ببینید: فیلم ناسا به صورت زنده از داخل فضاپیما با فرماندهی یاسمین مقبلی

فیلم ناسا به صورت زنده از داخل فضاپیما با فرماندهی یاسمین مقبلی که به فضا پرتاب شده، به انتشار رسیده است. همراه فیگار بمانید.

امروز، چهار فضانورد با فرماندهی یاسمن مقبلی به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند تا ماموریتی را آغاز کنند، انتظار می‌رود این ماموریت بیش از شش ماه به طول بینجامد. ناسا تصویری را از این فضانورد ایرانی‌تبار قبل از ترک زمین و سفر به ایستگاه فضایی به همراه فیلمی به صورت زنده از داخل فضاپیما با فرماندهی یاسمین مقبلی که به فضا پرتاب شده، را با مردم به اشتراک گذاشته است.

شما میتوانید جزئیات زندگی یاسمن مقبلی اولین ایرانی تبار که توسط ناسا به عنوان فضانورد انتخاب شده است را در فیگار بخوانید.

فیلم ناسا به صورت زنده از داخل فضاپیما با فرماندهی یاسمین مقبلی

فیلم زنده از داخل فضاپیما با فرماندهی یاسمین مقبلی

یاسمین مقبلی در سال ۲۰۱۷ وارد برنامه فضانوردی ناسا شد و پس از گذراندن دوره‌ها و آموزش‌های مربوطه، در سال ۲۰۲۳ به عنوان فرمانده ماموریت “اسپیس ایکس کرو ۷” همراه با سه فضانورد دیگر به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر خواهد کرد.

یاسمین مقبلی زمین را ترک کرد

یاسمین مقبلی نخستین فضانورد ایرانی‌‌تبار راهی ایستگاه فضایی شد :

مأموریت کرو-7 ناسا با راکت اسپیس‌ایکس پرتاب شد

ماموریت “کرو-۷” در تاریخ و ساعت ۳:۲۷ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۰:۵۷ به وقت تهران)، پس از یک روز تاخیر، به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد. در این ماموریت، مرحله اول موشک تنها سه دقیقه پس از پرتاب جدا شد و پس از هشت دقیقه از پرتاب، روی سکو فرود آمد.

مقامات ناسا در شب هنگام روز پنجشنبه اعلام کردند که بررسی‌های لازم از آمادگی “کرو-۷” برای پرواز بدون وجود هیچ مشکل اساسی انجام شده است. پایگاه نیروی فضایی پاتریک، که مسئولیت حریم هوایی منطقه پرتاب در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا را بر عهده دارد، اعلام کرد که شرایط آب و هوایی نیز برای پرتاب مناسب به نظر می‌رسد.

در این ماموریت، چهار فضانورد به فضا سفر می‌کنند. فضانوردان شامل یاسمین مقبلی که فضانورد ناسا و فرمانده عملیات می‌باشد، آندریاس موگنسن از آژانس فضایی اروپا (ESA)، ساتوشی فوروکاوا از آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن (JAXA) و کنستانتین بوریسف از آژانس فضایی روسکاسموس روسیه هستند.

تصاویر و فیگور جالب یاسمین مقبلی پیش از ترک زمین

فیلم ناسا به صورت زنده از داخل فضاپیما با فرماندهی یاسمین مقبلی فیلم ناسا به صورت زنده از داخل فضاپیما با فرماندهی یاسمین مقبلی

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فیلم ناسا به صورت زنده از داخل فضاپیما با فرماندهی یاسمین مقبلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *