بهترین بازی ها با الهام از فیلم های دیوید لینچ از نگاه سایت فیگار

آثار دیوید لینچ ، انقلاب جدیدی در تولید فیلم‌های سینمایی داشت که برخی از بازیساز‌ها، بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ را خلق کردند.

دیوید کیث لینچ، یا همان David Keith Lynch متولد ۲۰ ژانویه ۱۹۴۶ در ایالت مونتانا، کارگردان معاصر آمریکایی و برنده نخل طلا کن است. اگرچه فیلم‌های لینچ موفقیت بزرگی در گیشه کسب نکرده‌اند ولی همیشه محبوب منتقدان و فیلم‌دوستان بوده‌اند.

در سال ۲۰۰۳ در یک نظرسنجی که از منتقدان فیلم در سراسر دنیا توسط روزنامه گاردین انجام گرفت، دیوید لینچ به عنوان بزرگ‌ترین فیلم‌ساز زنده دنیا برگزیده شد. فیلم‌های وی پر است از نمادهای سورئالیستی،  سکانس‌های رؤیاگونه. او در نقاشی و مجسمه‌سازی و موسیقی نیز آثاری دارد و همین امر باعث شده تا بازی های برتر بر اساس فیلم های دیوید لینچ نیز ساخته بشود.

بسیاری از بازی‌های ویدئویی، مانند SIGNALIS که بهترین بازی الهام برداری شده فیلم لینچ با سبک ترسناک بقا با الهام از سبک قدیمی و RPG Maker horror Decarnation، از آثار دیوید لینچ، فیلمساز مشهور آمریکایی الهام گرفته شده‌اند.

فیلم‌ها و نمایش‌های او مانند Eraserhead، Blue Velvet، Mulholland Drive، و Twin Peaks زیر ژانر جدیدی از ترسناک را ایجاد کردند که معمولاً با نام Lynchian شناخته می‌شود، که به بررسی یک وحشت عجیب و غریب سورئال می‌پردازد که می‌تواند در سناریوهای دنیوی وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های 2023 و تمام دوران

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ

شما میتوانید فهرست برترین بازی با سبک فیلم دیوید لینچ ساخته شده را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

مقالات مکمل:

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ

این نوع خاص بازی‌های ترسناک به معرفی مخاطبان جریان اصلی با جنبش هنر سوررئالیستی کمک کرد و منجر به بسیاری از فیلم‌ها، نمایش‌ها و حتی بازی‌های ویدیویی لینچی شد. برخی از این بازی‌ها، مانند Deadly Premonition، نمونه‌های عالی از این زیرژانر هستند که بازی های برتر بر اساس فیلم های دیوید لینچ می‌باشند.

Lonely Things

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بهترین بازی الهام برداری شده فیلم لینچ
  • سال انتشار : 2018
  • نمره : 4.5/5

Lonely Things که در سال 2018 در سایت Itch.io منتشر شد، یک بازی ترسناک رازآلود مستقل است که در آن بازیکن یک مسافر تنها را کنترل می‌کند که پس از تقریباً به خواب رفتن در پشت فرمان به هتلی دورافتاده می‌رسد.

پس از به دست آوردن آخرین اتاق موجود، قهرمان داستان سعی می‌کند کمی بخوابد؛ اما پس از آن با کوبیدن در از خواب بیدار می‌شود. با اینحال، بازیکن به جای دیدن یک شخص، یادداشتی پیدا می‌کند که نشان می‌دهد بار هتل باز است، زنی به نام گریس منتظر و ماشین قهرمان داستان گم شده است.

هنگامی که بازیکن در هتل عجیب و غریب کاوش می‌کند و با ساکنان حتی غریبه‌تر هتل به صحبت می‌پردازد، به زودی متوجه می‌شوند که ماشین گم شده کمترین مشکل آنهاست. فراتر از معمایی در مورد قارچ های عجیب و غریب و فضای رویایی ساختمان، Lonely Things داستانی درباره افراد منزوی است که سعی می‌کنند مکانی برای تعلق پیدا کنند.

Football Game

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
  • سال انتشار : 2018
  • نمره : 3.9/5

بازی فوتبال که توسط Cloak and Dagger Games ساخته شده است، یک بازی ترسناک پیچشی A Date in the Park را نیز ساخته است، یک بازی معمایی ترسناک با نقطه و کلیک پیکسلی 2018 می‌باشد که بر اساس یک داستان آمریکای دهه 1980 ساخته شده است.

این بازی یک دانش آموز دبیرستانی به نام تامی تیلور را دنبال می‌کند که به نظر می‌رسد کلیشه پسر نوجوان کامل را تجسم می‌بخشد. او ستاره‌دار، قهرمان محلی است و دوست دختر زیبایی به نام سوزی کوپر دارد.

پس از بیدار شدن از یک چرت ناشی از الکل، او متوجه می‌شود که بازی بزرگ بعدی در آن شب اتفاق می‌افتد و او قرار است قبل از شروع بازی، سوزی را ملاقات کند. با اینحال، همانطور که او سعی می‌کند برای بازی آماده شود و او را پیدا کند، بازیکن به آرامی متوجه می‌شود که زندگی ایده‌آل فرضی تامی کاملاً به واقعیت اضافه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ویدئویی برای طرفداران سریال حلقه های قدرت

بهترین بازی های ویدیویی با قهرمان زن

Mizzurna Falls

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
  • سال انتشار : 1998
  • نمره : 3.6/5

اگرچه عنوان اکشن ماجراجویی 1999 Shenmue، اغلب به عنوان اولین بازی جهان باز شناخته می‌شود، در واقع عناوین جهان باز دیگری نیز قبل از آن منتشر شدند که شامل بازی ماجراجویی اسرارآمیز PS1 در سال 1998 می‌شود.

این بازی توسط Human Entertainment ساخته شده است که چندین فرنچایز نمادین مانند Clock Tower، Fire Pro Wrestling و Twilight Syndrome ساخته است، این بازی یک دانش آموز دبیرستانی به نام متیو ویلیامز را دنبال می‌کند که در حال بررسی ناپدید شدن همکلاسی خود، اما رولند است.

در حالی که بازیکن شهر خیالی Mizzurna Falls در آمریکا را کاوش می‌کند، NPC‌های شهر برنامه‌های خود را به صورت بلادرنگ دنبال می‌کنند و بازیکن فقط مدت زمان مشخصی برای کشف رمز و راز دارد. علیرغم اینکه بازی هرگز به طور رسمی بومی سازی نشده است، در نهایت در اوایل سال 2021 ترجمه کاملی از طرفداران انگلیسی منتشر شد.

Who’s Lila

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
برترین بازی با سبک فیلم دیوید لینچ
  • سال انتشار : 2022
  • نمره : 3.5/5

مدت کوتاهی پس از ساخت بازی ترسناک Your Amazing T-Gotchi! با الهام از Tamagotchi، توسعه دهنده مستقل Garage Heathen یک تجربه ترسناک دیگر با عنوان Who’s Lila را ساخت که یک بازی ماجراجویی کارآگاهی معکوس است.

این بازی با گرافیک الهام گرفته از بازی‌های ماجراجویی یک بیتی یکپارچه‌سازی با سیستم عامل، مرد جوانی به نام ویلیام ویل کلارک را دنبال می‌کند که آخرین فردی بود که همکلاسی خود، تانیا کندی را قبل از ناپدید شدن دید.

از آنجایی که ویل برای کنترل عضلات صورت خود تلاش می‌کند، بازیکن باید به صورت دستی حالت خود را در طول مکالمه با شخصیت‌های دیگر تغییر دهد. بسته به عباراتی که ویل می‌گوید و مکانیزم‌های معمولی گیم‌پلی نقطه و کلیک، بازیکن مسیرها و پایان‌های مختلفی را باز کرده که به آرامی حقایق پشت داستان را آشکار می‌کند. از آنجایی که این یک بازی لینچی است، برخی چیزها مبهم باقی خواهند ماند.

Paratopic

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بازی های برتر بر اساس فیلم های دیوید لینچ
  • سال انتشار : 2018
  • نمره : 4.6/5

Paratopic که در سال 2018 منتشر شد، یک تجربه کوتاه است که از گرافیک الهام گرفته از PS1 و خط داستانی غیرخطی برای روایت داستانی استفاده می‌کند که مستقیماً از یک کابوس خارج شده است. در طول بازی، بازیکن سه فرد مجزا را کنترل می‌کند: یک پرنده نگر، یک قاتل و یک قاچاقچی که نوارهای VHS غیرقانونی را تحویل می‌دهد.

از آنجایی که این داستان‌ها در مقاطع مختلف زمانی اتفاق می‌افتند، بازیکن باید به دنیای اطراف خود توجه زیادی داشته باشد تا حتی تا حدودی داستان کلی را درک کند. اگرچه این بازی برای همه مناسب نیست، اما طراحی صدای فوق‌العاده وحشتناک و تصاویر عجیب و غریب، قطعاً این بازی را به تجربه‌ای ارزشمند برای طرفداران ترسناک سورئال تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های سامورایی برای کامپیوتر

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک

Deadly Premonition

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
  • سال انتشار : 2010
  • نمره : 3.7/5

در حالی که برخی از بازی‌ها فقط بد هستند، برخی از آن‌ها آنقدر بد هستند که به بازی خوب تبدیل می‌شوند که شامل بازی ترسناک بقای جهان باز Deadly Premonition در سال 2010 می‌شود.

این بازی که توسط Hidetaka “SWERY” Suehiro ساخته شده است، در سال 2003 بازی PS2 Spy Fiction و سری اپیزودیک D4: Dark Dreams Don’t Die را نیز ساخته است، این بازی را دنبال می‌کند که مامور ویژه FBI فرانسیس یورک مورگان و فردی نادیده به نام “Zach” وارد می‌شوند.

یورک و زک برای حل قتل یک جوان 18 ساله محلی به نام آنا گراهام، شهر را کشف می‌کنند، با مردم محلی صحبت می‌کنند و صحنه‌های جنایت را به بررسی می‌پردازند. داستان خنده‌دار عجیب اما جذاب بازی باعث شد تا به یک کلاسیک کالت تبدیل شود که حتی یک دنباله اخیر نیز دریافت کرد: Deadly Premonition 2: A Blessing in Disguise.

Cube Escape/ Rusty Lake Series

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
  • سال انتشار : 2015/2022
  • نمره : 4.0/5

Cube Escape یا Rusty Lake، که در ابتدا در سال 2015 به عنوان یک سری بازی فلش شروع شد، یک فرنچایز ترسناک رمز و راز در حال انجام است. این بازی، شبیه به Twin Peaks، طرح سطحی یک کارآگاه، Dale Vandermeer، که در مورد مرگ زنی به نام Laura Vanderboom تحقیق می‌کند، را نشان می‌دهد که به سرعت آشکار می‌شود که تنها بخشی از یک معمای طولانی است که چندین دهه را در بر می‌گیرد.

در طول بازی‌ها، که از یک جدول زمانی غیرخطی پیروی می‌کنند، بازیکن به آرامی در مورد مکعب‌های ماوراءالطبیعی عجیب، ارتباط آن‌ها با مکانی معروف به دریاچه زنگ زده و نحوه ارتباط لورا و دیل با این پدیده‌های مرموز آشنا می‌شود. آخرین قسمت، The Past Within، قرار است در پاییز اکران شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های شبیه ولگرد

بهترین بازی های سیستم ضعیف

The Norwood Suite

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
  • سال انتشار : 2018
  • نمره : 4.8/5

یکی دیگر از بازی‌های سبک لینچی از SWERY، پلتفرم‌ معمایی ترسناک ۲۰۱۸ The Missing: JJ Macfield and the Island of Memories است که به دنبال جی‌جی مک‌فیلد می‌باشد که در تلاش برای یافتن دوست دخترش، امیلی، پس از گم شدن در طول سفر کمپینگ عاشقانه‌شان است. در جزیره مموریا در ابتدای سفر، او متوجه می‌شود که نمی‌تواند بمیرد و حتی اگر بدنش بسوزد، بریده یا پاره شود، به زندگی ادامه خواهد داد.

برای پیشروی از موجودات وحشتناک ماوراءالطبیعی و موانع مرگبار، جی جی باید عمدا بدن خود را از اندام‌های بریده شده یا بدن کوچک‌تر به نفع خود استفاده کند. در حالی که گیم پلی بازی سخت است، داستان، که بر موضوعات مهمی مانند آسیب رساندن به خود و مبارزات مداوم جامعه LGBTQ+ تمرکز دارد، تجربه کلی را از نظر احساسی تاثیرگذار و ارزشمند می‌کند.

Virginia

بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ
  • سال انتشار : 2017
  • نمره : 3.0/5

The Norwood Suite که توسط توسعه‌دهنده مستقل Cosmo D ساخته شده است، یک بازی ماجراجویی سورئال است که بخشی از همان دنیایی است که سایر بازی‌های سازنده، Off-Peak و Tales From Off-Peak City Vol. 1 می‌باشد؛ اما همچنین می‌تواند به تنهایی بازی کند.

بازی در حالی که قهرمان داستان را دنبال می‌کند، وارد هتلی می‌شود که قبل از ناپدید شدن اسرارآمیز پیانیست معروف، عمارت بود تا یک کار ساده را انجام دهند. با این حال، مدت کوتاهی پس از رسیدن، قهرمان به طور تصادفی شروع به کشف رازهای بسیاری می‌کند که در دیوارهای هتل پنهان شده‌اند.

همانطور که بازیکن از مکان‌های منحصر به فرد، بازدید می‌کند و با شخصیت‌های جالب صحبت روبرو می‌شود، دنیای عجیب و غریبی را کشف می‌کند که مدت‌ها پس از پایان بازی در ذهن آنها باقی می‌ماند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازی ها با الهام فیلم های دیوید لینچ سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *