بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023 از نگاه سایت فیگار

در این نوشتار جذاب برترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023 را معرفی خواهیم کرد. در کنار ما باشید تا با بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023 آشنا شوید.

آخرین فیلم نیکولاس کیج با نام “وزن غیر قابل تحمل استعداد عظیم” به تئاترها رسیده و علاقه به این بازیگر را دوباره برانگیخته است. کیج در دهه‌ی ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ با بردن جایزهٔ بهترین بازیگر اسکار و سری فیلم‌های بلوک‌باستری که به نام او بود، به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیگران شناخته می‌شد. با این حال، یک سری پروژه‌های با موفقیت کمتر و انتشارهای مستقیم بر روی دی‌وی‌دی باعث شده است تا شهرت کیج مورد انتقاد قرار گیرد.

با این حال، با بازی در نقش‌های اصلی در فیلم‌های ساخته شده توسط کارگردانان برجسته مانند مارتین اسکورسیزی، برادران کوئن، جان وو و برایان دی پالما؛ فیلم‌نامه نیکولاس کیج پر از اجراهای عجیب و شورانگیز است که او را به یکی از بازیگران برجسته نسل خود تبدیل کرده است.

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

معرفی بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

شما می‌توانید فهرست ده تا از بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023 را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023
جذاب ترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سینمایی 2023 بر اساس امتیاز IMDB

Bringing Out The Dead (1999)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023
محبوب ترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023
  • امتیاز لترباکسد: 3.6

اگرچه کیج همچنان در دهه‌ی ۱۹۹۰ در طول صعودش به ستارگان سینما نقش‌های کمدی‌تری را ایفا می‌کرد، اما این دهه را با یکی از تاریک‌ترین و دراماتیک‌ترین نقش‌های خود به پایان رساند. او در فیلم هیجانی روانشناختی مارتین اسکورسیزی، در نقش یک امداد‌گر محروم از خواب را بازی می‌کند که هنوز هم یکی از بهترین بازی‌های او به شمار می‌رود.

کیج یکی از ترسناک‌ترین و تاریک‌ترین بازی‌های حرفه‌ای خود را در این فیلم به کارگردانی پل شریدر ارائه می‌دهد. اجرای کیج یادآور بسیاری از اجراهای بزرگ دیگر در فیلم‌شناسی شریدر و اسکورسیزی است، از جمله اتان هاوک و رابرت دنیرو.

Mandy (2018)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.6

فیلم ترسناک سایکدلیک سال ۲۰۱۸،  پس از سال‌ها بازی در فیلم‌های کمتر دیده شده که اکثراً در تئاترها منتشر نشدند، بازگشتی به صنعت سینما برای نیکولاس کیج بود. ظاهراً این اجرا جرقه بازگشت کیج به جریان اصلی را زد، که با نقش او در فیلم “Pig” در سال ۲۰۲۱ ادامه یافت.

کیج به خاطر بازی خود در این فیلم تعریف‌های بسیاری دریافت کرد و از نقش‌های کلاسیک خود در این فیلم ترسناک عصر جدید بهره برد. بازی شدید و گاهاً مختل شدهٔ کیج، با فیلم ترسناک پررنگ و خون‌آشامانهٔ این فیلم، به خوبی همخوانی دارد.

Leaving Las Vegas (1995)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.7

فیلم سال ۱۹۹۵ مایک فیگیس، هنگام انتشار خود تحسین شد و چهار نامزدی اسکار را به دست آورد، که منجر به برنده شدن نیکولاس کیج در بخش بهترین بازیگر شد. کیج در این فیلم نقش یک نویسندهٔ سابق صنعت سینمای هالیوود را بازی می‌کند که با اعتیاد به الکل مبارزه می‌کند و به علت آن همه چیز را از دست داده است. کیج برای این اجرای خود مورد تحسین جهانی قرار گرفت.

کیج در طول سفر شخصیت خود در لاس وگاس، اوج‌ها و سقوط‌های آن را به طور کامل به تصویر کشید و در عین حال می‌توان گفت که با اجراهای نمایشی خیره‌کننده‌ای که در طول حرفه خود داشت، به اوج رسید. این نقش یکی از برجسته‌ترین اجراهای دراماتیک او است، که از بسیاری از کمدی‌هایی که در طول دهه‌های ۸۰ و ۹۰ بخش جدایی ناپذیری از کارهای او بود، وجود ندارد.

Rumble Fish (1983)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.7

نقش مهم نیکولاس کیج در فیلم “Rumble Fish” که توسط عموی افسانه‌ای‌اش فرانسیس فورد کوپولا کارگردانی شد، نقشی مکمل بود. کیج در این فیلم همراه با بازیگران بزرگی مانند میکی رورک، دنیس هاپر و لارنس فیشبورن، توانست بازیگری خود را شروع کند و در طول فیلم به آن پرداخته شود.

این فیلم بعد از مجموعه‌ای از فیلم‌های بزرگی از جمله “پدر خوانده”، “آخرالزمان” و “گفتگو” از کوپولا به اکران رسید، اما “Rumble Fish” همچنان یکی از اعمال متنوع و متعالی اوست. در این فیلم، استعداد بازیگری کیج حتی در سنین جوانی نیز به نمایش گذاشته شد.

Wild at Heart (1990)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.8

اگرچه فیلم دیوید لینچ موفقیتی در صندوق‌های فروش نداشت، اما در جشنواره فیلم کن 1990، جایزه “پالم دور” را به دست آورد و در میان طرفداران سینما، یک ارث بر جا گذاشت. این فیلم درست قبل از پخش سریال “دوپیکس” منتشر شد و موجب شهرت دیوید لینچ به عنوان یکی از بزرگان سازندگان فیلم آمریکایی مدرن شد.

نیکولاس کیج و لورا درن نقش‌های اصلی را در این فیلم کمدی عاشقانه طنز سیاه لینچ بازی می‌کنند و عجایب تقریباً معنوی کیج به خوبی سبک مشهور فیلمساز را به تصویر می‌کشد. این فیلم نشان دهنده پایان دوران کیج به عنوان نقش اول فیلم‌های رمانتیک بود، زیرا با تغییر تمرکز حرفه‌ای او به نقش‌های اکشن، فیلمسازی او تغییر پیدا کرد.

Moonstruck (1987)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.8

فیلم نورمن جوئیسون در سال ۱۹۸۷ درباره‌ی بیوه‌ی ایتالیایی آمریکایی است که عاشق برادر نامزد جدیدش می‌شود، هشتمین فیلم با بالاترین درآمد سال خود بود، طبق آمار سایت Box Office Mojo. این فیلم به لطف بازی‌های شر و نیکولاس کیج، در قلب خود میراثی ماندگار داشته است. کیج در زمان فیلمبرداری این فیلم فقط ۲۳ سال داشت و با توجه به سن خود، بازی بی‌نظیری ارائه داد.

این فیلم باعث شد که کیج به طور فوری به قلب مخاطبان بچسبد و همراه با فیلم “ریزینگ آریزونا”، او را به نقش‌های ستاره‌ای با کارگردانان بزرگی که آغاز کننده‌ی یک شهرت افسانه‌ای بود، سوق دهد.

Pig (2021)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.8

اگرچه فیلم Pig تنها فیلمی از دهه 2020 در این لیست است، اما به سختی می‌توان گفت که تنها به خاطر جدید بودن این فیلم، پس از گذشت یک سال از اکران آن، به این فیلم شهرت واقعاً بلندی داده شده است. این فیلم اولین فیلم بلند کارگردانی شده توسط مایکل سارونسکی است و به سرعت به یک عنوان محبوب و مستحق اعتبار در جامعه‌ی عاشقان سینما تبدیل شده است.

بازی کثیف نیکولاس کیج در نقش مردی که در جستجوی خوک ترافل ربوده شده‌اش است، برای فیلم سارونسکی کاملاً مناسب است و بازگشت بزرگی را برای این بازیگر رقم می‌زند. این بازی می‌تواند به عنوان یک بازگشت بزرگ برای کیج به عنوان یک بازیگر در نظر گرفته شود، به خصوص با انتشار فیلم بسیار مورد انتظار “The Unbearable Weight of Massive Talent” در تاریخ ۲۲ آوریل.

Raising Arizona (1987)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 3.8

رایزین آریزونا، فیلمی از برادران کوئن است که در لیست AFI از بهترین کمدی‌های تمام زمان در رتبه ۳۱ قرار گرفته است و بازی جذاب نیکولاس کیج در آن یکی از دلایل بزرگ موفقیت آن است. با وجود بررسی‌های اولیه مختلط، این فیلم از بزرگترین کمدی‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود.

کیج با لحن جنوبی سنگینی در بازی خود به اجرای عالی می‌پردازد و به همراه هالی هانتر، تصویر بی‌نقصی از داستان این فیلم بی‌معنی را به تصویر می‌کشد. برادران کوئن برای کمدی سیاه خود از فیلم‌های پرستون استورجس الهام گرفتند و کیج جوهر سنگینی از کمدی این فیلم را به تصویر می‌کشد.

Adaptation. (2002)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 4.0

نیکولاس کیج برای این اثر بزرگ سال ۲۰۰۲ به کارگردانی اسپایک جانز دومین نامزدی اسکار خود را دریافت کرد. او به شکل درخشانی در این فیلم، نقش‌های متفاوتی را بازی می‌کند و هم به عنوان نویسنده‌ی فیلم چارلی کافمن و هم به عنوان برادر دوقلوی خیالی او، دونالد کافمن شخصیت‌ها را به اجرا در می‌آورد.

کیج در این فیلم به همراه بازیگران افسانه‌ای دیگری مانند کریس کوپر و مریل استریپ به ایفای نقش می‌پردازد، هر دوی آن‌ها نیز نامزد اسکار شدند. بازی بی‌نظیر او در این فیلم نشانگر استعداد فوق‌العاده‌ی اوست، زیرا او به شکل کامل نو اندیشی شخصیت‌های خود را بازی می‌کند و بازی او از ابتدا تا انتها بسیار خنده‌دار است.

Spider-Man: Into the Spider-Verse (2018)

بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023

  • امتیاز لترباکسد: 4.4

اگرچه نیکولاس کیج به خاطر صداپیشگی‌ خود شهرتی برجسته ندارد، اما برترین فیلم او یک انیمیشن خفن است که در سال ۲۰۱۹ جایزه بهترین انیمیشن را در مراسم اسکار به دست آورد. کیج با صداپیشگی‌ برجسته خود در نقش اسپایدرمن نوآر، یک حس سرسخت و خشن را به ارمغان می‌آورد که به خوبی کنار صداپیشگی‌‌های برتر دیگری از جیک جانسون، ماهرشالا علی، هیلی استینفلد و ستارگان دیگر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین فیلم های نیکولاس کیج تا سال 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *