منوچهر بی‌بی‌یان درگذشت +[بیوگرافی و سوابق]

درگذشت منوچهر بی‌بی‌یان یکی از خبر‌های پربازدید و مهم امروز بود. منوچهر بی‌بی‌یان تهیه‌کننده موسیقی و بنیانگذار شرکت‌های آپولون و آرگامان بود درگذشت.

منوچهر بی بی یان، تهیه‌کننده موسیقی و بنیانگذار شرکت‌های آپولون و آرگامان، پس از مدتی مبارزه با بیماری در لس آنجلس دار فانی را وداع گفت. در ادامه مطلب با خبر فوت منوچهر بی بی یان همراه ما بمانید.

درگذشت منوچهر بی‌بی‌یان

منوچهر بی‌بی‌یان درگذشت

به گزارش منابع خبری:

منوچهر بی بی یان در دهه‌ی ۵۰ خورشیدی، بنیانگذار شرکت‌های موسیقی آپولون و آرگامان بود.

او به عنوان یکی از اولین تهیه‌کنندگان موسیقی در ایران شناخته می‌شد و با ایجاد قوانین رسمی برای فعالیت هنرمندان، صنعت انتشار و پخش نوار کاست و گرامافون را در ایران به یک شغل حرفه‌ای و منبع درآمد تبدیل کرد.

او با نوآوری‌های خود، به تبلیغ موسیقی ایران در آن دوران کمک بسزایی کرد. پس از انقلاب، منوچهر بی بی یان شرکت پخش موسیقی پارس ویدیو و تلویزیون جام جم را در لس آنجلس بنیاد نهاد و در حفظ و حمایت از زبان، فرهنگ و هنر ایران در دوران مهاجرت نقش مهمی ایفا کرد.

مرگ منوچهر بی‌بی‌یان

درگذشت منوچهر بی‌بی‌یان
درگذشت منوچهر بی‌بی‌یان

بیوگرافی منوچهر بی‌بی‌یان

منوچهر بی بی یان در تاریخ یکم آذر ماه سال ۱۳۱۲ در تهران به دنیا آمد. خانواده‌اش از نسل کلیمی بودند و پدرشان مردخای و مادرشان بانو نصرت بود. در سنین نوجوانی، منوچهر به علاقه‌ای عمیق به موسیقی دست پیدا کرد و از آن لحظه شروع کرد به فعالیت در این حوزه. اگرچه صدای بسیار قوی‌ای نداشت، اما تصمیم گرفت در زمینه پخش و فروش موسیقی فعالیت کند و یک فروشگاه برای فروش آثار موسیقی تأسیس کند.

در سال ۱۳۳۳، او شرکت آپولون را در ایران تأسیس کرد و بسیاری از خوانندگان را حمایت کرد. او یکی از افرادی بود که موفق شد پخش نوار کاست و صفحه گرامافون را در ایران گسترش دهد و از این طریق موفق به کسب درآمد قابل توجهی شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت فصل دوم مسابقه صداتو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *