چه فیلم‌ها و سریال‌هایی از دنیای ارباب حلقه‌ها ساخته خواهند شد؟

با توجه به اینکه کمپانی برادران وارنر اعلام کرده که فیلم های جدید ارباب حلقه ها را می‌سازد، در ادامه سیزده داستان بعدی «جی آر آر تالکین» که می‌توانند به لایو اکشن تبدیل شوند را معرفی می‌کنیم.

مانند تمام داستان‌های فانتزی بزرگ، «جی آر. آر. تالکین» برای شاهکارش ارباب حلقه‌ها، دنیایی جامع خلق کرد. در این دنیای داستانی، مجموعه‌ای از فرهنگ‌ها، اسطوره‌ها و ماجراجویی‌ها وجود دارد که شکاف‌ها را پر می‌کند و از نظر موضوعی، خط داستانی فیلم را برای طرفداران این سه‌گانه را تقویت می‌کند.

«تالکین» حتی یادداشت‌هایی از خود به جای گذاشت که توسط پسرش «کریستوفر تالکین» جمع‌آوری و ویرایش شد و عناوین «سیلماریلیون» و سقوط گوندولین تبدیل را تشکیل داد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


در اقتباسی که «پیتر جکسون» در سه گانه The Lord of the Rings خلق کرد، تنها تعداد محدودی از خط داستانی مجموعه اصلی به ما داده شد. موارد بیشتر در سه‌گانه هابیت مورد بررسی قرار گرفت؛ اما این مجموعه به قدری گسترده است که بدون شک همچنان چند داستان اصلی از بخش سوم دنیای «تالکین» را نیز برای ما بازگو نمی‌کند.

فیلم های جدید ارباب حلقه ها

در ادامه لیست احتمالی فیلم های جدید ارباب حلقه ها را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه نوشته شده است.

فیلم های جدید ارباب حلقه ها
فیلم های جدید ارباب حلقه ها

با توجه به اینکه سریال ارباب حلقه ها توسط شبکه آمازون طراحی شده و بخش دوم دنیای میانی را به بیننده نشان می‌دهد، ما در جدیدترین فیلم های ارباب حلقه ها که توسط برادران وارنر تولید می‌شود، می‌توانیم شاهد بخش اول و سوم باشیم. در ادامه، 13 داستان از کتاب‌های LotR که می‌توانند فیلم جدید ارباب حلقه ها را تشکیل دهند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

داستان دونداین

فیلم های جدید ارباب حلقه ها

اگرچه وقایع تمام فیلم های ارباب حلقه ها بیشتر در جنوب سرزمین میانه اتفاق می‌افتد؛ اما چیزهای زیادی در شمال سرزمین میانه وجود دارد. یکی از داستان‌هایی که «تالکین» در کتاب‌ها به آن اشاره کرد، به این موضوع مربوط می‌شود که چگونه «دونداین»، نژادی عمدتاً منقرض شده از مردان که تبدیل به رنجر شده‌اند، از سرزمین‌های شمالی در برابر نیروهای «سائورون» محافظت می‌کنند.

در واقع، آن‌ها حتی به نبرد «Pelennor Feilds» در کتاب پیوستند. فیلمی که بر اساس این دیدگاه ساخته خواهد شد، واقعا جالب است. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند فیلمی پیرامون تاریخ این افراد و همچنین جایگاه «آراگورن» بسازند.

ظهور شاه آنگمار

فیلم های جدید ارباب حلقه ها
فیلم های جدید ارباب حلقه ها

«شاه آنگمار»، دست راست «سائورون»، در اکثر قرون دوم و سوم داستان‌های تالکین، در سرزمین میانه بود. سه گانه The Lord of the Rings تایید کرد که او در نبرد Pelennor Fields به دست «لیدی ائوین» کشته می‌شود؛ اما گسترش داستان او، بسیار جذاب خواهد بود.

داستان «ویچ کینگ»، خیلی پیش از وقایع فیلم‌های هابیت شروع شد؛ اما از آنجایی که داستان او در ارباب حلقه‌ها به طور عمیق مورد بحث قرار گرفت، ممکن است New Line و Middle-earth Enterprises حق داستان او را داشته باشند. داستان «شاه آنگمار» تاریک، تلخ و غم‌انگیز است؛ زیرا او در ابتدا به عنوان یک پادشاه انسان شروع به کار کرده بود.

بهترین بازی های ویدئویی برای طرفداران سریال حلقه های قدرت

داستان عشق آرون و آراگورن

فیلم های جدید ارباب حلقه ها

بیشتر داستان‌های عاشقانه «آرون» و «آراگورن»، در بطن کتاب های ارباب حلقه ها وجود دارد، اما آن‌ها در فیلم اقتباسی «جکسون» نیز حضور داشتند. این نه تنها خطوط بیشتری را به یک داستان عاشقانه داد، بلکه به توسعه شخصیت «آرون» و «آراگورن» نیز کمک کرد؛ اما «پیتر جکسون» هیچوقت به تاریخچه رابطه آن‌ها نپرداخت. این داستان می‌تواند به راحتی فیلمی جذاب بسازد که یکی از فیلم های شبیه ارباب حلقه ها است.

فرزندان هورین

فیلم های جدید ارباب حلقه ها
فیلم های جدید ارباب حلقه ها

فرزندان هورین، داستانی بود که «جی آر. آر تالکین» نوشت و پسرش آن را به اتمام رساند. این روایت، داستان برادر و خواهری را دنبال می‌کند که همراه با پدرشان «هورین»، توسط «مورگوث» تاریکی در دوران اول نفرین شده‌اند. احتمالاً این یکی از تاریک‌ترین داستان‌های آثار «تالکین» خواهد بود؛ بنابراین فیلمی متفاوت از این دنیا را نسبت به آنچه قبلاً دیده‌ایم، ساخته خواهد شد.

کل ماجرا مانند یک تراژدی ملودراماتیک به سبک یونان باستان است که پیچش‌هایی داستانی زیادی دارد که می‌تواند توجه طرفداران سریال بازی تاج و تخت را جلب کند. این داستان، دارای ماجراهای گسترده و سکانس‌های اکشن از جمله ارتش «ارک مورگوث» و چند اژدهای آتشین است.

والینور یا سرزمین جاودانگی کجاست؟

منشاء داستان تام بامبدیل

فیلم های جدید ارباب حلقه ها
فیلم های جدید ارباب حلقه ها

طرفداران پر و پاقرص رمان‌های «تالکین»، از اینکه «جکسون»، «تام بامبدیل» را از اقتباس‌های سینمایی خود کنار گذاشت، خشمگین بودند. این شخصیت واقعاً چیزی به طرح واقعی کتاب اضافه نمی‌کند و بنابراین منطقی است که او کنار گذاشته شود.

فیلم جدید ارباب حلقه ها می‌تواند روایت زندگی جذاب آن را بیان کند؛ زیرا داستان پس‌زمینه این شخصیت فوق‌العاده جالب است و می‌توان آن را به یک فیلم سینمایی تبدیل کرد. «بومبدیل» یکی از قدیمی‌ترین شخصیت‌های سرزمین میانه محسوب می‌شود که دوران جالب زیادی را پشت سر گذاشته است.

داستان کامل گولوم

فیلم های جدید ارباب حلقه ها

«گولوم»، یا همان «اسمیگول» که پیش از اینکه حلقه یگانه روحش را فاسد کند، شخصیت دیگری بود که داستانی بسیار گسترده‌تر از آن چیزی که فیلم‌های ارباب حلقه‌ها فرصت کشف آن را داشت. اگرچه فیلم سوم هابیت به طور خلاصه نشان داد که «اسمیگول» چگونه حلقه را پیدا کرد و دوستش را به قتل رساند تا مالکیت آن را در دست بگیرد، اما ساخت فیلم جدید ارباب حلقه ها با این موضوع، می‌تواند به جزئیات بیشتری از آن بپردازد.

علاوه بر این، «گولوم» یکی از معدود شخصیت‌هایی است که در سه‌گانه‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها نقشی متداول داشت؛ بنابراین به نظر می‌رسد او چیزهای زیادی برای ارائه در اقتباس‌های جدید دارد. همچنین، مجموعه فیلمی درباره داستان «گولوم»، می‌تواند برای برادران وارنر و نیو لاین انترتینمنت آسان‌ترین اقتباس باشد؛ زیرا حالا «اندی سرکیس»، بازیگر نقش او، از قبل معروف‌تر شده است.

10 حقیقت درباره الف های حلقه های قدرت

کودکی و ماجراهای آراگورن

فیلم های جدید ارباب حلقه ها
فیلم های جدید ارباب حلقه ها

«آراگورن» به عنوان پادشاه پیشگویی شده «گوندور» در ارباب حلقه‌ها، یکی از مهم‌ترین شخصیت های سه گانه بود؛ اما «پیتر جکسون» تغییرات قابل‌توجهی در شخصیت و انگیزه‌های خود ایجاد کرد تا بهتر در فیلم جا بیفتد که فرصتی را برای برادران وارنر فراهم می‌سازد تا داستان کامل او را در یک سری فیلم جدید گسترش دهند.

این می تواند از دوران کودکی «آراگورن» شروع شود و تا زمانی که او توسط «الروند» به فرزندخواندگی قبول شد، ادامه پیدا کند. ارباب حلقه ها سریال او را می‌تواند از سفرهایش به عنوان یک محیط‌بان، تا اولین ملاقاتش با «گندالف» را نشان دهد. «ویگو مورتنسن»، بازیگر «آراگورن» که عمیقاً ریشه در سری فیلم‌های اصلی جکسون ارباب حلقه‌ها دارد، می‌تواند در قسمت‌های بعدی برادران وارنر بازگردد.

برن و لوتین

فیلم های جدید ارباب حلقه ها

در رمان ارباب حلقه‌ها، «آراگورن» در موارد متعددی به داستان «برن» و «لوتین» اشاره می‌کند و به این دلیل است که داستان رابطه او با «آرون» در سطوح مختلف منعکس می‌شود. به طور خلاصه، «برن» و «لوتین»، «آرون» و «آراگورن» قدیمی‌تری بودند که در عصر اول زندگی می‌کردند.‌ داستان آن‌ها در نهایت بسیار غم‌انگیز پیش می‌رود، اما شامل یک داستان عاشقانه واقعاً دراماتیک و اکشن می‌شود.

10 واقعیت درباره حلقه های قدرت که فقط هواداران میدانند

نبرد شمال

فیلم های جدید ارباب حلقه ها
فیلم های جدید ارباب حلقه ها

بزرگ‌ترین جنگ دوران نخست سرزمین میانه، نبرد شمال بود. همانطور که گفته شد، اکثر فیلم‌ها، با به تصویر کشیدن جنگ حلقه در جنوب، یعنی چنگ بین «روهان» و «گوندور» اتفاق افتاده‌اند؛ اما کتاب‌ها و همچنین بازی‌های ویدیویی، جزئیات جنگ‌های گسترده‌ای را که در سرزمین‌های شمالی مانند «لورین»، «دیل» و «میرک‌وود» اتفاق می‌افتد را نشان می‌دهد.

یک فیلم بلند که بتواند تمامی این جنگ‌ها را به درستی نشان دهد، اقتباسی جذاب خواهد شد. شخصیت‌های زیادی وجود دارند که می‌توان دنبال کرد، اما فرصتی نیز برای خلق شخصیت‌هایی وجود دارد که از ابتدا علاقه داشتیم آن‌ها را ببینیم. با ساخت این اثر، برخلاف فیلم‌های هابیت، ما می‌توانیم فیلمی با سهام واقعی داستان‌های اصلی را شاهد باشیم.

جادوگران سرزمین میانه

فیلم های جدید ارباب حلقه ها

همانطور که در فیلم های ارباب حلقه ها و رمان‌های آن شرح داده شده است، جادوگران سرزمین میانه در واقع فرستادگانی بودند که برای ایجاد تعادل، توسط والارهای خداگونه به وجود آمدند. تاریخچه جادوگران ممکن است بسیار پیچیده باشد؛ زیرا «سارومان» و «گندالف» حتی نام یا شکل واقعی این شخصیت‌ها نیستند. در واقع، یک نگاه عمیق‌تر و حتی غیرمعمول‌تر به موجودات جادویی سرزمین میانه ممکن است داستانی متمایز برای اقتباس سینمایی ارائه دهد.

10 تفاوت بین سریال خاندان اژدها و حلقه های قدرت

داستان ارندیل

فیلم های جدید ارباب حلقه ها
فیلم های جدید ارباب حلقه ها

«ارندیل»، با نام مستعار ستاره عصر، شخصیتی است که در ارباب حلقه‌ها توسط «گالادریل» و «آراگورن» به آن اشاره شد، اما او در درجه اول در سیلماریلیون حضور دارد. او فرزند انسان‌ها و الف‌ها است و می‌تواند نماینده هر دو فرهنگ بزرگ باشد. او از سقوط گوندولین فرار کرد و به ماجراجویی‌های ادیسه مانند خود رفت.

مشهورترین ماجراجویی «ارندیل»، دریانوردی بود که به او ستاره صبح نجات داده شد و آن را در آسمان برد. پس از بازگشت، او در نبردی شرکت کرد که در نهایت اولین لرد تاریکی، «مورگوث» را شکست داد. به طور خلاصه، داستان‌هایی که در مورد این شخصیت عرفانی «تالکین» وجود دارد، هر کدام از برای یک فیلم کاملاً دراماتیک و بصری عالی هستند.

سقوط گوندولین

فیلم های جدید ارباب حلقه ها

یکی دیگر از روایت‌هایی که می‌تواند باعث ساخت فیلم های شبیه ارباب حلقه ها شود، داستان سقوط گوندولین است. این روایت، یک داستان شگفت‌انگیز و دراماتیک از یک شهر مخفی الف‌ها در دوره اول سرزمین میانه را روایت می‌کند. این داستان درباره «توور»، یک موجود نومنوریایی است که «آراگورن» آن را به خوبی می‌شناسد.

همچنین بخش بزرگی از داستان به دوران کودکی «ارندیل» و خیانت نهایی شهر به اولین لرد تاریکی، «مورگوث» اختصاص داده شده است که متعاقباً شهر را خراب می‌کند. سقوط گوندولین همه چیزهایی را که یک داستان ارباب حلقه‌ها باید داشته باشد را دارد و برای یک سریال انیمیشنی، مناسب است.

سقوط مورگوت

فیلم های جدید ارباب حلقه ها
فیلم های جدید ارباب حلقه ها

در بسیاری از داستان‌های عصر اول که در اینجا ذکر شد، «مورگوث» به عنوان آنتاگونیست (شخصیت شرور) اصلی عمل می‌کرد. این روایات، شامل داستان‌های Eärendil، The Fall of Gondolin، و The Children Of Húrin می‌شود. در واقع، «مورگوت» که زمانی «ملکور» بود، تقریباً پنجاه سال جنگ را آغاز کرد.

داستان تا حدودی یادآور داستان ستوان او، سائورون است؛ اما تفاوت‌هایی هم دارد که می‌توان آن‌ها را برای سه‌گانه جدیدی از فیلم‌های ارباب حلقه‌ها برجسته کرد که می‌تواند با سقوط این افسانه به اوج خود برسد. علاوه بر این، برخلاف «سائورون»، «مورگوث» یک فرم فیزیکی داشت که دائماً در میدان نبرد، چه در زمین و چه در فضای خالی، یک فضای کیهانی مانند بود. این داستان به راحتی خود را به یک ماجراجویی سینمایی حماسی می‌رساند.

سوالات متداول

ارباب حلقه‌ها چند سریال دارد؟

این فرانچایز فانتزی، 1 سریال لایو اکشن و یک انیمیشن دارد

فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها چه زمانی پخش می‌شود؟

فصل دوم سریال ارباب حلقه‌ها برای پخش در فصل پاییز برنامه‌ریزی شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب فیلم های جدید ارباب حلقه ها چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *