هفته فیلم مهرجویی در شبکه نمایش ؛ هرشب ساعت هفت!

طبق گزارش‌های رسیده، هفته فیلم مهرجویی در شبکه نمایش از 28 مهر ماه آغاز خواهد شد. گفتنی‌ست که این اقدام به منظور پاسداشت از مقام داریوش مهرجویی صورت خواهد گرفت.

داریوش مهرجویی متولد 17 آذر 1318 در تهران بود. او که کارنامه‌ی موفقی از خود به‌جا گذاشته، خالق آثار به‌یاد‌ماندنی و شاخصی همچون “گاو”، “هامون”و”مهمان مامان” بود. مهرجویی با فیلم “گاو” به شهرت رسید و آغازگر موج نوی سینمای ایران بود. داریوش مهرجویی یکی از برجسته‌ترین چهره‌های سینمای ایران شب 22 مهر 1402 در ویلای شخصی‌اش مورد حمله قرار گرفت و با ضربات چاقو به قتل رسید.

 بیشتر بخوانید: کشف جسد داریوش مهرجویی در ویلای شخصی‌اش در کرج!

هفته فیلم مهرجویی در شبکه نمایش

به منظور گرامی‌داشت از آثار مهرجویی شبکه نمایش قصد دارد به مرور آثار وی‌ بپردازد. گفتنی‌ست که هفته فیلم مهرجویی در شبکه نمایش از 29 مهر تا 5 آبان ادامه خواهد داشت.

هفته فیلم مهرجویی در شبکه نمایش
هفته فیلم مهرجویی در شبکه نمایش

اثر تحسین شده‌ی “گاو” محصول سال 1348 یکی از فیلم‌های آغازگر موج نو سینمای ایران و دومین ساخته‌ی بلند داریوش مهرجویی است. در هفته داریوش مهرجویی در شبکه نمایش این فیلم به عنوان اولین اثر پخش خواهد شد.

روز یکشنبه که دومین روز هفته داریوش مهرجویی در شبکه نمایش است نیز فیلم “هامون” در نظر گرفته شده است. “هامون” یکی از ماندگارترین و برجسته‌ترین آثار مهرجویی است که قبلا در تلوزیون با سانسور زیادی پخش شده بود. این اقدام تلوزیون اعتراض کارگردان این اثر را به دنبال داشت.

در روزهای بعد یعنی در دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه به ترتیب فیلم‌های “سارا”، “پری”، و لیلا پخش خواهند شد. روز پنجشنبه نیز فیلم دوست‌داشتنی “مهمان مامان” روی آنتن خواهد رفت. هفته فیلم مهرجویی در شبکه نمایش روز جمعه 5 آبان با پخش “اجاره‌نشین‌ها” به کار خود پایان خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *