معرفی فیلم دوشیزه (Damsel) + بازیگران و خلاصه داستان

چندی پیش، سرویس استریم نتفلیکس از سریال فانتزی خود رونمایی کرد. این اثر سینمایی که فیلم دوشیزه (Damsel) نام دارد، شب گذشته منتشر شد.

دوشیزه یک فیلم فانتزی تاریک و آمریکایی محصول سال 2024 به کارگردانی «خوان کارلوس فرسنادیلو» و نویسندگی «دن مازو» است که سرویس استریم نتفلیکس شب گذشته آن را منتشر کرد.

در این فیلم، «میلی بابی براون»، نقش یک پرنسس به نام «الودی» را ایفا می‌کند که پس از پذیرفتن یک پیشنهاد ازدواج، متوجه می‌شود که پرداخت بدهی‌های یک خانواده سلطنتی به او اعطا شده و حالا باید برای حفظ جان خود، تلاش کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


فیلم Damsel در تاریخ 9 مارس 2024 (19 اسفند 1402) در سرویس استریم نتفلیکس پخش شد و توانست نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کند.

معرفی فیلم دوشیزه (Damsel)

فیلم دوشیزه

در سایت Rotten Tomatoes، این فیلم توانست از 81 بررسی منتقدان، امتیاز متوسط 5.4/10 را کسب کند. اجماع منتقدان این وب‌سایت، درباره‌ی فیلم دوشیزه گفتند:

«میلی بابی براون» یک عنصر قهرمانانه و اکشن جذاب دارد که با اجرای دلیرانه‌اش، اکثراً موفق به مقابله با داستان ضعیف و جلوه‌های ویژه بدون ارزش فیلم می‌شود.

در متاکریتیک که از میانگین نظرات منتقدان استفاده می‌کند، فیلم بر اساس نظرات 27 منتقد، امتیاز 46 از 100 را کسب کرده است که به نقدهای مختلط یا متوسط اشاره دارد.

خلاصه داستان فیلم دوشیزه

 

فیلم دوشیزه

نخستین پادشاهی، «آئوریا» (Aurea)، یک حمله بیهوده را به اژدهایی که در قلمرو او است می‌کند. تمام مردان پادشاه کشته می‌شوند و قرن ها بعد، «الودی»، دختر «لرد بایفورد»، از ملکه «ایزابل اورئا»، پیشنهادی برای ازدواج با شاهزاده «هنری» دریافت می‌کند.

به توصیه «بایفورد»، او می‌پذیرد که به مردم فقیرشان کمک کند و او و خانواده‌اش با کشتی، به «اورئا» می‌روند. پس از ملاقات، «الودی» و «هنری» در ابتدا هر دو به یکدیگر بی‌علاقه به نظر می‌رسند؛ اما از آنجایی که تمایل مشترکی به سفر دارند، شروع به پیوند با یکدیگر می‌کنند.

نامادری «الودی»، لیدی «بایفورد»، به این امید که پیوند خانوادگی آن‌ها تقویت شود، به دنبال ملکه می‌گردد؛ اما «ایزابل» تلاش برای آشنایی را رد می‌کند و باعث می‌شود لیدی «بایفورد»، بیهوده از «الودی» درخواست پایان نامزدی را ارائه دهد.

بعد از عروسی، «الودی» و «هنری» در یک مراسم باستانی در کوهستان شرکت می‌کنند تا ظاهراً، اتحاد خود را جشن بگیرند. پس از مراسمی که در آن دست‌های آن‌ها بریده می‌شود و در کنار هم قرار می‌گیرند، «هنری» اصرار دارد که «الودی» را از طریق مسیر باریک روی لانه اژدها ببرد.

به طور کلی خلاصه داستان فیلم دوشیزه ، درباره یک شاهدخت است که متوجه می‌شود پس از ازدواج با یک پرنس جذاب، باید به عنوان قربانی برای اژدهای غار مقدس پادشاهی فدا شود. او باید به اندازه کافی زنده بماند تا شخصی بیاید و او را نجات دهد، اما به طور غم‌انگیزی، هیچکسی برای نجات او نمی‌آید.

بازیگران فیلم Damsel + بیوگرافی

 

فیلم دوشیزه

از بازیگران فیلم Damsel ، می‌توان به «میلی بابی براون» در نقش پرنسس «اِلودی»، «ری وینستون» در نقش لرد «بایفورد»، «آنجلا باست» در نقش «لیدی بایفورد»، «بروک کارتر» در نقش «فلوریا»، «نیک رابینسون» در نقش شاهزاده «هنری»، «رابین رایت» در نقش «ملکه ایزابل» و «شهره آغداشلو» در نقش صدای اژدهای غار مقدس اشاره کرد.

Millie Bobby Brown (میلی بابی براون)

فیلم دوشیزه

 

«میلی بابی براون» (Millie Bobby Brown)، یک بازیگر و تهیه‌کننده اهل بریتانیا است. او در تاریخ 19 فوریه 2004 به دنیا آمد و شهرت او به دلیل بازی در نقش «الون» در سریال علمی تخیلی چیزهای عجیب (Stranger Things) که توسط نتفلیکس پخش می‌شود، جاری شد.

برای این نقش، او دو بار نامزد دریافت جایزه امی سال شد. او همچنین در فیلم ماجراجویی گودزیلا: سلطان هیولاها (2019) و دنباله آن گودزیلا در برابر کونگ (2021) نقش داشت. علاوه بر این، در فیلم معمایی نتفلیکس انولا هولمز (2020) و دنباله آن در سال 2022 نقش‌آفرینی کرده و همچنین به عنوان تهیه‌کننده در آن حضور داشته است. در سال 2018، «میلی بابی براون» در فهرست تایم برای 100 شخصیت زن جهان قرار گرفت و به عنوان سفیر حسن نیت یونیسف منصوب شد.

Nick Robinson (نیک رابینسون)

 

فیلم دوشیزه

«نیکلاس جان رابینسون» (Nicholas John Robinson) یک بازیگر آمریکایی است. او در تاریخ 22 مارس 1995 به دنیا آمد. نقش مکمل او در فیلم پرفروش دنیای ژوراسیک (2015) مورد توجه قرار گرفت و بیشتر به خاطر بازی در نقش اصلی فیلم عاشقانه با عشق، سایمون (2018) شناخته شد.

Robin Wright (رابین رایت)

 

فیلم دوشیزه

رابین گیل رایت (Robin Gayle Wright) نیز یک بازیگر و خواننده آمریکایی است که برای بازی در سریال خانه پوشالی جایزه گلدن گلوب را به دست آورد و چندین‌بار برای جایزه امی نامزد شد. در سال 1987، او در فیلم عروس شاهزاده به ایفای نقش پرداخت و شهرت زیادی را به‌دست آورد. در سال 1994، با بازی در فیلم معروف فارست گامپ به یک بازیگر مشهور تبدیل شد. در این فیلم، او با تام هنکس همبازی بود.

تریلر فیلم دوشیزه

سوالات متداول

رده‌بندی سنی فیلم دوشیزه چند سال است؟

فیلم دامسل، به دلیل خشونت موجودات قوی، اکشن و تصاویر خونین رده‌بندی سنی PG-13 را دریافت کرده است.

آیا فیلم Damsel اثر خوبی برای تماشا است؟

با توجه به نقدهای دریافتی، این اثر، یک فیلم فانتزی معمولی است که ارزش یک بار دیدن را دارد.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *