دلیل غیبت میازاکی در مراسم اسکار 2024 مشخص شد

شب گذشته مراسم اسکار برگزار شد و پس از کسب جایزه بهترین انیمیشن توسط The Boy and the Heron دلیل عدم حضور میازاکی در مراسم اسکار 2024 مشخص شد.

این فیلمساز ژاپنی، با انیمه پسر و مرغ ماهی‌خوار (The Boy and the Heron)، برنده جایزه بهترین انیمیشن بلند شد؛ اما مانند سال 2003، وقتی برای انیمه ربوده شده (Spirited Away) برنده جایزه اسکار را کسب کرد، در مراسم حضور نداشت.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


علت غیبت میازاکی در مراسم اسکار 2024 مشخص شد

«هایائو میازاکی» چند سال پس از اسکار هفتاد و پنجم توضیح داده بود که به نشانه اعتراض حمله ایالات متحده به عراق در سال 2003، این مراسم را تحریم کرده بود. او در سال 2009 به لس‌آنجلس تایمز گفته بود:

نمی‌خواستم به کشوری سفر کنم که عراق را بمباران می‌کند.

برخی گمانه‌زنی می‌کنند که «میازاکی» امسال نیز به دلیل مشابهی در مراسم اسکار حضور پیدا نکرده است. در ماه‌های اخیر، اسرائیل با حمایت ایالات متحده غزه را بمباران کرده اما «میازاکی» به دهه نهم عمر خود رسیده و ممکن است ترجیح داده باشد که سفری طولانی به آمریکا نداشته باشد.

میازاکی در مراسم اسکار 2024

«آنتونی هاپکینز» در مراسم اسکار سه سال پیش، وقتی جایزه اسکار را برای فیلم پدر (The Father) دریافت می‌کرد، در بستر خوابیده بود؛ اما «میازاکی» در سال 2014 برای حضور در مراسم «رؤسای آکادمی» و دریافت اسکار افتخاری به آمریکا سفر کرده بود. پسر و مرغ ماهی‌خوار، دوازدهمین فیلم بلند این کارگردان است و قرار بود آخرین آن باشد؛ اما تهیه‌کننده او تأیید کرده که «میازاکی» به روی پروژه تازه‌ای کار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اینکه «میازاکی» در مراسم اسکار 2024 حضور پیدا نکرد چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *