بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی + دانلود

متاسفانه بامداد امروز، با خبر شدیم که «فرامرز اصلانی»، خواننده محبوب و قدیمی کشور ایران، درگذشت. در ادامه بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی را معرفی خواهیم کرد.

«فرامرز اصلانی» که در تاریخ 22 تیر 1333 در خانواده‌ای هنردوست در تهران متولد شد، یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان دنیای موسیقی بود که چندی پیش در گذشت و در این مقاله، برترین آقار فرامرز اصلانی را بررسی و معرفی خواهیم کرد. او که از کودکی با دنیای موسیقی و شعر آشنا بود، از اواخر نوجوانی فعالیت حرفه‌ای موسیقی خود را آغاز کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار موسیقی ایران و جهان، می‌توانید به بخش اخبار موسیقی مراجعه کنید.


«فرامرز اصلانی»، خواننده برجسته و مورد توجه صنعت موسیقی ایران، با آثار خود که تلفیقی از سبک‌های مختلف از جمله پاپ، راک، بلوز و سنتی ایرانی است، توانست قلب مخاطب را تسخیر کند.

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

در ادامه لیست بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شد.

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

از جمله دلایلی که محبوبیت اصلانی را که یکی از فرهنگ‌سازان و هنرمندان برجسته در عرصه موسیقی ایرانی بود، دو چندان می‌کرد، احساس خوشایندی بود که با شنیدن صدای گرم و نوع موسیقی و اجرای او به خواننده القا می‌شد.

وقتی رفتی

 

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

در این آهنگ، شاعر درباره تجربه از دست دادن عزیزی که رفته، احساس تنهایی می‌کند. در طول ترانه، موضوع فصل‌ها و تغییراتی که با رفتن آن عزیز همراه است، بیان می‌شود. به طور کلی، متن آهنگ وقتی رفتی درباره احساساتی از دست دادن و تنهایی است و از طریق تصویرسازی فصل‌ها و تغییرات طبیعت، این احساسات را به تصویر می‌کشد.

دانلود آهنگ وقتی رفتی از فرامرز اصلانی با کیفیت 320

عبور

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی
بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

موسیقی عبور، یکی از بهترین آثار فرامرز اصلانی است که محبوبیت زیادی در بین طرفداران خود دارد. در این آهنگ، شاعر درباره احساسات خود درباره یاد او و از دست دادنش صحبت می‌کند. شاعر در طول ترانه به خودش می‌گوید کاش چشم‌های او را نمی‌دید. اصلانی به تصویرسازی چلچله‌هایی که به سفرهای دورادور می‌روند، می‌پردازد و این‌بار به خودش می‌گوید که ای کاش این چلچله‌ها نتوانند از بامش عبور کنند.

به طور کلی، متن آهنگ عبور فرامرز اصلانی نیز درباره احساسات از دست دادن و تنهایی است و از طریق تصویرسازی و البته تکرار عبور، این احساسات را به تصویر می‌کشد.

دانلود آهنگ عبور فرامرز اصلانی با کیفیت 320

زلف آشفته

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

 

در این آهنگ، شاعر درباره یک عاشق بی‌خبر و وضعیتی که درون آن گیر کرده، صحبت می‌کند. شاعر تصویری از زلف آشفته و خندان لب و مست عاشق او را می‌کشد. او پیرهنی چاک پوشیده و غزل‌خوان و صراحی در دست دارد. به طور کلی، متن آهنگ زلف آشفته نیز درباره عشق و مستی است و از طریق تصویرسازی و البته تکرار شعر در موسیقی، این احساسات را به تصویر می‌کشد.

دانلود آهنگ زلف آشفته فرامرز اصلانی با کیفیت 320

هیاهو

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی
بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

در این قسمت از آهنگ، شاعر درباره احساسات عاشقانه و اشتیاق برای دیدن عشق خود صحبت می‌کند. «فرامرز اصلانی» احساسات عاشقانه خود را با تصویرسازی و تکرار مفاهیم مختلف به تصویر می‌کشد.

دانلود آهنگ هیاهو فرامرز اصلانی با کیفیت 320

قدیم

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

متن این آهنگ که یکی از بهترین های فرامرز اصلانی است به زندگی، عشق، دوستی، گفتگو، بوسه، موسیقی و شعر می‌پردازد. شاعر در این آهنگ می‌گوید که زندگی همان زندگی‌های قدیمی است و عشق نیز همان عشق‌های آتشین قدیمی است. شاعر درباره یاری که در عبور روزهای دلنشین با او بوده صحبت می‌کند.

متن آهنگ درباره زندگی و عناصری از عشق، دوستی، هنر و خستگی صحبت می‌کند. شاعر با استفاده از تصویرسازی و ترکیب این عناصر در ترانه، احساسات و تجربیات خود را به تصویر می‌کشد.

دانلود آهنگ قدیم از فرامرز اصلانی با کیفیت 320

بنمای رخ

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی
بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

این آهنگ، یکی از برترین آثار فرامرز اصلانی است که شعر آن متعلق به حضرت حافظ است. متن آهنگ بنمای رخ از فرامرز اصلانی، به آرزوها و اشتیاق عاشقانه به دیدار عشق می‌پردازد. شاعر خواهان این است که رخ عشق مورد آرزویش قرار بگیرد و به او باغ و گلستانی را هدیه دهد. این آهنگ در دهه‌های گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

دانلود آهنگ بنمای رخ با کیفیت 320

آهوی وحشی

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

آهنگ آهوی وحشی که متعلق به آلبوم اول فرامرز اصلانی است، درباره جستجوی عشق و وفاداری در میان چالش‌ها و مشکلات صحبت می‌کند و در همان سال‌های اولیه فعالیت او، بین طرفداران دنیای موسیقی عامه‌پسند قرار گرفت. شاعر با استفاده از تصویرسازی و اشاره به شخصیت‌های اسطوره‌ای، احساسات و تجربیات خود را به تصویر می‌کشد. شعر این اثر نیز متعلق به حافظ است.

دانلود آهنگ آهوی وحشی فرامرز اصلانی با کیفیت 320

دل اسیره

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی
بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

آهنگ دل اسیره او بدون شک بهترین آهنگ فرامرز اصلانی است و به عشقی می‌پردازد که دل شاعر را به اسارت برده و در غیاب عشق، آرامشی را به او نمی‌بخشد. شاعردر این آهنگ به عدم حضور عشق، می‌گوید که دلش آرامشی نمی‌یابد و در غیاب او نمی‌تواند زندگی خوبی داشته باشد.

دانلود آهنگ دل اسیره فرامرز اصلانی با کیفیت 320

دیوار

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

آهنگ دیوار نیز یکی از خاطره انگیز ترین آهنگ های فرامرز اصلانی است که طرفداران زیادی دارد. در کل، متن آهنگ دل اسیره درباره اسارت و تنگدستی دل شاعر در عشق است. شاعر با استفاده از عبارات شاعرانه و تکرار، احساسات عشق و درد وجودی خود را به تصویر می‌کشد.

دانلود آهنگ دیوار با کیفیت 320

اگه یه روز

بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی
بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی

معروف ترین آهنگ فرامرز اصلانی اگه یه روز نام دارد که متن آن، شامل تصویرسازی‌های عظیم شاعرانه درباره یک دیوار و تضادها و محدودیت‌های زندگی است. در کل، متن آهنگ به صورت تصویری و با استفاده از تضادها و محدودیت‌ها، درباره زندگی در محدودیت‌ها، ترس از تجربه و خلق زندگی واقعی، و تضحیکی از مسیر زندگی کشاورزی است. این آهنگ، چندین دهه در خاطرات مردم ایران باقی ماند و بهترین آهنگ اوست که هیچگاه قدیمی نمی‌شود.

دانلود آهنگ اگه یه روز فرامرز اصلانی با کیفیت 320

سوالات متداول

او چه آهنگ‌هایی را با داریوش اقبالی ریمیکس کرد؟

فرامرز اصلانی یک نسخه جدید با همکاری داریوش اقبالی در آهنگ اگه به روز داشت.

فرامرز اصلانی در چه سبک‌هایی فعالیت داشت؟

او سبک‌هایی مانند پاپ، بلوز، کانتری و محلی ایرانی فعالیت داشت.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی چه بود؟ شما کدام آهنگ او را شنیده‌اید؟ لطفا نظرات و تجربه‌های خود را درباره بهترین آهنگ های فرامرز اصلانی با فیگار در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *