معرفی سریال تاریخ آرتدال (َArthdal Chronicles) ؛ داستان، بیوگرافی و نقد

سریال تاریخ آرتدال با هنرنمایی لی جون گی، یک اثر عاشقانه و فانتزی است که مخاطبین خاص خودش را دارد. در ادامه مطلب با معرفی سریال تاریخ آرتدال همراه ما بمانید.

ما را همراهی کنید تا در ادامه این مطلب، به معرفی سریال کره ای تاریخ آرتدال بپردازیم. سریال Arthdal Chronicles 2023 که توسط کیم کوانگ شیک ساخته شده است، از تاریخ 9 سپتامبر 2023 (18 شهریور 1402) منتشر شده و درحال پخش است.

شرکت سازنده “تاریخ آرتدال” اعلام کرده است که فصل چهارم این سریال از فصل‌های قبل بازدید بیشتری داشته است. ژانر فیلم Arthdal Chronicles 2023 همانطور که گفته شد تاریخی و فانتزی بوده که در ایران هم این ژانر در سریال‌ها طرفدار زیادی دارد.

زمان پخش سریال تاریخ آرتدال : شنبه هر هفته ساعت 20:50

داستان سریال تاریخ آرتدال

معرفی سریال تاریخ آرتدال
معرفی سریال تاریخ آرتدال

در خلاصه سریال تاریخ آرتدال آمده است که در طی بیش از هشت سال، آرتدال توانست شورش عظیمی که قبایل قتل عام شده توسط تاگون در فصل ۱ را سرکوب کند و در نهایت پس از ۲۰۰ سال، آگوس تحت رهبری یون سئوم به اتحاد ۳۰ قبیله دست یابد. در فصل ۲، پادشاهی آرتدال تاگون و اتحادیه یون سوم مواجهه‌ای ناگزیر با یک جنگ بزرگ خواهند داشت. یون سوم در حال حاضر فرمانروای شرق و تانیا جانشین قبیله واهان است. داستان در هشت سال پس از تاجگذاری تاگون رخ می‌دهد.

تعداد قسمت های سریال تاریخ آرتدال : 12

بیوگرافی بازیگران سریال تاریخ آرتدال

معرفی سریال تاریخ آرتدال
معرفی سریال تاریخ آرتدال

از هنرپیشه های سریال کره ای تاریخ آرتدال می‌توانیم به لی جون گی، شین سه کیونگ، جانگ دونگ گون و کیم اوک بین اشاره کنیم. در ادامه می‌توانید بیوگرافی بازیگران فیلم کره ای تاریخ آرتدال را بخوانید.

لی جون کی در نقش اونسوم و سایا

معرفی سریال تاریخ آرتدال
معرفی سریال تاریخ آرتدال

لی جون کی (Lee Jun Ki) یک بازیگر و خواننده کره‌ای است. او در تاریخ 17 آوریل 1982 در بوسان، کره جنوبی به دنیا آمد. لی جون کی وقتی در دانشگاه کیونگ‌هی آموزش می‌بیند، به عنوان یک مدل فعالیت می‌کند و در سال 2001 به عنوان بازیگر حرفه‌ای در صنعت سینمای کره وارد می‌شود. او با بازی در سریال “ماجراهای نیمه شب” (The King and the Clown) در سال 2005 شهرت جهانی به دست آورد و عملکرد برجسته‌ای را به نمایش گذاشت.

این نقش باعث شد تا او جوایز بسیاری را دریافت کند و محبوبیت بزرگی در بین مخاطبان کسب کند. لی جون کی در ادامه فعالیت هنری خود در سریال‌های محبوبی مانند “مرد شجاع” (Iljimae)، “مرد خنجری” (Arang and the Magistrate) و “مردان شاه” (The Scholar Who Walks the Night) نقش آفرینی کرده است. او همچنین در فیلم‌های معروفی مانند “مردان درختی” (Virgin Snow) و “کنگ فو سیل” (The Flying Swords of Dragon Gate) حضور داشته است.

شین سه کیونگ در نقش تانیا

معرفی سریال تاریخ آرتدال
معرفی سریال تاریخ آرتدال

شین سه کیونگ، بازیگر و خواننده کره ای، در تاریخ 23 آوریل 1991 متولد شد. وی به عنوان عضو گروه موسیقی “ZE:A” به فعالیت هنری خود آغاز کرد. او در سال 2010 با اولین تجربه بازیگری خود در سریال تلویزیونی “Prosecutor Princess” به تلویزیون وارد شد. بازیگری شین سه کیونگ در این سریال مورد توجه قرار گرفت و به او شهرت و موفقیت را به ارمغان آورد.

او پس از این تجربه، در سال 2011 در سریال “Spy Myung Wol” و در سال 2012 در سریال “The Equator Man” نقش آفرینی کرد. با بازی در این سریال‌ها، شین سه کیونگ خواننده محبوبی در صنعت سینما و تلویزیون کره شد. در سال 2013، او در سریال “Master’s Sun” به ایفای نقش پرداخت و بازیگری استثنایی خود را به نمایش گذاشت. این سریال به او جوایز و اعترافات بسیاری را ارزانی داشت و موجب شد تا به یکی از بازیگران برجسته صنعت سینما و تلویزیون کره تبدیل شود.

جانگ دونگ گون در نقش تاگون

معرفی سریال تاریخ آرتدال
معرفی سریال تاریخ آرتدال

جانگ دونگ گون (Jang Dong Gun) بازیگر و مدل مشهور کره ای است. او در تاریخ 7 مارس 1972 در شهر یانگجو، کره جنوبی به دنیا آمد. جانگ دونگ گون برای استعداد بازیگری خود شهرت دارد و در صنعت سینما و تلویزیون کره فعالیت می‌کند. او در سال 1992 با بازی در فیلم “داو” (The Moon of Seoul) وارد دنیای بازیگری شد.

پس از آن، با بازی در فیلم‌های معروفی مانند “تایوانی” (Nowhere to Hide)، “تیر انداز” (Friend) و “تیرانداز جوان” (A Gentleman’s Dignity) شهرت جهانی کسب کرد. او همچنین در سریال‌های تلویزیونی مشهوری مانند “آرزو” (All About Eve)، “سوییچ” (Switch) و “تیرانداز جوان” (A Gentleman’s Dignity) حضور داشته است که با بازی‌هایش در این سریال‌ها نیز توانست تعریف خود را به جمعیت بزرگی از طرفدارانش اثبات کند.

بررسی سریال Arthdal Chronicles 2023

معرفی سریال تاریخ آرتدال
معرفی سریال تاریخ آرتدال

در بخش نقد سریال Arthdal Chronicles 2023 باید بگوییم که منتقدان از داستان پیچیده و جذاب، بازیگری قوی و تصاویر زیبا در این سریال صحبت می‌کنند. همچنین، دنیای خیالی و مفهومی که سریال ایجاد کرده، نیز برخی از نظرات مثبت را به دنبال داشته است.

فصل اول سریال “تاریخ آرتدال” (Arthdal Chronicles) در سال 2019 توسط نتفلیکس پخش شد و باعث رضایت بسیاری از مخاطبین شد. اما متاسفانه، تأیید شد که دو بازیگر اصلی سریال به دلیل داشتن پروژه‌های سینمایی دیگری نمی‌توانند در فصل دوم حضور داشته باشند.

این خبر موجب ناامیدی بسیاری از طرفداران این سریال شده است. در فصل دوم، بازیگران سونگ جونگ کی و کیم جی وون حضور نخواهند داشت و به جای آن‌ها، لی جون گی و شین سه کیونگ به عنوان بازیگران جدید وارد سریال خواهند شد. حال باید دید که فصل دوم این سریال هم می‌تواند ماننده فصل اول به خوبی نظر طرفداران و منتقدان را به خود جلب کند یا خیر.

نمرات سریال کره ای تاریخ آرتدال : IMDB 8.3

جمع بندی

معرفی سریال تاریخ آرتدال
معرفی سریال تاریخ آرتدال

سریال جذاب تاریخ آرتدال را در این مطلب، به طور جامع و با جزئیات معرفی و بررسی کردیم. این اثر، بر اساس فیلمنامه و بازیگران خوب و امتیاز بالا می‌تواند تجربه خوبی را برای شما رقم بزند. پیشنهاد می‌کنیم حتما این فیلم را دانلود و تماشا کنید. شما عزیزان می‌توانید از طریق کانال تلگرامی زیر به دانلود سریال تاریخ آرتدال اقدام کنید.

دانلود سریال Arthdal Chronicles 2023 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی سریال ترکی عشق بی حد و مرز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *