معرفی سریال Shōgun (شوگون) + بازیگران و خلاصه داستان

کشور آمریکا و ژاپن در سال 2024، مجموعه تلویزیونی را عرضه کردند که به گفته برخی از منتقدان، شباهت زیادی به سریال بازی تاج و تخت دارد. در ادامه این مطلب، به معرفی سریال Shogun خواهیم پرداخت.

سریال Shōgun یک مینی‌سریال جذاب در ژانر درام و تاریخی محسوب می‌شود که بر اساس رمانی به همین نام که در سال 1975 توسط «جیمز کلاول»، نوشته شده بود، ساخته شد. این مینی‌سریال، نام خود را از لقبی که به بهترین جنگجویان ژاپنی، در زمانی که به بالاترین درجه از فرماندهی نظامی می‌رسیدند داده می‌شد، برمی‌دارند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


معرفی سریال Shogun (شوگون)

سریال شوگون یک عنوان یا صفت در حوزه نظامی و سامورایی، مشابه سِمَت‌های نظامی کنونی در دنیای ما، مانند سرگرد، سرهنگ، تیمسار و غیره است. از اواخر قرن 12 تا نیمه قرن 19، افرادی که در ژاپن حکمرانی می‌کردند و به عنوان رهبران مبارزانی شناخته می‌شدند، به آن‌ها شوگان یا همان شوگون می‌گفتند.

این واژه به معنای فرمانده بزرگ است. نخستین‌بار، این عنوان به افرادی داده می‌شد که برای مبارزه با قبایل شورشی اعزام می‌شدند؛ اما به مرور زمان، تبدیل به عنوانی برای بخش خاص و خانواده‌ای خاص از سیستم حکمرانی در ژاپن شد.

معرفی سریال Shogun
معرفی سریال Shogun

این سریال، با دو قسمت اول خود در تاریخ 27 فوریه 2024 (8 اسفند 1402) در Hulu و FX به نمایش درآمد و قسمت‌های جدید این مجموعه 10 قسمتی، سپس به صورت هفتگی منتشر خواهند شد.

خلاصه داستان سریال شوگون

معرفی سریال Shogun

داستان سریال شوگون در سال 1600، در کشور ژاپن، جایی که «هیرویوکی سانادا» نقش «لرد یوشی توراناگا» را بازی می‌کند، روایت می‌شود. او در برابر شورای نواب قرار دارد که با او متحد شده‌اند و برای بقا باید با آن‌ها مبارزه کند.

همانطور که داستان پیش می‌رود، یک کشتی مرموز اروپایی و یک کشتی‌ران انگلیسی به نام «جان بلک‌ثورن» به سواحل نزدیکی یک دهکده می‌رسند. این کشتی دارای اسرار مهمی است که در سینه‌اش نهفته و احتمالاً موازنه قدرت را در جهان ژاپنی به تحول می‌کشاند.

بازیگران سریال Shogun + بیوگرافی

معرفی سریال Shogun
معرفی سریال Shogun

«کاسمو جارویس»، «هیرویوکی سانادا»، «آنا ساوای»، «تادانوبو آسانو»، «فومی نیکایدو»، «توکوما نیشیکا»، «تاکهیرو هیرا»، «شینوسوکه آبه»، «یاسوناری تاکشیما»، «هیروتو کانایی»، «توشی تودا» و «هیرو کاناگاوا» از جمله بازیگران مطرح این سریال هستند.

آنا ساوای

معرفی سریال Shogun

«آنا ساوایی»، یک بازیگر، رقاص و خواننده ژاپنی نیوزیلندی است. او در ۱۱ ژوئن ۱۹۹۲ متولد شده است. او حرفه بازیگری خود را در سال 2009 با بازی در نقش مکمل در فیلم هنرهای رزمی نینجای آدمکش آغاز و سپس در سال 2013 به عنوان وکالیست اصلی گروه دخترانه جی-پاپ «فیکی» فعالیت خوانندگی حرفه‌ای خود را شروع کرد. او همچنین به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی می‌خواند.

آنا ساوای در 11 ژوئن 1992 در ولینگتون نیوزلند از والدین ژاپنی تبار متولد شد. مادر او، در اُپرا آموزش دید و بعداً به عنوان معلم پیانو کار کرد. پدر او نیز برای یک شرکت الکترونیکی کار می‌کرد. از 3 سالگی، مادرش به او یاد داد که چگونه پیانو بنوازد و چگونه آواز بخواند.

شوگان در فوریه 2024 نمایش داده شد و «ساوای» برای اجرای خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. روزنامه نیویورک تایمز درباره بازیگری او گفت «ساوای» کاملاً قانع‌کننده و فریبنده است. نشریه  Entertainment Weekly از «ساوای» به دلیل تکامل نقش گذشته از نسخه 1980 با قدرت شدید و خلق و خوی با روحیه مناسب برای مخاطب مدرن‌تر تمجید کرد.

هیرویوکی سانادا

معرفی سریال Shogun
معرفی سریال Shogun

«هیرویوکی سانادا» یک هنرپیشه و رزمی‌کار ژاپنی است. او کار خود را در اواسط دهه 1960 در سن 6 سالگی آغاز و با بازی در فیلم‌های اکشن ژاپنی و هنگ‌کنگ به شهرت رسید و بعدها خود را به عنوان یک بازیگر دراماتیک تثبیت کرد.

در سال 2021، او به عنوان تهیه‌کننده و بخشی از بازیگران مینی‌سریال FX، یعنی سریال Shogun، مجموعه اقتباس شده از رمان «جیمز کلاول»، با بازی در نقش «لرد توراناگا»، اعلام شد.

کازمو جارویس

معرفی سریال Shogun

«هریسون کازمو کریکوریان جارویس»، یک هنرپیشه، موسیقی‌دان و فیلمساز بریتانیایی است. او در فیلم‌های «لیدی مکبث» (2016)، «آرام با اسب‌ها» (2019) و «ترغیب» (2022) بازی کرد. او در سریال شوگان (2024)، نقش «جان بلک‌ثورن» را داشت و قرار است در فیلم Alto Knights نیز بازی کند.

سوالات متداول

آیا سریال Shōgun برای فصل دوم تمدید شده است؟

خیر. تاکنون هیچ خبر رسمی مبنی بر اینکه این مجموعه فصل دومی خواهد داشت، منتشر نشده است.

آیا سریال شوگان بر اساس داستان واقعی است؟

شوگانی که جیمز کلاول خلق کرده، نسخه‌ای تخیلی و دراماتیک از رویدادها و تاریخ واقعی است.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *