واکنش جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره بیلبورد ولیعصر [+فیلم]

کشف حجاب فاطمه معتمد آریا بازیگر زن ایرانی در واکنش به فوت مهسا امینی و اعتراضات اخیر، در مراسم خاکسپاری امین تارخ خبر جنحالی امروز است. همراه ما باشید.

فاطمه معتمد آریا متولد ۷ آبان ۱۳۴۰ در تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او در پی حوادث اخیر و اعتراضات مردمی، هنگام سخنرانی در مراسم فوت امین تارخ، روسری را از سر خود برداشت. فاطمه معتمد آریا حجاب برداشت و اینگونه اعتراض خود را نشان داد.

بیشتر بخوانید:

ماجرای مصاحبه جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره سینمای ایران چیست؟ +[فیلم]

بازیگران زنی که کشف حجاب کردند؟ [+فیلم]

کشف حجاب فاطمه معتمد آریا

فاطمه معتمد آریا مهسا امینی

فاطمه معتمدآریا، بازیگر سرشناس سینمای ایران، در ویدئویی نسبت به بی احتیاطی در مقابل جوانان و نوجوانان ابراز ناراحتی کرد.

او گفت:

من مادر همه سرزمین ایران هستم.

مراسم خاکسپاری امین تارخ، بازیگر نامدار ایرانی، روز چهارشنبه ششم مهر در تهران برگزار شد. فاطمه معتمد آریا در این مراسم با کنار گذاشت حجاب اسلامی سخنرانی کرد و از عزاداری مردم ایران به دلیل کشته‌های خیزش سراسری سخن گفت. رضا کیانیان نیز با چشمانی اشک‌آلود تاکید کرد:

ملت ایران از شرق تا غرب همه عزادارند. امین برادرم بود، اما برادرهای دیگرم که دارند پرپر می‌شوند چه؟

شما همراهان عزیز می‌توانید فیلم سخنرانی فاطمه معتمدآریا را بدون حجاب ببینید:

از طرفی اعتراض فاطمه معتمد آریا به دیوارنگاره تازه‌ای که مسئولین در میدان ولیعصر نصب کرده‌اند سر و صدای بسیاری کرد. فاطمه معتمد آریا بازیگر سرشناس سینمای ایران خواست تا عکسش را از دیوار نگار ولیعصر پایین آورند.

بگذارید اینطور بگوییم که جنجال غیرقابل پیش‌بینی آن جایی رخ داده که ساعاتی پیش فاطمه معتمدآریا در ویدئویی که داخل خودرو و در حال عبور از میدان ولیعصر گرفته شده، با شمایلی که در ادبیات رسمی آن را «کشف حجاب» می‌نامند و در حالی که به شدت گریه می‌کند و فریاد می‌زند، خودش را مادر مهسا و مادر سارینا و نیکا معرفی می‌کند و از تصویر دیوارنگاره میدان ولیعصر اعلام برائت می‌کند. این رسانه از انتشار ویدئوی مذکور معذور است.

واکنش فاطمه معتمد آریا به نصب عکسش در میدان ولیعصر
واکنش فاطمه معتمد آریا به نصب عکسش در میدان ولیعصر

در این دیوارنگاره تصویر فروغ فرخزاد، حمیده خیرآبادی، پروین اعتصامی و … دیده می‌شود. جالب است بدانید که خانم معتمدآریا ساعتی قبل با انتشار یک ویدیو خودش را مادر مهسا، ژینا، سارینا و…معرفی کرده بود و خواستار این شد که عکسش از این دیوار نگار برداشته شود.

فاطمه معتمد آریا، فارغ التحصیل دانشسرای هنری تهران قبل از انقلاب می‌باشد از کانون پرورشی شروع کرد و حالا بازیگر صاحب نامی در عرصه بین المللی می‌باشد.

فاطمه معتمد آریا می‌گوید:

علاقه پدر و مادرم و کل خانواده به هنر خیلی عمیق و ریشه‌ای بود به همین خاطر این علاقه در من نیز با تشویق و حمایت خانواده همراه شد.

او هنگام سخنرانی با بغض از ناراحتی‌های خود در رابطه با اتفاقات اخیر صحبت می‌کند.

شما دوستان عزیز می‌توانید لیست مهمی از بازیگرانی که کشف حجاب کردن را از طریق لینک زیر بخوانید:

لیست بازیگرانی مشهوری که به علت فوت مهسا امینی کشف حجاب کردند

فاطمه معتمد آریا کشف حجاب

فاطمه «سیمین» معتمد آریا (زادهٔ ۷ آبان ۱۳۴۰) بازیگر، گوینده و عروسک‌گردان ایرانی است. او با دریافت چهار سیمرغ بلورین بازیگری در میان زنان رکوردار است. او پیش از انقلاب ۱۳۵۷ با چند نمایش به روی صحنه رفت و سپس در دههٔ ۱۳۶۰ با فعالیت در برنامه‌های تلویزیونی عروسکی مدرسه موش‌ها (۱۳۶۳–۱۳۶۰) و خونه مادربزرگه (۱۳۶۶) شناخته شد.

معتمد آریا ابتدا برای نقش مکملش در برهوت (۱۳۶۷) سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر را کسب کرد و سپس نقش اصلی ریحانه (۱۳۶۸) را ایفا کرد. او برای بازی در مسافران (۱۳۷۰) سیمرغ بلورین دیگری را کسب کرد و سپس با نقش‌آفرینی در یکبار برای همیشه (۱۳۷۱) همسر (۱۳۷۲) توانست دوبار پیاپی برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن شود.

فاطمه معتمد آریا کشف حجاب
فاطمه معتمد آریا کشف حجاب, کشف حجاب فاطمه معتمد آریا

کشف حجاب بازیگران بعد از مرگ مهسا امینی سوژه فضای مجازی قرار گرفت. این حرکت باعث شد برخی از طرفداران با اشتراک تصاویر آن‌ها، همچون کتایون ریاحی، آناهیتا همتی، شبنم فرشادجو و دیگر بازیگران، اعتراض خود را به جریان مرگ مهسا امینی نشان دهند.

در کنار بازیگرانی که کشف حجاب کردند، عده کثیری از بازیگران ناراحتی خود را نسبت به این ماجرا نشان دادند. هانیه توسلی، رضا کیانیان، لادن طباطبائی، اصغر فرهادی، بهاره کیان افشار، الناز شاکردوست، هومن بهمنش، برزو ارجمند و بسیاری دیگر با انتشار تصاویر و ویدیوهایی ضمن ابراز تاسف بابت فوت مهسا امینی، اعتراض خود را بیان کردند.

فاطمه معتمد آریا اینستاگرام

بیوگرافی فاطمه معتمد آریا

جنجال کشف حجاب فاطمه معتمد آریا در مراسم خاکسپاری امین تاریخ
بیوگرافی فاطمه معتمد آریا, خاکسپاری امین تاریخ

فاطمه معتمد آریا بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان در 7 آبان ماه سال 1341 در تهران به دنیا آمد. این بانوی هنرمند کشورمان با نام اصلی سیمین از چهره‌های شناخته شده دنیای هنر است که در خانواده ای هنر دوست متولد شد و فرزند چهارم این خانواده است و ذوق و شوق علاقه خانواده به هنر در وجود او هم ریشه دواند و او را به سمت دنیای هنر رهنمون ساخت.

فاطمه معتمد آریا در سنین جوانی و در حدود سال 1360 زندگی مشترکش را آغاز کرد و احمد حامد بازیگر و تهیه کننده همسر او است. حاصل سال‌ها زندگی مشترک فاطمه معتمد آریا و همسرش پسری به نام نریمان است.

فاطمه معتمد آریا فارغ التحصیل بازیگری از دانشسرای هنر تهران است. او با شرکت در کلاس های موسیقی، نقاشی، فیلمسازی، تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به اجرای نمایش های عروسکی و تئاترهای کودکان در سراسر کشور پرداخت.

همکاری با گروه تئاتر دانشجویان دانشکده هنرهای زیبا و با صدا و سیما درزمینهٔ کارهای کودکان و تئاتر زنده و عروسکی از سوابق هنری اوست. شروع فعالیت وی در تلویزیون با عروسک گردانی مجموعهٔ مدرسه موش ها در سال 1360 آغاز شد.

اخبار بیشتر:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.


2 thoughts on “واکنش جنجالی فاطمه معتمد آریا درباره بیلبورد ولیعصر [+فیلم]

  1. یکی بگه این بازیگران اصلا حجاب دارند که بخواهند کشف حجاب کنند، گذشته از این یکی به اینا بگه واسه اون طفل معصوم اشک تمساح نریزند همین شما هنرمندان وقتی یه جوون می خاد ازتون یه امضا بگیره تحویلش نمیگیرید، این رو من نمی‌گم همکاراتون که قبلاً آدم حسابشون نمی کردید و الان به یه جایی رسیدن میگن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *