اگر از ChatGPT می‌ترسید این فیلم‌ها را نگاه نکنید

آیا هوش مصنوعی شما را می‌تواند به قتل برساند؟ اگر از ChatGPT می‌ترسید فیگار بهترین فیلم ها درباره این نوع از هوش مصنوعی را به شما معرفی می‌کند.

قبل از آنکه بخواهیم فیلم‌هایی که در این حوزه ساخته شده‌اند را معرفی کنیم باید بدانیم که اصلا ChatGPT چیست؟ و چه کاربردهایی می‌تواند برای بشر داشته باشد؟

همانطور که از نامش پیدا است چت‌جی‌پی‌تی درواقع یک بات برای مکالمه است. این هوش مصنوعی در کنار جذابیتش برای بشریت چند پرسش نگران کننده در مورد هوش مصنوعی را خلق کرده، سوالاتی از جمله آیا هوش مصنوعی ChatGPT نهاد اجتماع را تهدید خواهد کرد؟

برای رسیدن به پاسخ پرسش‌هایی از این قبیل پیشنهاد می‌کنیم حتما به تماشای آثار موجود در فهرست بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید فیگار بنشینید.

برخی شاید به آینده هوش‌های مصنوعی بسیار امیدوار هستند و برخی از آینده ترسناکی که با وجود هوش‌های مصنوعی مقابل خود می‌بینند به وحشت آمده‌اند. فیلم‌هایی که در این نوشتار معرفی شده است به فواید و معایب این دانش پرداخته‌اند.

بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید یا از آن می‌ترسید

6 تا از فوق العاده‌ترین آثار

در ادامه نوشتار بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید به معرفی آثار موجود در فهرست زیر پرداخته‌ایم:

مقالات مکمل:

این فیلم‌ها به نحوی بر روی مسائلی مانند هوش مصنوعی، اخلاقیات و تکنولوژی تاثیر گذار بوده‌اند و از دیدگاه‌های مختلفی به این موضوعات نگریسته‌اند.

هر آنچه که می‌خواهید درباره هوش مصنوعی، سینما و ChatGPT بخوانید کلیک کنید.

بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید

چه بخواهید چه نخواهید، هوش مصنوعی به پیشرفت و گسترش در جامعه ادامه می‌دهد. یکی از جدیدترین ابزارهایی که جهان را فراگرفته، ChatGPT است. ChaptGPT که توسط OpenAI در نوامبر سال 2022 میلادی راه اندازی شد، یک ربات چت هوش مصنوعی است که برای برقراری مکالمه با انسان طراحی شده است.

کاربران می‌توانند سوالات بی‌پایان خود را در هر زمینه‌ای که می‌خواهند از ChatGPT بپرسند و از طریق هوش مصنوعی، ChatGPT پاسخ آن‌ها را خواهد داد. سوال‌هایی مثل بهترین دروازه بان های تاریخ از نظر هوش مصنوعی یا اگر پیروز زنده می‌ماند چه شکلی می‌شد؟

چندین دهه است که فیلم‌ها هوش مصنوعی را به تصویر می‌کشند و آینده‌ای که سختی‌هایش با وجود هوش مصنوعی گاهی بیشتر از حد تصور می‌شود را به نمایش می‌گذارد. آثار موجود در نوشتار بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید نیز، دقیقا به معرفی چنین فیلم‌هایی پرداخته است.

دانلود بهترین فیلم هکری از کانال تلگرام

Blade Runner

بهترین فیلم ها درباره چت GPT
بهترین فیلم ها درباره چت GPT
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • نویسندگان: فیلیپ کی. دیک، همپتن فنچر
  • ژانر: نئو نوآر، اکشن، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 1982 میلادی
  • مدت زمان: 1 ساعت و 57 دقیقه
  • امتیاز: 8.1 از IMDB
  • بازیگران: هریسون فورد، روتخر هاور، شان یانگ، ادوارد جیمز آلموس، داریل هانا

بلید رانر یکی از بهترین فیلم‌هایی است که در ژانر علمی تخیلی ساخته شده است. این اثر بعد از اکران و پخش سراسری‌اش توسط ثبت ملی فیلم ایالات متحده توسط کتابخانه کنگره انتخاب شد و برای نگهداری در سال 1993 گردآوری شد. پس می‌توان آن را به نوعی از بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید نام برد.

داستان این اثر درواقع برداشتی آزاد از رمان آیا آدم‌مصنوعی‌ها خواب گوسفند برقی می‌بینند؟ به قلم فیلیپ کی. دیک است که به روایت سرگذشت ریک دکارد با بازی هریسون فورد می‌پردازد که از طرف نیروهای پلیس کلان شهر لس آنجلس در سال 2019 میلادی ماموریت دارد که آدم مصنوعی‌ها معروف به رپلیکانت را که حضورشان بر روی کره زمین ممنوع است، شناسایی کرده و زمین را از خطرات احتمالی آن‌ها حفظ کند.

نقد فیلم بلید رانر ریدلی اسکات

دکارد که اکنون به عنوان یک بلید رانر کسی که شبیه سازها، هوش‌های مصنوعی را ردیابی می‌کند و آن‌ها را بازنشسته می‌کند مشغول به کار است. دکارد وظیفه بازنشستگی چهار رپلیکانت به رهبری روی باتی با بازی راتگر هاوئر، را بر عهده دارد که می‌خواهند در زمین بمانند.

این چهار رپلیکانت فراری به صورت مخفیانه وارد لس آنجلس شده و سعی در نفوذ به داخل شرکت تایرل کورپوریشن همان شرکتی که آن‌ها را خلق کرده است، می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها درباره معماله‌گری و تریدرها

بهترین گوشی برای فیلم سازی

RoboCop

بهترین فیلم با محوریت چت مصنوعی
بهترین فیلم با محوریت چت مصنوعی
  • کارگردان: پل ورهوفن
  • نویسنده: ادوارد نومیر
  • ژانر: اکشن، قهرمانی، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 1987 میلادی
  • مدت زمان: 1 ساعت و 42 دقیقه
  • امتیاز: 7.6 از IMDB
  • بازیگران: پیتر ولر، نانسی آلن، رانی کاکس، دن اوهرلیهی، کورتوود اسمیت

RoboCop که به پلیس آهنی شهرت پیدا کرده است در واقع از بهترین فیلم ها درباره چت GPT به شمار می‌رود که به داستانی می‌پردازد که بخشی از فواید هوش مصنوعی را به تصویر کشیده است. پلیس آهنی در زمان اکرانش در ایران بسیار معروف شد و طرفداران بسیار زیادی پیدا کرد به طوری که کم‌تر کسی را می‌توانید پیدا کنید که به تماشای این اثر نشسته باشد. چرا به چت GPT این فیلم را ربط می‌دهیم؟ چون اگر در مغز یک ربات پلیس دیالوگ انسانی برقرار نشود نمی‌تواند عدالت را رعایت کند و در نهایت مخرب می‌شود!

یکی از خوبی‌های این اثر آن است که به موضوعاتی پرداخته است که از جامعه انسانی ما دور نبوده و به نوعی قابل لمس است. هوش مصنوعی که جایگزین انسان‌ها در نیروی کار شده است در این فیلم در جایگاه پلیس برای برقراری امنیت قرار گرفته‌اند.

این فیلم در کنار سکانس‌های بسیار جذاب و مهیج اکشنش، لحظات دلنشین بسیاری را نیز برای مخاطب به ارمغان آورده است. این اثر به روایتی از سال‌ها بعد می‌پردازد. داستان از جایی آغاز می‌شود که سازمان او سی پی (OCP) طی قراردادی می‌پذیرد تا در آینده‌ای نزدیک با تخریب شهر دیترویت، آرمان شهری به نام دلتا سیتی را جایگزین آن کند.

شهری با بالاترین درجه از زندگی انسانی و عاری از جرم و جنایت این شعاری است که این سازمان برعهده دارد. داستان فیلم حول محور الکس مورفی با بازی بی‌نظیر پیتر ولر، در نقش یک افسر پلیس کشته شده می‌چرخد که دوباره زنده شده و به یک پلیس سایبورگ تبدیل می‌شود که به طرز وحشیانه‌ای با جنایت مبارزه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم ها و سریال های متاورسی

بهترین فیلم ها در مورد هوش مصنوعی

The Matrix

بهترین فیلم ها با موضوع چت جی پی تی محور
بهترین فیلم ها با موضوع چت جی پی تی محور
  • کارگردانان: لانا واچوفسکی، لیلی واچوفسکی
  • نویسندگان: لانا واچوفسکی، لیلی واچوفسکی
  • ژانر: اکشن، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 1999 میلادی
  • مدت زمان: 2 ساعت و 16 دقیقه
  • امتیاز: 8.7 از IMDB
  • بازیگران: کیانو ریوز، کری آن ماس، لارنس فیشبرن، هوگو ویوینگ، گلوریا فاستر

ماتریکس با کسب امتیاز 8.7 از IMDB توانست عنوان بهترین فیلم با محوریت چت مصنوعی را به خود اختصاص دهد. این اثر یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های علمی تخیلی در 25 سال اخیر است.

ماتریکس اولین قسمت از چهارگانه ماتریکس است که بعد از کسب موفقیت‌هایی نظیر 4 جایزه اسکار، جایزه بفتا و ساترن و فروش بالای آن، سازنده را برآن داشت که سه دنباله دیگر با نام‌گذاری‌های مجدد چون ماتریکس 2003، انقلاب‌های ماتریکس 2003 و رستاخیزهای ماتریکس 2021 ساخته و منتشر کند.

بخش‌های نمایشی اکشن این اثر بسیار از زمان خود جلوتر بود و همین امر نیز باعث موفقیت و محبوبیت بیشتر این اثر شد. داستان این اثر شهری در آینده را به تصویر می‌کشد که انسان‌ها در دنیایی که ماشین‌ها در آن حکمرانی می‌کنند در یک واقعیت شبیه سازی شده به نام ماتریکس گرفتار شده‌اند.

حرارت و فعالیت‌های بدنی انسان‌ها منبع انرژی ماشین‌های فرمانروا است. در این بین مورفیوس با بازی لارنس فیشبرن انسانی است که حقیقت را فهمیده و خود را از بند ماتریکس رها کرده است.

او متوجه می‌شود که نئو با بازی کیانو ریوز یک برنامه نویس و هکر کامپیوتری می‌تواند بشریت را از این وضعیت نجات دهد. نئو با کمک بقیه رهایافتگان از دنیای ماتریکس به شورشی علیه ماشین‌ها می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم هایی که از بازی های ویدیوئی ساخته شدند

بهترین اقتباس‌های سینمایی از بازی های ویدیویی

Minority Report

بهترین فیلم های سینمایی با محوریت ChatGPT
بهترین فیلم های سینمایی با محوریت ChatGPT
  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • نویسندگان: اسکات فرانک، جان کوهن، فیلیپ کی دیک
  • ژانر: علمی تخیلی، مجرمانه، رازآلود
  • سال انتشار: 2002 میلادی
  • مدت زمان: 2 ساعت و 25 دقیقه
  • امتیاز: 7.6 از IMDB
  • بازیگران: تام کروز، کالین فارل، سامانتا مورتون، استیو هریس،  نیال مک‌دوناف

گزارش اقلیت از بهترین فیلم ها با موضوع چت جی پی تی محور است که در فهرست بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید فیگار، آمده است. این اثر به روایت داستانی در سال 2054 میلادی می‌پردازد که آینده انسان‌ها دست‌خوش تغییرات بسیار شگفت‌انگیزی شده است.

داستان از جایی شکل می‌گیرد که دولت فدرال برای جلوگیری از وقوع قتل‌ها برنامه‌ای را ترتیب می‌دهد که به طبع آن، سه روانشناس معروف به پیش کوگ را انتخاب کرده و در راس رسیدگی به این برنامه قرار داده است. این سه می‌توانند جرایم را از قبل پیش بینی کنند و بدین ترتیب از جرم‌های پیش رو جلوگیری می‌شود.

همه چیز تا اینجای داستان خوب پیش می‌رود تا اینکه برای مدتی دیگر جنایتی رخ نداده است. سیستم دچار مشکل می‌شود و یکی از ماشین‌ها پیش بینی می‌کند که در زمان مشخصی یکی از ماموران اصلی پروژه دست به قتل خواهد زد.

رئیس جان اندرتون با بازی تام کروز به دنبال پاسخی برای اینکه چرا مرتکب قتل شده است می‌گردد و متوجه می‌شود که یکی از روانشناسان می‌تواند نسخه متفاوتی از وقایع را که به عنوان گزارش اقلیت شناخته می‌شود، ببیند. اندرتون برای اثبات بی‌گناهی خود تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

10 فلیمی که نمی‌دانستید بازی ویدئویی هم دارند

بهترین سریال ها درباره شرکت‌های فناوری

I, Robot

بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید
بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید
  • کارگردان: الکس پرویاس
  • نویسندگان: جف وینتار، آکیوا گلدزمن، آیزاک آسیموف
  • ژانر: اکشن، رمزآلود، علمی تخیلی
  • سال انتشار: 2004 میلادی
  • مدت زمان: 1 ساعت و 55 دقیقه
  • امتیاز: 7.1 از IMDB
  • بازیگران: ویل اسمیت، بریجیت مویناهان، جیمز کرامول، بروس گرین وود، شایا لابوف

این اثر درواقع از بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید و یکی از هزاران فیلم‌هایی است که به بشریت نشان‌ خواهد داد اشتباهات بسیار کوچک و جزئی در هوش‌های مصنوعی تا چه اندازه می‌تواند برای بشریت خطرناک باشد.

فیلم‌هایی از این دست نشان می‌دهد که وجود هوش‌های مصنوعی چقدر می‌تواند بقای انسان‌ها را به خطر انداخته و مضرات استفاده و حاکمیت بی‌قید و شرط هوش‌های مصنوعی را به تصویر می‌کشند.

من ربات هستم براساس رمانی از ایزاک آسیموف به همین نام ساخته شده است، به روایت داستانی در سال 2035 میلادی می‌پردازد. در آن سال‌ها مردم از ربات‌های انسان نما برای پست‌های خدمات عمومی استفاده می‌کنند تا مردم را ایمن نگه دارند.

پس از مرگ بنیانگذار روباتیک، کارآگاه دل اسپونر با بازی بی‌نظیر ویل اسمیت، وظیفه بررسی این پرونده جنایتی را بر عهده دارد که ممکن است توسط یک ربات انجام شده باشد.

اسپونر که اعتقادی به استفاده از ربات‌ها ندارد و به وجود آن‌ها بدبین است معتقد بوده رباتی به نام سانی با بازی آلن تودیک، مرتکب این قتل شده است. اسپونر در این بین توطئه‌ای را کشف می‌کند که بیان می‌کند هوش‌های مصنوعی تمایل به کنترل بشریت دارند. این اثر درواقع جنگی میان انسان و ربات‌هایی است که خود بشر دست به خلق آن‌ها زده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم هایی که با گوشی ساخته شدند

بهترین فیلم های دارک وب و دیپ وب

Her

بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید
بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید
  • کارگردان: اسپایک جونز
  • نویسنده: اسپایک جونز
  • ژانر: علمی تخیلی، عاشقانه، درام
  • سال انتشار: 2013 میلادی
  • مدت زمان: 2 ساعت و 6 دقیقه
  • امتیاز: 8 از IMDB
  • بازیگران: خواکین فینیکس، لین آدریانا فریدمن، لیزا رنی پیتس، گیب گومز، کریس پرت

تا اینجا خطراتی را که هوش‌های مصنوعی می‌توانند برای بشر ایجاد کنند را با معرفی فیلم‌های بالا بیان کردیم. خطراتی که جان انسان‌ها را مورد تهدید خود قرار می‌دادند. اما این اثر به خطری می‌پردازد که بسیار جدی‌تر و جبران ناپذیرتر برای بشریت است.

او، از یکی از فیلم‌های بسیار تاثیرگذار در زمینه چت‌جی‌پی‌تی‌ها به شمار می‌رود که به مشکلی می‌پردازد که به ما نشان می‌دهد که حتی اگر هوش‌های مصنوعی و فعالیتشان خوب و طبق برنامه سازنده پیش برود باز هم برای بشریت خطرآفرین هستند.

تنهایی مشکلی است که با گسترش هوش‌های مصنوعی دست به گریبان انسان‌ها خواهد شد. داستان این اثر درباره مردی است که سعی دارد زندگی خود را در میان پیشرفت تکنولوژی پیدا کند.

مرد قصه ما به نوشتن نامه‌هایی می‌پردازد که انسان‌ها دیگر نه وقتی و نه حوصله‌ای برای نوشتنشان دارند. شخصیت اصلی با هوش مصنوعی رو به رو می‌شود و فکر می‌کند که دوران تنهایی‌اش به سر رسیده و می‌تواند به نوعی طعم خوشی را بچشد. اما مشکلی پیش بینی نشده سر راهش قرار می‌گیرد.

قطعا چیزهای مختلفی راجب لانگ دیستنس شنیده‌اید و یا شاید برخی از شما آن را تجربه کرده باشید. دوست داشتن و ارتباط گرفتن با شخصیتی که از ما دور است. گاهی چند کیلومتر و گاهی چند قاره، اما مطمئنیم به وجودشان به اینکه جسم‌هایی دارند مشابه خودمان، امیدواریم به دیدنشان و کنار هم بودنمان که خب تمام این‌ها غیرممکن نیست.

اما فکر کنید عاشق هوش مصنوعی شوید. ساخته‌ای که هیچ چیزی راجبش نمی‌دانید، نمی‌توانید هرگز آن را ملاقات کنید و یا به صورت حضوری با او وقت بگذرانید. حتی نمی‌‌توانید تصور این‌ها را در آینده بکنید چرا که چیزی که وجود خارجی جز صوت ندارد چگونه می‌تواند روزی کنارتان قرار بگیرد.

این دقیقا همان مشکلی است که تئودور به آن دچار می‌شود. مشکلی که اگر حل نشود تئودور را تنهاتر از چیزی که بود می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم حتما به تماشای این فیلم جذاب که بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید به شمار می‌رود و مشکلات ارتباط با هوش مصنوعی بنشینید.

Ex Machina

فرا ماشین یک فیلم در ژانر علمی تخیلی محصول سال ۲۰۱۴ و به کارگردانی الکس گارلند می‌باشد که اولین ساخته این کارگردان است.

کالب اسمیث یک برنامه‌نویس جوان ۲۶ ساله که برای شرکت بلوبوک، محبوب‌ترین موتور جستجوی وب کار می‌کند. او تصادفا برندهٔ یک مسابقه شد و جایزهٔ آن گذراندن هفته‌ای در یک ویلای خصوصی در کوهستان بود که به مدیر عامل اجرایی با استعداد، ناتان بیتمن، تعلق داشت. اما به محض ورود به ویلا، کالب متوجه می‌شود که ناتان او را برای شرکت در یک آزمون تورینگ انتخاب کرده و وظیفهٔ او ارزیابی خصوصیات یک هوش مصنوعی پیشرفته بود. آزمایش او بر روی اِیوا است؛ یک ربات انسان‌نمای فوق پیشرفته که هوش هیجانیش بسیار پیچیده و فریبنده‌تر از چیزی بود که این دو نفر می‌توانستند تصورش را بکنند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم ها اگر به ChatGPT علاقه دارید سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


2 thoughts on “اگر از ChatGPT می‌ترسید این فیلم‌ها را نگاه نکنید

  1. البته فیلمهای مشهور دیگری نیز وجود دارند که در اینجا به نام آنها اشاره میشود:
    _ اولین فیلم مشهور کلاسیک در تاریخ سینما فیلم “متروپولیس” ساخته فریتز لانگ کارگردان مشهور آلمانی است. که داستان ساخت یک روبات انسان نما بوسیله یک حاکم دیکتاتور است. اگر اشتباه نکرده باشم محصول سال 1926 آلمان است.
    _ مشهورترین فیلم مدرن که برای اولین بار به موضوع هوش مصنوعی و عوارض آن میپردازد فیلم به یاد ماندنی “اودیسه فضایی 2001” ساخته کارگردان نامدار استانلی کوبریک است. محصول سال 1966 و بطور مشترک امریکا و انگلستان است. و به طریقه سینه راما ساخته شد.
    _ و همانطور که خیلی ها به یاد می آورند فیلم مشهور “ترمیناتور” و قسمتهای بعدی آن است که محصول 1984 و به کارگردانی جیمز کامرون بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *