بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ ؛ از رازآلود تا ترسناک

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ ، ژانرهای گسترده‌ای را در بر می‌گیرند و مردم زیادی، از هر سلیقه‌ای می‌توانند این آثار جذاب را تماشا کنند.

«استفن کینگ» یکی از پرکارترین داستان‌سرایان نسل حاضر است و تاکنون مسئولیت نوشتن بیش از 65 رمان و رمان کوتاه، 200 داستان کوتاه و تقریبا 100 فیلم اقتباس‌شده از آثارش را بر عهده دارد.

استفن کینگ نویسنده بزرگی است که در 50 سال عمر کاری خود، رمان‌های ترسناک و روانشناختی زیادی را نوشته و همین آثار او، تبدیل به فیلم شده‌اند. کتابهای استفن کینگ عملاً به ژانری مستقل در دنیای نویسندگی رسیده‌اند. او بدون شک بیشتر برای آثار ترسناک خود شناخته می‌شود؛ اما طیف وسیعی از ژانرها، مانند علمی-تخیلی، جنایی و فانتزی را در آثارش جای داده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار سینمای جهان، می‌توانید به بخش اخبار سینما و تلویزیون و کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


آثار استفن کینگ تحسین همگان را برانگیخته و وارد عرصه‌های مختلفی از سرگرمی، از جمله بازی‌های ویدیویی، سینما و همینطور انیمیشن شده، اما تاکنون هیچ اقتباس انیمه‌ای رسمی از آثار او وجود نداشته است. به همین خاطر بهترین انیمه های سریالی ترسناک زیادی هستند که می‌توانند طرفداران او را متقاعد کنند.

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ

در ادامه لیست بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ

در نگاه اول، به نظر می‌رسد استفن کینگ و انیمه زوجیت عجیبی باشند. با این حال، در حال حاضر تعدادی مجموعه انیمه موفق وجود دارند که یادآور داستان‌ها، مضامین و ایده‌های کینگ هستند. شاید هرگز یک انیمه رسمی از استفن کینگ ساخته نشود، اما این مجموعه‌ها می‌توانند دست‌کم در همین حال، خوانندگان ثابت او را راضی نگه دارند.

پارتی جنازه: ارواح شکنجه شده (Corpse Party: Tortured Souls)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ

  • ژانر: رازآلود، ترسناک
  • سال انتشار: 2013
  • امتیاز: 6.3

پارتی جنازه: ارواح شکنجه شده (Corpse Party: Tortured Souls) یک انیمه چهار قسمتی است که سال 2013 بر اساس مجموعه بازی‌های ترسناک ماجراجویی محبوب Corpse Party ساخته شد. محوریت داستان پارتی جنازه گروهی از دانش‌آموزان دبیرستانی را نشان می‌دهد که با انجام یک مراسم، خود را در یک مدرسه ابتدایی تسخیر شده پر از ارواح مرگبار دانش‌آموزان قتل‌عام‌شده گرفتار می‌یابند.

Corpse Party تنها در چهار قسمت، حجم شگفت‌انگیزی از داستان را روایت می‌کنند و در به تصویر کشیدن صحنه‌های ترسناک و خشونت عیان، هیچ ابایی ندارند. روایت انیمه پارتی جنازه شخصیت‌های درمانده را مجبور می‌کند در برابر ارواح انتقام‌جو در یک سناریوی خانه‌ی تسخیر‌شده، زنده بمانند و این شباهت‌های زیادی را بین این اثر و داستان‌های ماوراءالطبیعه‌ی «استفن کینگ»، مانند درخشش و داستان کوتاه 1408 ایجاد می‌کند.

ارواح، شکارچیان غالب در بسیاری از داستان‌های ترسناک «استفن کینگ» هستند و موجودات Corpse Party به طور قطع به همان اندازه‌ی ارواح بی‌قرار آثار او خشن و بی‌رحم‌اند.

محبوب ترین انیمه های درباره ارواح

مجتمع مسکونی سی (Housing Complex C)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
  • ژانر: ترسناک، درام
  • سال انتشار: 2022
  • امتیاز: 6.0

«اَدالت سوئیم» (Adult Swim)، یک شبکه عالی برای توزیع انیمه است که به معرفی بسیاری از مجموعه‌های کلاسیک به مخاطبان آمریکای شمالی کمک کرده است؛ آثاری که شاید هرگز بدون این توجه بین‌المللی به شهرت نمی‌رسیدند. اخیراً، «اَدالت سوئیم» حتی به تأمین مالی و تولید چندین انیمه‌ی اورجینال مانند مجتمع مسکونی سی در سال 2022 کمک کرده است.

مجموعه‌ی مسکونی C یکی از بهترین انیمه های ژاپنی است که به بررسی مجموعه‌ای از اتفاقات عجیب و غریب می‌پردازد که در یک مجتمع آپارتمانی ارزان‌قیمت رخ می‌دهد. دو دختر جوان، «کیمی» و «یوری»، با هم متحد می‌شوند و سعی می‌کنند معنای این تغییرات آزاردهنده را درک کنند؛ اما همه چیز آنطور که به نظر می‌رسد، نیست.

نتیجه‌ی وحشت کیهانی مجموعه‌ی مسکونی C، ممکن است مخاطبان را غافلگیر کند؛ اما «استفن کینگ» در بسیاری از داستان‌هایش فضایی مشابه را خلق می‌کند. کسانی که با پایان‌بندی مجموعه‌ی مسکونی C تحت تأثیر قرار می‌گیرند و اجازه می‌دهند دلهره‌ی انیمه بر آن‌ها چیره شود، به احتمال زیاد با آثار «استفن کینگ» نیز به همان اندازه احساس ناراحتی خواهند کرد.

استفن کینگ کتاب من درگاه هستم را نوشته است که حس و حالی شبیه به یک قسمت اضافی از مجموعه‌ی مسکونی C را دارد.

شیکی (Shiki)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ

  • ژانر: ترسناک، درام
  • سال انتشار: 2010
  • امتیاز: 7.6

عنصر شاخصِ بسیاری از کتابهای استفن کینگ ، ایده‌ی یک شهر کوچک است که ناگهان در چنگال نیروهای تاریک گرفتار می‌شود. این دقیقاً همان فضایی به‌شمار می‌رود که در یکی از بهترین انیمه های جدید به کار گرفته شد.

انیمه‌ی ترسناک 22 قسمتی شیکی، داستانی است که به مشکلات خطرناک یک دهکده‌ی آرام ژاپنی با خون‌آشام‌ها می‌پردازد. شیکی در جامعه‌ی سوتوبا جریان دارد؛ اما به راحتی می‌توانست گسترش یافته‌ی رمان قرعه‌ی مرگ (Salem’s Lot) اثر «استفن کینگ» باشد.

هر دو داستان سرشار از رمز و راز و دسیسه هستند. شیکی نیز درست مانند قرعه‌ی مرگ، تا انتها مخاطب را در حدس و گمان نگه می‌دارد. همچنین، هیولاهای شبیه به خون‌آشام در انیمه شیکی و قرعه‌ی مرگ نیز هر دو بازآفرینی‌های خلاقانه‌ای از موجودات کلاسیک شب هستند.

ترسناک ترین یاندره ها در انیمه

ناکجا آباد موعود (The Promised Neverland)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
  • ژانر: ترسناک، هیجان‌انگیز
  • سال انتشار: 2019
  • امتیاز: 8.2

ناکجا آباد موعود (The Promised Neverland) با وجود افت کیفیت قابل توجه در فصل دوم آشفته‌اش، همچنان به عنوان یکی از بهترین انیمه های رازآلود در دهه گذشته به شمار می‌رود. مقدمات و شخصیت‌های اصلی انیهم سرزمین موعود آنقدر قوی هستند که می‌توانند بسیاری از اشتباهات فصل دوم را جبران کنند.

این انیمه درباره گروهی از کودکان با استعداد است که برای فرار از پرورشگاه خود، در حال برنامه‌ریزی هستند. ناکجا آباد موعود به‌عنوان داستانی منحصر به فرد قد علم می‌کند؛ اما بسیاری از ابزارهای روایت‌گری، فضاها و کلیشه‌های آن شبیه به ایده‌هایی است که «کینگ» در رمان‌های زیر گنبد و مؤسسه بررسی می‌کرد. هر دوی این آثار نسخه‌ای از واقعیت را به تصویر می‌کشند که در واقع با آنچه شخصیت‌ها باور دارند، بسیار متفاوت است و زمانی که حقیقت آشکار می‌شود، جهان به طور بی‌نهایتی خطرناک‌تر و پیچیده‌تر است.

بهترین انیمه هایی که کاملا متفاوت با مانگا بودند

دروغ الفن (Elfen Lied)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ

  • ژانر: اکشن، درام، ترسناک
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 7.9

دروغ الفن (Elfen Lied) یکی از بهترین انیمه های اکشن محسوب می‌شود که به شدت خشن است و در اوایل دهه‌ی 2000 منتشر شد. این انیمه، داستانِ «لوسی»، یک موتانت فراموشی‌گرفته با قدرت‌های مرگبارِ تله‌کینزی را روایت می‌کند. او سعی دارد از آزار و اذیت دوری کند و زندگی عادی‌ای بین انسان‌ها داشته باشد.

گیج بودن «لوسی» درباره‌ی وضعیت و توانایی‌اش برای کنار آمدن با قدرت باورنکردنی که دارد، مانند چند رمان از «استفن کینگ» است. «لوسی» نمی‌خواهد به دیگران آسیب بزند؛ اما نیروهای بیگانه‌ی منزوی‌کننده‌ای که دارد، دائماً با او مانند یک سلاح رفتار می‌کنند. این‌ها همه داستان‌هایی با محوریت زنان درباره‌ی تغییر فیزیکی بدن هستند که تمثیل‌های قدرتمندی برای بلوغ، پذیرش و جامعه به شمار می‌روند.

بهترین انیمه هایی که الهام بخش هالیوود بوده‌اند

دیگری (Another)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
  • ژانر: ترسناک، روانشناختی
  • سال انتشار: 2012
  • امتیاز: 5.5

دیگری (Another) یکی دیگر از بهترین انیمه های سریالی ترسناک تاثیرگذار است که شباهت‌های زیادی به قبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary) نوشته‌ی «استفن کینگ» دارد. این انیمه، دقیقاً به همان مفاهیم نمی‌پردازد. هر دو روایت، داستان‌هایی درباره‌ی فقدان، غم، اندوه و یک نفرین قدرتمند را نشان می‌دهند که ثابت می‌کند گاهی اوقات، مرده بهتر است.

در انیمه دیگری، یک دانش‌آموز انتقالی به نام «کویچی» سعی دارد تا معمای قتل‌آمیزی که دور و بر کلاسش را فرا گرفته را حل کند. دیگری در ابتدا سریالی نسبتاً سبک به نظر می‌رسد؛ اما خیلی زود انرژی تاریک‌تری آن را فرا می‌گیرد.

«میساکی» دختری عجیب در کلاس «کویچی» است که همه او را نادیده می‌گیرند. کنجکاوی «کویچی» نسبت به او و همدردی‌ای که نسبت به تنهایی «میساکی» احساس می‌کند، در نهایت یک نفرین غم‌انگیز را آشکار می‌سازد که این کلاس درس را برای دهه‌ها درگیر کرده بود.

عامل پارانویا (Paranoia Agent)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ

  • ژانر: درام، ترسناک
  • سال انتشار: 2004
  • امتیاز: 8.0

«ساتوشی کون»، داستان‌نویس حیرت‌انگیز دنیای انیمه است که در زمینه‌ی آثار مهیج‌های روانشناختی و داستان‌های ترسناک، مهارت ویژه‌ای دارد. او خالق آثار سینمایی انیمه‌ای برجسته‌ای مانند پرفکت بلو و پاپریکا نیز محسوب می‌شود؛ اما انیمه عامل پارانویای او تلاشش برای ساخت یک مجموعه کامل است و به درستی از رویکرد روایت اپیزودیک و سریالی بهره می‌برد.

این انیمه، یکی از بهترین انیمه های رازآلود است که به بررسی مجموعه‌ای از حملات توسط مهاجمی با اسکیت و چوب بیسبال به نام «لی‌ل اسلاگر» می‌پردازد. افسانه‌ی شروع به رشد و تغییر می‌کند و به ابزاری مؤثر برای تحلیل قدرت پدیده‌های اجتماعی تبدیل می‌شود؛ اینکه چگونه کلمات و توجه می‌توانند به ایده‌ها شکل دهند یا آن‌ها را قدرتمندتر کنند، باعث می‌شود تا این انیمه را به عنوان یکی از بهترین انیمه های روانشناختی بشناسیم.

هر قسمت از این مجموعه، دیدگاه قربانی متفاوتی را در پیش می‌گیرد و این شکارچی را از دریچه‌ای منحصربه‌فرد به تصویر می‌کشد که همچنان به کل داستان کمک می‌کند. درون‌مایه‌های سنگین انیمه عامل پارانویا و بازتاب آن از خطرات روان‌درهم‌شکسته، کاملاً با آثار تیره‌تر «استفن کینگ» که در ذهن‌های شکننده‌ی شخصیت‌هایشان گم می‌شوند، همخوانی دارد.

بهترین انیمه های ساتوشی کون

توهم بهشتی (Heavenly Delusion)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
  • ژانر: هیجان‌انگیز، رازآلود
  • سال انتشار: 2023
  • امتیاز: 8.0

توهم بهشتی یک انیمه‌ی موفق و تحسین‌شده‌ی در سال 2023 است که در زمینه‌ی خلق دنیا و روایت‌های موازی، اثری درخشان به شمار می‌رود. این انیمه در دنیای پسا-آخرالمانی جریان دارد که در آن توکیو پشت دیوارهایی محصور شده تا ساکنانش را از جهنم بیرونی که جهان را فراگرفته، در امان نگه دارد. انیمه توهم بهشتی یی از بهترین انیمه های جدید  است که معمایی جذاب را شکل می‌دهد.

این مجموعه، دو گروه مجزای شخصیت را دنبال می‌کند که در نهایت از هم جدا می‌شوند و داستان را به نقطه‌ای نیرومند می‌رسانند. فضای پسا-آخرالمانی و روایت‌های دو شاخه‌ی این سریال، رمان بایستادگی اثر «استفن کینگ» را به ذهن انسان می‌آورد. با وجود تفاوت‌های زیاد بین این دو داستان، اما محیط، توسعه‌ی شخصیت و ساختار روایت آن‌ها، اشتراکات فراوانی دارد.

بهترین انیمه های 2023

دفترچه مرگ (Death Note)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ

  • ژانر: جنایی، درام
  • سال انتشار: 2006
  • امتیاز: 8.9

یکی از بهترین انیمه های ژاپنی ، دفترچه مرگ (Death Note) است که به شدت روی فرهنگ عامه تاثیر گذاشته که حتی یک فیلم لایو اکشن آمریکایی هم به کارگردانی «آدام وینگارد»، کارگردان فیلم‌های گودزیلا علیه کونگ و جادوگر بلر از آن ساخته شده است.

دفترچه مرگ حول محور دفترچه‌ای به همین نام می‌چرخد که قدرت کشتن هر کسی را که نامش روی صفحاتش نوشته شود، دارد. «لایت یاگامی» به طور اتفاقی به این دفتر برخورد می‌کند و حالا ماجرایی هیجان‌انگیز و دلهره‌آور به سبک موش و گربه آغاز می‌شود.

هیچ شباهتی بین این انیمه و هیچ‌کدام از آثار «کینگ» وجود ندارد؛ اما این مفهوم کاملاً در دنیای رمان‌های این نویسنده جا می‌افتد. داستان‌های زیادی از او وجود دارد که با یک ایده‌ی ساده آغاز می‌شود. داستان‌های «کینگ» اغلب حکایت‌های اخلاقی غنی‌ای هستند که با قدرت و مسئولیت دست‌وپنجه نرم می‌کنند و این دقیقاً همان چیزی است که دفترچه مرگ پیش می‌برد.

بهترین دیالوگ های انیمه Death Note

پاک کردن (Erased)

بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ
  • ژانر: درام، جنایی
  • سال انتشار: 2016
  • امتیاز: 8.4

رمان 11/22/63، یکی از قطورترین کتابهای استفن کینگ و بدون شک از شاهکارهای معاصر او است. ایده‌ی کسی که به طور اتفاقی با سفر در زمان روبرو می‌شود و سعی می‌کند از ترور «جان اف کندی» جلوگیری کند، مقدمات به شدت جذاب و گیرایی محسوب می‌شود و به سختی می‌توان در حین تماشای انیمه‌ی پاک کردن، به آن فکر نکنیم.

شخصیت اصلی این انیمه به همان اندازه آرمان‌گرا و فداکار است و او هم توانایی سفر در زمان دارد. «ساتورو» معمولاً از این قدرت احیا برای حل درگیری‌های کوچک استفاده می‌کند؛ اما مرگ مادرش باعث می‌شود او 18 سال به عقب فرستاده شود. او نه تنها می‌تواند جان مادرش نجات بدهد، بلکه این فرصت را دارد تا از یک قاتل سریالی که کودکان را هدف قرار داده است، جلوگیری کند. انیمه پاک کردن، داستانی مهیج و دلخراش است که استدلال همان 11/22/63 را دارد.

سوالات متداول

آیا استفن کینگ کتاب جنایی هم دارد؟

با اینکه این نویسنده در ژانر ترسناک فعالیت دارد، اما آثاری مانند بیگانه او، ژانر جنایی را هم در بر می‌گیرد.

آیا انیمه‌ای بر اساس داستان‌های «استفن کینگ» ساخته شده است؟

خیر. متاسفانه هنوز هیچ اقتباسی از داستان‌های «استفن کینگ» ساخته نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین انیمه ها برای طرفداران استفن کینگ چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *