لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ ؛ باند 26 بعد از No Time to Die ?!

No Time to Die دوران دانیل کریگ را به عنوان جیمز باند به پایان می‌رساند. در ادامه با نوشتار لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ همراه فیگار بمانید.

حاوی اسپویل

جیمز باند در فیلم No Time to Die می‌میرد و نه تنها به طلسم دانیل کریگ به عنوان 007 پایان می‌دهد، بلکه آینده‌ای از نوستالژی را با جیمز باند 26 ایجاد می‌کند. در طول مدت طولانی تا فیلم زمانی برای مردن نیست ، گمانه زنی‌های زیادی در مورد زنده ماندن یا نماندن Craig’s Bond از وقایع فیلم وجود دارد.

به هر حال، باند قبلاً کشته نشده است، اما کریگ اولین کسی است که در تمام فیلم‌هایش احساس تداوم واقعی کرد. از قبل مشخص بود که No Time To Die آخرین فیلم باند کریگ خواهد بود. در ادامه با نوشتار جیمز باند در آستانه مرگ همراه ما بمانید.

لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ

باند 26 بعد از No Time to Die ?!

فهرست مطالبی که در ادامه نوشتار لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ خواهید خواند به شرح زیر است:

لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ
لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ

No Time To Die از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کند، زیرا این سوال که آیا باند زنده می‌ماند یا می‌میرد مانند بسیاری از فیلم‌ها بر مسئله بایدها و نبایدها جولان خود را می‌دهد. ممکن است زمانی برای مردن یا در واقع، همیشه در جهان بودن نبودن شایسته جیمز باند 25 نباشد، و با این وجود مسابقه ای شبانه روزی برای نجات جهان از دست صفین شرور (رامی ملک)، و محافظت از کسانی که دوست دارد، باعث می‌شود حس کنیم باند همیشه باید وجود داشته باشد. اما، آیا جیمز باند برای آخرین بار؟

مرگ جیمز باند در فیلمی اتفاق می‌افتد که هم به سنت‌های نوستالژیک احترام می‌گذارد و هم حضور در کنار مادلین سوان (Leá Seydoux) اتفاق خاصی برای آن می‌افتد. این مسئله به فیلم No Time To Die حاشیه ای تیزتر و سهم شخصی تر از فیلم معمولی باند می‌بخشد – کریگ باند معمولی نیست. این فیلم به اوج خود می‌رسد که باید آخرین فداکاری را انجام دهد و در نهای ، این یک وداع مناسب است.

داستان فیلم زمانی برای مردن نیست

لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ
لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ

پنج سال بعد از وقایع پروندهٔ اسپکتر، جیمز باند خود را بازنشسته کرده و در جزایر جامائیکا مشغول استراحت است. درست در زمانی به نظر می‌رسد که باند بعد از مدت طولانی قادر به تجربهٔ یک زندگی عادی است، دوست قدیمی وی و یکی از جاسوسان سی‌آی‌اِی به سراغش آمده و از او درخواست کمک می‌کند و همین مسئله پای باند را به پروندهٔ ربوده‌شدن یک دانشمند باز می‌کند. به زودی مشخص می‌شود که تروریستی مرموز مسئول این کار است و دنیا در آستانهٔ مواجهه با خطری است که پیش از این، آن را تجربه نکرده‌است.

چرا جیمز باند خود را فدا می‌کند

فیلم No Time to Die, جیمز باند در آستانه مرگ
فیلم No Time to Die, جیمز باند در آستانه مرگ

در اواخر فیلم No Time to Die، جیمز باند باید سخت‌ترین انتخابی را که تا به حال با آن روبرو شده است انجام دهد. صفین به او یک ویروس نانوبات تزریق می‌کند که به طور خاص برای DNA مادلین کدگذاری شده است، به این معنی که در حالی که باند هنوز می‌تواند از نظر سلامتی و طول عمر نسبتاً طبیعی زندگی کند قرار است اتفاقی دیگر بیافتد.

این نشان می‌دهد که چگونه کریگ باند در ساختار خود تغییر کرده است که انتخاب بسیار سختی را باید انجام دهد. این باند عشق می‌ورزد، او شکست خورده و اندوهگین شده است، و مجبور شده دوباره عشق ورزیدن و اعتماد کردن را بیاموزد.

وزن آن عامل اصلی یا عنصر اساسی همان تصمیم باند برای مرگ در فیلم No Time To Die است. در نهایت، این که باند دیگر دخترش یا زنی که دوستش دارد را لمس نکند، خیلی زیاد خواهد بود.

این مسئله فقط برای او صادق نیست – اگر فقط برای او درد آور بود، ممکن است بتواند آن را تحمل کند – بلکه برای آنها نیز. باند چنین دردی را می‌فهمد و در نهایت اگر خود را در این لحظه فدا کند، برای آنها، به ویژه ماتیلد آسان تر است.


عملکرد مناسب انسان زندگی است، نه وجود. من روزهایم را در تلاش برای طولانی کردن آنها تلف نمی‌کنم. من باید از زمانم استفاده کنم.


این به اصل تصمیم باند می‌رسد. این که با نانو روبات های درونش، نمی‌تواند درست زندگی کند، نمی‌تواند واقعاً زندگی کند. و به جای اینکه فقط وجود داشته باشد، بهتر است بمیرد. با نوشتار لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ همراه ما باشید.

چرا مرگ جیمز باند پایان عالی برای کریگ است ؟

فیلم زمانی برای مردن نیست, فیلم No Time to Die, جیمز باند در آستانه مرگ
فیلم زمانی برای مردن نیست

تصمیم باند برای قربانی کردن خود در پایان No Time To Die ریشه در عشق و اندوه و سنگینی میراث و تاریخ خودش دارد. اینها موضوعاتی هستند که نه تنها در فیلم، بلکه بهترین بازی های کریگ در نقش باند را نیز در بر می‌گیرند: ایده عشق و اعتماد به وسپر لیند (اوا گرین) و مرگ او در کازینو رویال متصل می‌شود.

مفاهیم میراث باند – درباره اینکه او کیست و چه چیزی باقی مانده است – از Skyfall سرچشمه می‌گیرد و در اینجا دوباره توسط Safin مطرح می‌شود. این عوامل دلیل مرگ جیمز باند و تأثیر آن را بسیار زیاد می‌کند، زیرا این ماجراجویی مستقل نیست که به طور اتفاقی باعث مرگ 007 می‌شود، این نتیجه ای است برای یک سفر 15 ساله که شخصیت را متحول کرده است.

آیا کریگ شایسته پایان خوشی بود؟ چرا باند باید بمیرد و چرا گزینه مناسب تری است. باند حداقل تا زمانی که یک شخصیت غم انگیز است، مردی است که در کشتن مردم عالی اما در برقراری ارتباط با آنها وحشتناک است، باید مجبور نجات جهان باشد.

به طور خاص، ریشه در پدر شدن او و معنای آن – داشتن شخص دیگری در زندگی او که ارزش جنگیدن (و مرگ) را دارد – تصمیمی است که فقط کریگ باند می‌تواند اتخاذ کند. همچنین تضمین می‌کند که میراث او زنده خواهد ماند، زیرا MI6 او را به یاد می‌آورد. پس از No Time to Die، تصور این که پایان دیگری برای این نسخه از شخصیت بسیار مناسب باشد، دشوار است و تمام دوران او را به طرز درخشانی به هم پیوند می‌دهد. در ادامه با نوشتار لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ همراه فیگار بمانید.

مرگ جیمز و شروع باند 26

لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ, فیلم زمانی برای مردن نیست, فیلم No Time to Die, جیمز باند در آستانه مرگ
لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ

مرگ جیمز باند فقط برای ساختار روایتی و شخصیتی دانیل کریگ نیست، بلکه به منظور راه اندازی مجدد ارزش‌گذاری‌ها با جیمز باند 26 است. این مسئله البته بخشی از ساختار باند است، درست مانند همتایان انگلیسی اش، در دهه 1960.

این ایده که یک باند می‌رود و دیگری جایگزین او می‌شود این است که چرا فیلم ها به همان شکل ماندگار شده اند، و بنابراین همیشه این انتظار وجود داشت که داستان باند 26 به سادگی شروع شده و دوباره شروع شود.

با شکستن قراردادهای گذشته، راه اندازی مجدد ساختار روایی باند دشوارتر شد؛ زیرا حس‌‌های قوی در فیلم وجود دارد. تصور اینکه شخص دیگری به سادگی به عنوان جیمز باند جدید نسخه دنیل کریگ زنده ظاهر شود، دشوارتر خواهد بود.

به نظر می‌رسد هیچ شانسی برای امضای قرارداد با یک فیلم دیگر وجود ندارد، هیچ ابهامی در بازگشت یا عدم بازگشت او وجود ندارد و سایه ای برای بازیگر بعدی جیمز باند وجود ندارد. این راه بسیار خوب شکل گرفته است و اجازه می‌دهد یک پک کامل و نهایی برای Craig’s Bond باشد. در حالی که هنوز امیدواریم آینده بعد از تیتراژ No Time To Die درخشان باشد: جیمز باند باز خواهد گشت؟ این بار شاید بتوان گفت جیمز باند مرده، زنده باد جیمز باند.

مشخصات فیلم

  • کارگردان کری فوکوناگا
  • تهیه‌کننده مایکل ویلسون و باربارا براکلی
  • فیلمنامه‌نویس نیل پورویس، رابرت وید، کری فوکوناگا و فیبی والر-بریج
  • داستان نیل پورویس، رابرت وید و کری فوکوناگا بر پایه جیمز باند اثر ایان فلمینگ
  • بازیگران دنیل کریگ، رامی ملک، لئا سیدو، لاسانا لینچ، بن ویشاو، نائومی هریس، جفری رایت، کریستف والتس و ریف فاینز
  • موسیقی هانس زیمر
  • فیلم‌بردار لینوس ساندگرن
  • تدوین‌گر الیوت گراهام و تام کراس
  • شرکت تولید مترو گلدوین مایر و ایون پروداکشنز
  • توزیع‌کننده یونایتد آرتیستس (آمریکایی شمالی) و یونیورسال پیکچرز (بین‌المللی)
  • مدت زمان ۱۶۳ دقیقه
  • کشور ایالات متحده
  • زبان انگلیسی
  • هزینهٔ فیلم ۲۵۰–۳۰۱ میلیون دلار
  • فروش گیشه ۱۴۴.۶ میلیون دلار

از همراهی شما تا انتهای نوشتار لحظه شماری برای زمان مرگ دنیل کریگ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *