بهترین مینی سریال‌ های تاریخ بر اساس امتیاز imdb + [جدیدهای 2023]

فهرستی از بهترین مینی سریال‌ های تاریخ بر اساس امتیاز IMDb و جدیدترین مینی سریال های 2023 در این نوشتار برای طرفداران سریال کوتاه تهیه شده است.

اخیراً مینی سریال‌های تلویزیونی بسیار پرطرفدار شده‌اند، برای مثال میتوان از آثار موفقی مانند Loki و WandaVision و Inventing Anna و The Queen’s Gambit از نتفلیکس را نام برد. در میان نامزدی‌های اخیر جشنواره امی شاهد نامزدی چندین نام جدید در بخش مینی‌سریال‌ها بودیم.

همه موارد نشان می‌دهد مینی‌سریال‌ها نیز می‌توانند هدفی جدید برای موفقیت بازیگران و لذت بینندگان باشند. در ادامه با مینی سریال های تمام دوران و بهترین مینی سریال جدید آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال های نتفلیکس تمام دوران

بهترین مینی سریال‌های معمایی

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

از درام‌های اکشن مانند گروه برادران گرفته تا عاشقانه‌های غمگین مانند مردم عادی، مینی سریال‌های متنوعی در این لیست وجود دارد. کاربران سایت IMDb این مینی‌سریال‌ها را رتبه‌بندی کرده‌اند و در نتیجه فهرستی از برترین مینی‌سریال‌های تمام دوران به دست آمده است. با هم فهرست بهترین مینی سریال‌ های تاریخ بر اساس امتیاز imdb را مرور می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین مینی سریال‌های کره‌ای

A Small Light – 10.0

جدیدترین مینی سریال ها
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

A Small Light یک مینی سریال درام زندگی‌نامه‌ای است که قرار است در ۲ می ۲۰۲۳ از دیزنی پلاس پخش شود. در یک ویدیو که از پشت صحنه در مورد ساخت مینی سریال منتشر شده بود، تهیه کننده و خالق این مینی سریال به اشتباه اشاره می‌کنند که میپ گیز در دهه 20 خود بود که اتو فرانک از او خواست تا در نجات خانواده‌اش در سال 1942 کمک کند. در واقع، میپ (متولد 1909) در آن زمان 33 سال داشت.

Miep Gies (متولد 15 فوریه 1909 – درگذشت 11 ژانویه 2010)، تبعه هلندی بود که در اثنا جنگ جهانی دوم فرانک و چند تن از دوستان خانوادگی او را در اتاق زیر شیروانی از نازی‌ها پنهان کرده بود. در صبح روز 4 آگوست 1944، آنها به همراه گیس، وسکوئیل و کلیمان که پشت میز او نشسته بودند، توسط پلیس مورد حمله قرار گرفتند.

Love & Death – 8.9

جدیدترین مینی سریال ها
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

عشق و مرگ (به انگلیسی: Love and Death) یک مجموعه تلویزیونی فرارس درام جنایی آمریکایی به کارگردانی لزلی لینکا گلتر و نویسندگی دیوید ای کلی است که قرار است در سال ۲۰۲۲ از اچ‌بی‌او مکس پخش شود.

این سریال بر اساس داستان واقعی یک زن خانه دار در وایلی، تگزاس به نام کندی مونتگومری، که در سال ۱۹۸۰ دوستش بتی گور را به شکل وحشیانه‌ای با تبر به قتل رسانده، ساخته شده است.

Wild Isles – 8.8

بهترین مینی سریال های 2023
بهترین مینی سریال های 2023

جزایر وحشی یک مستند طبیعت بریتانیایی محصول 2023 است که توسط سر دیوید آتنبرو ارائه شده است. این مجموعه پنج قسمتی حیات وحش جزایر بریتانیا را پوشش می دهد. بی‌بی‌سی به شرکت Silverback Films سفارش ساخت این مجموعه را داد تا با تولید مشترک و بودجه بخشی از RSPB، صندوق جهانی طبیعت و دانشگاه آزاد بسازد. در طول سه سال در 145 مکان در سراسر جزایر بریتانیا فیلمبرداری شد.

گاردین پیش از شروع سریال گزارش داد که قسمت ششم به دلیل ترس از واکنش مخالفان محافظه‌کاران و رسانه‌های راست‌گرا در مورد مضامین تخریب طبیعت پخش نخواهد شد. با این حال، بی بی سی پاسخ داد که جزایر وحشی همیشه به عنوان یک سریال 5 قسمتی برنامه ریزی شده بود، و “قسمت ششم” یک ویژگی مستقل به نام Saving Our Wild Isles بود که قرار بود به صورت آنلاین منتشر شود.

Essex County – 8.2

بهترین مینی سریال های 2023
بهترین مینی سریال های 2023

شهرستان اسکس یک سریال محدود تلویزیونی دراماتیک کانادایی است که برای اولین بار در ۱۹ مارس ۲۰۲۳ از تلویزیون CBC پخش شد. این مجموعه اقتباسی از رمان گرافیکی سه گانه شهرستان اسکس جف لمیر است که بر دو خانواده به هم پیوسته در منطقه اسکس کانتی انتاریو تمرکز دارد.

داستان چهار شخصیت متفاوت که از طریق خطوط خونی به هم مرتبط شده‌اند. شخصیت‌های اصلی به زندگی یکدیگر سرازیر می‌شوند و به آرامی پیوندهایی بین آن‌ها ایجاد می‌شود که در نهایت آن‌ها را نجات می‌دهد و رستگار می‌کند. لستر پسر جوانی است که پس از مرگ مادرش نزد عمویش کن نقل مکان کرده است.

Daisy Jones & The Six – 8.1

بهترین مینی سریال جدید
بهترین مینی سریال جدید

دیزی جونز و شش یک مینی سریال تلویزیونی درام موزیکال آمریکایی است که توسط اسکات نوستادتر و مایکل اچ. وبر بر اساس رمانی به همین نام نوشته تیلور جنکینز رید در سال 2019 ساخته شده است.

این سریال که در صحنه موسیقی لس آنجلس در اواخر دهه 1970 اتفاق می‌افتد، ظهور و سقوط گروه راک را از طریق مجموعه‌ای به سبک مستند از مصاحبه‌ با اعضا و فیلم‌هایی از کنسرت‌ها و جلسات ضبط، همراه با آواز بر اساس سریال رایلی به تصویر می‌کشد.

Daisy Jones & The Six ظهور یک گروه راک در دهه 1970 را در صحنه موسیقی لس آنجلس تا تبدیل شدن به یکی از مشهورترین گروه‌های جهان دنبال می‌کند و دلیل جدایی آن‌ها در اوج موفقیت را بررسی می‌کند.

In the Name of God: A Holy Betrayal – 7.1

بهترین مینی سریال جدید
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

این مستند که به بررسی داستان‌های واقعی هولناک چهار رهبر کره‌ای می‌پردازد، جنبه تاریک اعتقاد بی‌چون و چرا را آشکار می‌کند. این رهبران ادعا می‌کنند که پیامبر هستند. کیسوکه هوشی، چی ام دانگ و جون یون از بازیگران این مینی سریال مستند جنایی هستند.

WandaVision 2021 – 7.9

مینی سریال های تمام دوران
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

وانداویژن یک مینی‌سریال تلویزیونی آمریکایی است که توسط جک شفر برای سرویس استریم دیزنی پلاس ساخته شده‌است. این سریال بر پایهٔ شخصیت‌های واندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ و ویژن، در دنیای سینمایی مارول واقع شده‌است و از پیوستگی با فیلم‌های این فرنچایز برخوردار است. این سریال پس از حوادث انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) اتفاق می‌افتد.

وانداویژن نخستین سریال تلویزیونی است که تولیدش بر عهدهٔ مارول استودیوز بوده و شفر نویسندگی اصلی و مت شکمن کارگردانی آن را بر عهده دارد. بعد از رخدادهای انتقام جویان: پایان بازی (۲۰۱۹)، واندا ماکسیموف (اسکارلت ویچ) یک زندگی آرمانی را در شهر وست ویو آغاز می‌کند و سعی دارد با کنترل افراد شهر آرامش گرفته شده از خودش را پس بگیرد؛ و در این میان سازمان سورد متوجه تغییرات شده و تصمیم به حمله به این شهر می‌گیرند.

Do Do Sol Sol La La Sol 2023 – 7.3

بهترین مینی سریال کمدی
بهترین مینی سریال کمدی

دو دو سل سل لا لا سل یک مجموعه تلویزیونی کره جنوبی سال ۲۰۲۰ با بازی گو آرا، لی جه-ووک و کیم جو-هون است. در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود که در ۲۶ اوت ۲۰۲۰ از کی‌بی‌اس۲ و نتفلیکس پخش شود. اما به خاطر دنیاگیری کووید-۱۹ کی‌بی‌اس پخش آن را عقب انداخت.

یک پیانیست ثروتمند که همه چیزش را از دست می‌دهد با رفتن به شهر کوچکی در آنجا امید، خانه و عشق پیدا می‌کند. گو آرا، جائه ووک لی و کیم جو من از بازیگران این سریال هستند.

You & Me 2023 – 6.5

بهترین مینی سریال کمدی
بهترین مینی سریال کمدی

تو و من یک مجموعه تلویزیونی سه قسمتی کمدی-درام رمانتیک بریتانیایی به نویسندگی جیمی دیویس است. در 23 فوریه 2023 برای اولین بار پخش شد. یک درام کمدی رمانتیک درباره یافتن عشق در زمانی که اصلا انتظارش را ندارید.

سه نفر تراژدی‌هایی را تجربه می‌کنند که احساس می‌کنند هرگز بر آن‌ها غلبه نخواهند کرد. آیا آن‌ها می‌توانند دوباره امید و عشق را در آینده پیدا کنند یا گذشته همیشه آن‌ها را عقب نگه می‌دارد؟

The Haunting of Hill House 2018 – 8.6

بهترین مینی سریال ترسناک
بهترین مینی سریال ترسناک

تسخیرشدگی خانه هیل یک سریال اینترنتی آنتولوژی در ژانر ترسناک فراطبیعی است که توسط مایک فلنگن خلق شده‌است. این سریال اقتباسی مدرن از کتاب ترسناک کلاسیک به همین نام نوشتهٔ شرلی جکسن است. تسخیرشدگی خانه هیل از محصولات اصلی نت‌فلیکس است و توسط همین شرکت ساخته و توزیع شده‌است. داستان سریال، روایتی غیرخطی دارد و حوادث پیش آمده برای خانوادهٔ کرین را به تصویر می‌کشد که به خاطر اتفاقاتی، مجبور می‌شوند تا دوباره با ترس‌های قدیمی خود مواجه شوند.

میخیل هایسمان، کارلا گوجینو، هنری توماس، الیزابت ریسر، الیور جکسون-کوهن، کیت سیگل، ویکتوریا پدرتی، لولو ویلسون و مکینا گریس از جمله بازیگران سریال در فصل یکم هستند. بسیاری از بازیگران سریال پیش‌تر تجربهٔ همکاری با مایک فلنگن در آثار قبلی او همچون ویجا: خاستگاه شیطان و سکوت را داشته‌اند.

Midnight Mass 2021 – 7.7

بهترین مینی سریال ترسناک
بهترین مینی سریال ترسناک

عشای ربانی نیمه‌شب یا مراسم نیمه‌شب، یک سریال اینترنتی آمریکایی در ژانر درام و فراطبیعی ترسناک است که توسط مایک فلنگن خلق شده‌است. بعد از تسخیرشدگی خانه هیل و تسخیرشدگی عمارت بلای، این سومین سریال ترسناکی که فلنگن برای سرویس استریم نتفلیکس ساخته‌است.

داستان سریال درباره مردم جزیره دور افتاده و عجیبی است که هم‌زمان با ورود یک کشیش مرموز به آن، رخدادهایی فراطبیعی را تجربه می‌کنند. زک گیلفورد، کیت سیگل و همیش لینکلیتر ستارگان سریال هستند.

The Pacific (2010) – 8.3

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
برترین مینی سریال ها بر اساس امتیاز imdb

The Pacific که توسط همان سازندگان Band Of Brothers ساخته شده است (که در این لیست نیز آورده شده است)، زندگی تفنگداران دریایی ایالات متحده را در طول مبارزات اقیانوس آرام در جنگ جهانی دوم دنبال می‌کند. این فیلم دارای تعداد زیادی بازیگر مشهور است که اکنون از ستاره‌های هالیوود شده‌اند و بسیاری از آنها در حرفه خود پیشرفت‌های چشمگیری کرده‌اند. از جمله افرادی مانند جان سدا، جوزف مازلو و رامی مالک در این مینی‌سریال زیبا ایفای نقش کرده‌اند.

The Pacific با تحسین گسترده منتقدان روبرو شد و بسیاری آن را به دلیل دیدگاه بی‌طرفش به جنگ، کاوش در شخصیت‌ها و بازی‌های نفس‌گیر تحسین کردند. این یکی از سه مینی سریالی است که توسط HBO درباره جنگ ساخته شده است. دو تای دیگر Generation Kill، و مینی سریال جدید تام هنکس، Masters Of The Air هستند که مشتاقانه در انتظار تماشایشان بوده‌ایم.

Unbelievable (2019) – 8.4

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
برترین مینی سریال ها بر اساس امتیاز imdb

مینی‌سریال باورنکردنی بر اساس یک جنایت واقعی از مجموعه ای از تجاوزها ساخته شده است که در ایالت واشنگتن و کلرادو اتفاق می‌افتد. یک نوجوان که مورد تجاوز قررار گرفته به دروغ گفتن در مورد آن متهم شده است، اما تعداد کمی از مقامات قانونی معتقدند که او حقیقت را می گوید. تونی کولت در نقش کارآگاه گریس راسموسن، نقش کارآگاه اصلی پرونده را بازی می‌کند.

این سریال به دلیل پرداختن به موضوعی حساس بسیار مورد ستایش قرار گرفت و چندین نفر اشاره کردند که سریالی مانند این برای قربانیانی که اغلب درباره آنها صحبت می شود چقدر روحیه‌بخش است. باورنکردنی نامزد دریافت جوایز متعددی از جمله چندین جایزه امی برای بازیگران، بازیگر نقش مکمل زن و نویسندگی شد.

Normal People (2020) – 8.4

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

مردم عادی بر اساس رمان پرفروش نیویورک تایمز نوشته سالی رونی، زندگی ماریان و کانل را از یک شهر کوچک در ایرلند روایت می‌کند. این دو در اواخر سالهای نوجوانی و اوایل بزرگسالی در یک رابطه پیچیده هستند. ماریان با مشکلات خانوادگی و انزوای خود مبارزه می‌کند، در حالی که کانل دقیقا برعکس است.

این سریال برای اولین بار با تحسین منتقدان، در ستایش از نویسندگی، بازیگری، کارگردانی، زیبایی‌شناسی و فیلمبرداری روبرو شد. همچنین پس از پخش این سریال شاهد فروش سرسام آور کتابش بودیم که بسیاری از خوانندگان امیدوار بودند تا با مطالعه‌ی رمان از داستان اصلی باخبر شوند. پل مسکال برای ایفای نقش کانل برنده جوایز متعددی شد و دیزی ادگار جونز برای بازی در نقش ماریان نامزد چند جایزه شد.

The Night Of (2016) – 8.5

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

یک دانشجوی پاکستانی-آمریکایی در کنار جسد دختری بیدار می‌شود و پس ا آن به عنوان مضنون مورد تحقیق یک قتل قرار می‌گیرد. او به لطف مواد مخدر و الکل چیزی از شب قبل به خاطر نمی‌آورد و با پیشرفت تحقیقات پلیس و خود او در بی‌گناهی‌اش شک می‌کنند.

بینندگان این مینی‌سریال را به خاطر محتوای معمایی‌اش و همچنین توانایی آن در سرگرم نگه داشتن مخاطب ستایش کردند. بازی ریز احمد در نقش ناز نیز مورد ستایش قرار گرفت. the night of در آن سال جوایز متعددی از جمله بهترین فیلمبرداری و بهترین میکس صدا را در امی دریافت کرد.

Mare Of Easttown (2021) – 8.5

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

Mare Of Easttown با بازی کیت وینسلت در نقش کارآگاه Mare Sheehan بسیار خوش درخشید. کیت وینسلت که یک کارآگاه محلی بسیار ماهر است، مسئول تحقیق درباره قتل یک زن جوان محلی است. او همه مردم شهر و اسرار همه را می‌شناسد، با این حال، با مرگ اخیر پسرش و آشوب ذهنی‌ای که دارد، عدم توانایی حل پرونده آزارش می‌دهد.

وینسلت، تحسین گسترده منتقدان را برای بازی زیبای خود دریافت کرد و بسیاری آن را بهترین عملکرد حرفه‌ای او تا به امروز می‌نامند. این مینی‌سریال همچنین به دلیل بازی بازیگران، نگارش و عنصر رمزآلود آن که تعلیق داستان را تا قسمت آخر زنده نگه داشت، مورد تحسین قرار گرفت.

The Queen’s Gambit (2020) – 8.6

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

The Queen’s Gambit بر اساس کتاب پرفروشی به همین نام ساخته شد، و ماجرای بث هارمون، یک اعجوبه جوان شطرنج را دنبال می‌کند که در اواخر دهه 1950 در مناطق روستایی آمریکا بزرگ شده است. تماشاگران در حالی بزرگ شدن او را نظاره می‌کنند که او مدام مهارت‌های شطرنج خود را تقویت می‌کند اما همواره با اعتیاد به الکل و روابط ناسالم اطرافش دست و پنجه نرم می‌کند.

آنیا تیلور جوی نقش بث را بازی می‌کند و بازی او بسیار مورد تحسین منتقدان و طرفداران قرار گرفت و بسیاری می‌گویند موفقیت این سریال محدود به لطف مغناطیس بازی او بود. این سریال همچنین جوایز متعددی را برای لباس و گریم و دقت در بازسازی تاریخ آن دوران دریافت کرد.

When They See Us (2019) – 8.9

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
مینی سریال های تمام دوران

این درام جنایی زندگی مظنونان و خانواده های آنها را به دنبال وقایع پرونده پارک مرکزی بررسی می‌کند. When They See Us به عنوان یکی از کوتاه‌ترین مینی‌سریال‌های این لیست، تنها دارای چهار قسمت است.

این مینی‌سریال به دلیل رسیدگی به موضوعی حساس و به تصویر کشیدن شرایط مظنونان در آن زمان مورد تحسین بسیار قرار گرفت. این مینی‌سریال از طرف منتقدان به عنوان بهترین مینی‌سریال سال انتخاب شد و همچنین اکثر بازیگران برای ایفای نقششان نامزد جوایز متعددی شدند.

Şahsiyet (2018) – 9.1

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

Şahsiyet از بهترین مینی سریال های نتفلیکس این لیست است. این مینی‌سریال در ابتدا در ترکیه پخش شد اما برای سازندگان آن یک موفقیت جهانی محسوب می‌شود. آقای آگاه یک کارمند بازنشسته است که اخیراً به آلزایمر مبتلا شده است. یک قاتل زنجیره‌ای شروع به رها کردن اجساد در خیابان‌ها می‌کند و آگاه به نوعی با همه اینها مرتبط است.

بهترین مینی سریال‌های ترکی

هالوک بیلگینر، بازیگر نقش آگاه بی اوغلو، جایزه بین المللی امی را برای بازی این نقش دریافت کرد که این سریال را به شهرت بین المللی رساند. منتقدان سریال را به دلیل شرح موضوعات و افکار موجود در ذهن انسان و همچنین نوع داستان‌سرایی زیبای آن تحسین کرده‌اند.

Chernobyl (2019) – 9.4

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
محبوب ترین مینی سریال ها

همانطور که از نامش پیداست، چرنوبیل زندگی افراد آسیب دیده از فاجعه هسته‌ای را روایت می‌کند. این مینی‌سریال نگاهی دقیق به مردان و زنانی دارد که سعی کردند فاجعه را مهار کنند، کسانی که اولین بار در صحنه حضور داشتند، و کسانی که سعی کردند در مورد آنچه که واقعاً در آن شب در آوریل 1986 اتفاق افتاده است، به دیگران خبر بدهند. چرنوبیل از محبوب ترین مینی سریال ها محسوب می‌شود.

این مینی‌سریال نامزد 19 جایزه امی و برنده بهترین مینی‌سریال سال، برای کارگردانی و نویسندگی شد و بازیگران اصلی آن نیز در جشنواره‌های متعدد نامزد جوایز بازیگری شدند. چرنوبیل همچنین برنده چندین جایزه گلدن گلوب شد و منتقدان تحقیقاتی را که برای ساخت این سریال انجام شده بود را بسیار تحسین کردند.

Band Of Brothers (2001) – 9.4

بهترین مینی سریال‌ های تاریخ
بهترین مینی سریال‌ های تاریخ

Band Of Brothers داستان لشکر هوابرد ارتش 101 ایالات متحده و نبرد آنها در سراسر اروپای اشغالی، از عملیات Overlord تا V-J Day را روایت می کند. در زمان پخش این مینی‌سریال، Band Of Brothers گران‌ترین مینی‌سریال تلویزیونی بود که تا به حال ساخته شده بود.

بازیگرانی که در آن حضور داشتند از جمله دامیان لوئیس، تام هاردی، دانی والبرگ و دکستر فلچر اکنون بهشهرت قابل توجهی در سینمای هالیوود رسیده‌اند. این مینی‌سریال به دلیل سکانس های اکشن، شخصیت پردازی قوی و لحظات احساسی‌ای که در پس زمینه جنگ ایجاد کرده‌ بود مورد تحسین منتقدان بسیاری قرار گرفت. برخی از منتقدان حتی ادعا کرده‌اند که Band Of Brothers می‌تواند مرجعی برای رسانه‌ها در مورد جنگ و وقایع آن در آینده باشد.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین مینی سریال‌ های تاریخ بر اساس امتیاز imdb سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *