پائولو تاویانی درگذشت

پائولو تاویانی ، فیلمساز ایتالیایی که با برادرش، «ویتوریو»، چندین فیلم کارگردانی کرده بود، چندی پیش در سن 92 سالگی درگذشت.

او در یکی از بیمارستان‌های رم، پس از یک دوره کوتاه بیماری از دنیا رفت. شهردار رم، «روبرتو گوالتییری»، در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، درگذشت این کارگردان را تایید کرده است. صفحات جشنواره «ونیز» و «برلین» در شبکه‌های اجتماعی و افرادی مانند «ژیل ژاکوب»، مدیر سابق جشنواره «کن»، با ارسال پیام‌هایی به خانواده «تاویانی»، به این کارگردان بزرگ، ادای احترام کردند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


پائولو تاویانی درگذشت

«تاویانی» در سال 1931 در توسکانی متولد شد و بیش از پنج دهه به همراه برادرش، «ویتوریو»، فعالیت فیلمسازی داشت. آن‌ها در سال 1977 با فیلم پدرسالار (Padre Padrone)، جایزه نخل طلا جشنواره کن را به دست آوردند و پنج سال بعد با فیلم شب سن لورنزو (La notte di San Lorenzo) جایزه هیات داوران را دریافت کردند.

پائولو تاویانی

 

فیلم‌هایی مانند خورشید در شب هم می‌درخشد (The Sun Also Shines at Night)، سن میشل یک خروس داشت (San Michele aveva un gallo)، صبح به‌خیر بابل (Good Morning, Babylon) و سزار باید بمیرد (Caesars Must Die) از آثار برادران «تاویانی» هستند که در سال 2012 برنده جایزه «خرس طلا» شدند. «پائولو تاویانی» تا سال 2022 به فیلمسازی ادامه داد و لئونورا خداحافظ (Leonora addio) را به عنوان اولین و آخرین فیلم خود بدون حضور برادرش ساخت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی فیلم‌های ساخته شده توسط پائولو تاویانی چیست؟ آیا تاکنون فیلم‌های او را تماشا کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *