لو رفتن نام فرزند احمد خمینی +[جزئیات]

امروز خبری مبنی بر لو رفتن نام فرزند احمد خمینی در رسانه ها پخش شده است. این اسم باعث شده تا حواشی بسیاری را برا او از سوی کابران داشته باشد.

شهید حاج سید احمد خمینی، فرزند سید حسن خمینی و نوه امام خمینی، نام فرزند خود را “ایران” گذاشت. این نامگذاری با واکنش‌های مختلف در فضای مجازی روبرو شد.

لو رفتن نام فرزند احمد خمینی

نوه سید حسن خمینی، که خود نوه امام خمینی رهبر فقید انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، نام “ایران” را برای فرزند خود انتخاب کرده است. ترکیب “ایران خمینی” در فضای مجازی نیز به دلیل این نامگذاری آن مورد توجه قرار گرفته است.

سید احمد خمینی، که فرزند سید حسن خمینی است، مانند پدر و پدربزرگش، یعنی امام خمینی، روحانی است. او در میان روحانیون، معمول است که نام فرزندان خود را از اسامی سنتی و مذهبی با ترجیح به نام‌های معصومین انتخاب کنند. اگر پسری باشد، اسامی و صفات پیامبر اسلام یا نام‌ها و صفات امامان را برایشان انتخاب می‌کنند و اگر دختری باشد، صفات دختر گرامی پیامبر را برایشان انتخاب می‌کنند. این نوع نام‌گذاری کمتر سابقه داشته است.

با این حال، همسر امام خمینی، که به نام “قدس ایران” شهرت دارد، معروف بود. اگرچه نام شناسنامه‌ای او “خدیجه” (ثقفی) بود، اما به فرزندشان نام “نورسیده” را با نام “ایران” (نه قدس ایران) نامگذاری کردند. این نامگذاری نشان می‌دهد که انتخاب نام برای آن‌ها بسیار مهم بوده است.

در نامه‌ای که حاج سید احمد خمینی برای پدرش در نجف نوشت و از انتخاب نام “یاسر” برای فرزندش خبر داد، امام به این امر رضایت نداشتند. دلیل دقیق این عدم رضایت مشخص نیست، اما آن‌ها احتمالاً نمی‌خواستند که نام مذهبی سنتی را انتخاب کنند یا شاید از واژه “یاسر” به دلیل ارتباط آن با یاسر عرفات، رهبران دو جناح فلسطینی و لبنانی در آن زمان، خودداری کرده‌اند.

اسم فرزند تازه به دنیا آمده احمد خمینی

در ادامه می‌توانید تصویری از احمد خمینی به همراه فرزندش را ببینید:

لو رفتن نام فرزند احمد خمینی
لو رفتن اسم دختر احمد خمینی

نام جنجالی فرزند احمد خمینی

در ابتدا، حاج احمد به احترام امام خمینی از نام “یاسر” منصرف شد و به جای آن نام “حسن” را برگزید. دلیل انتخاب نام “یاسر” نیز علاوه بر اشاره به نام عرفانی عربستانی عمار بن یاسر، به ارتباط آن با گفتمان فرهنگی انقلابی در میان نوآوران مذهبی با دکتر علی شریعتی در آن زمان اشاره داشت. در آن دوران، اسامی مذکور به عنوان نمادهایی از جنبش انقلابی در فرهنگ و جامعه مطرح شدند.

اما چند سال بعد، وقتی حاج احمد برای نام فرزند دوم خود “یاسر” را انتخاب کرد، امام خمینی به این امر مخالفت نکرد و اقامه نماز و اذان در گوش او خوانده شد. از آن زمان به بعد، این فرزند به نام “سید یاسر خمینی” شناخته می‌شود.

در نسل فعلی، همچنین نام “ایران” نیز در بین انتخابات نام‌گذاری برای کودکان رایج شده است که نشان از تأثیر فرهنگی جدید است.

بیشتر بخوانید:

جهت خواندن اخبار درباره چهره‌ها به دسته اخبار سلبریتی و اخبار هنرمندان ترکیه مراجعه کنید.

دیدگاه شما در خصوص لو رفتن نام فرزند احمد خمینی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *