پشت پرده حذف رشته سینما از دانشگاه تهران ؛ حذف دو رشته سینما و مجسمه‌سازی!

تکلیف دانش آموزان زیادی که یکسال درس خوانده و هزینه کرده اند چه می‌شود؟ با پشت پرده حذف رشته سینما از دانشگاه تهران همراه فیگار باشید.

در اقدامی عجیب در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری سال جاری (۱۴۰۲)، رشته‌ های مجسمه‌ سازی و سینما از فهرست رشته‌ ها حذف شده‌ اند. دانشگاه هنر تهران هنوز توضیحی درباره دلیل حذف این رشته‌ها و نحوه پذیرش دانشجو در آنها ارائه نکرده است.

حذف رشته سینما از دانشگاه تهران

رشته سینما از دانشگاه تهران حذف شد

در دهه هفتاد، تورم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منجر به افزایش تعداد این مراکز در سالهای کنونی و بروز بحران صندلی‌های خالی شده است. اما ایا رشته سینما و مجسمه سازی با صندلی خالی در دانشگاه روبه‌رو می‌شود؟ یا برعکس با حجوم زیادی علاقمند؟

حذف رشته سینما از دانشگاه تهران

رشته‌ مجسمه‌ سازی و سینما از دانشگاه هنر تهران حذف شد

قبلاً، وزیر علوم اعلام کرده بود که برخی از کد رشته‌های تحصیلی از دفترچه آزمون سراسری حذف خواهند شد، اما نکته مهم این است که رشته‌های هنری، به ویژه سینما، معمولاً با استقبال بالایی همراه بودند و تعداد زیادی از افراد به دنبال تحصیل در این رشته بودند.

رشته سینما از دانشگاه هنر تهران حذف شد

در دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری امسال (۱۴۰۲)، رشته‌های مجسمه‌سازی و سینمای دانشگاه هنر تهران به صورت عجیبی حذف شده‌اند. تاکنون، دانشگاه هنر تهران توضیحی درباره دلیل حذف این رشته‌ها و نحوه پذیرش دانشجو در آنها ارائه نکرده است. همچنین، در اطلاعیه‌های سازمان سنجش نیز به حذف این کد رشته‌ها اشاره نشده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص حذف رشته سینما از دانشگاه تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *