معرفی سریال ایرانی سووشون ؛ داستان، بیوگرافی و نقد سریال

سریال “سووشون” یکی از جدیدترین تولیدات شبکه نمایش خانگی است که پخش آن از طریق پلتفرم نماوا صورت می‌گیرد. با معرفی سریال ایرانی سووشون با فیگار همراه باشید.

سریال سووشون یکی از پروژه های جدید است که توسط نرگس آبیار به عنوان کارگردان و محمدحسین قاسمی به عنوان تهیه کننده ساخته شده و در سال ۱۴۰۰ به نمایش درآمده است. داستان این سریال بر اساس رمانی به نام “سووشون” از نویسنده مشهور ایرانی، سیمین دانشور، ساخته به نگارش درآمده است. در این سریال، بازیگرانی معروف از جمله بهنوش طباطبایی و سایر هنرمندان نقش آفرینی کرده‌اند.

ژانر سریال سووشون : درام اجتماعی، تاریخی، سیاسی و عاشقانه

در رابطه با زمان پخش سریال ایرانی سووشون باید گفت که عوامل سریال “سووشون” در باغ عفیف آباد شیراز در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ فیلمبرداری خود را شروع کردند و در حال حاضر همچنان در حال ادامه فیلمبرداری هستند. آخرین اخبار نشان می‌دهد که این سریال احتمالاً در هفته اول آبان ماه ۱۴۰۲ از طریق بستر نماوا پخش خواهد شد.

داستان سریال ایرانی سووشون

معرفی سریال ایرانی سووشون
خلاصه سریال ایرانی سووشون

معرفی سریال سووشون

برای خلاصه سریال ایرانی سووشون می توان گفت که داستان سریال “سووشون” در زمان جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد و درباره یک خانواده از طبقه متوسط است. زندگی روزمره آن‌ها به دلیل حضور اشغال‌گران روز به روز دشوارتر می‌شود. داستان از دیدگاه زری، یک زن متاهل و خوشبخت، روایت می‌شود که سعی می‌کند خانواده‌اش را محافظت کند. زری و شوهرش یوسف، در یک مهمانی دعوت می‌شوند. حاکم، که خود متحد با اشغالگران است، با فروش آذوقه‌های مردم به ارتش بیگانه، موجبات بحران و قحطی می شود.

یوسف، همچون یک فرد روشنفکر و با اصالت، مخالف فروش آذوقه‌های مردم به بیگانگان است و می‌خواهد مردم را حمایت کند. اما زری، همانند بسیاری از زنان، در مقابل چالش‌هایی مثل تحمل ستم، بی‌پناهی، ناکامی و فداکاری، به صورت مسالمت‌جویانه سعی می‌کند یوسف را آرام کند. این داستان نمایش می‌دهد که زنان ایرانی با تمام مشکلات و سختی‌هایی که با آنها روبرو هستند، با تحمل و استقامت، نقش مهمی در حفظ آرامش و خانواده خود ایفا می‌کنند.

تعداد قسمت های سریال ایرانی سووشون به گفته برخی از منابع 24 قسمت خواهد بود.

نرگس آبیار از صدای زنان می‌گوید! [+عکس]

بیوگرافی بازیگران سریال ایرانی سووشون

معرفی سریال ایرانی سووشون
معرفی سریال ایرانی سووشون

هنرپیشه های سریال ایرانی سووشون:

  • بهنوش طباطبایی
  • هوتن شکیبا
  • سام درخشانی
  • ترلان پروانه
  • فرشته صدر عرفایی
  • میلاد کی مرام

بهنوش طباطبایی در نقش زری سووشون

معرفی سریال ایرانی سووشون
تعداد قسمت های سریال ایرانی سووشون

بهنوش طباطبایی، یکی از بازیگران محبوب کشورمان که در تاریخ 27 اردیبهشت 1360 در تهران به دنیا آمد. وی دارای مدرک دکترای روانشناسی بالینی است و همچنین یک دوره بازیگری را در دانشکده هنرهای زیبا تهران گذرانده است. بهنوش بختیاری برای آخرین بار در فیلم “ماجرای نیمروز” و “رد خون” (1397) هنرنمایی کرد. برای نقش‌آفرینی در فیلم “رد خون”، جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر را کسب کرد. اکنون هم در سریال “سووشون” بهنوش طباطبایی را به عنوان بازیگر اصلی مشاهده خواهیم کرد.

هوتن شکیبا در سریال سووشون

معرفی سریال ایرانی سووشون
معرفی سریال ایرانی سووشون

هوتن شکیبا، هنرپیشه ایرانی، در تاریخ 24 خرداد 1363 به دنیا آمد. وی فعالیت بازیگری خود را از سال 1381 با شروع به کار در تئاتر آغاز کرد و در سال 1392 با بازی در فیلم “شب بیرون” وارد صحنه سینما شد. او در سریال‌های مختلفی بازی کرد و همچنین صداپیشگی برای شخصیت‌های کلاه‌قرمزی انجام داد. با ایفای نقش حبیب در سریال “لیسانسه‌ها”، موفق شد توجهات را به خود جلب کند و این سریال به عنوان نقطه عطفی در زندگی او محسوب می‌شود. پس از این سریال، در فیلم‌هایی همچون “شبی که ماه کامل شد”، “ابلق”، “تی تی” و “ملاقات خصوصی” حضور یافت و توانست جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را نیز از آن خود کند. او با بازی در سریال‌های “مهمونی 1 و 2″، “رهایم کن”، “مگه تموم عمر چندتا بهاره” و فیلم “ارفاق” توانست توجه بسیاری را به خود جلب کند. هوتن شکیبا یکی از بازیگران اصلی سریال “سووشون” محسوب می‌شود.

تکلیف سریال سووشون نرگس آبیار بالاخره روشن شد! +[جزئیات]

ترلان پروانه در سریال سووشون

معرفی سریال ایرانی سووشون
هنرپیشه های سریال ایرانی سووشون

ترلان پروانه، بازیگر ایرانی، در تاریخ 18 تیر 1377 متولد شد. وی از سال 1382 با بازی در سریال “بچه‌های خیابان” و به عنوان یک بازیگر کودک وارد دنیای بازیگری شد و در سال بعد در فیلم “رویای آخر” حضور یافت. خانم پروانه به طور کلی از جمله هنرپیشگانی است که شهرت اصلی خود را در دوران کودکی کسب کرد. او در این دوران در آثاری همچون “نصف مال من نصف مال تو” و “مسافری از گرونگول” بازی کرد و با فیلم “آهوی پیشونی سفید 1” نه تنها برنده جایزه پروانه زرین بهترین بازیگر دختر شد، بلکه توانست در دنیای نوجوانی همچنان به عنوان یک بازیگر پیشرو و تثبیت شده شناخته شود. از دیگر آثار مشهور این هنرپیشه می‌توان به فیلم‌های “رویای سهراب”، “گربه سیاه” و “علفزار” اشاره کرد.

بررسی سریال ایرانی سووشون

معرفی سریال ایرانی سووشون
معرفی سریال ایرانی سووشون

نقد سریال سووشون

سووشون یکی از معروف‌ترین رمان‌های ایرانی است و داستانی جذاب و پرکشش دارد. انتقال این داستان به صورت سریال تلویزیونی نیاز به جسارت و توانایی بالایی دارد، زیرا ممکن است با یک اشتباه در ساخت، باعث اعتراض بسیاری از طرفداران این رمان شود. خانم آبیار، مانند آثار قبلی خود، در این پروژه نیز جسور بوده و به سراغ یک پروژه سخت رفته است. از چینش صحنه‌ها و تدوین تا دیالوگ‌نویسی و انتخاب بازیگران، در ساخت این اثر چالش‌های زیادی وجود دارد.

بازیگران سووشون از جمله افرادی هستند که در آثار دیگری نیز موفقیت‌های قابل توجهی داشته‌اند و سابقه خوبی در بازیگری دارند. این موضوع می‌تواند امیدواری را برانگیزد که با حضور آن‌ها در سریال سووشون، اجرای قوی و قابل تحسینی ارائه شود.

اما نمرات سریال سووشون و توانایی آن برای برآورده کردن انتظارات، وابسته به عوامل مختلفی است که شامل دستیاران کارگردانی، نویسندگان، کارگردان، تدوینگران و سایر اعضای تیم ساخت می‌شود. همچنین، پذیرش واکنش مخاطبان و موفقیت سریال در بازار نیز بر تعیین نمره آن تأثیرگذار است.

به طور خلاصه، برای ارزیابی نمرات سریال سووشون و توانایی آن در برآورده کردن انتظارات، نیاز به مشاهده آن و دریافت بازخوردها و نقدها پس از عرضه آن داریم. هرچند که توصیفات و توانایی بازیگران و تجربه سازندگان می‌تواند نشان‌دهنده پتانسیل موفقیت سریال باشد، اما نتیجه نهایی برای همه قابل پیش‌بینی نیست.

جمع بندی

معرفی سریال ایرانی سووشون

با معرفی سریال ایرانی سووشون با هنر نمایی بهنوش طباطبایی با شما عزیزان همراه بودیم. شما نیز می‌توانید با دانلود سریال سووشون و تماشای این سریال جذاب نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص معرفی سریال ایرانی سووشون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *