بهترین فیلم های صامت هیچکاک از نگاه سایت فیگار

آلفرد هیچکاک، جزو معدود کارگردانانی است که هم در سینما صامت و هم ناطق فیلم ساخته و در ادامه، بهترین فیلم های صامت هیچکاک را معرفی خواهیم کرد.

روزهای اولیه کار آلفرد هیچکاک، باعث شد که برترین فیلم های صامت آلفرد هیچکاک زیادی را ببینیم. این لیست، فیلم های برتر صامت از هیچکاک را به نقل از IMDb نشان می‌دهد. کارنامه افسانه‌ای آلفرد هیچکاک به عنوان کارگردان شاهد شکوفایی آثارش در دوران فیلم‌های صامت بود و با ظهور صدا به ثمر نشست. اگرچه بیشتر آثار کلاسیک او با صدا ساخته شده بودند، اما هیچکاک در دوران صامت نیز کارگردانی پرکار بود.

بهترین فیلم های صامت هیچکاک از نگاه سایت فیگار

فیلم های صامت برتر به کارگردانی هیچکاک

شما می‌توانید فهرست بهترین فیلم های صامت هیچکاک را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
بهترین فیلم های صامت هیچکاک

متأسفانه بسیاری از فیلم‌های صامت هیچکاک گم شده‌اند، اما آن‌هایی که هنوز باقی مانده‌اند، دریچه‌ای به مراحل اولیه کار نبوغ او هستند. با وجود اینکه اکثر فیلم‌های صامت هیچکاک با استقبال خوبی مواجه می‌شوند و برخی از آن‌ها نمرات بالاتری را در بین طرفداران کسب کردند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های 2023

Champagne

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
برترین فیلم های صامت آلفرد هیچکاک

اگرچه بسیاری از بهترین فیلم‌های هیچکاک در ژانر تعلیق بودند، اما او در دوران صامت در کمدی نیز تلاش کرد. شامپاین، داستان زنی ثروتمند است که پس از اینکه پدر میلیونرش تمام پول خود را از دست می‌دهد، مجبور می‌شود شغلی معمولی پیدا کند.

فیلم به اندازه دیگر کمدی‌های صامت هیچکاک مورد استقبال قرار نگرفت. با وجود ناکامی‌هایش، شامپاین نشان داد که هیچکاک فیلم‌ساز شایسته‌ای در هر ژانری است و نگاهی اجمالی به حس طنزی دارد که بیشتر فیلم‌های او در آینده خواهند داشت.

Easy Virtue

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
فیلم های برتر صامت از هیچکاک

دوره صامت، اوایل کار هیچکاک بود و این فرصت را به او داد تا جایگاه خود را به عنوان یک فیلمساز پیدا کند و برخی از آثار او در مقایسه با فیلم‌های صوتی بعدی‌اش غیرقابل تشخیص هستند. Easy Virtue داستان زنی است که به تازگی طلاق گرفته و باید گذشته خود را از شوهر جدیدش و خانواده بسیار مناسب او پنهان کند.

از آنجایی که تضاد فیلم عمیقاً در فرهنگ محافظه کار آن زمان ریشه دارد، فیلم بسیار قدیمی به نظر می‌رسد. با این حال، پرداختن هیچکاک به ژانر عاشقانه هنوز تا حدودی استادانه است و بسیاری از تکنیک‌های کارگردانی آینده او در معرض نمایش هستند. در زمان خود، بازی‌های فیلم قوی هستند و نشان می‌دهند که هیچکاک شیوه‌ای برای کار با بازیگران داشت که او را از دیگر فیلمسازان متمایز می‌کرد.

The Farmer’s Wife

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
فیلم های صامت برتر به کارگردانی هیچکاک

در حالی که همه فیلم‌های اولیه هیچکاک مورد استقبال قرار نگرفتند، اما کمدی همسر کشاورز او یک کلاس استادانه فیلمسازی بود. این فیلم درباره یک بیوه موفق است که پس از اینکه دخترش برای ازدواج از خانه دور می‌شود، تصمیم به ازدواج مجدد می‌گیرد. متأسفانه برای کشاورز، یافتن یک شریک مناسب دشوارتر از آن چیزی است که او پیش بینی می‌کرد.

این فیلم به دلیل خنده‌دار بودن موفق است، اما درامی هم دارد و با شخصیت‌هایش با احترام برخورد می‌کند. بر خلاف کمدی‌های مسخره هیچکاک، مانند شامپاین، مبارزه کشاورز در همسر کشاورز قابل بیان است و بیننده می‌خواهد که او موفق شود.

The Pleasure Garden

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
بهترین فیلم های صامت هیچکاک

هیچکاک در اولین روزهای خود به عنوان یک فیلمساز، فیلم‌هایی را بدون ذوق و شوق کارگردانی می‌کرد که در روزهای موفق‌ترش به خاطر آنها شناخته می‌شد. The Pleasure Garden داستان دو زن است که روی یک خط کر کار می‌کنند. ناگهان وقتی مردان جدیدی به فیلم می‌آیند، زندگی عاشقانه آنها در هم تنیده می‌شود.

به عنوان قدیمی‌ترین فیلم کامل هیچکاک که هنوز باقی مانده است، این فیلم فاقد هر یک از نشانه‌هایی می‌باشد که در فیلم‌های بعدی‌اش شناخته می‌شد. هیچکاک با توجه به داستان و جنبه‌های فنی فیلم در آن زمان، صرفاً به‌ عنوان کارگردان به‌طور سرسری عمل می‌کند. با وجود این واقعیت، داستان همچنان آنقدر جذاب است که توجه بیننده را حفظ کند.

بیشتر بخوانید:

فیلم Vertigo هیچکاک بازسازی می شود !

نقد فیلم روانی (Psycho 1960)

Downhill

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
بهترین فیلم های صامت هیچکاک

مانند بسیاری از فیلم‌های دیگر این کارگردان، فیلم سراشیبی، این فرصت را به هیچکاک داد تا نشان دهد که استاد تعلیق است. فیلم داستان یک پسر مدرسه‌ای وفادار را دنبال می‌کند که پس از مقصر دانستن کاری که دوستش انجام داده، اخراج می‌شود. پس از اخراج، زندگی پسر با یک سری ماجراهای ناگوار از هم می‌پاشد.

هیچکاک در زندگی حرفه‌ای خود، بارها به موضوعات Downhill باز می‌گشت؛ ایده یک انسان بی‌گناه به چیزی بسیار بزرگتر از خودش. فیلم‌های هیچکاک که به عنوان یک داستان هشداردهنده در مورد صداقت عمل می‌کنند، در نهایت ظریف‌تر می‌شوند، اما Downhill همچنان در پیام‌رسانی خود مؤثر است. اگرچه فیلم‌های آینده‌اش در مقیاس بزرگ‌تر خواهند شد، اما Downhill شواهد اولیه مهارت او بود و یکی از دست کم‌گرفته‌شده‌ترین فیلم‌های هیچکاک است.

The Ring

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
بهترین فیلم های صامت هیچکاک

روزهای اولیه سینما، شاهد انفجاری در اکران بود و سال 1927 سال بزرگی برای هیچکاک جوان بود. The Ring داستان دو بوکسور رقیب را روایت می‌کند که بر سر عشق یک زن در داخل و خارج از رینگ شروع به دعوا می‌کنند.

حلقه به هیچکاک اجازه داد تا نوع فیلمسازی خود را منعطف کند و این مهارت کارگردانی اوست که داستان بسیار معمولی را ارتقا می‌دهد. اگرچه او هنوز از نظر فنی بسیار محدود بود، اما از مسدود کردن فیلم برای افزودن عمق به کادر استفاده می‌کند و تصویر را زنده‌تر از فیلم‌های صامت معمولی نشان می‌دهد. فیلم‌های بوکسوری، از ابتدا بخشی از سینما بوده‌اند و حلقه هیچکاک یکی از نمونه‌های اولیه، یک فیلم ورزشی عالی بود.

The Manxman

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
بهترین فیلم های صامت هیچکاک

اگرچه هنگام ساخت فیلم صدا در گوشه و کنار بود، اما مرد مانکس نشان داد که هیچکاک بر رسانه تصاویر صامت تسلط داشته است. داستان فیلم، یک جفت مرد را دنبال می‌کند که به عنوان برادر بزرگ شده‌اند و به دنبال همان زن به امید جلب محبت او هستند.

پیش فرض، حتی برای دوران صامت خسته‌کننده بود؛ اما کاری که هیچکاک با شخصیت‌ها انجام می‌دهد، فیلم را زنده می‌کند. با برقراری رابطه نزدیک برادران، فیلم هر چه بیشتر دراماتیک می‌شود، بیننده آن را از هم پاشیده می‌بیند. اگرچه هیچکاک از مهارت‌هایی که آموخته بود برای استفاده بهتر در آینده استفاده می‌کرد، اما مرد مانکس نشان داد که بزرگ‌ترین دارایی او به‌عنوان یک فیلمساز، شیوه‌ای است که با شخصیت‌هایش رفتار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

عاشقانه ترین و بهترین فیلم های رمانتیک کمدی

بهترین فیلم ها برای دیت عاشقانه

Blackmail

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
بهترین فیلم های صامت هیچکاک

تعداد کمی از فیلم‌ها به اندازه فیلم باج‌گیری برای آلفرد هیچکاک جوان برای حرفه یک کارگردان متحول کننده بودند. فیلم، داستان زن جوانی را دنبال می‌کند که برای دفاع از خود مردی را می‌کشد و به زودی متوجه می‌شود که توسط مردی که شاهد قتل بوده، باج‌گیری می‌شود.

این فیلم در ابتدا به عنوان یک فیلم صامت فیلمبرداری شد، اما با در دسترس قرار گرفتن فناوری صدا، فیلم برای تطبیق با فناوری جدید صدا تنظیم شد. به همین دلیل، فیلم در اصل یک فیلم صوتی است که با تکنیک‌های بصری فیلم صامت ساخته شده است. با وجود این تولید پراکنده، طرح پرتنش به خوبی پیش می‌رود و هیچکاک ثابت کرد که تعلیق واقعاً بهترین ژانر او بود.

The Lodger

بهترین فیلم های صامت هیچکاک
بهترین فیلم های صامت هیچکاک

اگرچه بسیاری از فیلم‌های هیچکاک بازسازی شده‌اند، اما The Lodger اولین فیلمی بود که بازسازی آن را دریافت کرد. این فیلم درباره یک صاحبخانه لندنی است که به آرامی شروع به شک می‌کند که یکی از مستاجرانش قاتل است که شب‌ها زنان را تعقیب می‌کند. این فیلم با استفاده از مه لندن به عنوان پس‌زمینه، برخی از ترسناک‌ترین جلوه‌های ویژه هر فیلم صامت را به نمایش می‌گذارد.

تماشای این شکل که از میان مه غلیظ به سمت قربانی بعدی خود حرکت می‌کند، بیننده را روی لبه صندلی خود نگه می‌دارد و تنها زمانی که خانم صاحبخانه به کشف حقیقت نزدیک می‌شود، تنش بیشتر می‌شود. از سادگی داستان به نفع فیلم استفاده می‌شود و مانند رویایی از شر و تاریکی در امتداد آن شناور است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های صامت هیچکاک از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول:

اولین فیلم هیچکاک چه فیلمی نام داشت؟

The Pleasure Garden، اولین فیلم شناخته شده هیچکاک می‌باشد که موجود است.

اولین فیلم هیچکاک که در برای سینمای صامت ساخته شد اما بعداً روی آن صدا قرار گرفت، چه فیلمی بود؟

فیلم Blackmail، ابتدا با برنامه‌ریزی‌های سینمای صامت پیش رفت و بعداً بر روی آن صداگذاری قرار گرفت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *