معرفی سریال مرداب با بازی شهرام حقیقت دوست [+داستان، بیوگرافی و زمان پخش]

مُرداب، یک مجموعهٔ ایرانی است که در سال ۱۴۰۲ تولید شده و از طریق شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود. در ادامه با معرفی سریال مرداب با فیگار همراه باشید.

سریال مرداب از جدیدترین سریال‌های پلتفرم نمایش خانگی فیلم نت است که پخش آن اخیرا آغاز شده است. این مجموعه توسط برزو نیک‌نژاد کارگردانی شده است و قسمت اول آن چهارشنبه 12 مهر منتشر شد.

بازیگرانی نظیر شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ پناهی‌ها، حامد کمیلی، مجتبی پیرزاده، الهام اخوان و ستاره پسیانی نیز در این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: معرفی سریال مرداب با بازی شهرام حقیقت دوست ؛ داستان، بیوگرافی و زمان پخش سریال

داستان سریال مرداب

معرفی سریال مرداب

خلاصه داستان سریال مرداب

سریال “مرداب” بر اساس فیلمنامه “عشق بدون خطبه” به نویسندگی مشترک افشین صادقی و پدرام افشار تولید شده است. فیلمنامه اصلی این سریال توسط نیما اقلیما بازنویسی شده است.

در “مرداب”، داستان در شهری کوچک واقع در تپه‌ها روایت می‌شود، جایی که رازها و پیچیدگی‌هایی در سایهٔ ارتباطات پنهان شده‌اند. شخصیت اصلی سریال، یک جوان باهوش و دلسوز است که به شهر برمی‌گردد و سعی می‌کند رازهای مربوط به مرگ عجیب پدرش را حل کند و پشت پردهٔ ماجراهای این شهر را کشف کند. در این مسیر، او با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شود، از جمله یک خبرنگار محلی با روحیهٔ قوی؛ یک زن زیبا و مرموز؛ و یک کارآگاه ماجراجو.

هر قسمت از سریال “مرداب” نقاب جدیدی از رازها و ارتباطات پنهان را برملا می‌کند. شخصیت‌ها با معضلات اخلاقی، تصمیم‌گیری‌های دشوار و تداخلات ناشی از روابط شخصی مواجه می‌شوند. این سریال با استفاده از جو بصری تیره و غمگین، موسیقی زیبا و بازی برجستهٔ بازیگران، مخاطبان را در دنیایی از راز و رمز غرق می‌کند و آن‌ها را به فکر و تعجب می‌اندازد.

تعداد قسمت های سریال مرداب: 12 تا 15 قسمت

بیوگرافی بازیگران سریال مرداب

معرفی سریال مرداب

هنرپیشه های سریال مرداب:

  • امیر جعفری در نقش شکیب
  • شهرام حقیقت‌دوست
  • پانته‌آ پناهی‌ها
  • حامد کمیلی
  • مجتبی پیرزاده
  • مهدی هاشمی
  • ستاره پسیانی
  • الهام اخوان
  • یسنا میرطهماسب
  •  الیکا ناصری
  • محمود نظرعلیان
  • آرش ظلی‌پور
  • صفر محمدی
  • مجید پتکی

امیر جعفری در نقش شکیب در سریال مرداب

معرفی سریال مرداب

امیر جعفری، هنرپیشه ایرانی، در تاریخ 10 شهریور 1353 به دنیا آمد. فعالیت حرفه‌ای بازیگری خود را از سال 1380 در صنعت سینما و تلویزیون آغاز کرد. این بازیگر همچنین در طول این سال‌ها در فیلم‌هایی نظیر نان، عشق و موتور 1000 و بی‌پولی نیز حضور داشته است.

گرچه امیر جعفری اغلب به خاطر شخصیت‌های طنز خود شناخته می‌شود، اما در سالیان اخیر با بازی در کاراکترهای جدی مانند میرزا آقاخان نوری در سریال جیران و اسی قلک در سریال یاغی، توانسته توجه مخاطبان را به خود جلب کند. در سریال “مرداب” نیز، او نقش شکیب را بازی می‌کند.

شهرام حقیقت دوست در سریال مرداب

معرفی سریال مرداب

شهرام حقیقت دوست، هنرپیشه ایرانی، در تاریخ 27 اسفند سال 1351 متولد شد و بازیگری را از سال 1374 با سریال “مهر خوبان” آغاز کرد. سپس در سال 1376 در فیلم “درخت گلابی” به کارگردانی داریوش مهرجویی ایفای نقش کرد کرد. پس از آن، شهرام حقیقت دوست به عنوان بازیگر نقش مکمل در فیلم‌ها و سریال‌ها فعالیت می‌کرد تا اینکه در سال 1379 با بازی در نقش منفی ناصر در فیلم “خط قرمز” در کانون توجهات قرار گرفت.

وی در سریال “مختارنامه” نیز نقش ابن حر را بازی کرده و در فیلم “خداحافظ بچه”، کاراکتر مرتضی را ایفا کرده است. از فیلم‌های سینمایی این هنرپیشه می‌توان به “عطش”، “سنگ”، “کاغذ”، “قیچی”، “احضارشدگان”، “کلاشینکف”، “زیر سقف دودی” و “قاتل و وحشی” اشاره کرد. در سال 1392، شهرام حقیقت دوست با سریال “شاهگوش” وارد شبکه نمایش خانگی شد و بعد از آن آثاری مانند “آمستردام” و “خون‌سرد” را بازی کرد.

پانته آ پناهی در سریال مرداب

معرفی سریال مرداب

پانته‌آ پناهی، بازیگر اهل ایران، در تاریخ 9 آذر 1356 متولد شد. وی به عنوان بازیگر از سال 1380 و با فیلم “شام آخر”، کار هنری خود را آغاز کرد. پناهی سپس در سال 1382 در دو فیلم “آن مرد را نکشید” و “مواجهه” نقش ایفا کرد. اما شهرت خانم پناهی به‌طور عمده به خاطر نقش ننه آقای او در فصل اول و دوم سریال “شهرزاد” بود. این کاراکتر به حدی تحسین‌برانگیز بود که در ذهن مخاطبان به خوبی ماندگار شد.

علاوه بر این، پانته‌آ پناهی در سینما نیز فعالیت‌های موفقی داشته است، اما شهرت اصلی‌اش به نقش افسر الملوک در سریال “بانوی عمارت” برمی‌گردد. از دیگر فیلم‌های سینمایی معروف وی می‌توان به “لاک قرمز”، “در سکوت”، “جوجه تیغی”، “دسته دختران” و “کت چرمی” اشاره کرد. همچنین، پانته‌آ پناهی در شماری از آثار نمایش خانگی مانند “کرگدن”، “خاتون” و “مترجم” خوش درخشیده است.

تیزر سریال مرداب

معرفی سریال مرداب

اولین تریلر سریال مرداب را ببینید:

معرفی سریال مرداب با حضور شهرام حقیقت دوست و پانته آ پناهی

بررسی سریال مرداب

معرفی سریال مرداب

نقد سریال مرداب

از تیم بازیگری می‌توان فهمید که سازندگان سریال مرداب قصد دارند با استفاده از بازیگرانی که در سال‌های اخیر به شدت درخشیده‌اند، مخاطبان را جذب کنند. این امر می‌تواند برای سریال بسیار مفید باشد.

یکی از نکات مهم درباره مرداب این است که سریال در ژانر معمایی است و اگر بتواند مانند دیگر سریال‌های موفق این ژانر مثل “پوست شیر” عمل کند، بالطبع برای سازندگان اتفاق خوبی خواهد بود.

از سوی دیگر، کارگردانی برزو نیک نژاد که در کارنامه خود آثار موفقی همچون “دردسرهای عظیم” و “دوزیست” را دارد، یک نکته قابل توجه است. این موضوع نشان می‌دهد که او توانایی خوبی در کارگردانی دارد و این می‌تواند به موفقیت سریال کمک کند.

با توجه به این موارد، انتظار می‌رود که سریال “مرداب ایرانی” نمرات بالایی دریافت کند و توانایی جذب مخاطبان را داشته باشد.

مرداب هر چهارشنبه و ساعت 8 صبح در پلتفرم فیلم نت منتشر می‌شود. قسمت اول این سریال که هفته گذشته پخش شده، در حال حاضر در پلتفرم فیلم نت نمره 4.8 از 5 را کسب کرده است.

جمع بندی

معرفی سریال مرداب

با معرفی سریال مرداب با هنرنمایی شهرام حقیقت دوست و پانته آ پناهی با شما عزیزان همراه بودیم. شما نیز میتوانید با دانلود سریال مرداب و تماشای این اثر نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *