همنواز

مروری بر فصل اول سریال خاندان اژدها ؛ چه اطلاعاتی پیش از شروع فصل 2 باید بدانیم

با نزدیک شدن به فصل دوم سریال خاندان اژدها نکات کلیدی زیادی در رابطه با این مجموعه برای یادآوری وجود دارد که بهتر است تا آن‌ها را مرور کنیم.

خاندان اژدها فصل 2 قسمت 1 ، در روز شنبه، 16 خرداد، برای آنچه به نظر می‌رسد فصل دومی پر از اکشن باشد، بازخواهد گشت. فصل اول، مخاطبان را تقریباً 200 سال پیش از وقایع سریال اصلی بازی تاج و تخت، به دنیای آن بازگرداند؛ عصری که در آن خاندان تارگرین با قدرت اژدهایان حکومت مطلق را در دست داشتند.

سریال هاوس اف دراگون یک مجموعه فانتزی موفق از شبکه اچ‌بی‌او (HBO) است که با شعله‌ور شدنِ درگیری بر سر جانشینیِ تخت آهنین، وقوع جنگی داخلی را اجتناب‌ناپذیر کرد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

دانلود فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) با زیرنویس فارسی ؛ قسمت اول


فصل اول خاندان اژدها، با استفاده از 10 قسمت، زمینه‌ای را برای نبرد رقص اژدهایان (Dance of the Dragons) آماده کرد. رقص اژدهایان، یک جنگ داخلی خونین است که در فصل دوم خاندان اژدها ، سراسر وستروس را در بر خواهد گرفت.

مروری بر فصل اول سریال خاندان اژدها

با استفاده از لیست زیر می‌توانید به بخش مورد نظر خود مراجعه کنید:

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

شخصیت‌ها در سریال خاندان اژدها قسمت اخر ، به دو گروه تقسیم شده‌اند. سیاه‌‌ها (Blacks) و سبزها (Greens) که به ترتیب طرفدار «رینیرا تارگرین» و «ایگان» به عنوان جانشین برحقِ هفت اقلیم هستند. با توجه به پرش‌های زمانی مکرر و تغییرات بازیگران در فصل ابتدایی، دنبال کردن داستان شاید کمی دشوار بوده باشد و دانستن برخی اطلاعات کلیدی برای ورود به فصل دوم ضروری است.

نحوه پوشش داستانی در فصل اول

سریال خاندان اژدها

فصل اول خاندان اژدها، نزدیک به 20 سال را با سه پرش زمانیِ مهم روایت کرد. بین قسمت‌های 2 و 3، سه سال، بین قسمت‌های 5 و 6 ده سال و بین قسمت‌های 7 و 8، شش سال می‌گذرد.

حال که صحنه برای فصل دوم خاندان اژدها چیده شده است، دیگر نباید شاهد پرش‌های زمانیِ ناگهانی باشیم؛ اما پرش‌های زمانیِ فصل اول می‌توانند گیج‌کننده باشد. به خصوص با توجه به تعداد شخصیت‌های کودک که در طول فصل بزرگ شدند، شاهد تغییراتی در بازیگران برخی شخصیت‌های مهم در خاندان اژدها خواهیم بود.

به طور کلی، فصل اول این سریال، بر دوران حکومت «ویسریس تارگرین» اول، دوره‌ای نسبتاً صلح‌آمیز که اساساً آرامش پیش از طوفان نام دارد، تمرکز داشت. در اوایل فصل، «ویسریس» و همسر اولش، «اما آرین»، در به دنیا آوردن وارث خود با مشکل مواجه بودند؛ در حالی که «رینیرا» فرزند ارشد آن‌ها بود.

«ویسریس» با این باور که باید بین «رینیرا» و برادر غیرقابل‌پیش‌بینی‌اش، «دیمن»، یکی را انتخاب کند، خلاف سنت وستروس، دخترش را به عنوان جانشین خود برگزید. سال‌های بعد، شاهد تأثیرات این انتخاب هستیم، چرا که نیروهای مختلف برای هدایت قلمرو در زمان مرگ او تلاش می‌کنند.

فرزندان آلیسنت و رینیرا

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

با به دنیا آمدن فرزندان «رینیرا تارگرین» و فرزندان دوست دوران کودکی او، «آلیسنت های‌تاور»، مسائل برای «رینیرا» پیچیده‌تر می‌شود. «آلیسنت» بعد از مرگ «اما آرین»، با ازدواج با شاه «ویسریس»، به مادرخوانده «رینیرا» تبدیل می‌شود و به برآورده شدن آرزوی پادشاه برای داشتن وارث پسر، کمک می‌کند.

«آلیسنت» و «ویسریس» فرزندان متعددی از جمله «ایگان»، «هلنا» و «ایموند» دارند که باعث تقویت بیشتر تبار «تارگرین» می‌شود، اما در عین حال، مسئله جانشینی را پیچیده‌تر می‌کند. فرزندان «رینیرا» نیز موضوعی جنجالی هستند.

او با «لنور ولاریون» ازدواج کرده، اما به صورت کاملاً واضح، مشخص می‌شود که سر «هاروین استرانگ» پدر تمامی فرزندان اوست. با توجه به اینکه «رینیرا» وارث اعلام‌شده‌ی «ویسریس» است، شایعاتی که در مورد فرزندان او پخش می‌شود، مشکل‌ساز هستند؛ زیرا پسر بزرگش نفر بعدی در صف رسیدن به تخت آهنین است؛ اما او به طور گسترده به عنوان یک حرامزاده شناخته می‌شود.

این موضوع همچنین شکاف بین «رینیرا» و «آلیسنت» را بیشتر می‌کند؛ زیرا «آلیسنت» از بی‌احتیاطی «رینیرا» در داشتن چنین حرامزاده‌هایی ناراضی است.

مرگ پادشاه ویسریس

سریال خاندان اژدها

سلامتی شاه «ویسریس» در طول فصل اول سریال، رو به وخامت می‌رود و در نهایت، در قسمت 8، منجر به مرگ او می‌شود. او در لحظات پایانی، نبوتی را که از طریق پادشاهان تارگرین از «ایگان» فاتح به ارث رسیده را روایت می‌کند که به عنوان “رویای ایگان” شناخته می‌شود.

«آلیسنت» نام «ایگان» را می‌شنود و فکر می‌کند که پادشاه در حال مرگ، نظرش را در مورد جانشین خود تغییر داده و به جای «رینیرا»، پسرش «ایگان» را به عنوان وارث معرفی می‌کند. «آلیسنت» بر اساس این سوءتفاهم عمل می‌کند و به نشاندن «ایگان» بر تخت پادشاهی می‌پردازد.

این سوءتفاهم برای فصل دوم سریال هاوس اف دراگون نیز کلیدی است. دو قسمت پایانی، پیامدهای مرگ «ویسریس» را از دیدگاه‌های مخالف نشان می‌دهد. در حالی که بسیاری، از جمله «اتو هایتاور»، پدر «آلیسنت»، قبلاً به دنبال نشاندن «ایگان» بر تخت برای منافع شخصی و ثبات قلمرو با داشتن یک پادشاه مرد بودند، سوءتفاهم در لحظات پایانی «ویسریس»، به عاملی برای نهایی کردن این تصمیم تبدیل می‌شود.

ملکه شدن رینیرا

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

هرچند «رینیرا تارگرین» رسماً ملکه‌ی نشسته بر تخت آهنین در پایتخت نیست، اما خود را ملکه اعلام می‌کند و همچنان خودش را وارث مورد نظر «ویسریس» می‌داند. در فصل اول، «ویسریس» بسیاری از اربابان بزرگ را به کینگز لندینگ فرامی‌خواند تا به «رینیرا»، سوگند وفاداری بخورند؛ سوگندی که بسیاری از آن خاندان‌ها مشتاقند پس از مرگ او آن را اجرا کنند.

«رینیرا» طرفداران قابل‌توجهی در میان هفت اقلیم دارد و این باعث ایجاد تفرقه در سراسر قاره می‌شود. خاندان ولاریون به رهبری «کوریلیس ولاریون» و «رینیس تارگرین»، شاید برجسته‌ترین متحدان «رینیرا» باشند. خاندان ولاریون یک خانواده فوق‌العاده ثروتمند با نیروی دریایی عظیم شناخته می‌شوند و ریشه‌های والریایی آن‌ها به معنای قدرت اژدهای بیشتری برای «رینیرا» است.

ایگون پادشاه شد

سریال خاندان اژدها

در پایتخت، «ایگان تارگرین» دوم، به عنوان ارباب هفت اقلیم و محافظ قلمرو اعلام شد و خواهرش «هلنا تارگرین» به عنوان ملکه او در کنار اوست. در طول فصل ابتدایی، «ایگان» به عنوان فردی بی‌علاقه و غیرمسئول توصیف می‌شود که توجه کمی به سیاست دارد و در عوض از موقعیت خود به عنوان یک نجیب‌زاده برای خوشگذرانی‌های مختلف استفاده می‌کند.

در قسمت 9 از فصل 1، «ایگان» در روز مرگ «ویسریس» گم می‌شود و در نهایت او را با حال خمار و بدون تمایلی برای پادشاه شدن پیدا می‌کنند. با وجود بی‌میلی، «ایگان» به قلعه سرخ بازگردانده می‌شود و برای تاجگذاری آماده می‌گردد.

در حالی که او همچنان علاقه‌ای مسئولانه به سیاست ندارد، به وضوح تحت تأثیر قدرت جدید قرار می‌گیرد و تریلرهای خاندان اژدها فصل دوم نشان می‌دهند که او سریعاً و به نوعی نسبت به موقعیت جدید خود پرشور خواهد شد.

از سوی دیگر، برادر کوچک «ایگان»، ایموند تارگرین ، اشتیاق خود را به تخت پادشاهی نشان می‌دهد و خواهان فرصت‌هایی برای نشان دادن قدرت خود به عنوان یک سوارکار اژدها، جنگجو و رهبر است.

دیمون با رینیرا ازدواج کرد

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

«دیمون تارگرین» به راحتی قدرتمندترین شخصیت خاندان اژدها شناخته می‌شود و با تجربه‌ای که در نبرد و سوارکاری اژدها که از هر کسی در وستروس فراتر می‌رود. پس از مرگ همسران اول «دیمون» و «رینیرا» در فصل اول، آن‌ها تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند. همیشه کمی خودخواهی در اعمال «دیمون» وجود دارد، حتی زمانی که به نفع «رینیرا» نیز باشد، او باز هم کار خود را انجام می‌دهد.

فصل اول خاندان اژدها، رابطه بین «دیمون» و «ویسریس» را به صورت عجیبی نشان می‌دهد. «دیمون» با وجود اینکه یک جنگجوی جسور است، به شدت در مورد اینکه برادر کوچک‌تر پادشاه پیر است، احساس ناامنی می‌کند و با توجه به قدرت خود، در می‌یابد که باید او پادشاه می‌شد.

«دیمون» از تصمیم «ویسریس» برای نامزدی «رینیرا» به عنوان وارث، به شدت آزرده شده است و تا حدی پیش می‌رود که خودش را علی‌رغم جنگیدن برای او، همچنان تهدیدی برای غرور خود می‌داند.

ایموند به همراه ویگار، لوسریس را کشت

سریال خاندان اژدها

در پایان فصل 1، «رینیرا» متوجه می‌شود که برای به دست آوردن تاج و تخت، به متحد نیاز دارد. پسر دوم او، «لوسریس ولاریون»، برای مذاکره با خاندان «باراثیون»، به استورم‌ز اند فرستاده می‌شود. در آنجا، او «ایموند تارگرین» که قبلاً برای سبزها با این خاندان متحد شده است را می‌بیند. «لوسریس» پیش از این، در یک درگیری کوچک، چشم «ایموند» را کور کرده بود.

«ایموند تارگرین» که سوار بر بزرگ‌ترین اژدهای وستروس است، پس از خروج آن‌ها از استورم‌ز اند، به تعقیب لوسریس و اژدهایش می‌پردازد. در حالی که «ایموند» فقط قصد ترساندن «لوسریس» را دارد، کنترل اژدهای خود، یعنی «ویگار» را از دست می‌دهد و او «لوسریس» و اژدهایش را می‌خورد.

در سریال خاندان اژدها قسمت اخر فصل اول، «رینیرا» را می‌بینیم که با چهره‌ای انتقام‌جو، به خبر مرگ پسرش واکنش نشان می‌دهد.

رینیس قصد کشتن ایگون را داشت

سریال خاندان اژدها
سریال خاندان اژدها

«رینیس تارگرین» در فصل 1 برای انتخاب جناحی که می‌خواهد از آن حمایت کند، دچار تردید می‌شود و در نهایت به خاطر حضور نوه‌هایش در جناح «رینیرا»، طرف او را می‌گیرد. در قسمت 9، با مرگ «ویسریس»، او همچنان در پایتخت است و می‌داند که باید فرار کند یا به اسارت درآمده و مجبور به انتخاب بین پیوستن به سبزها یا مرگ شود. او سوار بر اژدهای خود، «ملیس»، فرار کرده و به طور مخربانه، مراسم تاجگذاری «ایگان» را قطع می‌کند.

«رینیس» به همراه «ملیس» (اژدهایش) از پایتخت می‌گریزد و به سمت جبهه «رینیرا» می‌رود. در آنجا، او فرصت کشتن «ایگان» و عملاً کل جناح سبز را دارد؛ اما در عوض تصمیم می‌گیرد جان آن‌ها را ببخشد.

تشکیل گروه سبزها و سیاه‌ها

سریال خاندان اژدها

نبرد رقص اژدهایان، جنگ داخلی بین دو گروه است. تیم سبزها، عمدتاً از خاندان های‌تاور و فرزندان «ویسریس» اول و «آلیسنت های‌تاور» تشکیل شده است. حامیان این خاندان، نجیب آن‌ها، یعنی باراثیون و لنیسترها هستند. سبزهای قابل توجه نیز شامل «سر کریستون کول» از گارد پادشاهی و «لرد لریس استرانگ» هستند که شبکه جاسوسی آن‌ها را تغذیه می‌کنند.

تیم سیاه که توسط «رینیرا» و «دیمون تارگرین» رهبری می‌شود، جبهه‌ی مخالف این تیم است. خاندان «ولاریون»، متحد کلیدی آن‌هاست. همچنین، در فصل دوم سریال هاوس اف دراگون ، خاندان‌های نجیب بیشتری را از وستروس به این تیم اضافه می‌شوند.

سوالات متداول

سوال 1

جواب 1

سوال 2

جواب 2

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب (عنوان یا کیوورد) چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *