نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی 2022 [فیلم هندی بر اساس واقعیت]

فیلم هندی گانگوبای کاتیاوادی (Gangubai Kathiawadi) محصول جدید کشور هند به زبان‌های هندی و تلوگو می‌باشد. با نوشتار نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی با فیگار بمانید.

داستان این فیلم درمورد زنی قدرتمند است که خانم اموات هندی شد. او درگیر مواد مخدر و جنایات خشن می‌شود.

درواقع فیلم هندی گانگوبای کاتیاوادی در دهه 1960 اتفاق می‌افتد. گانگوبای دختر بی‌گناهی است که رویای ستاره شدن را در سر داشت، اما سرنوشت با او یار نبود. زندگی گانگو بسیار دردناک بود و او مورد خشونت قرار گرفت. اما تمام این اتفاقات باعث شدند که او نماینده زنان شود‌. مطلب معرفی قسمت اول فیلم هندی پوشپا ظهور 2021 (Pushpa The Rise) ماجراهایی از قاچاق طلای قرمز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در ادامه فیلم زندگی گانگو تغییر کرد و مورد احترام مردم قرار گرفت‌. او به عنوان ملکه مافیا شناخته می‌شود و خواهان زندگی بهتر برای زنان جامعه‌اش است. او تصمیم می‌گیرد با قدرتی که در دست دارد وارد دنیای سیاست شود. رقیب قدرتمند گانگوبای ور مقابل او قرار می‌گیرد و رقابت را برایش سخت می‌کند‌. مطلب معرفی فیلم هندی 83 روایتی تماشایی از قهرمانی هندوستان در جام‌جهانی کریکت را در سایت روکیدا بررسی کنید.

نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی 2022 [فیلم هندی بر اساس واقعیت]

نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی
نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی

اگر یک کلمه وجود داشته باشد که تجربه من از تماشای این فیلم را توصیف کند، “غافلگیر کننده” است. آخرین فیلم کارگردان هندی با نام بهانسالی بی‌نظیر بود، سینمایی بود، دقیق بود، درست بود و همه‌چیز تمام. من عاشق عظمت خاص بهانسالی هستم.

حتی برای یک طرفدار وفادار فیلم‌های هندی ناب و سینماتیک مثل من، این فیلم بعد از سال‌ها بوی تازگی می‌داد. لباس‌ها، سکانس‌های رقص منحصربه فرد سینمایی هر فیلم‌بینی را جذب خودش می‌کند.

فیلمی که بر اساس زندگی کارگر جنسی معروف بمبئی که با همین نام ساخته شده است، هیچ شباهتی به آثار این فیلمساز 59 ساله ندارد. این فیلم به درخشش شخصیت‌های اصلی ثروتمند نمی‌پردازد، بلکه افتضاح مراکز فحشا را به نمایش می‌گذارد.

صحنه آغازین وحشتناک است و چند دقیقه اول آزاردهنده. حتی صحنه‌ای که آلیا در اتاقی تاریک محبوس شده است، بسیار بر خلاف فرم فیلم‌های بهانسالی است، از مدل دیوارها بگیر تا آن تک لامپ که فضای داخلی کثیف آن را روشن می‌کند. باورش سخت بود که توسط همان بهانسالی ساخته شده باشد که به خاطر ترکیب‌بندی در رنگ فیلم‌هایش شناخته شده است، حتی برای انتقال حس تراژدی (سکانس دویدن آیشواریا در دوداس را به خاطر بیاورید) به نوعی دیگر عمل کرده است.

درست زمانی که سعی می‌کردم خود را با این تغییر گسترده در مفهوم کارگردانی این مرد هندی وفق دهم، فیلم سکانسی خیره‌کننده با زنانی که شمع‌ها را در دست دارند پس از قطع برق به تصویر می‌کشد. امضای بهانسالی.

فیلم گانگوبای کاتیاوادی دارای صحنه‌های فانتزی از موسیقی تماشایی است‌. شخصیت اصلی این داستان فوق‌العاده جسور است. آلیا بات (Alia Bhatt) ستاره این فیلم می‌باشد که هنرنمایی بسیار خوبی را به نمایش گذاشته است. او در نقش دختر ساده‌ای ظاهر می‌شود که چاره‌ای جز پذیرش سرنوشت خود ندارد. تغییرات زندگی او طوری رقم می‌خورند که به نفع او می‌شوند.

بررسی فیلم گانگوبای کاتیاوادی, تحلیل فیلم گانگوبای کاتیاوادی, نقد فیلم Gangubai Kathiawadi
بررسی فیلم گانگوبای کاتیاوادی, تحلیل فیلم گانگوبای کاتیاوادی, نقد فیلم Gangubai Kathiawadi

بسیاری از دوستانم شکایت داشتند که فیلم بی جهت طولانی است، اما من احساس می‌کنم این مکث‌ها، واکنش‌ها، آه‌ها، فریادها هستند که فیلم بهانسالی را ارشمند می‌کنند. صحنه‌ای وجود دارد که در آن عالیا به ملاقات معشوقش در مغازه می‌رود و از او می‌خواهد که او را برای دور دور همراهی کند.

تمام سکانس از طریق ژست‌ها، به سمت سمع و بصر بیننده شلیک می‌شود. به گونه‌ای که شما هر آنچیزی را که باید بفهمید فقط و فقط از طریق تصویر و حرکات بدن دو بازیگر می‌فهمید. یکی دیگر از نکات مثبت این فیلم، دیالوگ‌هاست. بدبختی فاحشه‌نشینان است که با حساسیت دلسوزانه به تصویر کشیده می‌شود، سپس ناامیدی از یک عشق.

فیلم هندی گانگوبای کاتیاوادی (Gangubai Kathiawadi) محصول سال 2022 در ژانر زندگی‌نامه، جنایی و درام به کارگردانی سانجی لیلا بهانسالی (Sanjay Leela Bhansali) به تصویر کشیده شده است. این کارگردان حرفه‌ای در 25 سال کارنامه‌کاری خود، پروژه‌های جدید و سرگرم‌کننده‌ای را ارائه داده است. فیلم جدید او بر اساس فصلی از رمان پرفروش و واقعی نویسنده مشهور، حسین زیدی (Hussain Zaidi) به نام ملکه‌های مافیا بمبئی ساخته شده است.

نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی
نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی

فیلم هندی گانگوبای کاتیاوادی برای نخستین‌بار در هفتاد و دومین جشنواره فیلم برلین (72nd Berlin International Film Festival) به نمایش در آمد. Paramount Pictures از منتشرکنندگان این اثر در سال 2022 بوده است. گانگوبای کاتیاوادی امتیاز 7 را در سایت IMDb دریافت کرده است و 70 درصد از کاربران گوگل آن را پسندیده‌اند. همچنین 91 درصد از داوران رسانه Rotten Tomatoes از تماشای آن رضایت داشته‌اند.

یکی از سوالاتی که هر فیلم هندی بینی از خودش می‌پرسد این است که آیا عالیا انتخاب درستی برای فیلم بود؟ قبل از اینکه فیلم را ببینید قطعا با خود می‌گویید این چه انتخاب بازیگری مضحکی‌ست؛ اما ۱۵ دقیقه بعد از فیلم نظرتان قطعا تغییر خواهد کرد.

آلیا همچون شاهرخ‌خان در کشور هند، بازیگر تکنیکال و مهمی است، بسیار فراتر از تجربه‌اش. او می‌تواند شیک باشد، می‌تواند اغواگر باشد، می‌تواند عاشقانه‌ترین لحظات را برای شما به تصویر بکشد و می‌تواند یکی از مهم‌ترین زنان انتقام جو باشد؛ همه‌ی این ویژگی‌ها در شخصیتی که آلیا آن را بازی کرد وجود داشت و چقدر خوب آن‌ها را به ما نشان داد.

تیم کارشناسی سایت فیگار بر اساس پارامترهای تولید، ترکیب‌بندی، کارگردانی، بازیگری، جلوه‌های ویژه، فیلم‌نامه، تدوین، ریتم و ضرب آهنگ، طراحی صحنه و لباس، موضوع، نوآوری، جذابیت، موسیقی، امتیازی اختصاصی برای این فیلم در نظر می‌گیرد.

بررسی فیلم گانگوبای کاتیاوادی, تحلیل فیلم گانگوبای کاتیاوادی, نقد فیلم Gangubai Kathiawadi
بررسی فیلم گانگوبای کاتیاوادی, تحلیل فیلم گانگوبای کاتیاوادی, نقد فیلم Gangubai Kathiawadi

نقاط قوت

  • نقش اول خوب
  • سزگرم کننده
  • فیلمنامه خوب

نقاط ضعف

  • نقطه اوج کمی ضعیف است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


3 thoughts on “نقد فیلم گانگوبای کاتیاوادی 2022 [فیلم هندی بر اساس واقعیت]

  1. بدترین نقدی که تو زندگیم خوندم این نقد بود. کاملا مشخص بود نویسنده فقط خواسته چیزی نوشته باشه. بسیار مبتدی و سطحی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *