بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها از نگاه سایت فیگار

از سفرهای جاده‌ای که اشتباه پیش می‌روند تا ماشین‌هایی که به معنای واقعی کلمه شیطانی هستند، بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها را به نمایش می‌گذارند.

ماشین‌ها جزء اصلی ژانر وحشت نیستند، اما آن‌ها به ماجراجویی و توانایی بیرون آمدن در جاده گاهی اوقات وعده دروغین فرار اشاره می‌کنند. چندین فیلم ترسناک، با عنوان برترین فیلم های وحشتناک درباره ماشین در مورد شخصیت‌هایی وجود دارد که دچار مشکل ماشینی می‌شوند که آنها را در یک منطقه منزوی رها می‌کنند و برای زندگی‌شان می‌جنگند.

در برخی دیگر از فیلم‌ها، که بهترین فیلم ترسناک اتوموبیل محور نیز شناخته می‌شوند، خود ماشین، ذاتی شیطانی دارد. فیلم 2021 تایتان با قهرمانی که در یک صحنه فراموش نشدنی با یک ماشین دوست می‌شود، بیننده را با فلسفه خودش تحت تاثیر قرار می‌دهد و خودش را به ترسناک ترین فیلم ماشین محور تبدیل می‌کند.

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
بهترین فیلم ترسناک اتوموبیل محور

از فیلمی بر اساس کتاب استیون کینگ که تبدیل به یک فیلم کلاسیک شده تا برخی فیلم‌های دهه 1970 درباره ماشین‌ها، برخی از کاربران مختلف سایت‌های معتبر، فیلم‌های ترسناک اتومبیل محور مورد علاقه خود را که همیشه سرگرم‌کننده هستند، توصیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023 با امتیاز IMDB بالای 6 

بهترین انیمیشن های 2023 

Black Cadillac

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
برترین فیلم های وحشتناک درباره ماشین
  • کارگردان : جان مورلوفسکی
  • بازیگران : رندی کوآد، جاش هموند، شین جانسن
  • سال انتشار : 2003
  • خلاصه داستان : سه مرد جوان در یک تعقیب و گریز ماشین با سرعت بالا توسط ماشینی مرموز تعقیب می‌شوند.

در این فیلم، سه شخصیت اصلی رابی، سی جی و اسکات در تلاش هستند تا یک شب زمستانی سرگرم کننده را در ویسکانسین داشته باشند. به جای تعقیب شدن توسط یک قاتل، یک لیموزین کادیلاک مدل 1957 دنبالشان می‌افتد که می‌خواهد آنها را بکشد و آن‌ها را زجرکش کند.

در حالی که این فیلم، قطعاً یک داستان کمپینگ است، اما همچنان به اندازه کافی دلهره آور می‌باشد که می‌تواند علاقمندان سینمای ترسناک را رازی نگه دارد. فیلم نتیجه گیری جالبی دارد و ساختار آن طوری است که انگار ماشین یک شخص است.

Titane

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
فیلم های ترسناک برتر اتوموبیل محور
  • کارگردان : جولیا دوکورنو
  • بازیگران : آگاتا راسل، گارانس ماریلر، وینسنت لیندون
  • سال انتشار : 2021
  • خلاصه داستان : این فیلم داستان دانشجویی جوان به نام الا را روایت می‌کند که در یک کالج دامپزشکی مشغول به کار است. او گیاه خوار است، اما یکی از روزها و به درخواست خواهرش، گوشت خام یک خرگوش را می‌خورد و همین کافی است تا اشتیاق او برای رو آوردن به خوردن گوشت خام نمایان شود.

در این فیلم، غم عمیقی نهفته است، و کارگردان سعی می‌کند با نشان دادن تصاویر تکان‌دهنده و آزار‌دهنده بیننده را بترساند. فیلم Titane ، یکی از بهترین فیلم‌های سال 2021 بود که در فرانسه، در ژانر وحشت تولید و شد و این بار ماشین، در نقشی فلسفی، با نگاهی عمیق از درد جنسی یک فرد سخن می‌گوید که ژانر وحشت بدنی را نیز در بر می‌گیرد.

جولیا دوکورنو، از معدود کارگردانان نو ظهوری می‌باشد که می‌توانیم در آینده نیز به او امیدوار باشیم تا فیلم‌هایی با این نگاه و تا همین حد عمیق را به ما نشان بدهد.

Christine

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
ترسناک ترین فیلم ماشین محور
  • کارگردان : جان کارپنتر
  • بازیگران : کیث گوردون، جان استاکول، الکساندرا پاول
  • سال انتشار : 1983
  • خلاصه داستان : آرنی کانینگام یک اتومبیل پلیموت اسقاطی را می‌خرد، بی‌خبر از این که اتومبیل شیطانی است و خیلی زود مرتکب قتل و جنایت خواهد شد.

وقتی صحبت از فیلم‌های ترسناک ماشینی کلاسیک می‌شود، یک اقتباس از استیون کینگ همیشه مطرح است. جان کارپنتر افسانه‌ای، کارگردانی کریستین را برعهده داشت که داستان آرنی کانینگهام را دنبال می‌کند که در سال 1958 پلیموث فیوری را می‌خرد که معلوم می‌شود شیطانی است.

ماشین احساساتی مانند حسادت را تجربه می‌کند و آرنی را تماماً برای خودش می‌خواهد. در حالی که ترسیدن واقعی از فیلمی درباره یک ماشین سخت به نظر می‌رسد. همچنین در این فیلم، کریستین احساس سردی و خطرناکی می‌کند.

بیشتر بخوانید:

گیج کننده ترین فیلم ترسناک 2023 و تمام دوران

ترسناک ترین فیلم های خانواده محور 2023 و تمام دوران

Tourist Trap

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
  • کارگردان : دیوید شوملر
  • بازیگران : چاک کانرز، تانیا رابرتز
  • سال انتشار : 1979
  • خلاصه داستان : در این فیلم، یک سری نوجوانان، با یک روانپریش بسته با قدرت telekinetic روبرو می‌شوند. او از این قدرت‌ها استفاده می‌کند تا آن‌ها را یکی یکی بکشد و همچنین مانکن‌های مختلفی را که برای همراهی با خود استفاده می‌کند، زنده کند.

اگر به فیلم‌های واقعاً عجیب علاقه دارید، تله توریستی، قطعاً بی‌نظیر است و متناسب با چیزی می‌باشد که به دنبال آن هستید. آقای اسلاوزن صاحب فروشگاهی می‌باشد که مکان مناسبی برای توقف و نگاه کردن به اطراف برای افرادی است که در حال رانندگی هستند. متاسفانه برای مسافران، او یک قاتل بی‌رحم است.

Tourist Trap، از فرمول معمولی فیلم‌های اسلشر پیروی می‌کند تا پایانی پیچیده را بسازد. آقای اسلاوزن، در این فیلم یک شرور بی‌رحم است که می‌تواند مخاطب را درگیر خودش بکند.

Breakdown

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
  • کارگردان : جاناتان موستو
  • بازیگران : جی تی والش، کرت راسل، کتلین کوئینتن
  • سال انتشار : 1997
  • خلاصه داستان : فیلم آدم ربایی، در مورد زن و شوهری است که با اتومبیل به کالیفرنیا سفر می‌کنند؛ اما در میان راه ماشین آن‌ها در منطقه‌ای متروکه خراب شده و همسر مرد ناپدید می‌شود. حال جست و جوی دیوانه‌وار این مرد برای یافتن همسر گمشده‌اش، زنجیره‌ای از جنایات را آشکار می‌کند.

یک زن و شوهر در حال رانندگی در سراسر کشور هستند. ماشین آنها در یک منطقه متروک خراب می‌شود، یک راننده کامیون به آنها کمک می‌کند. این داستان، تا به همین‌جا، می‌تواند برای بسیاری دلهره آور باشد.

تماشای جف تیلور که در پمپ بنزین است و نمی‌داند همسرش امی کجاست، و شخصیت‌ها که مراقب یکدیگر هستند و از درک و هوش خود برای زنده ماندن استفاده می‌کنند، وحشتناک و به همان اندازه، دلنشین است. این یک فرضیه به اندازه کافی واقع‌بینانه است و پس از تماشای Breakdown، رفتن به یک سفر جاده‌ای، وهم‌انگیز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

حال به هم زن ترین فیلم های تاریخ سینمای جهان

بهترین فیلم های ترسناک تکنولوژی محور 2023 و تمام دوران

Maximum Overdrive

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
  • کارگردان : استفن کینگ
  • بازیگران : امیلیو استوز، استفن کینگ، لائورا هرینگتون
  • سال انتشار : 1986
  • خلاصه داستان : گروهی از مردم سعی می‌کنند وقتی ماشین‌ها شروع به زنده شدن کردند و قاتل شدند، زنده بمانند.

وقتی زمین تحت تأثیر یک ستاره دنباله‌دار قرار می‌گیرد، تمام ماشین‌ها نیز تغییر می‌کنند. این فیلم بر اساس داستان کوتاهی ساخته شده که کینگ به نام کامیون نوشته است.

این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار نمی‌گیرد، اما داستانی سرگرم کننده دارد و طرفداران کینگ قطعاً دوست دارند آن را ببینند. Emilio Estevez نقش یکی از شخصیت‌های اصلی را بازی می‌کند که جالب توجه است.

Rubber

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
  • کارگردان : کوئینت دوپیکس
  • بازیگران : وینگز هاوسر، استفن اسپینلا، جک پلاتنیک
  • سال انتشار : 2010
  • خلاصه داستان : لاستیک، فیلمی در سبک طنز ترسناک به کارگردانی موسیو وزو است. داستان در مورد تایر ماشینی است که جان گرفته و با نیروهای فراروانشناختی‌اش دست به کشتار می‌زند.

سکانس‌های جذاب بسیار زیادی در فیلم‌های ترسناک وجود دارند و این در مورد لاستیک نیز صدق می‌کند که فوق العاده کمپینگ می‌باشد. لاستیک ماشین خطرناک است و قدرت تله‌کنتیکی دارد و به همین دلیل مردم را به قتل می‌رساند. در حالی که ممکن است این فیلم در مقایسه با بسیاری دیگر در این ژانر دوام نیاورد، اما سکانس‌های بصری جالبی وجود دارند که بسیار جذاب جلوه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین فیلم های توطئه محور 2023 و تاریخ سینما

ترسناک ترین فیلم درباره بازی در سال 2023 وتمام دوران

Highwaymen

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
  • کارگردان : رابرت هارمون
  • بازیگران : جیم کاویزل، رهونا میترا، کولم فئوری
  • سال انتشار : 2004
  • خلاصه داستان : رنی کری، پا در راهی خطرناک می‌گذارد تا انتقام مرگ همسرش را از قاتلی سریالی بگیرد. قاتلی که تخصصش به قتل رساندن زن‌ها می‌باشد.

Highwaymen، درباره یک ماشین شیطانی نیست که مردم را می‌کشد، بلکه یک قاتل زنجیره‌ای است که از یک کادیلاک الدورادو مدل 1972 برای دور زدن و تعقیب قربانیانش استفاده می‌کند.

Highwaymen یک فیلم ترسناک خیلی محبوب یا شناخته شده نیست و ممکن است در زیر ژانر ترسناک ماشینی در مقابل دیگران قرار نگیرد، اما صحنه‌های ماشینی، برای طرفداران جذاب خواهد بود. حداقل از نظر توسعه شخصیت یا حتی طرح داستان.

Wolf Creek

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
  • کارگردان : گرگ مک‌لین
  • بازیگران : جان جرت، گرگ مک‌لین، اندی مک‌فی
  • سال انتشار : 2005
  • خلاصه داستان : سه دوست برای گذراندن تعطیلات، به منطقه‌ی ولف کریک می‌روند تا محل سقوط یک شهاب سنگ عظیم را از نزدیک ببینند. اما در بازگشت متوجه می‌شوند که اتومبیل‌شان خراب شده و دچار دردسری بزرگ می‌شوند.

این یک فرانچایز ترسناک است که اولین فیلم آن در سال 2005 یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک استرالیایی محسوب می‌شد. کریستی ارل، بن میچل و لیز هانتر در حال آماده شدن به سفر هستند که ماشینشان از کار می‌افند و در آن میان، با میک تیلور ملاقات می‌کنند، که می‌گوید به آنها کمک خواهد کرد.

میک، یکی از وحشتناک‌ترین قاتل‌ها در هر فیلم ترسناکی است، که بسیار خشن و شیطانی می‌باشد.

Dead End

بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
بهترین فیلم های ترسناک درباره اتوموبیل ها
  • کارگردان : فبریکا کانپا
  • بازیگران : ری وایس، لین شایه، میک کین
  • سال انتشار : 2003
  • خلاصه داستان : در شب کریسمس، فرانک هارینگتون همراه با خانواده‌اش تصمیم میگیرد از راه جدیدی در طی 20 سال گذشته از آنجا عبور نکرده‌اند، به خانه بروند و این بزرگترین اشتباه زندگی آنهاست.

بن بست، در سال 2003 درباره یک خانواده در حال رانندگی در کشور در 24 دسامبر است که سفر آنها عجیب و وحشتناک‌تر شد. خانواده زنی را با یک نوزاد می‌بینند و بنابراین سعی می‌کنند تا به کمک آن‌ها بروند، اما ممکن است این تصمیم وحشتناکی باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار عنوان سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *