معرفی سریال ترکی یاقوت کبود (Safir) + داستان ، زمان پخش و بازیگران

سریال ترکی یاقوت کبود (Safir) با بازی ایلهان شن و اوزگه یاعیز جدیدترین سریال شبکه ATV ترکیه است. سمیح باعجی کارگردانی این سریال را برعهده دارد.

سریال ترکی Safir (یاقوت کبود) از سریال‌های جدید 2023 در ژانر عاشقانه و خانوادگی است. سمیه باغچی کارگردانی سریال را بر عهده دارد. این سریال به داستان ناپدید شدن خانواده گولسوی در جاده‌های خطرناک پر از آزمون‌های شور، اشتیاق، انتقام و قلدری می‌پردازد که یک شبه تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید:

زمان پخش سریال یاقوت کبود با دوبله فارسی از جم سریز

جدول پخش سریال های ترکیه 2023 و 2024

داستان سریال یاقوت کبود

داستان سریال یاقوت کبود
داستان سریال یاقوت کبود

داستان سریال ترکی یاقوت کبود روایت خانواده گولسوی از ثروتمندترین طایفه‌های ترکیه است. یامان یکی از فرزندان این خانواده است که از کودکی عاشق دختر راننده خانوادگی خودشان شده. او در دوران کودکی حلقه یاقوت مادرش را دزدیده و به فرای هدیه می‌دهد.

آتش پسر بزرگ خانواده یامان است که به علت سرباز زدن از دستورات پدربزرگش خانه را ترک کرده و به آمریکا رفته بود. پس از سال‌ها به درخواست مادرش به خانه برگشته تا دوباره خانواده گولسوی کنار هم جمع شوند و تجارت خانوادگی‌شان را از سر گیرند.

یامان می‌خواهد با بازگشت برادرش از عشق کودکی‌اش خواستگاری کند و این دو برای این لحظه بسیار هیجان دارند. اما اتفاقی غیرمنتظره همه معادلات را برهم می‌زند. سریال یاقوت کبود داستان سه برادر به نام‌های یامان، آتش و اوکان را روایت می‌کند.

زمان پخش سریال ترکی یاقوت کبود

زمان پخش سریال یاقوت کبود : از 13 شهریور

روز پخش سریال یاقوت کبود : هر دوشنبه

ساعت پخش سریال یاقوت کبود : ساعت 21:30

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود

ایهان شن، اوزگه یاعیز، بوراک برکای آک‌گول، ایپک توزجواوغلو و… از بازیگران سریال یاقوت کبود هستند. آتش گولسوی با بازی ایلهان، فرایه ییلماز با بازی اوزگه، یامان گولسوی با بازی بوراک نیز کاراکترهای اصلی سریال می‌باشند.

ایلهان شن (İlhan Şen)

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود

 

ایلهان شن متولد 19 دسامبر 1987 در ترکیه ، بازیگر و مدل است. فارغ التحصیل رشته مهندسی عمران از دانشگاه ییلدیز میباشد که از 24 سالگی بازیگری را آغاز کرد و با سریال «عشق، منطق، انتقام» به شهرت رسید. این بازیگر جوان با 185 سانتی متر قد و 82 کیلوگرم وزن در حرفه مدلینگ نیز فعال است.

İlhan Şen روز 28 آذر 1366 در خانواده ترک در بلغارستان به دنیا آمد، پدرش مهندس و مادرش معلم است. در دو سالگی با خانواده به ترکیه مهاجرت کردند و پس از تحصیلات اولیه، در دانشگاه فنی ییلدیر در رشته مهندسی عمران پذیرفته و در نهایت فارغ التحصیل شد.

اوزگه یاعیز (Özge Yağız)

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود

اوزگه یاغیز متولد ۲۶ سپتامبر ۱۹۹۷، بازیگر اهل ترکیه است. وی شهرتش را به دلیل ایفای نقش ریحان در مجموعه تلویزیونی سوگند به دست آورده است. همچنین او در سال ۲۰۲۱ به عنوان رتبه ۴۶ و در سال ۲۰۲۲ رتبه ۴۳ زیباترین زنان جهان انتخاب شد.

یاغیز بازیگری خود را در سال ۲۰۱۸ با ایفای نقش کوتاه در فصل سوم مجموعهٔ تلویزیونی اسمش را تو بگذار و در نقش شخصیت زلیخا که از شبکه استار تی‌وی پخش شد آغاز کرد. پس از ترک مجموعهٔ تلویزیونی یمین در پایان فصل دوم، در سال ۲۰۲۰، او در سمت چپ من بازی کرد و شخصیت سرا را به تصویر کشید که از شبکه استار تی‌وی پخش شد.

بوراک برکای آک‌گول (Burak Berkay Akgül)

بازیگران سریال ترکی یاقوت کبود

بوراک برکای آکگول، ایفاگر نقش یامان در سریال یاقوت کبود است. برکای آکگول در سال 1997 در استانبول به دنیا آمد. آکگول که تحصیلات دانشگاهی خود را نیز در استانبول گذرانده بود، در دانشگاه استانبول، دانشکده مهندسی، گروه مهندسی زمین شناسی تحصیل کرد و آموزش بازیگری خود را در خانه هنر آکادمی 35.5 گذراند.

اولین تجربه بازیگری خود را با تبلیغات بازرگانی آغاز کرد، در یکی از سریال های تلویزیونی محبوب ATV به نام ماریا و مصطفی در نقش شخصیت روزگار جلوی دوربین رفت. این بازیگر موفق در سریال حماسه نقش کایا تگین را بازی کرد.

یامان گولسوی یاقوت کبود کیست؟ او پسر میانی خانواده گولسوی است. او پدرش را که در جوانی از دست داده به یاد نمی‌آورد. فرزند مورد علاقه مادرش گلفم برادرش آتش است. یامان به همراه برادرش اوکان همیشه برای مادرشان در پس زمینه بودند. بعد از اینکه آتش در کودکی خانه را ترک کرد، مجبور شد برای حفظ تعادل در خانواده تسلیم قدرت پدربزرگش عمر شود.

سوالات متداول

ژانر سریال ترکی یاقوت کبود چیست؟

درام

بیشتر بخوانید:


One thought on “معرفی سریال ترکی یاقوت کبود (Safir) + داستان ، زمان پخش و بازیگران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *