14 ارتباط مهم بتمن با دنیای تکنولوژی از نگاه سایت فیگار

بتمن محبوب ترین شخصیت DC است که نیروی ماورای طبیعی ندارد. او از فناوری های بسیاری استفاده می‌کند که در ادامه با چندین ارتباط بتمن با تکنولوژی آشنا خواهیم شد.

زمانی که آنها تصمیم گرفتند شخصیت معروف باب کین در سال 1939، بتمن را گسترش دهند، دی سی کامیکس بوجه بسیاری را برایش در نظر گرفت. فن‌آوری فوق‌العاده و آموزش‌ های دیده شده او  از زمان کامیکس شماره 27 در قلب ما جای داشته است و با فیلم‌های فوق‌العاده‌ای از دنیای DC توسعه‌یافته است که در ادامه می‌خواهیم چند ارتباط بتمن با تکنولوژی را بررسی کنیم.

چیزی که بتمن را از سوپرمن و دیگران متمایز می‌کند این واقعیت است که او هیچ قدرتی ندارد و او به اندازه کافی انسانی است که بتوانیم با او ارتباط برقرار کنیم. بسیاری از ما نمی‌توانیم میلیاردها دلار برای خرید سلاح خرج کنیم و با گروهی از نینجاها مبارزه کنیم؛ اما شخصیت بتمن پتانسیل تقریبا بی‌نهایت بودن بشر را به ما یادآوری می‌کند. با منابع مناسب، انسان می‌تواند به غیرممکن‌ها دست یابد و شاید بهترین منابع بتمن ابزارها و تکنولوژیهای کاربردی او باشد.

همه‌ی مقاله‌های بتمن را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های مهم بتمن

ارتباط بتمن با تکنولوژی

  • ارتباطات بتمن با دنیای تکنولوژی

در ادامه قرار است ارتباط بتمن با تکنولوژی را به شما معرفی کنیم:

مقالات مکمل:

ارتباط بتمن با تکنولوژی
ارتباط بتمن با تکنولوژی

چندین ارتباط بتمن با تکنولوژی وجود دارد که برخی از مفیدترین ابزارها و تکنولوژی بروس وین را بر روی صفحه نمایش به تصویر می‌کشد. بازگویی‌های جدیدی از Caped Crusader در فیلم‌هایی مانند The Batman ساخته مت ریوز به این معنی است که مخاطبان می‌توانند سلاح‌ها و ابزارهایی با تکنولوژی جدید و بهبود یافته بروس وین و همچنین Bat Tech را ببینند.

حقایق پنهان فیلم 2022 The Batman

Wingsuit

ارتباط بتمن با تکنولوژی
تکنولوژی های برتر بتمن

در پایان صحنه فیلم The Batman تعقیب و گریز در ساختمان اداره پلیس گاتهام، بتمن به لبه برج می‌آید و قبل از اینکه با بات‌سویت خود به حالت wingsuit تبدیل شود، غواصی می‌کند و از آنجا دور می‌شود. اگرچه فقط در این صحنه برجسته بود؛ اما ثابت شد که wingsuit برای بتمن بسیار مفید است و ارتباطات بتمن با دنیای تکنولوژی را میتوان در آن دید؛ ولی به راحتی از Batsuit تغییر می‌کرد و این چیزی بود که در نهایت به او کمک کرد تا از دست پلیس فرار کند. با این حال، چتر لباس و سرعتی که بروس با آن در حال حرکت بود، چالش‌برانگیزترین قسمت‌هایی بود که باید با آن برخورد کرد؛ زیرا برخورد با پل مترو و اتوبوس باعث شد او به خیابان بیفتد.

Flares

ارتباط بتمن با تکنولوژی
بهترین تکنولوژی های بتمن

در نزدیکی پایان فیلم The Batman، عرصه در حال سیل است و در تاریکی خفه می‌شود، بنابراین بروس تصمیم می گیرد شرایط را آسان تر کند. او یک منور بیرون می‌کشد تا به عنوان منبع نور در آن جا عمل کند و شهروندان را به سمت امن راهنمایی کند. با توجه به قطع شدن برق در استادیوم این وسیله بسیار موثر است. همچنین این تنها ابزار مورد استفاده بروس است که مستقیماً به کسی غیر از خودش کمک می‌کند، که به خوبی با احساسات صحنه و همچنین شخصیت بروس در فیلم مرتبط است.

Batarang

ارتباط بتمن با تکنولوژی
ارتباط بتمن با تکنولوژی

Batarang در وسط سینه لباس Batsuit قرار می گیرد و به عنوان نشان خفاش روی لباسش نیز عمل می‌کند که استفاده بتمن از تکنولوژی در آن دیده می‌شود. چند بار در فیلم برای مقاصد برش استفاده شده است و شاید مهم‌تر از همه در سیم برق در یکی از بهترین فیلم‌های لایو اکشن بتمن استفاده شده است. این تکنولوژی دقیقاً در لباس او قرار دارد و به جای کمربند ابزار، بترنگ را در شرایط اضطراری مانند صحنه در استادیوم در فیلم The Batman بسیار در دسترس قرار می‌دهد. همچنین در موقعیت‌های غیر اضطراری نیز مفید است، از جمله زمانی که بتمن مجبور بود هنگام ورود به اتاق‌های مختلف در طول فیلم، آوارها را جدا کند.

Adrenaline Shot

ارتباط بتمن با تکنولوژی
ارتباطات بتمن با دنیای تکنولوژی

پس از اینکه سلینا در نزدیکی پایان فیلم The Batman به بروس مجروح کمک می‌کند تا به بالکن و میدان مسابقه برود، یکی از سرسپردگان ریدلر به او حمله می‌کند و بر او غلبه می‌کند و بروس را مجبور می‌کند تا به خودش آدرنالین تزریق کند تا قدرت کافی برای به دست آوردن خود را برای کمک به دست آورد. در حالی که این تزریق فقط یک بار در فیلم استفاده شد، اما ثابت شد که تزریق در موقعیت بسیار مفید است و این سرم جزء برترین تکنولوژی های بتمن می‌‎باشد؛ زیرا ظاهراً بروس را در چند ثانیه پس از بی حرکت شدن در صحنه قبلی به بیش از 100٪ قدرت معمول خود رساند. داشتن توانایی مخالفت با غرایز بدنی می‌تواند در برخی موارد به طور بالقوه نجات دهنده باشد و بروس ممکن است دقیقاً این کار را برای سلینا در صحنه انجام داده باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین کمیک های کت وومن

10 کمیک برتر بتمن و کت وومن

Taser

ارتباط بتمن با تکنولوژی
استفاده بتمن از تکنولوژی

در ده دقیقه ابتدایی فیلم The Batman، گروهی از اراذل و اوباش از مترو پیاده می‌شوند و قبل از اینکه بتمن برای اولین بار ظاهر شود، با یک مرد بی‌دفاع گروه می‌کنند. در طول مبارزه نهایی، بتمن از یک تیزر متصل که جزء تکنولوژی های برتر بتمن است، به دستکش خود برای بی حرکت کردن آخرین اراذلی که به یک تفنگ دستی مجهز بودند، استفاده می‌کند. در حالی که بتمن احتمالاً می‌تواند بدون استفاده از هیچ ابزاری در برابر اراذل و اوباش خیابانی مقاومت کند، داشتن چیزی شبیه به تیزر تنها شانس او ​​را افزایش می‌دهد. این کمک می کند تا قدرت بیشتری به نبرد تن به تن اضافه کند، دشمن را سریعتر ناتوان خواهد کرد و به عنوان یک شکل اضافی از ارعاب برای سایر مبارزان نیز عمل می کند.

Grappling Gun

ارتباط بتمن با تکنولوژی
برترین تکنولوژی های بتمن

تفنگ دستی یا همان Grappling Gun که در بتمن تیم برتون معرفی شد، یک سلاح دستی بود که قادر به شلیک یک طناب قلاب‌دار است و به بتمن اجازه می‌داد از ساختمان‌ها تاب بخورد و در بالای خیابان‌های گاتهام حرکت کند. بتمن در گذشته از طناب استفاده می‌شد؛ اما این روش بسیار کارآمدتری برای دور زدن ترفند‌های قدیمی بود. نسخه‌های واقعی این گجت ساخته شده‌اند؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها به اندازه تکنو شگفت‌انگیز بروس وین کارآمد و همه‌کاره نیستند.

نقد و بررسی کمیک بتمن شماره 132

Contact Lens Camera

ارتباط بتمن با تکنولوژی
تکنولوژی های برتر بتمن

یکی از جالب‌ترین و بهترین تکنولوژی های بتمن ابزارهای بتمن یکی از کوچک‌ترین گجت‌های بتمن نیز است، با دوربین‌های لنز تماسی که او در چشمانش قرار می‌دهد. این در درجه اول در اولین صحنه جنایت در فیلم The Batman با سلنا در کلاب استفاده می‌شود. توانایی ضبط مخفیانه اطلاعات بصری برای نگاه کردن به گذشته در Batcomputer زمانی بسیار مفید است که جزئیاتی در صحنه‌های جرم مانند Riddler اهمیت داشته باشند. همچنین ذخیره کردن شناسه‌های عکس و استفاده از شخص دیگری مانند سلنا برای ضبط اطلاعاتی که بروس به آن‌ها دسترسی نداشت، از لنز استفاده کند.

Batmobile

ارتباط بتمن با تکنولوژی
بهترین تکنولوژی های بتمن

Batmobileنشان دهنده مستقیم ارتباطات بتمن با دنیای تکنولوژی است که در ابتدا در صحنه تعقیب و گریز در بزرگراه در The Batman استفاده می‌شود و در آن بروس در تلاش برای دستگیری پنگوئن، می‌باشد. البته، بروس از ماشین غول‌پیکر خود برای دور زدن در گاتهام وصحنه‌های دیگر فیلم نیز استفاده می‌کند؛ اما صحنه تعقیب و گریز یکی از بهترین صحنه‌های بت‌موبیل در هر فیلم بتمن است. مسلماً نمادین‌ترین گجت یا بت‌تکنولوژی، بت‌موبیل نیز ثابت می‌کند که یکی از مفیدترین آن‌ها می‌باشد؛ زیرا یک شکل حمل‌ونقل همیشه برای قهرمانی مانند بتمن بدون ابرقدرت‌هایی مانند پرواز یا سرعت ضروری است. موتور فوق‌العاده و نمای بیرونی قوی آن را ترسناک و بادوام بدون از دست دادن تحرک می‌سازد که تعقیب مجرمان را در تعقیب و گریزهای اتومبیل مانند اوز ایده‌آل می‌کند.

The Bat

ارتباط بتمن با تکنولوژی
ارتباط بتمن با تکنولوژی

به راحتی وسیله مورد علاقه لوشس فاکس، مرد فناوری بتمن در کمیک‌ها و سه گانه فیلم شوالیه تاریکی، The Bat شگفتی هوایی است که نه کاملاً یک هواپیما و نه یک هلیکوپتر است. این یک تکه از فناوری چشمگیر است که قادر به مانور دادن در میان هزارتوی آسمان خراش‌ها بوده که مخصوص رشهر گاتهام می‌باشد.

Gauntlets

ارتباط بتمن با تکنولوژی
ارتباطات بتمن با دنیای تکنولوژی

در تمام صحنه‌های فرار بتمن، قبل شروع بتمن، دستکش‌هایی که روی بازوهای شخصیت بسته می‌شد، تصمیمی هنرمندانه از سوی تصویرگران، که بتمن را حتی تهدیدکننده‌تر می‌کرد. تقریباً به هر چیزی سنبله اضافه کنید و جالب به نظر می رسد. با این حال، با فیلم های نولان، آن‌ها هم به عنوان سپر و هم به عنوان سلاح های مرگبار ارائه شدند که استفاده بتمن از تکنولوژی در آن‌ها دیده می‌شود. می‌توان از آن‌ها برای ضربه زدن به دشمنان و همچنین دفاع در برابر شلیک گلوله‌ استفاده کرد.

Kryptonite Spear

ارتباط بتمن با تکنولوژی
استفاده بتمن از تکنولوژی

این ابزار به اندازه‌ای برترین تکنولوژی های بتمن است که میتوان گفت یک تکه از آن از فناوری خودش نبوده است. بتمن که قادر به متوقف کردن سوپرمن قدرتمند در فیلم Batman v Superman: Dawn of Justice نیست، به مقداری کریپتونیت، تنها نقطه ضعف شناخته شده سوپرمن، دست پیدا می‌کند. پس از مبارزه با آن، بتمن در نهایت بر سر یک مرد فولادی شکست خورده، نیزه کریپتونیتی در دست، به اوج خود می رسد. اگر لوئیس لین مداخله نمی کرد، شوالیه تاریکی مطمئناً قلب قدرتمندترین موجود روی سیاره را سوراخ می‌کرد. صحنه مملو از تصاویری است که سوپرمن را در موقعیتی آسیب پذیر قرار داده است.

بهترین کمیک های سوپرمن ؛ قوی ترین ابرقهرمان جهان

The Flying Eye/Bat Eye

ارتباط بتمن با تکنولوژی
برترین تکنولوژی های بتمن

در برخی از کمیک‌ها، بتمن یک دستگاه نظارت کروی شکل را کنترل کرده که با سرعت بالا در هوا حرکت می‌کند. این در کمیک‌های اول بتمن وجود داشت و به طور تصادفی برخی از جنبه‌های نظارت مدرن را پیش بینی کرد. انواع پهپادهای کنترل از راه دور توسط نیروهای ویژه و شرکت‌ها در سرتاسر جهان استفاده می‌شود که باید اعتراف کنید چشم‌اندازی بسیار ترسناکی است.

Sonar

ارتباط بتمن با تکنولوژی
تکنولوژی های برتر بتمن

برای فیلم شوالیه تاریکی، لوشوس، کارشناس فناوری بتمن، عینک سونار را به او تعبیه کرد که جزء تکنولوژی های برتر بتمن است. یک پالس با فرکانس بالا از یک تلفن همراه اصلاح شده ساطع می‌شود که از اشیاء فیزیکی منعکس خواهد شد و به طور کامل محیط را ترسیم می‌کند. این تصویر سونار به طور همزمان به عینک بتمن فرستاده می‌شود و به او این توانایی را می‌دهد که ببیند در مکان دیگری چه می‌گذرد.

بروس وین با به کار بردن این مفهوم در تمام تلفن‌های همراه در شهر قدمی فراتر می‌گذارد که او را قادر می‌سازد تا کل گاتهام را ترسیم کند و به راحتی مکان جوکر را پیدا کند. برنامه‌های کاربردی برای سونار سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. موسسه فناوری سوئیس کاری مشابه با استفاده از بلندگوهای بسیار بلند انجام داد؛ اما آن‌ها چیزی نزدیک به اندازه شهر را ترسیم نکردند.

Shark Repellent

ارتباط بتمن با تکنولوژی
بهترین تکنولوژی های بتمن

این احتمالا احمقانه ترین ابزار شوالیه تاریکی است ولی برخی از مخاطبین آن را بهترین تکنولوژی های بتمن می‌دانند. در اولین فیلم سینمایی بتمن از سال 1966، بتمن و رابین از نردبان یک هلیکوپتر بر فراز اقیانوس آویزان شدند تا یک کوسه عجیب به آن‌ها حمله کند. آدام وست به راحتی گفت: “اسپری خفاش دافع کوسه را به من بده!» چرا او این را داشت؟ چرا وجود داشت؟ “، اگرچه بتمن حتی در اوایل مواردی دارک و پیچیده‌ای در شخصیت خود داشت؛ اما قسمت اعظم ماجراجویی‌های او روی صفحه نمایش در قرن بیستم با اردوگاه مضحک آغشته بود.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار ارتباط بتمن با تکنولوژی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *