چرا فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ توسط هیچ پخش‌کننده‌ای خریداری نشد؟

هفته گذشته، یک نشست بین مدیران استودیوهای مختلف برای خرید فیلم‌های «کاپولا» و «لینچ» برگزار شد. ما در این مطلب، بررسی خواهیم کرد که چرا فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ توسط هیچ پخش‌کننده‌ای خریداری نشده‌اند؟

در نگاه اول، شاید عجیب به نظر برسد که بگوییم فیلم های جدید فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ هیچ پخش‌کننده‌ای آمریکایی نخواهند داشت؛ اما اینکه چرا و به چه دلیلی این اتفاق رخ داده، یک موضوع عجیب است که باید آن را بررسی کنیم.

هفته گذشته، مدیران مختلفی از شرکت‌های پخش و توزیع‌کننده فیلم دور همدیگر جمع شدند تا سهام فیلم جدید کاپولا را بخرند. در انتهای آن نشست، اتفاق عجیبی رخ داد و آن‌ها بر این باور بودند که فیلم مگالوپولیس بیش از حد تجربی است و با در نظر گرفتن هزینه 100 میلیون دلاری، نمی‌تواند فیلم موفقی به‌نظر برسد.

«دیوید لینچ» نیز پس از مدت‌ها اعلام کرد که میخواهد یه اثر جدید بسازد که یک انیمیشن است. او در طی یک مصاحبه گفت که شبکه نتفلیکس حاضر به سرمایه‌گذاری روی این پروژه نشده و او به دنبال سرمایه‌گذارهای دیگری می‌گردد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


پس از نشر این خبر، بسیاری از رسانه‌ها اعلام کردند که هالیوود دیگر به آخر خط رسیده و دیگر توانایی اینکه بتواند فیلم هنری اکران کند، ندارد و صرفاً به دنبال پول است.

چرا فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ خریده نشده‌اند؟

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ
فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ

در این مقاله، بررسی خواهیم کرد که چرا هالیوود روی این پروژه‌های جذاب سرمایه‌گذاری نمی‌کند و آیا کار درستی انجام می‌دهد یا خیر؟ آیا صنعتی که حاضر نشده تا برای «کاپولا» و «لینچ» هزینه کند، پولش را صرف چه پروژه‌هایی نگه داشته است؟

علاقه کمپانی‌ها به ابتذال

فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ

نخستین چیزی که باعث می‌شود فیلم دیوید لینچ و فورد کاپولا توسط برخی از کمپانی‌های مطرح هالیوودی خریداری نشود، علاقه این شرکت‌ها به ابتذالی است که به عنوان هنر عامه‌پسند به خورد مخاطب خود می‌دهند.

حالا سوال اصلی این است که منظور از ابتذال چیست؟ اصولاً آثار عامه‌پسند تولید می‌شوند که برای تمام مردم قابل فهم باشند؛ اما گاهی اوقات هالیوود سعی دارد تا با عادی جلوه دادن برخی از عناصر سینمایی، مانند داستان‌سرایی زیبا، فیلم‌های خود را رو به ابتذال بکشاند. از آنجایی «کاپولا» و «لینچ» آثار عامه‌پسند و پاپ خلق نمی‌کنند، کمپانی‌های توزیع کننده فیلم نیز رغبت ندارند که با آن‌ها قرارداد ببندند.

کمپانی دیزنی که یکی از بزرگ‌ترین مشکلات هالیوود در قرن 21 است، بدترین نوع انتخاب‌ها را می‌کند و صرفاً به دنبال پول می‌رود. این شرکت بزرگ، دست به هر کاری می‌زند تا صرفاً و به هر شکلی که شده، سالن‌های سینما را پر کند.

عدم ریسک

فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ
فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ

کارگردانان بزرگی همچون «دیوید فینچر» و «کریستوفر نولان»، برای اینکه بتوانند اطمینان خاطر پیدا کنند، قراردادهای چند ساله با کمپانی‌های مختلف می‌بندند و شرکت‌های بزرگ نیز با اظمینان خاطر، بودجه خود را به دست آن‌ها می‌سپرند؛ اما برای کارگردانانی مانند «کاپولا» و «لینچ» که کم کار هستنداین ریسک بزرگی برای آن‌ها محسوب می‌شود تا حق پخش یک کار آن‌ها را بخرند.

الزامات مسخره

فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ

چند سالی است که هالیوود و مراسم‌های مختلف آن مانند اسکار و گلدن گلوب، سیاسی شدند و با رفتن یک راه غلط، الطاماتی را برای واجد شرایط بودن استفاده می‌کنند که عمیقاً می‌توان آن را مضخرف نامید.

هالیوود اینگونه شده که اگر در فیلم‌های خود از فمنیسم یا حتی اگر همجنسگرایی استفاده نکنید، پشتیبانی مالی کمتری خواهید داشت و رسانه‌ها شما را کمتر می‌بینند. در نگاه اول، شاید جالب باشد که این عناصر فرهنگ‌سازی شوند، اما اینکه کار به الزامات بکشد و هنرمند مجبور باشد که برای دیده شدن آن‌ها را رعایت کند، همان ابتذالی است که کمی بالاتر درباره آن صحبت کردیم.

سیاست‌های دیگری مانند حمایت از سیاه‌پوستان نیز از جمله الزامات عجیبی است که هر کارگردانی باید آن را رعایت کند. اصولاً رعایت اینگونه نکات، آن هم به اجبار، از کارگردانانی مانند «کاپولا» و «لینچ» بعید است و همین دلیل نیز می‌تواند یکی از دلایل خریده نشدن آثار آن‌ها به‌شمار برود.

سلیقه مردم

فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ
فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ

رسانه‌های مختلف، سلیقه مردم را می‌سازند و ساختن همچین آثاری به مرابت می‌تواند تاثیر یزرگی روی ذهن عوام انسان‌ها هنر دوست ایجاد کند. از زمان پیدایش سینما، دوره‌های مختلفی روی این صنعت تاصیر گذاشتند و حالا این پول است که سعی دارد تا دست بالا را داشته باشد.

هر فیلم و اثری که در سینما ساخته می‌شود، باید مقدار زیادی بودجه داشته باشد و قیمت 100 میلیون دلاری فیلم کاپولا ، با در نظر گرفتن حجم فروشی که می‌تواند کسب شود، نمی‌تواند کمپانی‌های بزرگی همچون «دیزنی»، «نتفلیکس» و یا حتی «پارامونت» را راضی به خرید آن کند. این کمپانی‌ها سلیقه مردم را همینگونه تغییر دادند و همین تغییر سلیقه باعث می‌شود که آثار، فروش خوبی نداشته باشند.

تاثیر شبکه‌های مجازی

فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ

با ظهور خدمات و تبلیغات آنلاین در رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های فیزیکی با مشکلات جدی روبرو شده‌اند و این می‌تواند عواقبی ناگوار برای صنعت هالیوود در آینده به همراه داشته باشد. «لینچ» و «کاپولا»، چزء افرادی هستند که با این قضیه کنار نیامدند و انتقاداتی داشتند. شاید همین انتقاد تند آن‌ها، کمپانی‌های پول‌پرست هالیوود را شاکی کرد و باعث شد تا آن‌ها نتوانند موفقیت گذشته خود را تکرار کنند.

سوالات متداول

فیلم جدید کاپولا نهایتاً در کجا اکران می‌شود؟

صبح چهارشنبه اعلام شد که این فیلم در جشنواره کن 2024 اکران خواهد شد.

آیا «دیوید لینچ» فیلم مستقل دارد؟

خیر. او تمامی آثار خود را تحت حمایت کمپانی‌‌های مختلف ساخته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی اینکه چرا فیلم های فرانسیس فورد کاپولا و دیوید لینچ توسط هیچ پخش‌کننده‌ای خریداری نشد چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *