قوی ترین نسخه های بتمن از نگاه سایت فیگار

بتمن از زمانی که برای اولین بار ظاهر شد تغییرات زیادی داشته است و ما به بررسی تعدادی از قوی ترین نسخه های بتمن خواهیم پرداخت.

بتمن یکی از بزرگترین ابرقهرمانان تمام دوران است. او به دلیل هوش، استقامت، و مهارت‌های رزمی در سطح نابغه‌اش – با نداشتن توانایی ابرقهرمانی خاصی، شخصیتی بسیار جذاب و قدرتمند است. بتمن با ابزارهای خود، یکی از بزرگترین کارآگاه‌های جهان می‌باشد و دنیا را چندین بار نجات داده است.

قوی ترین نسخه های بتمن

بهترین نسخه های قوی بتمن

شما می‌توانید فهرست قوی ترین نسخه های بتمن را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

قوی ترین نسخه های بتمن
قوی ترین نسخه های بتمن

اما قدرت بتمن تا چه حدی می‌رود؟ در برخی از کمیک‌ها بتمن قدرت‌های فوق العاده ای به دست آورده است و همین او را به یک ابرقهرمان بسیار قدرتمند و خطرناک تبدیل کرد. هر نسخه بتمن لباس خود را را به عنوان نمادی فرهنگی تثبیت کرده است، با این حال، همه نسخه‌ها چه از نظر قدرت و چه در شخصیت، یکسان نیستند. پس در ادامه همراه ما بمانید تا با تعدادی از قوی ترین نسخه های Batman آشنا شوید.

Vampire Batman

قوی ترین نسخه های بتمن
بهترین نسخه های قوی بتمن

در ابتدای مقاله قوی ترین نسخه های بتمن ، در Batman and Dracula: Red Rain، بتمن در حال تحقیق در مورد قتل بی خانمان‌های گاتهام بود که مشخص شد یک دیوانه قاتل ناشناس قربانیان خود را از گلویشان می‌کشد. از طریق تحقیقات، بتمن متوجه شد که خانواده‌ای از خون آشام‌ها به رهبری دراکولا این قتل‌های وحشتناک را انجام داده‌اند.

تانیا، خون آشام وفادار دراکولا، به بتمن کمک کرد تا دراکولا را نابود کند، اما او این کار را با گاز گرفتن بتمن انجام داد تا به او قدرت لازم برای مطابقت با قدرت دراکولا را بدهد. بتمن برای مقابله با تهدید خون آشام، قدرت‌های هیپنوتیزم، پرواز و حواس خود را افزایش داد، اما این نفرین در نهایت او را از بین برد و بتمن شروع به کشتن مردم بی گناه کرد.

Dawnbreaker

قوی ترین نسخه های بتمن
قدرتمندترین نسخه های بتمن

در ادامه مقاله قدرتمندترین نسخه های بتمن ، بتمن معروف به Dawnbreaker اولین بار در جریان رویداد Dark Nights: Metal که Dark Multiverse را معرفی کرد ظاهر شد. هنگامی که جو چیل والدین بروس را به قتل رساند، او به یک خلاء بی احساس تبدیل شد که حلقه سپاه گرین لنترن را به خود جذب کرد. بروس تبدیل به یک انسان حلقه دار شد. او می‌خواست از قدرت تازه‌یافته‌اش برای کشتن چیل استفاده کند، علی‌رغم فرمان رینگ که جلوی کشتار را می‌گیرد.

بروس فرمان حلقه را با قدرت اراده‌اش زیر پا گذاشت و جو چیل را به قتل رساند. او با این کار اولین قانون سپاه گرین لنترن را زیر پا گذاشت. بعد از این اتفاق سپاه برای متوقف کردن داون بریکر به زمین سفر کرد. با این حال، او با موفقیت کل سپاه را توانست از بین ببرد.

Amazo-Enhanced Batman

قوی ترین نسخه های بتمن
Amazo-Enhanced Batman

ویروس آمازو یک طاعون مصنوعی است که توسط لکس لوتور در آزمایشگاهش ایجاد شده بود و به طور تصادفی آزاد شد. شیوع ویروس تعداد زیادی از مردم متروپلیس از جمله اکثر اعضای لیگ را تحت تاثیر قرار داد. بتمن به زودی زمانی که لباس هازمات آسیب دیده‌اش او را در معرض ویروس آمازو قرار داد، سقوط کرد.

در حالی که بتمن بینایی خود را از دست داد، با استفاده از امواج صوتی انفجارهای پژواک مخربی را ایجاد کرد که بسیار شبیه یک خفاش است. اگرچه او برای مدت کوتاهی قدرت‌های فراانسانی خود را توسعه داد، اما مرگ توسط این ویروس آمازو اجتناب‌ناپذیر بود.

Batman’s Hellbat Armor

قوی ترین نسخه های بتمن
Batman’s Hellbat Armor

در بتمن و رابین شماره 33، لیگ عدالت گرد هم آمدند تا لباس هلبت را برای بتمن بسازند تا او بتواند با نیروهای دارکسید بجنگد. کلون تاریک هرتیک، پسر بروس را کشت و نیروهای دارکسید جسد او را به آپوکولیپس بردند.

بتمن با پوشیدن زره هلبات، به آپوکولیپس رفت تا پسرش را پس بگیرد. زره Hellbat به بتمن قدرت پرواز و تقریباً آسیب ناپذیری کامل را اعطا کرد که به بتمن این امکان را می‌داد تا به صورت رودررو با Darkseid’s Parademons و Kalibak مقابله کند. متأسفانه او فقط می‌توانست این زره را برای مدت محدودی بپوشد.

White Lantern

قوی ترین نسخه های بتمن
White Lantern

در حالی که بتمن در ابتدا به عنوان یک فانوس سفید در رویداد Blackest Night انتخاب شد، این تنها باری نبود که او این توانایی را به دست آورد. در Batman Universe #5، بتمن توسط Vandal Savage در Crime Alley به ضرب گلوله کشته شد. حلقه فانوس سفید باستانی او را با توانایی‌های شفابخش جدید زنده کرد و او بر طیف عاطفی خود تسلط یافت.

برای لحظه‌ای کوتاه، بتمن به یکی از قدرتمندترین موجودات جهان تبدیل شد. برای بتمن، استفاده از حلقه فانوس سفید بسیار جالب بود، اما این توانایی قدرتمند تغییری در شخصیت بتمن ایجاد نکرد. اگرچه حلقه در نهایت از دست او رها شد، اما بروس توانست از آن برای شکست دادن وندال سوج استفاده کند.

Dark Claw

قوی ترین نسخه های بتمن
Dark Claw

پس از کراس اوور مارول و دی سی قهرمانان محبوب با هم ادغام شدند و با قدرت ترکیبی دو قهرمان مختلف به توانایی‌های جدیدی دست یافتند. یکی از هیجان‌انگیزترین قهرمانان آمالگام، یک جهش یافته قدرتمند بود که به نام پنجه تاریک شناخته می‌شد.

بتمن از دی سی و ولورین مارول با هم ادغام شدند و لوگان وین به وجود آمد. او از وسایل نقلیه با فناوری پیشرفته و همچنین از چنگال‌های آدامانتیومی تیز خود برای محافظت از شهر خود در برابر شرورهای مرگباری مانند هینا، هیبرید جوکر/سابرتوت استفاده کرد.

The Broken

قوی ترین نسخه های بتمن
The Broken

Tales of the Dark Multiverse چند نسخه تاریک از قهرمانان، رویدادها و خط داستانی مورد علاقه طرفداران را معرفی کرد. این جهان موازی یک برداشت دوباره از رویداد Knightfall نشان داد که بروس وین در مبارزه برای لباس خود در برابر بتمن جایگزین، ژان پل والی/عزرائیل، شکست خورد. وین سال‌ها به طرز وحشیانه‌ای شکنجه شد، در حالی که والی در نقش بتمن با مشت آهنین بر شهر گاتهام حکومت می‌کرد.

پس از اینکه عزرائیل جسد وین را زنده کرد و او را در نزدیکی مرگ تنها گذاشت، لیدی شیوا و پسر بن او را نجات دادند. آنها به او فناوری نانو پیشرفته تزریق کردند که بدن او را با انبوهی از ماشین‌ها با فناوری پیشرفته بازسازی کرد. بروس توانایی‌های جدید قدرتمندی را به عنوان گروهی به نام Broken به دست آورد. او با همین توانایی‌های جدید توانست بتمن جایگزین را بکشد.

The Dark Knight Returns Batman

قوی ترین نسخه های بتمن
The Dark Knight Returns Batman

در The Dark Knight Returns اثر فرانک میلر در جهانی جایگزین می‌گذرد که بروس بازنشسته شده است. در غیبت او، یک باند خشن به نام جهش‌یافته‌ها خیابان‌های گاتهام را ویران می‌کنند. بتمن برای آخرین ماجراجویی از دوران بازنشستگی خارج شد تا نظم را به شهرش بازگرداند.

این منجر به اعزام سوپرمن توسط دولت شد تا بتمن را نابود کند، که بتمن را مجبور کرد برای مبارزه با سوپرمن خود را به زره اسکلت بیرونی، یک بلستر صوتی و کریپتونیت مصنوعی مجهز کند. بتمن به ظاهر توسط سوپرمن در نبرد کشته شده بود و قلبش از کار افتاد، اما بعداً مشخص شد که او سوپرمن را فریب داده بود تا عملیات خود را مخفیانه ادامه دهد.

Speeding Bullets Batman

قوی ترین نسخه های بتمن
Speeding Bullets Batman

تعدادی از داستان‌های Elseworlds دنیایی را نمایش می‌دهد که سوپرمن در جایی غیر از کانزاس فرود آمد. در فیلم Superman: Speeding Bullets، توماس و مارتا وین پس از فرود موشک او در حومه شهر گاتهام، کال ال را در نقش بروس وین بزرگ کردند.

وقتی یک قاتل خانواده وین‌ها را کشت، قدرت کریپتونی او فعال شد و او به طور تصادفی با دید گرمایی خود قاتل آنها را کشت. سال‌ها بعد، او تصمیم گرفت برای انتقام از والدینش به یک جنایتکار لباس‌پوش تبدیل شود. با این حال، توانایی‌های باورنکردنی او باعث شد که او رفتاری وحشیانه و بدون عذاب وجدان داشته باشد. حضور این نسخه در فهرست قوی ترین نسخه های بتمن یک اولویت برای ما بود.

New God Of All Knowledge

قوی ترین نسخه های بتمن
قوی ترین نسخه های Batman

در انتهای مقاله قوی ترین نسخه های بتمن ، صندلی موبیوس یک وسیله نقلیه زمان-فضا/بعدی است که توسط خدای جدید مترون ایجاد شده است. در طول جنگ Darkseid، بتمن به Wonder Woman کمک کرد تا صندلی را از Metron بگیرد. وقتی او روی صندلی نشست، خدای دانش‌ شد. این امر به او کمک کرد تا بتمن به دنبال پاسخی در مورد آنتی مانیتور برای کمک به تغییر موج جنگ باشد.

صندلی موبیوس به بتمن اجازه داد تا در هر نقطه‌ای در بعد زمان-مکان پرواز و تلپورت کند. این توانایی به آشکار کردن اسرار ناشناخته قبلی مانند قاتل والدینش و هویت مخفی جوکر نیز کمک زیادی کرد. قدرت صندلی بتمن را کاملا به روس فساد برد و او شروع کرد تا خود را “یک بتمن مطلق که عدالت مطلق را رعایت می‌کند” بشناسد تا اینکه بعد از مدتی به حالت عادی خود بازگشت.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار قوی ترین نسخه های بتمن سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *