، نقش خواهر میسون، سامانتا را بازی می کند.

و هدف لینکلیتر ساخت فیلمی درباره بزرگ شدن بود. پروژه بدون فیلمنامه کامل شروع شد و فقط نکات اصلی داستان و پایان آن در ابتدا نوشته شده بود.

تولد 63 سالگی کارگردان Richard Linklater

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص 63 ساله شدن کارگردان فیلم Boyhood چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *