پایان اینستاگرام و واتساپ ؟ ؛ آیا واتساپ و اینستاگرام برای همیشه فیلتر شدند ؟

آیا واتساپ و اینستاگرام برای همیشه فیلتر شدند ؟ چه چیزی از پایان اینستاگرام و واتساپ می‌دانیم؟ با فیگار همراه باشید تا به این موارد بپردازیم.

درحالی که بیش از دو هفته از فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام در ایران می‌گذرد، برای مردم سوال است که این فیلترینگ تا چه زمان ادامه خواهد داشت و آیا این به معنای پایان راه واتساپ و اینستاگرام در ایران است؟

پایان اینستاگرام و واتساپ ؟

  • آیا واتساپ و اینستاگرام برای همیشه فیلتر شدند ؟
پایان اینستاگرام و واتساپ
پایان اینستاگرام و واتساپ

گفته‌ها در رابطه با ادامه راه واتساپ و اینستاگرام کمی ضد و نقیض است. برای مثال، هنگامی که از وزیر ارتباطات کشور در رابطه با ادامه فیلترینگ‌ها سوال پرسیده شد، او این گونه پاسخ داد:

تصمیم‌گیری درباره این موضوع با بنده نیست از وزیر کشور به عنوان رئیس شورای امنیت کشور باید سوال کنید.

این درحالی است که زیرساخت‌های مناسب برای شبکه‌های اجتماعی داخلی هنوز آماده نیست و گزارش‌های زیادی از کندی و پر شدن محدودیت‌های آن‌ها توسط مردم به دست آمده است. با این حال وزیر ارتباطات تضمین کرد که زیرساخت‌ها درحال بهبود، و محدودیت‌ها درحال کاهش هستند و آن‌ها قصد دارند تا شبکه‌های اجتماعی داخلی را بهتر از شبکه‌های خارجی به مردم ارائه دهند.

همچنین به نظر می‌رسد که تا زمان ادامه داشتن اعتراضات مردمی در سطح خیابان و البته اینترنت، فیلترینگ‌ها ادامه خواهد داشت. هرچند که از پایان فیلترینگ پس از پایان اعتراضات مطمئن نیستیم.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *