کارهای جالبی که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید ؛ رازهای استفاده از ChatGPT بدون فیلتر

با توجه به اینکه ChatGPT خیلی سریع تکامل می‌یابد، رازهای استفاده از ChatGPT به عنوان یک چت ربات هوش مصنوعی بیشتر شده است. با نوشتار کاربردهای خاص ChatGPT همراه ما بمانید.

شگفت انگیز است که مدل زبان ChatGPT با هوش مصنوعی چقدر سریع تکامل یافته است. OpenAI، سازندگان ChatGPT، اخیرا آخرین نسخه از این مدل را با نام GPT-4 منتشر کرده است که خلاقانه تر و دقیق تر از نسخه‌های قبلی می‌باشد. اگرچه فقط برای کاربران و توسعه دهندگان ChatGPT Plus در دسترس است، کاربران عادی همچنان می‌توانند به GPT-3.5 دسترسی داشته باشند.

ChatGPT به عنوان یک ابزار پردازش زبان توانا شناخته شده است که می‌تواند کارهای زیادی را انجام دهد. افراد از آن برای نوشتن و اشکال‌زدایی کد، تولید الگوهای مختلف و نویسنده/بازبینی تکالیف دانشگاهی استفاده می‌کنند. اما ما در این نوشتار به کاربردهای خاص ChatGPT اشاره خواهیم کرد.

کاربردهای خاص ChatGPT

رازهای استفاده از ChatGPT
رازهای استفاده از ChatGPT

برای استفاده از ChatGPT بدون هیچ گونه مشکلی، باید به چند نکته توجه کنید:

  • توضیح سوالات خود را به صورت دقیق و روشن ارائه دهید: برای اینکه ChatGPT بتواند به سوالات شما پاسخ دهد، باید سوالات خود را با جزئیات کامل و روشنی مطرح کنید.
  • از سوالات دقیق و مستقیم استفاده کنید: بهتر است از سوالات دقیق و مستقیم استفاده کنید، تا ChatGPT بتواند بهترین پاسخ را ارائه دهد.
  • استفاده از زبان رسمی و مودبانه: بهتر است در ارتباط با ChatGPT از زبان رسمی و مودبانه استفاده کنید تا پاسخ‌های بهتری دریافت کنید.
  • استفاده از منابع معتبر: برای مطالعه و یادگیری بیشتر، از منابع معتبر و قابل اعتماد استفاده کنید، زیرا ChatGPT پاسخ‌های خود را بر اساس داده‌های قابل اعتماد و منابع موثق ارائه می‌دهد.
  • توجه به موضوعات حساس: به دلیل اینکه ChatGPT یک سامانه هوشمند است و توانایی درک و پاسخ به سوالات حساس را ندارد، بهتر است در مورد موضوعاتی که می‌توانند به دیگران صدمه بزنند، سوال نپرسید.

استفاده از ChatGPT به عنوان یک سامانه هوشمند، می‌تواند به شما در یادگیری و کسب اطلاعات کمک کند، اما بهتر است همواره از صحت و معتبر بودن اطلاعاتی که دریافت می‌کنید، اطمینان حاصل کنید.

حقایق پنهان ChatGPT بسیار زیاد است و ما با برخی از آن‌ها آشنا نیستیم و یا حتی نمی‌توانیم هم آشنا شویم! به عنوان مثال، می‌تواند شعرهایی بنویسد که قافیه‌دار و کاملاً منطقی باشند. ChatGPT می‌تواند یک جشن تولد کامل را برنامه‌ریزی کند و به کاربران بگوید دقیقاً چه کاری باید انجام دهند، از جمله چگونه تزئین کنند، چه چیزی بخرند. ChatGPT حتی می‌تواند یک سخنرانی برای فارغ التحصیلی یا عروسی بنویسد. در نوشتار کاربرد جدید ChatGPT لیستی از پنج چیز جالب وجود دارد که باید با چت ربات هوش مصنوعی امتحان کنید.

شما همرارهان عزیز می‌توانید از طریق لینک زیر از این هوش مصنوعی نهایت استفاده را ببرید:

استفاده از ChatGPT بدون فیلتر و رایگان

از ChatGPT برای برنامه ریزی سفر استفاده کنید

کاربردهای خاص ChatGPT

نتایج ChatGPT که به عنوان مشاور سفر عمل می‌کند.

برای کسانی که قبلاً این کار را امتحان نکرده‌اند، باید بدانند که ChatGPT می‌تواند به عنوان یک برنامه‌ریز تعطیلات عالی عمل می‌کند. هنگامی که از چت بات خواسته می‌شود به عنوان یک مشاور سفر عمل کند، از کاربران چند سوال کلیدی می‌پرسد تا بهترین گزینه‌ها را پیشنهاد دهد. این ابزار یک برنامه سفر سفارشی به ازای ورودی‌های کاربر در عرض چند ثانیه ایجاد می‌کند. حتی گزینه‌های اقامتی را نیز فراهم می‌کند. کاربران باید پیشنهادات را بررسی کنند تا از صحت جزئیات مطمئن شوند.

برای کسانی که به استفاده از Google فکر می‌کنند، در این کاربرد خاص ChatGPT چند مزیت جهت برنامه‌ریزی سفر با استفاده از ChatGPT وجود دارد. اول، چندین سؤال از جمله اینکه کاربر از کجا سفر می‌کند، بودجه، سبک سفر، طول سفر و موارد دیگر را می‌پرسد و اطمینان حاصل می‌کند که توصیه‌ها کاملاً با نیازهای او مطابقت دارند. دوم اینکه هیچگونه تبلیغاتی را نمایش نمی‌دهد و برای تهیه یک برنامه سفر مفصل هزینه‌ای دریافت نمی‌کند.

از ChatGPT بخواهید مفاهیم پیچیده را ساده کند

نتایج ChatGPT مفاهیم پیچیده را توضیح می‌دهد

کاربران می‌توانند از چت بات بخواهند مفاهیم پیچیده‌ای مانند نظریه نسبیت انیشتین، یک مدل ارتباطی پنج مرحله‌ای، یا نحوه عملکرد بلاک چین را توضیح دهد. اگرچه ممکن است در اولین تلاش از اصطلاحات مرتبط با مفهوم استفاده کند و برای شما کمی پیچیده باشد… اما درخواست از ابزار برای ساده کردن توضیح همه چیز را حل می‌کند.

برای شروع، کاربران می‌توانند از ChatGPT بخواهند که «[چیزی] را به ساده‌ترین شکل ممکن توضیح دهد» و ابزار در عرض چند ثانیه نتایج را نمایش می‌دهد. زمانی که ببینید کلمات خیلی سخت است، کاربران می‌توانند از ChatGPT بخواهند که آن را مانند یک کودک 10 ساله توضیح دهد.

از ChatGPT بخواهید که برای مهمانی برنامه‌ریزی کند

نتایج ChatGPT برنامه ریزی جشن تولد

بله درست است. ChatGPT می‌تواند تولد، سالگرد یا هر جشن دیگری را برنامه ریزی کند. از ابزار کمک بخواهید که در برنامه ریزی یک مهمانی کمک کند، و این ابزار مانند یک برنامه ریز مهمانی عمل می‌کند و جزئیات مختلفی مانند نوع مهمانی، تعداد افراد شرکت کننده، محل برگزاری، بودجه و غیره را می‌پرسد. ابزار هوش مصنوعی جزئیات زیادی را می‌پرسد، اما از ارائه پیشنهادات بیشتر ابایی ندارد.

فیگار از ChatGPT خواست که یک جشن تولد برنامه ریزی کند و نتایج را در جدولی سازماندهی کند تا به راحتی قابل خواندن باشد. کسانی که می‌خواهند گزینه‌های دیگر را در اختیار داشته باشند، می‌توانند از ChatGPT بخواهند فعالیت‌های بیشتری را پیشنهاد کند.

از ChatGPT بخواهید شعر یا سخنرانی بنویسد

نتایج از ChatGPT نوشتن شعر در مورد گوشی های هوشمند

از آنجایی که چت جی پی تی با کلمات بسیار زیادی احاطه شده است، ابزار پردازش زبان هوش مصنوعی می‌تواند شعر و آهنگ بنویسد. اگرچه برخی از نتایج ممکن است به خوبی انسان‌ها در حال حاضر نباشند، اما شکل دادن به یک شعر بی‌نظیر و خوب می‌تواند به چند تلاش نیاز داشته باشد. فیگار از ChatGPT خواست تا دو شعر در مورد گوشی‌های هوشمند بنویسد و جزئیاتی در مورد نحوه شروع شعر و ایده اصلی آن ارائه دهد.

با کمال تعجب، نتایج امیدوارکننده بود. علاوه بر این، کاربران حتی می‌توانند با ارائه ورودی‌های لازم به ChatGPT، درباره یک موضوع خاص سخنرانی بنویسند. دستوراتی مانند “نوشتن سخنرانی فارغ التحصیلی” به خوبی کار می‌کند.

از ChatGPT بخواهید کار شما را سازماندهی کند

تصویری از پاسخ ChatGPT در مورد مسائل شخصی یا احساسی

سعی کنید از ربات چت بپرسید: «کار زیادی دارم، اما نمی‌توانم تصمیم بگیرم از کجا شروع کنم» و فهرستی از دستورالعمل‌ها برای کمک به اولویت‌بندی کار برای شما تهیه می‌کند. سپس توجه به اهمیت کارها، ترتیب آنها و تکمیل آنها را پیشنهاد می‌کند.

ChatGPT در پایان پاسخ خود گفت: “انعطاف داشته باشید و اولویت‌های خود را در صورت نیاز تنظیم کنید تا به اهداف خود برسید. در کار خود موفق باشید.”. کاربران حتی می‌توانند با ChatGPT درباره چیزهایی که درگیر آن هستند، مانند عدم تعادل بین کار و زندگی یا مشکلات با یک دوست، چت کنند.

کاربردهای خاص ChatGPT

آیا ChatGPT می‌تواند به من در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند؟

کاربردهای خاص ChatGPT
کاربردهای خاص ChatGPT

بله، ChatGPT می‌تواند به شما در یادگیری زبان انگلیسی کمک کند. این سامانه هوشمند می‌تواند به عنوان یک منبع برای تمرین زبان انگلیسی به کار گرفته شود و به شما در تقویت مهارت‌های شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن کمک کند.

شما می‌توانید با ChatGPT در مورد موضوعات مختلفی صحبت کنید، سوالات زبانی و گرامری بپرسید و به پاسخ‌های آن برای بهبود مهارت‌های زبانی خود گوش دهید. همچنین، شما می‌توانید از ChatGPT برای تمرین مهارت نوشتاری استفاده کنید، به عنوان مثال با پرسیدن سوالات و درخواست ارائه پاسخ‌های خود به صورت کتبی.

مهمترین نکته در یادگیری زبان انگلیسی با استفاده از ChatGPT این است که شما باید به اندازه کافی با مفاهیم زبانی آشنا باشید تا بتوانید از پاسخ‌های ChatGPT به درستی استفاده کنید. همچنین، برای بهبود مهارت‌های زبانی، بهتر است از منابع آموزشی معتبر و متنوع استفاده کنید و با برنامه‌ریزی و تمرین دائمی به تسلط بر زبان انگلیسی برسید.

در ادامه تیم فیگار برای یادگیری بیشتر زبان انگلیسی از این هوش مصنوعی خواسته تا چند فیلم برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی پیشنهاد دهد:

  1. The Shawshank Redemption (رستگاری در شاوشنک)
  2. Forrest Gump (فارست گامپ)
  3. The Godfather (پدرخوانده)
  4. The Dark Knight (شوالیه تاریکی)
  5. The Social Network (شبکه اجتماعی)
  6. The Pursuit of Happyness (تعقیب رویای خوشبختی)
  7. The Grand Budapest Hotel (هتل بوداپست بزرگ)
  8. Interstellar (بین ستاره‌ای)
  9. The Imitation Game (بازی تقلید)
  10. The Martian (سیاره‌ی مریخ)

این فیلم‌ها با داشتن داستان‌های شیوا و جذاب، می‌توانند به شما کمک کنند تا مهارت شنیداری خود را تقویت کنید و بهبود بخشید. همچنین، شما می‌توانید از کانال تلگرامی دنیای فیلم و سریال فیگار برای دسترسی به فیلم‌ها با زیرنویس استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:


2 thoughts on “کارهای جالبی که می‌توانید با ChatGPT انجام دهید ؛ رازهای استفاده از ChatGPT بدون فیلتر

  1. محسن جان همین که فیلتره و تحریم هستیم خداروشکر چون ما ایرانیا جنبه هیچی نداریم و از امکاناتی که رایگان در اختیارمون قرار میگیره به بدترین شکل ممکن استفاده میکنیم. به چشم دیدم افرادی که از chatgpt برای مسخره بازی و گزران وقت استفاده میکنند و سوالاتی مثل : آیا زمین گرد است؟؟ آیا خورشید پشتش به ماست؟ و ….. رو میپرسند و خیلی از سوالاتی که حتی بچه 5 ساله هم میدونه. نمیگم چرا استفاده میکنید، میگم چرا درست استفاده نمیکنید و با اینکار باعث میشید ترافیک سرور چت جی پی تی زیاد بشه و سرعتش بیاد پایین؟ وقتی میشه سریعتر و راحت تر علم و دانش رو زیاد کرد چرا باید آدم وقتش رو صرف سوالای چرت و پرت کنه؟ من خودم استفاده میکنم و کارهام رو سریعتر پیش میبرم چون کدنویسی میکنم و خیلی مواقع نیازمه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *