پشت پرده علت مرگ محمد اسماعیلی استاد تنبک ایران [+جزئیات]

محمد اسماعیلی نوازنده تنبک در ۸۹ سالگی درگذشت . با خبر پشت پرده علت مرگ محمد اسماعیلی استاد تنبک ایران همراه فیگار بمانید.

علت مرگ استاد محمد اسماعیلی چیست؟ شهرام صارمی، نوازنده کمانچه، در گفت‌وگو با ایسنا این خبر را تایید کرد و اعلام کرد که اسماعیلی در دو ماه گذشته به علت کسالت در بیمارستان بستری بوده و در ساعاتی پیش فوت کرده است.

علت مرگ محمد اسماعیلی استاد تنبک ایران

علت درگذشت محمد اسماعیلی استاد تنبک ایران

محمد اسماعیلی در تاریخ ۴ شهریور سال ۱۳۱۳ در تهران به دنیا آمد. او در سال ۱۳۳۰ توسط دایی‌های خود، مرتضی و مصطفی گرگین‌زاده، به حسین تهرانی معرفی شد.

علت مرگ محمد اسماعیلی استاد تنبک ایران

محمد اسماعیلی درگذشت

او در سال ۱۳۳۷ به عنوان عضوی از گروه‌های موسیقی وزارت فرهنگ و هنر فعالیت خود را آغاز کرد. از سال ۱۳۴۳، او به عنوان تدریس‌کننده در هنرستان موسیقی ملی فعالیت می‌کرد و در سال ۱۳۴۵ به عنوان سرپرست گروه تنبک وزارت فرهنگ و هنر منصوب شد. همچنین در سال ۱۳۴۳ به عنوان استاد تنبک در هنرستان موسیقی ملی به جانشینی استاد خود در این حوزه منصوب شد.

علت فوت محمد اسماعیلی استاد تنبک ایران

در دهه ۱۳۶۰، اسماعیلی به همراه فرامرز پایور (سنتور)، جلیل شهناز (تار)، علی اصغر بهاری (کمانچه) و محمد موسوی (نی) گروهی را تشکیل دادند و کنسرت‌هایی با محمدرضا شجریان و شهرام ناظری برگزار کردند. به دلیل خدمات و سابقه‌ی برجسته‌ای که در زمینه تنبک و تنبک نوازی داشت، اسماعیلی مدرک درجه یک هنری را از وزارت ارشاد دریافت کرد.

محمد اسماعیلی استاد تنبک فوت کرد

جزئیات مراسم خاکسپاری این هنرمند فقید پس از هماهنگی‌های لازم با خانه موسیقی اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص علت مرگ محمد اسماعیلی استاد تنبک ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *