بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول از نگاه سایت فیگار

موسیقی در آثار دنیای سینمایی مارول نقش مهمی را ایفا می‌کند و در این مقاله قصد داریم تا بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول را به شما معرفی کنیم.

تقریباً چیزهای بی‌شماری وجود دارند که MCU را از زمان آغاز به کار آن در سال 2008 به چنین موفقیتی تبدیل کرده‌اند. از بازیگران کاریزماتیک گرفته تا شخصیت‌های رنگارنگ تا یک ذهن که در راس همه چیز نظارت می‌کند تا صحنه‌های عظیم، دلیلی وجود دارد که مارول پردرآمدترین فرانچایز تاریخ است.

یکی از جنبه‌های دنیای سینمایی مارول که عمدتاً به طور مداوم عالی بوده، اما اغلب نادیده گرفته می‌شود، موسیقی می‌باشد. بدیهی است که آهنگ‌های نمادینی مانند نگهابانان کهکشان در فیلم‌ها و نمایش‌ها استفاده می‌شود، اما در زیر هر صحنه کلیدی معمولاً یک قطعه عالی از موسیقی ساخته شده توسط یک آهنگساز خارق‌العاده وجود دارد. در این مقاله از فیگار به معرفی بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول می‌پردازیم.

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول

برترین آهنگ های دنیای سینمایی مارول

شما می‌توانید فهرست بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول

موسیقی در دنیای سینمایی مارول یکی از موارد اصلی آثار آن است که باعث می‌شود یم فیلم یا سریال تا حد زیادی در بین طرفداران محبوب شود و از لحاظ کیفیت ساخت بسیار فوق العاده باشد. در ادامه با بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید:

10 فیلم مارول که بیش از حد کمدی شدند

بهترین فیلم های مارول که بخشی از MCU نیستند

10 هوش مصنوعی برتر در دنیای سینمایی مارول

مرد آهنی 3 (2013) – برایان تایلر

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول

با فیلم مرد آهنی 3 چیزهای زیادی برای نمایش وجود داشت، زیرا باید سه گانه اول را برای بزرگ‌ترین ابرقهرمان MCU به طور رضایت بخشی به پایان می‌رساند. در حالی که برخی واکنش‌های متفاوتی در این فیلم داشتند، موسیقی برایان تایلر به راحتی جزو بهترین‌هایی است که این فرانچایز تا به حال داشته است.

مرد آهنی 3 در واقع اولین آهنگ آلبوم است و موضوعی مناسب به قهرمان می‌دهد که به همان اندازه که شایسته او است حماسی به نظر می‌رسد. قطعه ماشین جنگ یک آهنگ دست کم گرفته شده است، در حالی که قطعه ماندارین تمام انرژی تهدیدآمیز مورد نیاز برای شخصیت را قبل از اینکه پیچش بزرگی که او واقعاً هست را آشکار کند، به همراه دارد.

الگو برداران شرور مارول از تکنولوژی مرد آهنی

مرد مورچه‌ای و زنبورک (2018) – کریستف بک

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول

در حالی که به نظر نمی‌رسد کسی وجود داشته باشد که فیلم مرد مورچه‌ای و زنبورک را به عنوان بهترین فیلم MCU در نظر بگیرد، نمی‌توان انکار کرد که این فیلم بسیار سرگرم کننده است. در واقع به همین دلیل است که کار کریستف بک روی موسیقی بسیار عالی است. او می تواند مطمئن شود که هر آهنگ به اندازه‌ای که لازم است فوق العاده باشد.

یک مثال عالی در قطعه بزرگترین مادربزرگ جهان است که دارای رنگ‌های زیرینیمی‌باشد که از یک صحنه دزدی انتظار دارید، اما به اندازه کافی سرگرم کننده است تا با حال و هوای فیلم سازگار باشد.

قوی ترین نسخه های مرد مورچه ای

کاپیتان مارول (2019) – پینار توپراک

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول

گاهی اوقات، واقعاً به خاطر سپردن یا مشخص کردن امتیاز یک فیلم به نوعی دشوار است. آنقدر یکپارچه به بخشی از فیلم تبدیل می‌شود که حتی ممکن است متوجه آن نشوید. این همچنین می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که خود موسیقی متن آهنگ‌های به یاد ماندنی‌تری داشته باشد، که در مورد فیلم کاپیتان مارول صدق می‌کند.

همه موسیقی متن دهه 90 را با آهنگ‌هایی مانند “فقط یک دختر” و “بیا همانطور که هستی” به یاد دارند. با این حال، در زیر آن یک موسیقی فوق العاده ساخته شده توسط پینار توپراک ایجاد شد. ترکیبات جالبی از بیت‌های مصنوعی و چیزهای دیگر وجود دارد که حال و هوای دهه 90 را به آن می‌بخشد. فیلم کاپیتان مارول یکی از برترین موسیقی های دنیای مارول را دارد.

وفادار ترین شخصیت های دنیای سینمایی مارول

مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (2021) – مایکل جیاکینو

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول

یکی از پرکارترین آهنگسازان در کل هالیوود، مایکل جیاکینو است و مشخص شد که او انتخابی عالی برای ساخت آهنگ سه گانه مرد عنکبوتی است. مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست دارای امتیازی است که فوق‌العاده مناسب می‌باشد، زیرا آنچه را که در فیلم‌های قبلی کار کرده بود را می‌گیرد و به آن اضافه می‌کند.

تم مرد عنکبوتی که جیاکینو ساخت، زنده و سالم است، اما پیچش‌های جالبی روی آن گذاشته شده است. چه در قطعه «کنترل آسیب»، «یک عذاب با دید» یا «آراکنورتور» حماسی، این تجسم کامل ماجراهای پیتر پارکر در این فیلم است. این فیلم همچنین شامل یک خوشامدگویی به موسیقی دهه‌های قبل دنی الفمن است.

10 ارتباط مرد عنکبوتی با تکنولوژی

کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (2014) – هنری جکمن

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
برترین آهنگ های دنیای سینمایی مارول

بعد از اینکه آلن سیلوستری موسیقی اولین فیلم کاپیتان آمریکا را ساخت، هنری جکمن برای دو فیلم بعدی به کار گرفته شد. ثابت گردید که این یک حرکت عالی است و این ضربه‌ای به سیلوستری نیست. جکمن حال و هوای جدیدی از دنباله‌های جنجالی‌تر، از جمله تریلر سیاسی که سرباز زمستان است را به تصویر کشید.

درست از خفاش، چیز خاصی به دست می‌آورید زیرا «ستاره لومری» یک مسیر ضربان‌دار است که دقیقاً با صحنه‌ای که به کشتی نفوذ می‌کند، پیش می‌رود. «کاپیتان آمریکا» آهنگ قهرمانانه‌ای نیست که انتظارش را دارید، بلکه برای کسی که از جایگاهش مطمئن نیست مناسب است، در حالی که «سرباز زمستان» ممکن است بهترین آهنگ شرور در MCU باشد. موسیقی کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان جزو موسیقی های برتر دنیای سینمایی مارول قرار می‌گیرد.

شخصیت های برتر در سه گانه کاپیتان آمریکا

ثور: رگناروک (2017) – مارک مادرزباگ

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
بهترین موسیقی های MCU

همانند کاپیتان مارول، احتمال زیادی وجود دارد که برخی از موسیقی فیلم ثور: رگناروک غافل شوند، زیرا در آن لحظه‌ای افسانه ای وجود دارد که “آهنگ مهاجر” شروع می‌شود. با این حال، کسانی که به آن توجه نمی‌کنند، چیزی واقعا خاص را از دست خواهند داد. مارک مادرزباگ عضو سابق Devo حسی منحصر به فرد را به فیلمی می‌بخشد که سرشار از انرژی است.

همه چیز به اندازه کافی فانک دارد، از تم ثور گرفته تا آهنگ‌هایی که برای قهرمانانه‌ترین صحنه‌ها ساخته شده‌اند. حتی قطعه “Grandmaster Jam Session” نیز وجود دارد که به معنای واقعی کلمه قرار است شخصیت عجیب و غریب جف گلدبلوم را نشان دهد. آهنگ‌های فیلم ثور: رگناروک جزو بهترین موسیقی های MCU قرار می‌گیرند.

دیالوگ های برتر ثور در دنیای سینمایی مارول

مرد عنکبوتی: باگشت به خانه (2017) – مایکل جیاکینو

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول

همانطور که اشاره شد، مایکل جیاکینو کار استادانه‌ای با فیلم‌های مرد عنکبوتی انجام داده است و همه چیز با فیلم مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه آغاز شد. جیاکینو با توجه به این که شخصیت اصلی فیلم آرام‌تر بود، مطمئن شد که امتیاز او منعکس‌کننده آن است و گوش دادن به همه چیز لذت بخش می‌شود.

لحظاتی از ترس وجود دارد، به ویژه زمانی که یک آهنگ شامل صحنه کرکس است، اما بیشتر یک فضای بسیار سرد است. بهترین قسمت در اینجا بود که تم این مرد عنکبوتی برای اولین بار شروع شد و مسلماً بهترین است. دوست نداشتن قطعه «مرد عنکبوتی: سوئیت بازگشت به خانه» سخت است زیرا اساساً فوق العاده می‌باشد. این قطعه حتی به سریال قدیمی مرد عنکبوتی تلویزیون اشاره می‌کند.

قدرتمندترین نسخه های مرد عنکبوتی در کمیک های مارول

پلنگ سیاه (2018) – لودویگ گورانسون

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
موسیقی های برتر دنیای سینمایی مارول

لودویگ گوراسون کسی است که تقریباً با هر کاری که انجام می‌دهد جنجال ایجاد می‌کند. این شامل برنده شدن جایزه گرمی برای تولید موسیقی برای گامبینوی کودکانه، یک جایزه امی برای آهنگسازی مندلوریان و یک جایزه اسکار برای کارش در پلنگ سیاه است. این تنها فیلم مارول است که برنده اسکار شد و گورانسون یکی از دلایل آن بود. او توانست به فرهنگ آفریقایی احترام بگذارد، حال و هوای ابرقهرمانی شاداب را در آنجا حفظ کند و ریشه‌های خود را در موسیقی پاپ به گونه‌ای به نمایش بگذارد.

خفن ترین و بهترین فیلم ها و سریال های مرد عنکبوتی

لوکی (2021) – ناتالی گلد

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول

تنها برنامه تلویزیونی دیزنی پلاس MCU که در بین بهترین‌ها قرار دارد، لوکی امتیازی باورنکردنی را کسب می‌کند. نکته این است که احتمال دارد عجیب‌ترین موسیقی در این مجموعه باشد که با توجه به حال و هوای نمایش عالی است. به گزارش ورایتی، ناتالی گلد برای به دست آوردن این موسیقی خلاقیت به خرج داد.

او از همه چیز از الهام گرفته تا سازهای محلی اسکاندیناوی برای ایجاد صدایی استفاده کند که قبلاً هرگز در MCU شنیده نشده بودیم. قطعه “Loki Green Theme” احتمالاً بهترین اثر او است. قطعه «او که می ماند» نیز عالی است و به یک شخصیت تک اپیزودی مضمونی تهدیدآمیز می‌دهد.

بهترین نسخه های لوکی

انتقام جویان: پایان بازی (2019) – آلن سیلوستری

بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول
برترین موسیقی های دنیای مارول

از آنجایی که فیلم انتقام جویان: پایان بازی وظیفه بزرگی داشت که داستان سرایی بیش از 20 فیلم را جمع بندی کند، همه چیز در مورد آن باید حماسی باشد. آلن سیلوستری مطمئن شد که بهرتین کار را ارائه می‌دهد. کار او در فیلم انتقام جویان: جنگ ابدیت  بسیار دیدنی بود، اما او کار خود را در اینجا ارتقا داد.

سیلوستری می‌تواند با ادای احترام زیادی به تاریخ MCU کار خود را انجام دهد و نشانه‌های موسیقی زیادی برای آنها وجود دارد. لحظات پرهیاهویی مانند ساخت در قطعه “One Shot” و آهنگ‌های احساسی مانند “Main on End” وجود دارد که در تیتراژ پایانی پخش شد. البته، نقطه اوج قطعه “Portals” است، که در حماسی‌ترین سکانس تاریخ دنیای سینمایی مارول پخش می‌شود. فیلم انتقام جویان: پایان بازی برترین آهنگ های دنیای سینمایی مارول را در خود جای داده است.

خنده دارترین کمیک های انتقام جویان

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین موسیقی های دنیای سینمایی مارول سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *