از ترانه برای تا افشاگری از ماجرای جایزه گرمی شروین حاجی پور! [+فیلم]

همانطور که مشخص شده و می‌دانید مسئول برگزارکننده گرمی اعلام کرده، امکان نامزدی ترانه «برای» شروین حاجی پور وجود دارد. حالا سوال اساسی اینجاست که ماجرای نامزدی گرمی ترانه چیست؟

آکادمی صفحه پرکنی آمریکا به عنوان نهاد مسئول برگزاری مراسم گرمی (GRAMMY Awards) به عنوان معتبرترین جشنواره موسیقی جهان، روز گذشته اعلام کرده که از 115 هزار پیشنهادی که برای نامزدی جایزه گرمی به دبیرخانه این رویداد رسیده، 95 هزار پیشنهاد برای نامزدی ترانه «برای …» از شروین حاجی‌پور خواننده ایرانی است.

در ادامه با ما بمانید تا این خبر را با عنوان از ترانه برای تا افشاگری از ماجرای جایزه گرمی شروین حاجی پور به انتها برسانیم و هر آنچه که درباره این موضوع در رسانه‌ها بازتاب گسترده داشته را در اختیارتان بگذاریم.

در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشید:

اولین فیلم شروین حاجی پور بعد از آزاد شدنش! [+ویدئو]

لو رفتن بیوگرافی شروین حاجی پور [+عکس]

ماجرای نامزدی گرمی ترانه برای شروین حاجی پور چیست؟ [+فیلم]

شروین حاجی پور زاده ۱۰ فروردین ۱۳۷۶ مازندران، آهنگساز، ترانه سرا، خواننده ایرانی است. شروین با نام خانوادگی «حاجی آقاپور» که حالا خلاصه با فامیلی «حاجی پور» شناخته می‌شود و تنها یک خواهر بنام «کمند» دارد.

بسیاری از طرفداران شروین حاجی پور که بعد از عصر جدید به تهیه کنندگی و مجری‌گری احسان علیخانی برگزار شد بر این باور هستند که باید شروین حاجی پور جایزه گرمی را امسال بر اساس موقعیتی که آهنگش در شرابط کنونی ایران دارد، ببرد. اما ماجرا به چه صورت در حال پیگیری است… با ما بمانید.

حدود ۱۰۰ هزار نفر ‘شروین حاجی‌پور’ را برای «جایزه گِرَمی» پیشنهاد کردند. اعلام این خبر همزمان شده با اعلام اتهام شروین حاجی‌پور که «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز» عنوان شده است. آکادمی صفحه‌پرکنی آمریکاَ برگزارکننده مراسم اهدای جوایز معتبر «گرمی» به بهترین‌های جهان موسیقی روز دوشنبه اعلام کرد که از ۱۱۵ هزار پیشنهادی که برای نامزدی جایزه جدید گرمی به دبیرخانه آن رسیده، ۹۵ هزار پیشنهاد برای نامزدی ترانه «برای…» از شروین حاجی‌پور است.

نامزدی شروین حاجی پور برای گرمی

شروین با نام خانوادگی «حاجی آقاپور» که حالا خلاصه با فامیلی «حاجی پور» شناخته می‌شود در بابلسر مازندران به دنیا آمد و تنها یک خواهر بنام «کمند» دارد. خبر تفهیم اتهام حاجی پور را، مجید کاوه وکیل او در توییتی اعلام کرده و گفته که این خواننده از سوی شعبه 11 باپزسی دادسرای ساری تفهیم اتهام شده و با تبدیل قرار بازداشت موقت با وثیقه‌ای به مبلغ 100 میلیون تومان موافقت شده است. البته حاجی‌پور برای شش ماه ممنوع‌الخروج خواهد بود.

جایزه جدید آکادمی صفحه‌پرکنی، نهاد غیرانتفاعی دست‌اندرکاران صنعت تولید و پخش موسیقی در آمریکا، اعلام کرد که در مراسم اهدای جوایز فوریه ۲۰۲۳ در لس‌آنجلس، جایزه جدیدی تحت عنوان «دستاورد ویژه: بهترین ترانه برای دگرگونی اجتماعی» در رشته موسیقی پیام‌دار معرفی خواهد کرد که به ترانه‌ای تحت تاثیر رویدادهای اجتماعی تعلق می‌گیرد با بیشترین تاثیر برای تغییر جامعه.

سال 1384 وقتی 8 ساله بود وارد کلاس موسیقی ویولن شد و بعد از گذراندن دوره های مختلف موسیقی، تصمیم گرفت آینده کاری را با هنر موسیقی شکل دهد.

هاروی مانسون، مدیرعامل نهاد آکادمی صفحه‌پرکنی آمریکا، در بیانیه‌ای گفت:

«آکادمی عمیقا از دریافت پیشنهاد در حمایت از نامزدی ترانه «برای» برای جایزه جدید «دستاورد ویژه: بهترین ترانه برای دگرگونی اجتماعی»‌ تحت تاثیر قرار گرفته است. وی افزود که نمی‌تواند پیش‌بینی کند که این جایزه به ترانه «برای» تعلق خواهد گرفت.

گرمی برای شروین حاجی پور

نشریه تخصصی ورایتی می‌نویسد هر چند نامزدهای دریافت جایزه دستاورد ویژه را یک هیات بلندپایه از اعضای اکادمی صفحه‌پرکنی آمریکا تعیین می‌کنند اما دریافت پیشنهاد در تصمیم آنها تاثیر دارد. شروین حاجی‌پور قبل از ورود به دانشگاه شروع به آهنگساز حرفه ای کرده و بعد از ورود به دانشگاه بعنوان آهنگساز ساخت موسیقی های تئاتری را برعهده می گرفت.

جالب است بدانید که محمد اصفهانی هم درباره شروین حرف زده است.

محمد اصفهانی خواننده کشورمان در پیج شخصی خود در مورد شروین حاجی پور نوشت:

سلام از خبر دستگیری شروین عزیز که دوست و هنرجویم در مسابقه عصر جدید بود بسیار متاثر و غمگین شدم. شروین جوانی فوق العاده با استعداد و معصوم و خجالتی و با احساس بود. همین طور از بازداشت سرکار خانم مونا برزویی اظهار تاسف می‌کنم. این هنرمندان، شریک و مونس تنهایی‌ها و خلوت مخاطبین خود هستند و با احساس خدادادی، تلطیف کننده بن بست‌ها و تنگنا‌های روحی دوستداران شان… بیش از این گناهی نباید بر آن‌ها نوشت.

گفته‌های شروین حاجی پور بعد از آزادی را ببینید:

بیشتر بخوانید:

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه فیگار نیست.

نامزدی ترانه برای شروین حاجی پور


4 thoughts on “از ترانه برای تا افشاگری از ماجرای جایزه گرمی شروین حاجی پور! [+فیلم]

  1. چه مسخره. ننه جون منم اگر در اون شرایط کشور با اون جو هیجان زده همچین ترانه سیاسی ای می خوند که به مذاق سردمداران آمریکایی خوش می آمد، الان گرمی بهش تعلق می گرفت. واقعاً متاسفم … هنر، حقوق بشر، و … بازیچه یه مشت سیاستمدار روانی شده. دیگه هیچی سرجاش نیس!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *