رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند ؛ ضعیف ترین تا بهترین جیمز باند سینما

با مطلب رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند در خدمت شما هستیم. در این نوشتار به معرفی و رتبه بندی بازیگرانی که نقش جیمز باند را ایفا کرده‌اند، خواهیم پرداخت.

دنیل کریگ به عنوان بازیگر کاراکتر جیمز باند چه رتبه‌ای را خواهد گرفت؟ از جمله فیلم های جیمز باند دنیل کریگ می‌توان به نمونه آخرین فیلم جیمز باند اشاره کرد. او به تازگی در فیلم “زمانی برای مردن نیست” حضور داشته است. اینکه هر شخص به کدام جیمز باند علاقه دارد، یک سری اطلاعات از ویژگی‌های شخصیتی او را مشخص می‌کند. برای مثال کسانی که راجر مور را انتخاب می‌کنند، غالبا باهوش و شوخ طبع هستند.

انتخاب بهترین جیمز باند تاریخ یک معضل ذهنی است و پاسخی مستقیم ندارد. بازیگری که موردعلاقه یک نفر باشد، لزوماً مشکلی برای شخص دیگر ایجاد نمی‌کند. هر شش بازیگر رسمی، چه اولین بازیگر نقش جیمز باند و چه آخرین آن، چیزی منحصر به فرد برای این کاراکتر به ارمغان آورده‌اند.

هر شش دارای نقاط قوت و ضعف متمایز هستند. برخی از آن‌ها، جلوه‌های شخصیتی جیمز باند را بهتر از سایرین نشان می‌دهند. لازم به ذکر است که هیچ یک از اجراها را، به هیچ وجه نمی‌توان ضعیف دانست. هر یک از ستارگان، ویژگی‌های برجسته و شایستگی‌های خاص خود را دارند و هر یک از آن‌ها احساس منحصر به فردی از 007 را به نمایش گذاشته‌اند.

در مقاله واکنش منتقدان به فیلم No Time to Die به بررسی جیمز باند جدید نیز پرداخته شده است. در این نوشتار با رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند در خدمت شما هستیم. از نظر شما بهترین بازیگر جیمز باند کیست؟ نظر خود را در قسمت کامنت‌های مطلب رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند به اشتراک بگذارید.

رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند

ضعیف ترین تا بهترین جیمز باند سینما

بازیگران نقش جیمز باند, بازیگران جیمز باند
بازیگران نقش جیمز باند, بازیگران جیمز باند

فرمانده جیمز باند با نام انگلیسی “James Bond‎” یک شخصیت داستانی جاسوسی است. این کاراکتر در سال ۱۹۵۲ توسط نویسنده انگلیسی با نام یان فلمینگ خلق شده است. این نقش در دوازده رمان، دو داستان کوتاه و مجموعه‌ای از فیلم‌های سینمایی حضور داشته است. در مجموعه داستان‌های جیمز باند، او مامور کارکشته سازمان مخفی MI6 انگلیس است. در ادامه مطلب رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند همراه ما بمانید.


بیشتر بخوانید:


شماره ویژه سازمانی جیمز و نام رمز خاصش “۰۰۷” است. ۲۶ فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند، تا به امروز ساخته شده‌ است. که ۲۴ فیلم، ساخت شرکت ای.او.ان (E.o.n Productions) و سازنده ۲ فیلم دیگر، شرکتی غیر از شرکت ای‌اوان است.

بیست و هفتمین فیلم نیز در سال ۲۰۲۱ با نام “زمانی برای مرگ نیست” ساخته شده است. دنیل کریگ، از بازیگران جیمز باند توانست نقش جیمز باند را در این فیلم به خوبی ایفا نماید. عملکرد , بازیگران جیمز باند، در ادامه مطلب رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند از ضعیف‌ترین تا بهترین لیست شده‌اند. همراه ما باشید.

George Lazenby

بهترین جیمز باند تاریخ, بهترین بازیگر جیمز باند کیست؟, بدترین بازیگر جیمز باند, بازیگران جیمز باند
بهترین جیمز باند تاریخ, بهترین بازیگر جیمز باند کیست؟, بدترین بازیگر جیمز باند, بازیگران جیمز باند

اگر جورج لازنبی از مجموعه جیمز باند عقب می‌ماند، این تنها به این دلیل است که او پس از یک بار بازی، این نقش را ترک کرد. هرگز وقت نکرد تا خود را کاملا در دنیای 007 غوطه ور کند. نمی‌توان آن را بدترین بازیگر جیمز باند نامید، اما نسبت به دیگر بازیگران امتیاز کمتری دریافت می‌کند. لازنبی در مقاله رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند آخرین رتبه را دریافت می‌کند.

با جایگزینی شان کانری در سال 1969 در سرویس مخفیانه اعلیحضرت، لازنبی یک انتخاب بحث برانگیز بود. بحث بر سر اینکه به خاطر ظاهرش انتخاب شد و تقریباً هیچ تجربه بازیگری نداشت. به طور قابل پیش‌بینی، منتقدان آن روز کمتر تحت تأثیر قرار گرفتند. تنها اجرای لازنبی به عنوان کاراکتر جیمز باند، برای مدت‌ها یک آزمایش شرم‌آور محسوب می‌شد.

اما لازنبی برای جیمز باند، موارد زیادی را به ارمغان آورده است. او نسبت به کانری نمایش متفاوت‌تری را اجرا می‌کند. لازنبی، باند را به سمت قلمرو تاریک‌تر و احساسی‌تر هدایت کرد. این نکته در سال 1969، طرفداران را شگفت‌زده کرده بود.


بیشتر بخوانید:


بیوگرافی:

جورج رابرت لیزنبی (George Robert Lazenby) اهل استرالیا است. او در ۵ سپتامبر ۱۹۳۹ متولد شد. او دومین جیمز باند سینما است، که فقط یک بار این نقش را، در فیلم “در خدمت سرویس مخفی علیاحضرت” بازی کرد. به دلیل نبستن قرارداد با “ایون پروداکشنز” دوباره این نقش به شان کانری پیشنهاد شد.

لازنبی مدل استرالیایی بود، که نقش مأمور ۰۰۷ را ایفا کرد. تیموتی دالتون که خود بعدها بازی در این نقش را تجربه کرد، اعلام کرد که جورج برای بازی در این نقش بسیار جوان بوده است. تنها تجربه لازنبی تا آن زمان، بازی در یک سری فیلم تبلیغ شکلات بود. در ادامه مطلب رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند همراه ما بمانید.

Pierce Brosnan

بهترین جیمز باند تاریخ, بهترین بازیگر جیمز باند کیست؟, بدترین بازیگر جیمز باند
بهترین جیمز باند تاریخ, بهترین بازیگر جیمز باند کیست؟, بدترین بازیگر جیمز باند

پیرس بروسنان اخیرا در فیلم The Misfits هنرنمایی کرده بود. با کلیک بر روی نام فیلم، نقد این فیلم را می‌توانید مطالعه نمایید. رتبه پیرس به دلیل بازی در فیلم Die Another Day، که یکی از بدترین فیلم‌های جیمز باند محسوب می‌شود، به شدت افت می‌کند.

به رغم اجراهای عالی که در چهار قسمت دیگر سری جیمز باند از خود ارائه داد، دادن رتبه بالاتر از ۵ برای او دشوار است. اما وی را، نمی‌توان بدترین بازیگر جیمز باند خطاب نمود.

یشتر طرفداران جیمز باند، ضعف اواسط دوران هنرنمایی بروسنان را ناشی از نگارش ضعیف سناریوها می‌دانند. بدیهی است که داستان‌های ضعیف، مانع از نمایان شدن استعداد طبیعی او شده‌اند. پیرس با ایجاد تغییر در روند جیمز، کمدی را نیز وارد این فیلم‌ها و مجموعه‌ها کرد.

بیوگرافی:

پیرس به انگلیسی: Pierce Brendan Brosnan در ۱۶ مه ۱۹۵۳ متولد شد. او یک بازیگر ایرلندی است، که بیشتر با نقش جیمز باند شناخته می‌شود. پدر و مادرش زمانی که هنوز یک سال هم نداشت، از هم جدا شدند. در ۱۲ اوت ۱۹۶۴، درست در روزی که یان فلمینگ، خالق داستان‌های جیمز باند درگذشت، پیرس یازده ساله از ایرلند به انگلستان سفر کرد.


بیشتر بخوانید:


پیرس از سوی مجله پیپل، در سال ۱۹۹۶ به عنوان یکی از ۵۰ مرد زیبای جهان و در سال ۲۰۰۱ به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده دنیا شناخته شد. در گذشته، قبل از ورود به دنیای سینما، گرافیست تبلیغاتی بود. صاحب یک کمپانی فیلم‌سازی به نام “ایریش دریم تایم” است. فیلم “برادرزاده‌ها ۱۹۹۸” اولین فیلمی بود که در آن تولید شد.

به دلیل علاقه‌ای که به یان فلمینگ داشت، دستگاه ماشین تحریر او را به مبلغ ۵۲ هزار ۸۰۰ دلار خریداری نمود. در سال ۱۹۸۶ برای بازی در نقش ۰۰۷ انتخاب شد. قراردادی که برای سریال “رمینگتون استیل” بسته بود، مانع از انجام ایفای این نقش در آن سال گردید. به دلیل عدم قبولی پیرس، آن نقش به تیموتی دالتون پیشنهاد گردید.

مجموعه داستان‌های جیمز باند، با نام چشم طلایی، اولین هنرنمایی او در نقش جیمز است. این مجموعه در سال ۱۹۹۵ فیلمبرداری شد. او چهارمین هنرپیشه بعد از شان کانری است، که در چهار فیلم از مجموعه فیلم‌های جیمز باند ایفای نقش کرده‌است.

Timothy Dalton

فیلم های جیمز باند دنیل کریگ, اولین بازیگر نقش جیمز باند, اولین جیمز باند  
فیلم های جیمز باند دنیل کریگ, اولین بازیگر نقش جیمز باند, اولین جیمز باند

جهان برای جیمز باند تیموتی دالتون در سال 1987 آماده نبود. اما چهارمین بازسازی سینمایی مامور مخفی، به طور قابل توجهی جلوتر از زمان خود در گذشته به نظر می‌رسد. در فیلم The Living Daylights، جیمز عصبانی‌تر و تلخ‌تر از نسخه‌های قبلی خود شد. مجوز 1989 برای کشتن دو برابر شد. به این ترتیب جیمز باند نمایش داده شده، جنبه‌های تیره‌تر رمان‌های یان فلمینگ را ارج می‌گذاشت و اهمیت رمان خوب و قدیمی را دوباره متمرکز کرد.

تماشاگران دهه 2000 آماده رشد باند بودند، اما تاریکی دالتون به مذاق همه خوش نیامد. به این ترتیب، تیموتی دالتون، بی‌شک عاقل‌ترین جیمز باند در مجموعه 007 است. برای برخی، تصویر او از یک قاتل بی‌رحم، ساده و بی‌نقص است. اما برای دیگران، خیلی ساده نیست.

موقعیت میانی دالتون در این رتبه بندی، عمدتا به دلیل ناقص بودن عملکرد وی است. دالتون به شدت نیاز به ورودی سوم بعد از The Living Daylights و License To Kill داشت. و هم شرکت EON و خود بازیگر، در ذهنشان بازگشتی داشتند. اما به دلیل مسائل حقوقی، فصل پایانی دالتون هرگز عملی نشد. لحن باند در اواخر دهه 1980، باعث می‌شود که این بازیگر، رتبه خوبی را دریافت کند. از همراهی شما تا این قسمت از رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند متشکریم.

بیوگرافی:

تیموتی لئونارد دالتون لگت (Timothy Peter Dalton) هنرپیشه بریتانیایی و متولد ۲۱ مارس ۱۹۴۶ است. او دو بار در نقش جیمز باند بازی کرده است. در سن ۲۲ سالگی این نقش به او پیشنهاد شد، ولی از پذیرش آن سر باز زد و روی تئاتر متمرکز شد.


بیشتر بخوانید:


دوازده سال بعد، این فرصت به وجود آمد تا وی جانشین جیمز باندی دیگر در فیلم “تنها برای چشم‌هایت” باشد. در اواخر دهه هشتاد راجر مور دیگر واقعا برای ایفای نقش جاسوس جذاب و خوش سیمای “ام آی ۶” فرتوت شده بود. این گونه بود که دالتون در چهل و سه سالگی به عنوان ایفاگر نقش جیمز باند، خود را به عاشقان ماجراهای مأمور ۰۰۷ معرفی کرد.

دالتون در مصاحبه‌ای در سال ۱۹۸۷، گفت:

من در اصل نمی‌خواستم مسئولیت شان کانری را به دست بگیرم. او خیلی خوب بود، بسیار عالی بود. من حدود ۲۴ یا ۲۵ سال داشتم و خیلی جوان بودم. شما وقتی باند را از ابتدا دیده‌اید، مسئولیت او را به عهده نمی‌گیرید.

Roger Moore

فیلم های جیمز باند دنیل کریگ, اولین بازیگر نقش جیمز باند, اولین جیمز باند  
فیلم های جیمز باند دنیل کریگ, اولین بازیگر نقش جیمز باند, اولین جیمز باند

راجر مور رکورد حضور در هفت فیلم جیمز باند را دارد. مشکل رتبه بندی مور این است که، بستگی دارد راجع به کدام فیلم او بخواهی بحث کنی! مور بین سال‌های 1973 و 1985، سایه‌های بیشتری از جیمز را نسبت به دیگر بازیگران قبل خود، از قاتل خطرناک گرفته تا دلقک فضانورد، پوشش داد. او در بین رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند جایگاه سوم و میانی را می‌گیرد.

دو فیلم A View To A Kill و Octopussy نماینده ضعیف‌ترین جیمز باند هستند. جایی که جیمز کاریکاتوری از یک قهرمان اردوگاه است، بدون هدف و یا هیچ عمق شخصیت. با اعتراف خود بازیگر، دوران بازیگری مور به عنوان 007، بیش از حد طول کشید.

اما در “جاسوسی که عاشق من بود”، راجر مور بهترین جیمز باند را به تصویر کشید. ترکیبی از جذابیت، طنز، خشونت و شوخ طبعی و احتمالاً متعادل‌ترین 007 که به نمایش گذاشته شد. در ادامه مطلب رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند همراه ما بمانید.

اوایل به نظر می‌آید که اجرای مور، شباهت بسیاری به شان کانری دارد. اما در “باند 3” استعدادهای خود او نمایان می‌شوند. در کل اجراهای مور ثبات ندارند، و هر بار جیمز باندی تازه‌ای را شاهد بودیم، اما حس شوخ طبعی و حفظ حسن نیت 007، در آثار او پیداست.


بیشتر بخوانید:


بیوگرافی:

سر راجر زاده ۱۴ اکتبر ۱۹۲۷ است که متاسفانه در ۲۳ مه ۲۰۱۷ بر اثر سرطان فوت کرد. او اهل انگلیس است و در لندن متولد شد. وی سومین جیمز باند سینما است و بیشتر به خاطر حضور در همین نقش مشهور است.

او در فیلم‌های همچون: “آخرین باری که پاریس را دیدم”، “آهنگ منقطع”، “آیوانهو”، “معجزه” و “ماوریک” حضور داشته است. و فیلم‌های “زندگی کن و بگذار بمیرد” و “مردی با طپانچه طلایی”، آثاری هستند که در آن، با کاراکتر جیمز باند هنرنمایی کرده بود.

Daniel Craig

آخرین فیلم جیمز باند, جیمز باند جدید, اولین جیمز باند  
آخرین فیلم جیمز باند, جیمز باند جدید, اولین جیمز باند

تقریباً یک موی بلوند اولین جیمز باند را از جدیدترین آن جدا می‌کند. نیاز به تغییر پس از “Die Another Day” مشهود بود و موقعیت باند در اوج سینمای جاسوسی در خطر جدی قرار گرفت. ایون یک جیمز باند واقع بینانه‌تر و مستدل می‌خواست. این دقیقاً همان چیزی بود که دنیل کریگ ارائه داد.

باند از دست رفت، بازنشسته شد، بازنشسته نشد، دوباره بازنشسته شد و مبارزه کرد تا در یک چشم‌انداز سیاسی همیشه در حال تغییر باقی بماند. روابط مفصل‌تر شد؛ نه فقط از نظر عاشقانه، بلکه ارتباط والدین باند با M، دوستی‌های او با Q و Moneypenny، همه عواملی بودن برای عدم ثابت ماندن جیمز باند.

جیمز باند دانیل کریگ، یک اختراع مجدد بنیادین بود. اما این ریسک بی درنگ جواب داد و ثابت کرد که 007 در عصر مدرن جایگاهی داشته است. نقطه قوت واقعی اجرای کریگ در باند، برای اولین بار پس از شان کانری، 007 با یک نسل کامل از طرفداران صحبت کرد. در ادامه مقاله رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند همراه ما باشید.

حتی در تلاش‌های ضعیف‌تر مانند “Quantum of Solace” و “Spectre”، مالکیت کامل شخصیت دنیل کریگ درخشان است. با وجود به چالش کشیدن راجر مور، ثبات عملکرد کریگ بسیار برتر است. برای بسیاری از افراد، دنیل کریگ، جیمز باند قطعی و چوب اندازه گیری است؛ که همه بازیگران آینده با آن مقایسه می‌شوند. در ادامه رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند بیوگرافی دنیل کریگ را بیان نموده‌ایم.


بیشتر بخوانید:


بیوگرافی:

دنیل وروتن کریگ متولد ۲ مارس ۱۹۶۸ در انگلستان است. تا سال ۲۰۱۵، او در سه فیلم از این شخصیت ایفای نقش کرده بود و پنجمین فیلم با عنوان “زمانی برای مردن نیست” در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد. از دیگر نقش‌آفرینی‌های او می‌توان به نقش‌های برجسته‌اش در در سریال درام “دوستان ما در شمال”، فیلم درام تاریخی “مونیخ” و کمدی معمایی “چاقوکشی” اشاره کرد.

در مصاحبه با نشریه “گلوب اند میل” از پیرس پرسیده شد نظرتان درباره دنیل کریگ، بازیگر جدید نقش جیمز باند چیست و آیا شما فیلم کازینورویال را تماشا خواهید کرد؟ او پاسخ داد:

بی‌صبرانه در انتظار اکران آن هستم. همکاران من هم منتظر اکران آن فیلم هستند. دنیل کریگ هنرپیشه بزرگی است و حتما وظیفه‌اش را به نحو احسن انجام خواهد داد.

Sean Connery

آخرین فیلم جیمز باند, جیمز باند جدید

دنیل کریگ ممکن است کاملترین و ظریف‌ترین جیمز باند باشد، بدون ذکر صلاحیت از نظر بازیگری، اما چیزی در مورد مقاله اصلی وجود دارد، که به سادگی قابل تکرار نیست. از زمان خروج کانری، هر یک از رهبران جیمز باند تا حدودی تحت تأثیر پیشگامان قرار گرفته‌اند. شان کانری بود،‌که اساس شخصیت جیمز باند را مطرح کرد.

از زمان کانری به بعد، هر بازیگر جیمز باند دوباره به گلدفینگر کانری روی آورده است. و حتی دنیل کریگ نمی‌تواند ادعا کند که به طور کامل، از نقشه سال 1960 منحرف شده است. در مقابل، شان کانری استخوان‌های خالی شخصیت ادبی یان فلمینگ را در نظر گرفت و تغییرات گسترده‌ای را برای تماشاگران تئاتر ایجاد کرد.

نوع فحاشی جیمز باند، نحوه اعزام اشرار، رفتار او در اطراف، اقتدار و موارد دیگر را مشخص کرد. از نظر بازی 007، اصالت کانری وجود دارد، که تا کنون هیچکس بهتر از آن نشده است. و اگر دنیل کریگ نتواند، احتمالاً هیچ کس نمی‌تواند.


بیشتر بخوانید:


بیوگرافی:

توماس شان کانری در ۲۵ اوت ۱۹۳۰ در ادینبرا متولد شد. و در ۳۱ اکتبر ۲۰۲۰ در ناسائو فوت کرد. این بازیگر اسکاتلندی بود. بیشتر به دلیل ایفای نقش شخصیت جیمز باند، در هفت فیلم بلند (شش فیلم رسمی و یک فیلم غیررسمی) شناخته می‌شود. شان یکی از هنرمندانی بود که توانست شهرت و محبوبیتش را تا هفتاد سالگی خود حفظ کند. او هر نقشی را با حالت‌ها و لهجه‌های مختلف به راحتی تقلید و اجرا کند.

در ادامه نوشتار رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند به معرفی فیلم‌های جیمز باند پرداخته شده است. همراه ما باشید.

فیلم های James Bond

فیلم های James Bond
فیلم های James Bond

تمام مجموعه فیلم‌های جیمز باند، به ترتیب زمان ساخت، از آغاز تاکنون در ذیل مقاله رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند لیست شده‌اند. با مراجعه به مقاله بهترین فیلم‌های جیمز باند، با بهترین‌های آن آشنا شوید.

  • دکتر نو ۱۹۶۲
  • از روسیه با عشق ۱۹۶۳
  • پنجه طلایی ۱۹۶۴
  • گلوله آتشین ۱۹۶۵
  • تو فقط دوبار زندگی می‌کنی ۱۹۶۷
  • در خدمت سرویس مخفی علیاحضرت ۱۹۶۹
  • الماس‌ها ابدی اند ۱۹۷۱
  • زندگی کن و بگذار بمیرد ۱۹۷۳
  • مردی با اسلحه طلایی ۱۹۷۴
  • جاسوسی که دوستم داشت ۱۹۷۷
  • ماه پیمایی ۱۹۷۹
  • فقط بخاطر چشمان تو ۱۹۸۱
  • اختاپوس ۱۹۸۳
  • نگاهی برای کشتن ۱۹۸۵
  • روشنایی‌های زندگی ۱۹۸۷
  • مجوز برای کشتن ۱۹۸۹
  • چشم طلایی ۱۹۹۵
  • فردا هرگز نمی‌میرد ۱۹۹۷
  • دنیا کافی نیست ۱۹۹۹
  • روزی دیگر بمیر ۲۰۰۲
  • کازینو رویال ۲۰۰۶
  • ذره‌ای آرامش ۲۰۰۸
  • سقوط آسمان ۲۰۱۲
  • اسپکتر ۲۰۱۵
  • زمانی برای مردن نیست ۲۰۲۱

فیلم‌هایی که سازنده‌شان غیر از شرکت ای‌اوان است و در نوشتار رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند برای شما لیست نموده‌ایم:

  • کازینو رویال ۱۹۶۷
  • دیگر هرگز نگو هرگز ۱۹۸۳

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار رتبه بندی بازیگران نقش جیمز باند سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید. به این صورت می‌توانید علاوه بر اشتراک نظرتان در رابطه با مقاله‌ها، نقد‌ها و مطالب خودتان را در فیگار انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسندگی مهمان کلیک نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *