معرفی بهترین نسخه های گرین گابلین از نگاه سایت فیگار

امروز قرار است بهترین نسخه های گرین گابلین را به شما معرفی کنیم که این کاراکتر‌ کمیک‌های مارول بیشتر به‌عنوان ابرشور در داستان‌ها ایفای نقش می‌کنند.

فراتر از موانع تداوم اصلی مارول کامیکس، نسخه های عجیب، جذاب، متناوب از نورمن و گرین گابلین وجود دارد که در ادامه قرار است بهترین نسخه های گرین گابلین را به شما معرفی کنیم. گرین گابلین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دشمن‌های مرد عنکبوتی شناخته می‌شود. حضور در فیلم‌های مرد عنکبوتی سام ریمی و در حال حاضر Spider-Man: No Way Home باعث محبوبیت این شخصیت در بین مخاطبان شده است؛ اما خوانندگان قدیمی کمیک از زمان بازی مرد عنکبوتی شگفت‌انگیز شماره 14 در سال 1964 با گرین گابلین آشنا شده‌اند.

معرفی بهترین نسخه های گرین گابلین

  • برترین نسخه های گرین گابلین از نگاه فیگار

در ادامه قرار است چند تا از بهترین نسخه های گرین گابلین معرفی کنیم:

بهترین نسخه های گرین گابلین
برترین نسخه های گرین گابلین

در حالی که هویت گابلین در ابتدا یک راز بود و بعدها مشخص شد که او نورمن آزبورن است. از آن زمان، افراد متعددی از عنوان گرین گابلین استفاده کردند، از جمله پسر نورمن، هری از این لقب استفاده نمود. طرفداران همچنین می‌توانند به فراتر از موانع تداوم اصلی کامیکس مارول نگاه کنند تا با نسخه‌های عجیب و غریب، جذاب و جایگزین نورمن و گرین گابلین آشنا شوند.

Norman Osborn Hired The Jackal

بهترین نسخه های گرین گابلین
نسخه های برتر گرین گابلین

در Spider-Man: Life Story، وقایع دنیای کامیکس مارول به گونه‌ای پیش می‌روند که گویی زمان به‌طور واقع‌گرایانه گذشته است. در دهه 1960، پیتر همانند دنیای اصلی 616 با گرین گابلین مبارزه کرد که دشمن او جزء نسخه های برتر گرین گابلین در دنیای کمیک است. در سال 1966، نورمن هویت پیتر را کشف کرد و سعی کرد با استفاده از فرمول گابلین او را به وارث خود تبدیل کند. نورمن در نهایت شکست خورد و اکثریت عمر خود را در زندان گذراند.

نورمن همیشه یک نفس عظیم داشته است؛ اما در داستان زندگی به طور کامل به نمایش گذاشته شد. نورمن در تلاش برای زنده نگه داشتن میراث آزبورن خود، مایلز وارن را استخدام کرد تا از خود و پیتر شبیه سازی کند. کلون او در نهایت توسط پسرش، هری، نابود شد و نورمن پس از اطلاع از مرگ پسرش در سال 1995، پیتر را قبل از تسلیم شدن به یک حمله قلبی مرگبار نفرین کرد.

Goblins 2099

بهترین نسخه های گرین گابلین
ورژن های برتر گرین گابلین در کمیک های مارول

جنیفر دی آنجلو، اولین بار در مرد عنکبوتی 2099 معرفی شد، یک کشیش در مرکز شهر، نووا یورک، شهر نیویورک آینده بود. یک شرکت قدرتمند به نام Alchemax بخش‌هایی از Nueva York را به ایالت‌های پلیس تبدیل کرد. میگل اوهارا، مرد عنکبوتی 2099، بارها با آلکیمکس مبارزه می‌کرد؛ اما او تنها کسی نبود که خواهان قهرمان شدن بود.

جنیفر یک کت و شلوار سبز و مقنعه بنفش پوشید و به گابلین تبدیل شد که جزء ورژن های برتر گرین گابلین در کمیک های مارول بود. همچنین سعی داشت جای مرد عنکبوتی را به‌عنوان قهرمان Nueva York بگیرد. او در مورد مرد عنکبوتی به دنیای زیرین جنایتکار دروغ پخش کرد و با کرکس متحد شد تا او را نابود کند. میگل سعی کرد به جنیفر نشان دهد که با حمله به او، او خودش را تبهکار کرده است.

Phil Urich

بهترین نسخه های گرین گابلین
برترین ورژن های گرین گابلین

چندین شخصیت از ماسک گرین گابلین استفاده کرده‌اند؛ اما یکی از طرفداران ممکن است با آن ناآشنا باشد، فیل اوریچ، برادرزاده بن اوریش، روزنامه‌نگار Daily Bugle جزء برترین ورژن های گرین گابلین است. او در حین بررسی داستانی در Oscorp، فیل در خمره‌ای از فرمول گابلین افتاد و وسایل قدیمی گابلین نورمن را پوشید. او از هدایا و وسایل جدید خود برای نجات جان عمویش استفاده کرد.

پس از آن، فیل تبدیل به یک گابلین قهرمان شد و با قهرمانانی مانند مرد عنکبوتی و دردویل متحد شد. فیل به زودی شخصیت گابلین خود را بازنشسته کرد ولی برای همیشه گرین گابلین بودن خود را کنار نگذاشت. در طول اجرای ASM دن اسلات، فیل تبدیل به Hobgoblin جدید تحت کنترل Kingpin شد. دوران فیل به‌عنوان گابلین کمتر از زمان نورمن یا هری به یاد ماندنی بود؛ اما برای درک تاریخچه کامل شخصیت گرین گابلین از اهمیت کمتری برخوردار نیست.

MC2 Universe Featured Many Green Goblins

بهترین نسخه های گرین گابلین
بهترین نسخه های گرین گابلین

مرد عنکبوتی در تداوم مارول بارها با گرین گابلین مبارزه کرده است و بسیاری از این تقابل‌ها در دنیای MC2 به همین شکل باقی مانده‌اند. با این حال، تولد میدی و بنجی فرزندان پیتر و مری جین در این جهان تفاوت بزرگی را ایجاد کرد. نورمن آزبورن قبل از مرگ در یک انفجار برای آخرین بار با پیتر جنگید.

میدی مانند پدرش قدرت‌های عنکبوتی را توسعه داد و به دختر عنکبوتی تبدیل شد. نوه نورمن، نورمی، میراث خانوادگی خود را با تبدیل شدن به گرین گابلین جدید ادامه داد. الن دی جونا، همسر نورمی، ملکه گابلین‌ها شد. میدی و متحدانش با شکست نورمی و الن امپراتوری آزبورن را با موفقیت سرنگون کردند.

Red Goblin

بهترین نسخه های گرین گابلین
بهترین ورژن های گرین گابلین

بعد از اینکه به نورمن آزبورن یک سری نانیت تزریق شد که او را نسبت به فرمول گابلین خود مصون نگه داشت، او ناامید شد تا دوباره جنون گرین گابلین خود را برای شکست دادن مرد عنکبوتی روشن کند. در ناامیدی، سیمبیوت کارنیج را به دست آورد و با آن پیوند خورد و ذهن دیوانه ی گابلین را با طبیعت آشفته سیمبیوت آمیخت و گابلین قرمز را خلق کرد که جزء بهترین ورژن های گرین گابلین می‌باشد.

در شماره‌های منتهی به مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 800 و خود شماره صدمین سالگرد، Red Goblin به ظاهر غیرقابل توقف بود. رد گابلین در برابر آتش مصون بود و می‌توانست pumpkin bombs را از سمبیوت بسازد. پیتر مجبور شد با سمبیوت ونوم پیوند برقرار کند تا در برابر او شانسی برای پیروزی به دست بیاورد.

Osborn Ran New York’s Underworld In Spider-Man Noir

نورمن آزبورن از جهان نوآر داستانی شبیه به Killer Croc از دی سی کامیکس دارد که جز ورژن های معروف گرین گابلین در کمیک های مارول می‌باشد. نورمن در جوانی به دلیل چشمان زرد و پوست سبز خزنده‌اش به‌عنوان یک عجیب خلقه شناخته می‌شد. او در کودکی به یک سیرک پیوست اما آرزو داشت که به‌عنوان یک رئیس جنایتکار در شهر نیویورک قدرت بسیاری را به دست بیاورد. نورمن پس از ورود به دنیای جنایتکاران به دلیل ظاهرش به گابلین معروف شد.

گابلین اولین بار در مینی سریال مرد عنکبوتی نوآر ظاهر شد، جایی که به کرکس دستور داد که عموی پیتر پارکر را بکشد. پس از اینکه پارکر به مرد عنکبوتی هوشیار تبدیل شد، این دو با یکدیگر درگیری شخصی داشتند که با مرگ نورمن در شماره 4 به پایان رسید.

Ultimate Osborn Transformed Into A Goblin-Like Monster

بهترین نسخه های گرین گابلین
برترین نسخه های گرین گابلین

در دنیای نهایی، نورمن آزبورن تلاش کرد تا سرم سوپر سرباز را در Oscorp بسازد و فرمول “OZ” خود را روی حیوانات آزمایش کند. یک عنکبوت آلوده به OZ، پیتر را گاز گرفت و به او قدرت عنکبوت کلاسیک را داد. نورمن سعی کرد این فرآیند را با استفاده از فرمول OZ تکرار کند؛ اما متأسفانه به یک هیولای اجنه مانند تبدیل شد.

Ultimate Green Goblin جزء برترین نسخه های گرین گابلین است که هیچ شباهتی به 616 Goblin نداشت. اما در عوض، او موجودی عظیم الجثه و سبز رنگ بود که شباهت زیادی به هالک دارد.

Harry Osborn Followed In His Father’s Footsteps

بهترین نسخه های گرین گابلین
نسخه های برتر گرین گابلین

هری آزبورن شانس بدی داشت که از پدری مانند نورمن به دنیا آمد، او دائماً هری را ناامید کننده نام خانوادگی می‌دانست. علی‌رغم مهارت‌های ضعیف فرزندپروری نورمن، هری به او نگاه کرد و حتی وقتی متوجه شد که گرین گابلین است، او را پوشش داد. زندگی هری از کنترل خارج شد زیرا او به مواد مخدر روی آورد و رابطه او با ام جی از هم پاشید.

پس از کشف یک حافظه پنهان از وسایل گابلین، هری به گرین گابلین جدید تبدیل شد که جزء نسخه های برتر گرین گابلین در کمیک های مارول قرار گرفته است. او همچنین از مرد عنکبوتی به خاطر خراب کردن زندگی پدرش انتقام گرفت. علیرغم اعمال شرورانه متعدد به عنوان گابلین، خود واقعی هری زمانی که ام جی، پسرش و پیتر را از ساختمانی در حال سوختن نجات داد، قبل از تسلیم شدن به توسط اثرات مرگبار فرمول گابلین پدرش، پیروز شد.

Green Goblin Wielded The Infinity Gauntlet

بهترین نسخه های گرین گابلین
ورژن های برتر گرین گابلین در کمیک های مارول

بسیاری از قهرمانان و شروران دستکش اینفینیتی را با هر شش جواهر بی نهایت به کار گرفته اند. بسته به صاحب، جهان‌ها نابود شده‌اند و جهان‌ها با این قدرت نجات یافته‌اند. با این حال، اگر نورمن آزبورن دست طمع خود را به این سلاح می برد، چه اتفاقاتی می‌افتاد؟ What If? Infinity: Dark Reign زمانی به این سوال پاسخ داد که نورمن آزبورن از یک واقعیت جایگزین به انتقام جویان تاریک خود دستور داد تا Infinity Gems را بدست آورند. این گابلین جزء ورژن های برتر گرین گابلین در کمیک های مارول قرار گرفته است.

آزبورن با قدرت کامل Gauntlet به آسگارد حمله کرد و قهرمانان زمین را نابود کرد و پس از آن جهان را تغییر شکل داد و حکومت کرد. با وجود اینکه آزبورن قدرتمندترین موجود در واقعیت خود بود، نفس خود آزبورن به نابودی او تبدیل شد، همانطور که در بسیاری از جهان‌های دیگر چنین بود.

Original Green Goblin

بهترین نسخه های گرین گابلین
ورژن های معروف گرین گابلین در کمیک های مارول

در حالی که گرین گابلین برای اولین بار در مرد عنکبوتی شگفت انگیز شماره 14 معرفی شد، نورمن آزبورن اولین حضور کامل خود را تا شماره 37 انجام نداد. نورمن آزبورن یکی از پرکارترین شرورهای مارول بوده و جزء ورژن های معروف گرین گابلین در کمیک های مارول قرار گرفته است. او فقط مرتکب جنایات و نبرد با مرد عنکبوتی در زمانی که راه‌های آن‌ها متلاشی شد، نبود. او همه چیز را مختص به خود کرده و هویت مخفی مرد عنکبوتی را توانست کشف کمد و به نزدیکترین افراد به او حمله کرد.

نورمن و پیتر یک دشمنی مشترک دارند که عمیق‌تر از سایر شرورهای اسپایدی (به استثنای Doc Ock) است. خرابکاری‌های گذشته هری، حمله به دوستان پیتر و قتل گوئن استیسی ثابت می‌کند که وقتی نورمن وارد صحنه می‌شود، خوانندگان می‌توانند منتظر تعلیق و تراژدی در صفحات مرد عنکبوتی شگفت انگیز باشند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین نسخه های گرین گابلین سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *