بهترین فیلم های ترسناک که در آن دانشمندان بیش از حد پیش میروند

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند ، از یک موجود دست‌ساخته گرفته تا یک دگرگونی عجیب، نمونه‌های خوبی از این نوع فیلم‌ها هستند.

یکی از نکات کلیدی داستان سریال پرطرفدار نتفلیکس Stranger Things این است که چگونه شخصیت Eleven بخشی از یک آزمایش فوق سری است که در یک آزمایشگاه مخفی انجام شده و باعث این اتفاق‌های سریال می‌شود. آزمایش‌ها ثابت کردند که روی Eleven تأثیرگذار هستند، و نکاتی وجود داشتند که برترین فیلم ترسناک که دانشمند بیش از اندازه پیش میرود را خلق کردند.

آزمایش‌های مخاطره‌آمیز، یکی از نقاط کانونی اصلی ژانر علمی تخیلی هستند و دانشمندان در این فیلم‌ها به دلیل داشتن هدف‌های خوب و در عین حال ناقص شناخته می‌شوند و یا حاضرند راهی را طی کنند و یا کاری را انجام دهند که باعث اتفاقات بدی شود و فیلم های برتر ترسناک با زیاده روی دانشمند را بسازند.

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند

  • دانشمندانی که در فیلم های ترسناک زیاده روی کردند

شما می‌توانید فهرست ترسناک ترین فیلم هایی که دانشمندان از حد خود فراتر میروند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
برترین فیلم ترسناک که دانشمند بیش از اندازه پیش میرود

برخی از آزمایش‌هایی که در آزمایشگاه‌ها انجام می‌شوند، اغلب نتیجه معکوس دارند. همچنین خط قرمزی در علم وجود دارد که نباید از آن عبور کرد. در ادامه فهرست بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند را خواهیم دید.

The Lazarus Effect

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
فیلم های برتر ترسناک با زیاده روی دانشمند
  • کارگردان : دیوید گلب
  • بازیگران : مارک دوپلاس، اولیویا وایلد، ایوان پترز
  • امتیاز : 5.2
  • خلاصه داستان : یک گروه از محققین به سرپرستی دکتر فرانک والتن و نامزدش زوئی، در حال تحقیق بر روی پروژه ای به نام “لازاروس” هستند که درباره زنده کردن موجودات پس از مرگشان است. این آزمایش اولین بار بر روی یک سگ با موفقیت انجام می‌شود اما روسای دانشگاه تصمیم به تعطیل کردن پروژه می‌گیرند. با اینحال گروه شبانه تصمیم به تکرار آزمایش می‌گیرند

بدیهی است که در میان جاه طلبی‌های علمی، همیشه خطا در قضاوت وجود دارد. تنها پس از این واقعیت است که دانشمند از خود می‌پرسد، چطور می‌توانم اینقدر احمق باشم؟، این مورد در فیلم The Lazarus Effect است.

در این فیلم، که یکی از حال به‌هم زن‌ترین فیلم‌های ترسناک است، دو دانشمند به این نتیجه رسیدند که آزمایش بر روی اجساد حیوانات مرده برای بازگرداندن آنها به زندگی ایده خوبی است. یک احیای موفقیت آمیز با تبدیل شدن حیوان مورد نظر به شدت تهاجمی به پایان رسید. پس از آن، یکی از دانشمندان پس از مرگ تصادفی بازگردانده شد و هرج و مرج به وجود آمد.

The Island of Dr. Moreau

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
ترسناک ترین فیلم هایی که دانشمندان از حد خود فراتر میروند
  • کارگردانان : ربچارد استنلی، جان فرانکهایمر
  • بازیگران : مارلون براندو، وال کیلمر، ریچارد استنلی
  • امتیاز : 4.8
  • خلاصه داستان : دکتر مورو، با موفقیت DNA انسان و حیوان را ساخت و یک حیوان از نژاد دور ساخت. خوب، طبق معمول، مشکلی پیش می‌آید و دیوید تویلس باید سعی کند جلوی آن را بگیرد قبل از اینکه خیلی دیر شود.

فیلم‌های علمی تخیلی زیادی وجود دارد که شامل دانشمندانی می‌شود که در پیوند ژن‌ها و خلق موجودات ترکیبی تلاش می‌کنند. در حالی که این جذاب به نظر می‌رسد، همیشه چیزی وجود دارد که به نتیجه معکوس ختم شود. یکی از این نمونه‌ها فیلم The Island of Dr. Moreau محصول 1977 یافت می‌شود.

این فیلم ترسناک فولکور که بر اساس رمان اچ جی ولز ساخته شده است، دارای نقد‌های منفی زیادی است. این جزیره و دانشمندی که این موجودات را خلق کرده است، شبیه به مفهوم سلطه جهانی ژوراسیک است. به جای دایناسورها، هیبریدهای انسان/حیوان در اطراف جزیره پرسه می‌زنند که همگی آزمایش‌های دکتر موریو هستند. قابل درک است که هیبریدها دیوانه شوند و سعی کنند انسان باشند و به دکتر موریو روی آورند.

Mimic

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
دانشمندانی که در فیلم های ترسناک زیاده روی کردند
  • کارگردان : گیرمو ل تورو
  • بازیگران : میرا سوروینو، نورمن ریدوس، الیکس کوروموزای
  • امتیاز : 6.0
  • خلاصه داستان : سه سال پیش، حشره‌شناس دکتر سوزان تایلر از طریق تغییر ژنتیکی موجودی را به وجود آورد تا بتواند با استفاده از نوعی سرطان سوسک‌ها را نابود کند. اما اکنون این موجود قصد دارد تا گونه‌ی انسان‌ها را نابود کند.

در فیلم‌های ترسناک علمی تخیلی، خلق چیزی جدید و استفاده از آن برای یک هدف خوب همیشه به نتایج عالی منجر نمی‌شود. گاهی اوقات فقط اوضاع را بدتر می‌کند، و Mimic، ساخته گیرمو دل تورو ، یک مثال وحشتناک از این است.

این فیلم به بینندگان نگاهی عمیق به سوسک‌هایی می‌دهد که طاعونی را گسترش می‌دهند و کودکان را تهدید به مرگ می‌کنند. برای مبارزه با این سوسک‌ها، یک زیست‌شناس نژاد جدیدی از سوسک‌ها را ایجاد می‌کند تا این سوسک‌های مبتلا به طاعون را از بین ببرد. از نظر تئوری، آسان به نظر می‌رسد تا زمانی که این سوسک‌ها تصمیم بگیرند انسان را بخورند.

The Fly

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
  • کارگردان : دیوید کروننبرگ
  • بازیگران : جف گلدبلوم، دیوید کروننبرگ، جنا دیویس
  • امتیاز : 7.6
  • خلاصه داستان : یک دانشمند بااستعداد اما عجیب و غریب پس از یک اشتباه مهلک در آزمایشگاه به یک انسان غول پیکر/مگس تبدیل می‌شود.

اگر یک چیز وجود دارد که فیلم‌های ترسناک علمی تخیلی اغلب نشان می‌دهند این است که حتی اگر کاملاً ایمن به نظر می‌رسند، برخی از آزمایش‌ها را نمی‌توان به کار برد. مثال بزرگی از این موضوع در The Fly زمانی رخ داد که آزمایش در آن زمان کاملاً بی ضرر به نظر می‌رسید.

این فیلم، که یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک درباره وحشت بدنی است، درباره آندره دلامبر است که تصمیم گرفت تا ناقل خود را آزمایش کند و باعث شد همه چیز به سرعت به سمت جنوب حرکت کند. در حالی که این حرکت عمدی نبود، اگر اتاق حمل و نقل وجود نداشت، او تحول وحشتناکی را آغاز نمی‌کرد.

Hollow Man

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
  • کارگردان : پاول ورنهوون
  • بازیگران : کوین بیکون، الیابث شاون، جاش برولین
  • امتیاز : 5.8
  • خلاصه داستان : سباستیان کین، دانشمند نابغه اما تک رو، سرپرست گروه دانشمندانی است که به سفارش دولت، درآزمایشگاهی حفاظت شده در پنتاگون، درباره‌ی نامرئی شدن تحقیق می‌کنند. سرانجام او فرمول دست نیافتنی را کشف می‌کند، اما خیلی زود وسوسه می‌شود فرمول را روی خودش امتحان کند.

وقتی مرزهای علم را پیش می‌بریم، معمولاً یک حیوان به عنوان موضوع آزمایش وجود دارد. درعوض، دانشمند به تیمش می‌گوید که از او به‌عنوان یک موش آزمایشگاهی در Hollow Man استفاده کنند. این تصمیم البته باعث شد که این آزمایش با هرج و مرج به پایان برسد.

مرد توخالی، با الهام از فیلم Invisble Man اثر اچ جی ولز، کوین بیکن را در یکی از دست کم گرفته‌شده‌ترین نقش‌هایش به عنوان دانشمند متکبر سباستین کین به نمایش می‌گذارد.

با توجه به انگیزه‌های خودخواهانه این دانشمند، کین می‌خواهد به عنوان سوژه مورد استفاده قرار گیرد؛ اما بعداً متوجه می‌شود که این روند نمی‌تواند معکوس شود. در نتیجه انزوا و معایب خود، او به زودی تهدیدی برای دیگران از جمله همکاران خود می‌شود. چیزی که ترسناک‌تر می‌کند این است که آزمایش در Hollow Man انسانی است که دقیقاً می‌داند دارد چه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های هیولا محور 2023 و تمام دوران

خفن ترین فیلم ترسناک بقاء محور (زنده ماندن) 2023 و تمام دوران

Re-Animator

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
  • کارگردان : استوارت گوردون
  • بازیگران : جفری کمبز، بروس ابوت، باربرا کمپتون
  • امتیاز : 7.2
  • خلاصه داستان : هربرت وست، دانشجوی دانشکده پزشکی ماساچوستس، سعی می‌کند نظریه‌های یکی از اساتید دانشکده پزشکی زوریخ را درباره برگرداندن مردگان به زندگی به انجام رساند.

Re-Animator، یک فیلم ترسناک کمدی کلاسیک کالت، با آزمایش‌های علمی فراوان است دارای زنده کردن مردگان می‌باشد. همانطور که هر طرفدار ترسناک علمی تخیلی انتظار دارد، این فیلم خیلی خوب پیش نمی‌رود.

اولین آزمایش، با سرِ بریده یک استاد شروع می‌شود و بعداً روی موضوعات دیگر می‌پردازد. این اجساد زنده شده به جای بازگشت و عملکرد صحیح، به حالت زامبی مانند می‌روند.

Firestarter

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
  • کارگردان : مارک ال لستر
  • بازیگران : درو بریمور، دیوید کیث، جورج سی اسکات
  • امتیاز : 6.0
  • خلاصه داستان : زوجی که در یک آزمایش درمانی شرکت کرده قدرت‌های عجیبی پیدا می‌کنند و صاحب فرزندی با همین قدرت‌ها می‌شوند.

1984 Firestarter که از رمان استفن کینگ اقتباس شده است، هنوز هم به دلایل زیادی، مانند داستان و چگونگی نقش علم در زندگی شخصیت اصلی، تا به امروز مورد تحسین قرار می‌گیرد.

یک بار دیگر از آزمایش ژنتیکی استفاده شد و دو نفر که بعداً ازدواج کردند تصمیم گرفتند در این آزمایش شرکت کنند. شرکت در این آزمایش منجر به این شد که هر دو والدین توانایی‌هایی داشته باشند و دختر آنها، توانایی ایجاد آتش‌سوزی با استفاده از ذهن خود را داشته باشد.

Leviathan

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
  • کارگردان : جورج بی کوسماتوس
  • بازیگران : پیتر ولر، آماندا پیز، ریچارد کرنا
  • امتیاز : 5.8
  • خلاصه داستان : در اعماق دریا، معدنچیان در تلاشند که یک محموله کشتی شوروی را به سطح اقیانوس بیاورند که نتایج خطرناکی دارد.

برخی از قهرمانان در فیلم‌ها، در زمان نامناسب در مکان اشتباه قرار می‌گیرند و هدف آزمایش‌های وحشتناک یک دانشمند قرار می‌گیرند. فیلم لویاتان محصول 1989 فیلمی می‌باشد که دارای افکت‌های است که به شدت تحت تاثیر فیلم The Thing قرار می‌گیرد. به جای اینکه دانشمندانی که این آزمایش را انجام داده‌اند قهرمان داستان باشند، این بیگانه‌ها می‌باشند که تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم‌ها درباره هجوم بیگانگان

ترسناک ترین فیلم های جنگلی 2023 و تمام دوران

Species

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
  • کارگردان : راجر دونالدسون
  • بازیگران : ناتاشا هنستریج، بن کینگزلی، مایکل مدسون
  • امتیاز : 5.8
  • خلاصه داستان : در مرکز پژوهش برای یافتن حیات در خارج از زمین، دکتر فیچ، ناگزیر است موجودی را که به طور مخفف سیل می نامد نابود کند، اما «سیل» می‌گریزد. جست و جوی فیچ برای یافتن او بی نتیجه می‌ماند. تا این که سیل که شبیه دختری چهارده ساله است بر اثر تکثیر، تبدیل به دختری بیست ساله می‌شود.

در آزمایشگاه فیلم‌های علمی تخیلی و اتفاقاتی که پشت درهای بسته رخ می‌دهد، هرگز لحظه‌ای کسل کننده وجود ندارد. وقتی دانشمندان تصمیم بگیرند که استفاده از DNA انسان و بیگانگان را برای ایجاد شکل جدیدی از زندگی وام بگیرند، ایده بسیار خوبی است.

سیل، بخشی از یک گونه بیگانه است که به طور غریزی شکارچی نیز می‌باشد و نیاز اولیه به داشتن فرزندان پس از بلوغ دارد. سیل به دنبال یک انسان نر برای تولید مثل می‌گردد و اگر موفق نشود آن‌ها را می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ترسناکی که جامپ اسکیر زیادی دارند

ترسناک ترین دیالوگ ها در فیلم های ترسناک

Splice

بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
بهترین فیلم ترسناک که دانشمندان بیش از حد پیش میروند
  • کارگردان : وینسنزو نازالی
  • بازیگران : آدرین برودی، دلفین چنیگ، سارا پولی
  • امتیاز : 5.8
  • خلاصه داستان : داستان فیلم، در مورد دو مهندس ژنتیک به نام‌های السا و کلایو است که امیدوارند با ترکیب موفقیت آمیز DNA حیوانات مختلف و بوجود آوردن حیوانات پیوندی جهت مصارف پزشکی، به شهرت برسند. اما آن‌ها بعد از مدتی مخفیانه تصمیم میگیرند اینبار DNA انسان را با حیوانات ترکیب کنند.

اسپلایس روی دو دانشمند تمرکز کرده که تصمیم می‌گیرند در آزمایش‌های علمی مشکوک، دی‌ان‌ای انسان و یک نمونه آزمایشگاهی را ادغام کنند و نمونه‌ای بسازند که آن‌ها درن نامیده می‌شوند. متاسفانه اوضاع به بدترین حالت تبدیل شد، همانطور که بیشتر موقعیت‌ها مانند این اتفاق می‌افتد.

در حالی که نتیجه فاجعه‌بار تقریباً پیش‌بینی شده بود، با این وجود تکامل درن نگران‌کننده است. موجود به هم چسبیده نمونه بارز برخی از چیزهایی می‌باشد که شاید بهتر است به حال خود رها شوند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *