بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 که قبل از مرگ باید ببینید

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 یا سوال امسال فیلم علمی تخیلی چی ببینیم پر طرفدار هستند. با ما و بهترین فیلم های علمی تخیلی در سال 2023 بمانید.

هر سال وقتی به ماه آبان و آذر می‌رسیم بسیاری از دوست‌داران سینما و بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2023 به دنبال لیست جامعی از بهترین فیلم های همان سال هستند. از شما همراهان عزیز دعوت می‌کنیم به خواندن این مقاله در رابطه با  شناخت صحیح و دقیق فیلم علمی تخیلی 2023 که قبل از مرگ باید ببینید.

بهترین فیلم علمی تخیلی سال جدید از نظر منتقدان فلش نام دارد؛ اما با توجه به بررسی‌های تیم تحریریه‌ی فیگار فیلم های علمی تخیلی مورد انتظار 2023 که باید ببینند و لذت دو علم را با تماشای آن‌ها ببرید، بسیار زیاد هستند که در ادامه آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

فیلم های مورد انتظار علمی تخیلی 2023

فهرست عناوینی از بهترین فیلم های سینمایی 2023 که باید قبل از هر فیلم دیگری به عنوان بهترین فیلم جدید ببینید را در یک نگاه در لیست زیر ببینید و با کلیک روی هر کدام به معرفی آن‌ها منتقل می‌شوید تا اطلاعات لازم را درباره‌ی آن‌ها کسب کنید:

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

اگر اهل دانلود فیلم و تماشای آن هستید، حتما آوازه فیلم‌های داغ ۲۰۲۳ را شنیده‌اید. از آنجا که صنعت فیلم‌سازی در یک سال اخیر جان و قوت تازه‌ای گرفته، فیلم‌سازان حرفه‌ای دنیا یک بار دیگر وارد عرصه فیلم‌سازی شده و دستاوردهای مهمی را در این صنعت به دست آوردند.

آنچنان که هنوز روزهای زیادی تا پایان سال ۲۰۲۲ باقی مانده‌است؛ اما علاقه‌مندان فیلم و سریال منتظر پخش فیلم‌های سال ۲۰۲۳ هستند. اگر بخواهیم فیلم های ایرانی برتر ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ را نام ببریم، به لیست بلند بالایی می‌رسیم.

کاربران در این روزها خود را با سریال‌های جذاب و پرطرفدار شبکه خانگی از جمله یاغی و جیران سرگرم کرده‌اند تا در سال ۲۰۲۳ شاهد پرمخاطب‌ترین فیلم و سریال در عرصه فیلم‌سازی باشند.‌ فیلم جنگ جهانی سوم با هنرمندی محسن تنابنده و تهیه‌کنندگی هومن سیدی نمونه‌ای از فیلم‌های سال آتی است که می‌توان آن را نماینده فیلم‌های برتر ۲۰۲۳ دانست.

Ant-Man and the Wasp: Quantumania

بهترین فیلم های جدید
بهترین فیلم های جدید
  • تاریخ اکران: 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی
  • کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)
  • بازیگران: پاول راد، اونجلین لیلی، کاترین نیوتن، جاناتان کاجورز، بیل مورری و…

مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی یک فیلم ابرقهرمانی به عنوان جدیدترین فیلم های علمی تخیلی 2023 آمریکایی است که بر اساس مارول کامیکس ساخته شده‌است و شخصیت‌های اسکات لانگ / مرد مورچه‌ای و هوپ پیم / واسپ در آن حضور دارند. این فیلم که توسط مارول استودیوز تولید و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شد، قرار است دنباله‌ای بر فیلم‌های مرد مورچه‌ای (۲۰۱۵) و مرد مورچه‌ای و زنبورک (۲۰۱۸) و سی و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد.

آنچه سبب خاص‌شدن این فیلم شده‌است، ترکیب کاراکترهای جدید و قدیم در این فیلم از مجموعه کوانتومانیا شده‌است. این فیلم را پیتون رید از فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی جف لاونس کارگردانی کرده و پل راد در نقش اسکات لنگ و اوانجلین لیلی در نقش هوپ ون داین در کنار مایکل داگلاس، میشل فایفر، کاترین نیوتون و جاناتان میجرز از بازیگران آن هستند.

تریلر فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی را ببینید:

Shazam! Fury of the Gods

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • کارگردان: David F. Sandberg
  • تاریخ اکران: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱

شزم! خشم خدایان یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت دی‌سی کامیکس، شزم ساخته شده‌است. تولید این فیلم بر عهدهٔ نیو لاین سینما، دی‌سی فیلمز و سفرن کمپانی است، و از طریق برادران وارنر پیکچرز توزیع خواهد شد.

این فیلم دنبالهٔ شزم! (۲۰۱۹) و دوازدهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. کارگردانی این فیلم را دیوید اف. سندبرگ بر اساس فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی هنری گیدن و کریس مورگان بر عهده داشته‌است و زکری لی‌وای، اشر آنجل، جک دیلن گریزر، ریچل زگلر، آدام برودی، راس باتلر، مگان گود، لوسی لیو، جایمن هانسو و هلن میرن در آن ایفای نقش می‌کنند. در این فیلم، خانواده ای از قهرمانان نوجوان به رهبری بیلی بتسون / شزم با دختران اطلس مبارزه می‌کنند.

مارول سال ۲۰۲۳ را با دستانی پر آغاز خواهد کرد اما دی‌سی هم بی‌کار ننشسته و طی این سال میلادی با فیلم «شزم! خشم خدایان» مسیر جهان ابرقهرمانی توسعه‌یافته خود را ادامه می‌دهد.

«شزم! خشم خدایان» دنباله‌ای است برای فیلم «شزم!» ساخته سال ۲۰۱۹ و دوازدهمین اثر دنیای توسعه‌یافته دی‌سی در نظر گرفته می‌شود. در این فیلم گروهی از قهرمانان نوجوان تحت رهبری بیلی بتسون‌ با دختران اطلس مبارزه می‌کنند. دیوید اف. سندبرگ کارگردان قسمت اول مجموعه و هنری گایدن نویسنده آن، هر دو همین نقش‌ها را در قسمت دوم هم برعهده داشته‌اند.

خبر ساخت دنباله‌ای برای شزم! اندکی پس از اکران آن در آوریل ۲۰۱۹ آغاز شد و گیدن به عنوان نویسنده بازگشت. سندبرگ و لی‌وای (شزم) نیز قرار بود تا دسامبر آن سال بازگردند. عنوان فیلم و سایر بازیگران بازگشته در اوت ۲۰۲۰ اعلام شدند. زگلر، میرن و لیو در اوایل ۲۰۲۱ برای بازی در نقش دختران اطلس انتخاب شدند. فیلم‌برداری در مهٔ همان سال در آتلانتا، جورجیا آغاز شد و در اوت به پایان رسید. این فیلم علمی تخیلی جدید بسیار طرفدار دارد اما به نظر تیم تحریریه‌ی فیگار فیلم سخیفی بنظر می‌رسد؛ اما آن را به علت محبوبیت آن در لیست خود قرار دادیم.

تریلر فیلم شزم! خشم خدایان را ببینید:

Guardians of the Galaxy Vol. 3

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • کارگردان: James Gunn
  • تاریخ اکران: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

نگهبانان کهکشان بخش ۳ یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس تیم ابرقهرمانی نگهبانان کهکشان محصول مارول کامیکس ساخته شده و توسط مارول استودیوز تولید و به وسیلهٔ استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع خواهد شد.

این فیلم در نظر گرفته شده که دنباله‌ای بر نگهبانان کهکشان (۲۰۱۴) و نگهبانان کهکشان بخش ۲ (۲۰۱۷) و سی و دومین فیلم در دنیای سینمایی مارول باشد. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان ساخته شده و در آن گروهی از بازیگران متشکل از کریس پرت، زوئی سالدانیا، دیو باتیستا، وین دیزل، بردلی کوپر، کارن گیلان، پام کلمنتیئف، الیزابت دبیکی، شان گان، سیلوستر استالونه، ویل پولتر، چوکودی ایووجی و ماریا باکالوا حضور دارند. در این فیلم، نگهبانان برای دفاع از جهان و محافظت یکی از خودشان دست به انجام مأموریتی می‌زنند.

پیتر کویل که هنوز درگیر از دست‌دادن گامورا است باید تیمش را جمع کند تا در مأموریتی بسیار پیچیده از کیهان دفاع کنند؛ ماموریتی که عدم موفقیت در آن می‌تواند به معنای نابودی نگهبانان کهکشان باشد.

فیلم سینمایی ابرقهرمانی «نگهبانان کهکشان ۳» دنباله دو قسمت قبلی این مجموعه و در کل سی و دومین فیلم جهان سینمایی مارول است. این فیلم دومین اثر در فاز پنجم مارول خواهد بود و توسط جیمز گان که دو قسمت قبلی را جلوی دوربین برد کارگردانی می‌شود.

جیمز گان در نوامبر ۲۰۱۴ گفت که ایده‌های اولیه‌ای برای ساخت سومین فیلم از این مجموعه دارد و در آوریل ۲۰۱۷ اعلام کرد که برای نویسندگی و کارگردانی آن بازگشته است. دیزنی او را در ژوئیه ۲۰۱۸ به دنبال انتشار مجدد پست‌های جنجالی در توییتر از فیلم برکنار کرد، اما استودیو تا اکتبر این مسیر را لغو کرد و گان را در مقام کارگردانی بازگرداند.

بازگشت گان به‌طور عمومی در مارس ۲۰۱۹ اعلام شد، و پس از اینکه گان کار بر روی فیلمش جوخه انتحار (۲۰۲۱) و مجموعهٔ تلویزیونی اسپین‌آف آن پیس‌میکر (۲۰۲۲) را به پایان رساند، تولید از سر گرفته شد. فیلم‌برداری در نوامبر ۲۰۲۱ در آتلانتا، جورجیا آغاز شد و تا اوایل مه ۲۰۲۲ ادامه داشت.

بهترین شخصیت های نگهبانان کهکشان که در MCU نیستند

The Marvels

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • کارگردان: Nia DaCosta
  • بازیگران: Brie Larson, Iman Vellani, Teyonah Parris
  • تاریخ اکران: ۶ مرداد ۱۴۰۲

«مارول‌ها» سومین و آخرین فیلم سال ۲۰۲۳ جهان سینمایی مارول با حضور شخصیت‌هایی چون کاپیتان مارول، خانم مارول و مونیکا رمبو به عنوان دنباله فیلم «کاپیتان مارول» محصول سال ۲۰۱۹ و سریال «خانم مارول» محصول سال ۲۰۲۲ روی پرده می‌رود.

سی و سومین فیلم جهان سینمایی مارول را نیا داکوستا کارگردانی می‌کند. این زن هنرمند ۳۲ ساله از سال ۲۰۱۹ به این سو ساخت آثار بلند داستانی را آغاز کرده و پیش از این ساخت تریلر جنایی «جنگل کوچک» و اسلشر فراطبیعی «کندی‌من» را در کارنامه دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین سریال های مارول ؛ آخرین اخبار، اطلاعیه ها و افشاگری ها

The Flash

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • کارگردان: Andy Muschietti
  • بازیگران: Ezra Miller, Ron Livingston, Michael Keaton
  • تاریخ اکران: ۲ تیر ۱۴۰۲

فلش فیلمی است در ژانر ابرقهرمانی بر پایه شخصیتی به همین نام از شرکت دی‌سی کامیکس. این فیلم توسط برادران وارنر پیکچرز، دی‌سی فیلمز، دوبل دریم و دیسکو فکتوری تولید و قرار است توسط برادران وارنر پیکچرز توزیع شود.

فیلم فلش یک فیلم ابرقهرمانی، فانتزی و درام است و برای آن دسته از افرادی که به فیلم‌های علمی تخیلی علاقه دارند، بهترین انتخاب است. داستان فیلم در مورد فلش، شخصی است که به گذشته سفر می‌کند تا از قتل مادرش جلوگیری کند؛ اما همین دستکاری در گذشته جهانی چندگانه را شکل می‌دهد. این فیلم به کارگردانی اندی موسشیتی و هنرمندی بن افلک، ازرا میلر، چارلز راون و غیره جزو برترین فیلم‌های ۲۰۲۳ دسته‌بندی می‌شود.

فیلم «فلش» چهاردهمین فیلم دنیای توسعه‌یافته دی‌سی به‌شمار می‌رود. این فیلم توسط اندی موسکیتی، بر اساس فیلمنامه ای از کریستینا هادسون، کارگردانی شده‌است و در آن ازرا میلر، در نقش بری آلن / فلش، در کنار ران لیوینگستون، مایکل کیتون، کرسی کلمونس، مایکل شنون، آنتیه تراوه، ساشا کال و بن افلک ایفای نقش می‌کنند. همانطور که قبل‌تر گفته شد، در این فیلم، فلش به گذشته سفر می‌کند تا جلوی مرگ مادر خود را بگیرد و این کار عواقب ناخواسته ای را به دنبال میاورد.

به عبارت دیگر در این فیلم ابرقهرمانی و از فیلمهای برتر ۲۰۲۳، فلش را دنبال می‌کنیم که به گذشته سفر می‌کند تا از قتل مادرش جلوگیری کند اما این دستکاری در تاریخ سبب شکل‌گیری جهان‌های چندگانه و دنیاهای موازی می‌شود.

تیزر فیلم فلش را ببینید:

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • کارگردان: Jonathan Goldstein, John Francis Daley
  • تاریخ اکران: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱

سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان یک فیلم رو به انتشار فانتزی-ماجراجویی آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی جاناتان گلداستاین و جان فرانسیس دالی، بر پایهٔ بازی نقش‌آفرینی به همین نام و راه‌اندازی مجدد مجموعه فیلم‌هایی به همین نام است. بازیگران اصلی فیلم کریس پاین و میشل رودریگز هستند و در ۳ مارس ۲۰۲۳ توسط پارامونت پیکچرز به صورت سینمایی منتشر خواهد شد.

فیلم سینمایی «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان» یک اثر فانتزی ماجراجویانه است که براساس یک بازی ویدیویی به نام سیاه‌چال‌ها و اژدهایان ساخته شده است. فیلم روایتگر داستان یک دزد و گروهی از ماجراجویان همراه او است که ماجراجویی جذابی را آغاز می‌کنند اما روبه‌روشدن‌شان با برخی افراد به طرز خطرناکی شرایط را برایشان پیچیده می‌کند.

پیش از این شاهد اکران یک سه‌گانه سینمایی با عنوان «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان» در فاصله سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۲ بودیم اما این اثر سینمایی جدید رابطه با آن سه‌گانه ندارد و در واقع راه‌اندازی مجدد مجموعه به حساب می‌آید.

تریلر فیلم سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان را ببینید:

Transformers: Rise of the Beasts

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ انتشار: 9 ژوئن 2023 (19 خرداد 1402)
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • کارگردان: استیون کاپل جی آر. (Steven Caple Jr.)

تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران یک فیلم اکشن و علمی تخیلی آمریکایی آماده اکران برای سال ۲۰۲۳ که بر اساس خط بازی‌های تبدیل‌شوندگان (ترانسفورمرز) و عمدتاً تحت تأثیر خط داستانی «جنگ جانوران» ساخته شده‌است.

این هفتمین قسمت از مجموعه فیلم‌های لایو اکشن تبدیل‌شوندگان و دنباله‌ای بر فیلم بامبلبی (۲۰۱۸) محسوب می‌شود. این فیلم به کارگردانی استیون کیپل جونیور با بازی آنتونی راموس، دومینیک فیش بک و لورین ولز است. فیلم حول محور آپتیموس پرایم در سال ۱۹۹۴ در بروکلین، شهر نیویورک و بخش‌هایی از پرو خواهد بود.

فیلمبرداری اصلی در ۷ ژوئن ۲۰۲۱ در لس آنجلس آغاز شد. فیلمبرداری همچنین در ماچو پیچو، مونترآل و بروکلین انجام شد. در ۲۰ اکتبر ۲۰۲۱، اعلام شد که فیلمبرداری به‌طور رسمی به پایان رسیده‌است. وقایع فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور هیولاها در دهه 1990 میلادی رخ می‌دهد. در این فیلم ماکسیمال‌ها، پریداکان‌ها و ترورکان‌ها به جنگ بین اتوبات‌ها و دسپتیکان‌ها در زمین می‌پیوندند.

نقد و بررسی فیلم Transformers: Rise of the Beast

Blue Beetle

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • کارگردان: Angel Manuel Soto
  • تاریخ اکران: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲

بلو بیتل یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت جیمی ریس / بلو بیتل از دی‌سی کامیکس شده‌است. ساخت این فیلم بر عهدهٔ دی‌سی فیلمز است و برای توزیع از طریق برادران وارنر پیکچرز تصاویر برنامه‌ریزی شده‌است.

این فیلم که به عنوان بهترین فیلم ۲۰۲۳ تخمین زده می‌شود، یک فیلم با ژانر اکشن و ابرقهرمانی است و داستان بسیار جذابی دارد. داستان فیلم از این قرار است که یک نوجوان در راه برگشت از مدرسه، سوسک سرگین آبی را پیدا می‌کند و به کمک آن برای خود سلاح و بال و سپر می‌سازد. بیشتر مخاطبینی که به دانلود فیلم بلو بیتل می‌پردازند، از نوجوانان هستند.

در نظر گرفته شده که فیلم بخشی از دنیای توسعه‌یافته دی‌سی باشد. این فیلم را آنجل مانوئل سوتو بر اساس فیلم‌نامه‌ای از گرت دانت-آلکوسر کارگردانی می‌کند. شولو ماریدوئنا در نقش ریس، در کنار برونا مارکزینه، بلیسا اسکوبدو، جرج لوپز، آدریانا بارازا، الپیدیا کاریو، دامیان آلکازار، رائول تروهی‌یو و سوزان ساراندون بازیگران آن هستند.

«بلو بیتل» یکی دیگر از آثار ابرقهرمانی سال ۲۰۲۳ است که براساس کمیک‌های دی‌سی ساخته شده است. چهاردهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی درباره یک نوجوان مکزیکی است که یک موجود بیگانه سوسک‌مانند را پیدا می‌کند؛ این موجود به او زرهی با قدرت‌های فوق‌العاده می‌دهد.

نقد فیلم بلو بیتل ؛ اولین ابرقهرمان لاتین دنیای DC

Kraven the Hunter

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 6 اکتبر 2023 (14 مهر 1402)
  • ژانر: ماجراجویی، اکشن، ابرقهرمانی
  • کارگردان: جی. سی. شاندور (J. C. Chandor)
  • بازیگران: آریانا بی‌بوس، آرون تایلور-جوهانسون، راسل کرو، لوی میلر و…

کریون شکارچی یک فیلم رو به اکران آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی است که بر اساس شخصیت به همین نام از مارول کامیکس ساخته شده‌است. این فیلم توسط کلمبیا پیکچرز با مشارکت مارول ساخته شده‌است.

کریون شکارچی چند بار برای حضور در فیلم مورد توجه قرار گرفت تا اینکه سونی در سال ۲۰۱۷ به یک فیلم مستقل به عنوان بخشی از دنیای مشترک جدید برای این شخصیت علاقه‌مند شد. ریچارد ونک در اوت ۲۰۱۸ استخدام شد و مارکوم و هالووی بعداً به آن ملحق شدند.

چاندور برای کارگردانی در اوت ۲۰۲۰ وارد مذاکره شد و مقام کارگردانی در می ۲۰۲۱ زمانی که تیلور-جانسن برای بازی در نقش اصلی انتخاب شد، تأیید شد. سایر بازیگران در اوایل سال ۲۰۲۲ انتخاب شدند و فیلم‌برداری در اواخر ماه مارس در لندن، انگلستان آغاز شد.

این فیلم که توسط گروه سینمایی سونی پیکچرز توزیع می‌شود، قرار است چهارمین فیلم در دنیای مرد عنکبوتی سونی (SSU) باشد. کارگردانی این فیلم بر عهدهٔ جی. سی. چاندور است که بر اساس فیلم‌نامه‌ای از آرت مارکوم و مت هالووی و ریچارد ونک تکمیل می‌شود و آرون تیلور-جانسون در نقش اصلی آن بازی می‌کند.

Aquaman and the Lost Kingdom

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • کارگردان: James Wan
  • تاریخ اکران: ۴ دی ۱۴۰۲

آکوامن و پادشاهی گم‌شده یک فیلم رو به انتشار آمریکایی در ژانر ابرقهرمانی، بر پایهٔ شخصیت آکوامن از دی‌سی کامیکس است. ساخت این فیلم بر عهدهٔ دی‌سی فیلمز، د سفرن کمپانی و اتومیک مانسترز پروداکشنز است و برای توزیع توسط برادران وارنر پیکچرز برنامه‌ریزی شده‌است.

در نظر گرفته شده که این فیلم دنباله آکوامن (۲۰۱۸) و سیزدهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی (DCEU) باشد. این فیلم به کارگردانی جیمز وان از فیلم‌نامه‌ای به قلم دیوید لسلی جانسون-مک‌گلدریک ساخته خواهد شد و جیسون موموآ در نقش آرتور کاری / آکوامن، درکنار بازیگرانی نظیر امبر هرد، پاتریک ویلسون، دولف لاندگرن، یحیی عبدالمتین دوم، تمورا موریسون و نیکول کیدمن به ایفای نقش خواهند پرداخت.

خط داستانی فیلم سینمایی ابرقهرمانی‌ «آکوامن و پادشاهی گم‌شده» هنوز روشن نیست اما می‌دانیم این فیلم قرار است دنباله‌ فیلم «آکوامن» باشد که سال ۲۰۱۸ اکران شد. «آکوامن و پادشاهی گم‌شده» پانزدهمین فیلم در دنیای توسعه‌یافته دی‌سی است. جیسون موموآ برای ایفای نقش اصلی این فیلم هم حضور خواهد داشت و کارگردانی اثر برعهده جیمز وان خواهد بود.

موموآ در طول ساخت فیلم نخست، ایدهٔ داستانی برای دنبالهٔ آکوامن را طرح کرد، اما وان نمی‌خواست برای ساخت فیلم بعدی عجله کند. او موافقت کرد که بر ساخت دنباله در ژانویه ۲۰۱۹ نظارت کند و یک ماه پس از آن جانسون-مک‌گلدریک برای نوشتن فیلم‌نامهٔ این فیلم قرار داد بست.

تأیید شد که کارگردانی این فیلم را در اوت ۲۰۲۰ بر عهده می‌گیرد و گفت که این فیلم در جهانی‌سازی آکوامن نخست گسترش خواهد یافت. او عنوان این دنباله را در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام کرد و فیلم‌برداری آن در همان ماه در لندن آغاز شد.

65

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 10 مارس 2023 (19 اسفند 1402)
  • ژانر: تریلر، علمی تخیلی
  • کارگردانان: اسکات بک (Scott Beck) و بریان وودز (Bryan Woods)
  • بازیگران: آدام درایور، آریانا گرینبلت و…

فیلم ۶۵ که از فیلمهای برتر ۲۰۲۳ است، داستان فضانوردی را به تصویر می‌کشد که سفینه‌اش روی یک سیاره ناشناخته سقوط می‌کند و می‌فهمد که او تنها کسی نیست که در این سیاره وجود دارد.

فیلمبرداری در ۱۶ نوامبر ۲۰۲۰ در نیواورلئان آغاز شد. فیلمبرداری‌های دیگری نیز همچنین در جنگل ملی کیساچی در پریش ورنن، لوئیزیانا در ژانویه ۲۰۲۱ انجام شد. در فوریه ۲۰۲۱، اعلام شد که دنی الفمن آهنگسازی فیلم را بر عهده می‌گیرد.

A Quiet World

بهترین فیلم های 2023
بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023
  • تاریخ اکران: 22 سپتامبر 2023 (31 شهریور 1402)
  • ژانر: تریلر، علمی تخیلی
  • کارگردان: میشل سارونسکی (Michael Saronski)

یکی از فیلم های مورد انتظار 2023، فیلم A Quiet World محسوب می‌شود که اسپین‌آفی از فیلم Quiet Place است.

Infinity Pool

  • تاریخ اکران: ١۴٠١/١١/٠٧

داستان این فیلم، به عنوان یکی از بهترین فیلم های ۲۰۲۳ بر روی زوج جوان و ثروتمندی تمرکز دارد که برای سپری کردن تعطیلات خود، راهی مکانی تفریح با تورهای جزیره‌ای و سواحل درخشان می‌شوند ولی در آن‌سوی این مکان بسیار زیبا و بیرون از هتل آن‌ها، چیزی بسیار خطرناک و فریبنده‌ای انتظارشان را می‌کشد.

این فیلم، جدیدترین پروژه تولیدی برندون کراننبرگ (Brandon Cronenberg) با همکاری کمپانی NEON است. از کارهای اخیر این کارگردان با همکاری این کمپانی نیز می‌توان به فیلم علمی‌-تخیلی و تحسین شده Possessor در سال ۲۰۲۰ اشاره کرد.

تریلر رسمی از فیلم ترسناک و علمی تخیلی Infinity Pool به کارگردانی برندن کراننبرگ (فرزند دیوید کراننبرگ) و با بازی الکساندر اسکاشگورد و میا گاث را ببینید:

Megan

بهترین فیلم جدید
بهترین فیلم های 2023
  • تاریخ اکران: 13 ژانویه 2023 (23 دی 1401)
  • ژانر: ترسناک، تریلر، علمی تخیلی
  • کارگردان: جرارد جانستون (Gerard Johnstone)

مگان (به سبک M3GAN یا MΞGAN) یک فیلم ترسناک علمی-تخیلی آینده به کارگردانی جرارد جانستون بر اساس فیلمنامه ای از آکلا کوپر و داستانی از جیمز وان است. آلیسون ویلیامز و رونی چنگ در کنار ویولت مک‌گرو، برایان جردن آلوارز، آرلو گرین، جن وان اپس، استفان گارنو-مونتن، مایکل ساکسنته و کیمبرلی کراسمن در نقش‌های فرعی بازی می‌کنند.

یک رباتیک‌کار حرفه‌ای و زبردست از هوش مصنوعی استفاده می‌کند تا M3Gan را بسازد؛ یک عروسک زنده برنامه‌نویسی‌شده که رابطه احساسی با کودک برقرار می‌کند، اما اتفاق وحشتناکی خواهد افتاد.

نقد و بررسی فیلم MeGAN 2023 

نمرات اولیه فیلم ترسناک و علمی تخیلی

  • Rotten Tomatoes: 97% (از 34 نقد)
  • Metacritic: 73/100 (از 19 نقد)

تریلر فیلم مگان را ببینید:

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *