بهترین سریال های فانتزی 2022 و تمام دوران از نگاه سایت فیگار

بهترین سریال های فانتزی 2022 و تمام دوران تاریخ سینما دغدغه‌ بسیاری از علاقه‌مندان سینما است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت.

جدیدترین سریال های فانتزی 2022

موفقیت سریال‌هایی مانند «خانم مارول» که از دیزنی پلاس پخش شد، نشان می‌دهد که میل پایداری در بین عموم تماشاگران برای دیدن تصاویر خارق‌العاده وجود دارد.

به راحتی می‌توان فهمید که چرا چنین نمایش‌هایی همچنان جذاب هستند، زیرا بیننده را در دنیایی غوطه ور می‌کنند که محدودیت‌های دنیای واقعی وجود ندارد، جایی که نوجوانان می‌توانند قدرت‌های فوق العاده داشته باشند و افراد قادر به انجام کارهای باورنکردنی هستند.

مقاله مکمل:

بهترین سریال‌های فانتزی و علمی‌تخیلی نتفلیکس

بهترین سریال های فانتزی

بهترین سریال های فانتزی 2022 و تمام دوران از نگاه سایت فیگار
بهترین سریال های فانتزی

ژانر فانتزی طیف گسترده‌ای از موضوعات تخیلی را در بر می‌گیرد و همین نیز سبب شده تا در سال‌های اخیر سریال‌های بسیار موفق و جذابی در این ژانر ساخته و پخش شوند که روز به روز نیز به محبوبیت آن‌ها افزوده می‌شود. در حقیقت، بسیاری از سریال‌های بزرگ سال‌های اخیر در ژانر فانتزی ساخته شده‌اند.

Feria: The Darkest Light

سریال های فانتزی جدید
فانتزی ترین سریال 2022
  • کارگردانان: خورخه دورادو، کارلس تورنس
  • نویسندگان: آگوستین مارتینز، کارلوس مونترو، میکل سانتیاگو
  • ژانر: مجرمانه، درام، فانتزی
  • امتیاز: 5.6 از IMDB
  • بازیگران: کارلا کامپرا، ایسک فریز، مارتا نیتو، کارلوس شولز، پاتریشیا لوپز آرنایز

دو خواهر با کشف یک راز هولناک و اخروی که مربوط به والدینشان است، دنیای خود را زیر و رو می‌کنند. اگرچه بسیاری از بهترین سریال‌های فانتزی در ایالات متحده ساخته شده‌اند، Feria: The Darkest Light محصول اسپانیایی است.

این سریال بر روی یک جفت خواهر تمرکز دارد که باید با اسرار زشت خانوادگی دست و پنجه نرم کنند، که بسیاری از آنها حول محور والدین و مشارکت آنها در یک فرقه مرگبار است. خیلی چیزها کمک می‌کند تا این سریال به یکی از سریال های فانتزی عالی تبدیل شود.

به طور خاص، این سریال کار فوق العاده‌ای را در ترکیب عناصر خارق العاده و درام خانوادگی خود انجام می‌دهد. در نهایت نشان می‌دهد که قدرت بر کسانی که از آن بهره می‌برند، پیروز می‌شود.

Wolf Like Me

Steam On Peacock

بهترین سریال های 2022 فانتزی
جدیدترین سریال های فانتزی 2022

جاش گد در نقش‌های برجسته بسیاری بازی کرده است، اما یکی از جدیدترین نقش‌های او گرگ مثل من است. این سریال سه شخصیت اصلی را دنبال می‌کند: گری گاد، مری ایسلا فیشر و اما (دختر گری) از آریل دونگهو.

متاسفانه، با توجه به اینکه مری یک گرگینه است، همه چیز پیچیده می‌شود. این سریال به دلیل ترکیبی از ژانرهای مختلف، با تکیه بر جنبه‌های خارق‌العاده، عاشقانه و کمدی، قابل توجه است، زیرا این سه شخصیت در طبیعت پرتروما و البته هویت مخفی (و بسیار کشنده) مری روایت خود را دارند. این مسئله یک چرخش منحصربه‌فرد بر روی شکل فرسوده مفهوم گرگینه است.

The Quest

Stream On Disney+

بهترین سریال فانتزی 2022, فانتزی ترین سریال 2022
جدیدترین سریال های فانتزی 2022

البته اینطور سریال‌های تلویزیونی قابل توجه زیادی وجود داشته است، اما «جستجو» نه تنها یکی از بهترین‌ها، بلکه یکی از منحصربه‌فردها است. در فضای رقابتی این بازی، تعدادی از شرکت کنندگان در تلاش برای نجات پادشاهی خیالی، یک روایت رازآلود را دنبال می کنند.

سریال کوئست The Quest 2022 در مورد 8 نوجوان است که با شرکت در یک رقابت، وارد دنیایی خیالی با موجودات افسانه‌ای به نام Everealm می‌شوند، جایی که آن‌ها باید با کمک یکدیگر یک پادشاهی را با تحقق یک پیشگویی باستانی نجات داده و…

Ultra Violet And Black Scorpion

Stream On Disney+

فانتزی ترین سریال 2022
بهترین سریال های فانتزی

«کانال دیزنی» در طول عمر خود، در خلق داستان‌های خانوادگی قوی برتری داشته است و «بنفش فوق‌العاده و عقرب سیاه» جای خود را در میان بهترین سریال‌های این شبکه می‌گیرد. با تمرکز بر خواهرزاده و عمویی که هر دو دارای قدرت های فوق العاده هستند، ماجراجویی های آنها را هم به عنوان ابرقهرمان و هم به عنوان مردم عادی دنبال می کند.

مهمتر از همه، این سریال همچنین دارای بازیگران بسیار متنوعی است که ادای احترام زیادی به فرهنگ سنتی مکزیک دارد. در نتیجه، موفق می شود خود را از بسیاری از سریال های ابرقهرمانی دیگر که بخش زیادی از حوزه فرهنگ عامه را اشغال کرده اند، متمایز کند.

Supernatural Academy

Stream On Peacock

بهترین سریال های فانتزی 2022
بهترین سریال های فانتزی

همانطور که از عنوان آن پیداست، آکادمی فراطبیعی روی مدرسه‌ای تمرکز می‌کند که در آن افراد دارای قدرت – و همچنین انواع موجودات اساطیری و ماوراء طبیعی – در آن آموزش می‌بینند. با این حال، این دو شخصیت اصلی سریال، خواهران دوقلوی میشا و جسا هستند که به تثبیت این سریال به عنوان یک انیمیشن قوی کمک می‌کنند.

علاوه بر این، در حالی که فصل اول کاملاً با ساختار سنتی ابرقهرمانی که در آن قهرمانان تلاش می‌کنند جهان را از نابودی نجات دهند، تناسب دارد، با تعدادی از مسائل مهم دیگر نیز درگیر است، به‌ویژه مبارزات مختلفی که جوانان با آن روبرو هستند. با اختلاف روبرو می شوند…

Astrid And Lilly Save The World

Stream On Hulu

بهترین سریال های فانتزی 2022
بهترین سریال های فانتزی

وقتی شما متفاوت باشید، دبیرستان به اندازه کافی سخت می‌شود، اما زمانی که آسترید (جانا موریسون) و لیلی (سامانتا اوکوین) به طور تصادفی دریچه‌ای را به یک بعد هیولاهای عجیب و غریب باز می‌کنند، بسیار پیچیده‌تر می‌شود.

یک مجموعه تلویزیونی کمدی درام ویژه نوجوانان است. در 26 ژانویه 2022 برای اولین بار پخش شد. تمرکز این سریال بر روی آسترید و لیلی، دو طردشده دبیرستانی است که به طور غیرمنتظره‌ای دریچه‌ای را به بعد دیگری باز می‌کنند و باید برای نجات جهان با هیولاها مبارزه کنند.

Theodosia

Stream On HBO Max

بهترین سریال های فانتزی 2022
بهترین سریال های فانتزی

تئودوزیا از بسیاری جهات ترکیبی از سریال های ماجراجویی و فانتزی است، با تمرکز بر باستان‌شناس جوانی به نام تئودوسیا که با کسانی مبارزه می‌کند که یک طلسم قدرتمند را کنترل می‌کنند و از قدرت‌های هولناک آن برای شیطان استفاده می‌کنند.

این سریال جذابیت زیادی دارد که تا حد زیادی مدیون الویز لیتل است که نقش شخصیت اصلی را بازی می‌کند. در حالی که به وضوح سریالی را خواهید دید که عمدتاً بینندگان جوان را هدف قرار می‌دهد، توانایی آن در استفاده از عناصر داستان سرایی فانتزی سنتی باید آن را برای بزرگسالان نیز جذاب کند.

Parallels

Not Available For Streaming

بهترین سریال های فانتزی 2022
بهترین سریال های فانتزی

این سریال بر روی گروهی از دوستان تمرکز دارد که در نتیجه یک آزمایش فیزیک به اشتباه به جهان های موازی فرستاده می‌شوند. سریال نه تنها بر افراد مختلف، انگیزه‌ها و شخصیت‌های پیچیده تمرکز می‌کند، بلکه بر مسائل عمیق‌تر فلسفی نیز تمرکز و به ویژه، ماهیت خود واقعیت را بررسی می‌کند. علاوه بر این، روایت رازآلودی را هم در خود دارد.

The Villains Of Valley View

Stream On Disney+

بهترین سریال های فانتزی 2022
بهترین سریال های فانتزی

همانطور که اغلب در مورد سریال‌های کانال دیزنی اتفاق می‌افتد، The Villains of Valley View روی خانواده‌ای تمرکز می‌کند که تلاش می‌کنند هویت خود را از کسانی که به آنها آسیب می‌رسانند مخفی نگه دارند. البته پیچیدگی روایت در این است که آنها در واقع شرور هستند تا ابرقهرمان.

اگرچه از قالب سنتی کمدی پیروی می‌کند و به وضوح یک کمدی است، اما زمان لازم برای رشد و تغییر شخصیت‌ها نیز به زمان نیاز دارد.

The Legend Of Vox Machina

Stream On Prime Video

بهترین سریال های فانتزی 2022
بهترین سریال های فانتزی

انیمیشن سریالی افسانه واکس ماکینا (The Legend of Vox Machina) محصول جدید و پرطرفدار آمریکایی برای سال 2022 می‌باشد. موضوع این انیمیشن درمورد گروهی از افراد است که زندگی خوبی ندارند و تصمیم می‌گیرند در ماجراجویی عظیمی با نیروهای جادویی تاریکی مبارزه کنند و پادشاهی را نجات دهند.

بهترین سریال های فانتزی تاریخ سینما

سریال‌های فانتزی بسیار برجسته و درخشانی تاکنون پخش شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توان به Game of Thrones تا Supernatural اشاره کرد. در ادامه در کنار بهترین سریال های 2022 فانتزی به فانتزی ترین سریال های تاریخ سینما اشاره‌ای خواهیم داشت.

The Witcher

بهترین سریالهای فانتزی تاریخ سینما
بهترین سریال های فانتزی
  • محصول سال: ۲۰۱۹ تا الان
  • وضعیت: در حال پخش
  • تعداد فصل‌ها: ۲ فصل

قبل از اینکه سرویس آنلاین نتفلیکس سریال «ویچر» را بسازد و پخش کند، این فرنچایز توانسته بود به محبوبیت بسیار زیادی در بین مخاطبان دست پیدا کند و دلیل آن نیز رمان‌ها و همچنین بازی‌های ویدیویی این مجموعه بودند. با این حال، به هنگام شروع پخش سریال «ویچر» در سال ۲۰۱۹ میلادی توجه طرفداران بیشتری به سمت این فرنچایز جلب شد.

در این سریال هنری کویل (Henry Cavill) که به لطف نقش‌آفرینی به عنوان سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی محبوبیت بسیار زیادی در بین مخاطبان داشت، نقش گرالت از ریویا را بازی می‌کند که یک شکارچی هیولا است. داستان سریال به چندین خط زمانی می‌پردازد و داستان‌های مختلفی را کنار یکدیگر قرار می‌دهد.

در حال حاضر علاوه بر نسخه‌فرعی انیمیشنی، پیش‌درآمدی لایو اکشن نیز بر اساس این سریال ساخته شده که به نام سریال ویچر: منشاء خون (The Witcher: Blood Origin) شناخته می‌شود و در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی پخش می‌شود. فصل سوم سریال اصلی نیز در تابستان سال ۲۰۲۳ میلادی پخش خواهد شد.

Game of Thrones

بهترین سریالهای فانتزی تاریخ سینما
بهترین سریال های فانتزی
  • سال‌های انتشار: ۲۰۱۱- ۲۰۱۹
  • تعداد فصول: ۸
  • سازندگان: دیوید بنیاف، دی. بی. وایس
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۹ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۹٫۲ از ۱۰

ده سال از پخش اولین قسمت بازی تاج و تخت می‌گذرد و هنوز هم جزء محبوب‌ترین سریال‌های فانتزی دنیا است و حتی پایان‌بندی افتضاح هم نتوانست این جایگاه را از آن بگیرد.

بدون شک بازی تاج و تخت در دوران انتشارش پادشاه بلامنازع ژانر فانتزی بود و با بودجه‌ی عظیم، خط روایی پرپیچ‌وخم و فضای تاریک و فانتزی‌اش استانداردهای جدیدی را در صنعت سریال سازی تعریف کرد و موفق شد طرفداران سفت‌وسخت سینما که با دنیای سریال‌ها قهر بودند و آن‌ها را فقط آثار سرگرم‌کننده‌ای می‌دانستند را با تلویزیون و بعدتر پلتفرم‌های اینترنتی آشتی دهد.

Dark Shadows

بهترین سریالهای فانتزی تاریخ سینما
بهترین سریال های فانتزی
  • محصول سال: ۱۹۹۶ تا ۱۹۷۱
  • وضعیت: تمام شده
  • تعداد فصل‌ها: ۵ فصل

سریال «سایه‌های تاریک» اثری بسیار مشهور از دهه شصت میلادی به شمار می‌رود که توسط دن کرتیس (Dan Curtis) خلق شده بود و بازیگرانی همچون جوآن بنت (Joan Bennett) و گریسون هال (Grayson Hall) در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

با اینکه این سریال در همان ابتدا نتوانست به موفقیت برسد اما در ادامه و به لطف حضور شخصیت بارناباس کالینز در فصل دوم آن، توانست توجه افراد بیشتری را به سمت خود جلب کند. این سریال داستان روزمره خانواده کالینز را روایت می‌کند که با خون‌آشامی فناناپذیر زندگی می‌کنند.

در سال ۲۰۱۲ میلادی، تیم برتون (Tim Burton) اقتباسی سینمایی بر اساس این سریال ساخت که در آن، جانی دپ (Johnny Depp) نقش اصلی فیلم به نام بارناباس کالینز را بازی می‌کرد. این فیلم سینمایی توانسته بود به اثر اصلی وفادار باقی بماند اما بر خلاف همکاری قبلی تیم برتون و جانی دپ در فیلم آلیس در سرزمین عجایب (Alice in Wonderland) نتوانست در گیشه موفق عمل کند.

The Twilight Zone

بهترین سریالهای فانتزی تاریخ سینما
بهترین سریال های فانتزی
  • سال‌های انتشار: ۱۹۵۹- ۱۹۶۴
  • تعداد فصول: ۵
  • سازنده: راد سرلینگ
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۲ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۹ از ۱۰

بدون شک منطقه‌ی نیمه‌روشن به‌عنوان یکی از بهترین سریال‌های کلاسیک فانتزی، الهام‌بخش بسیاری از آثار این فهرست بوده و با تلفیق هیجان، تعلیق، وحشت و عناصر فانتزی در هر قسمت دیدگاه‌های اخلاقی منحصربه‌فرد و پیچیده‌ای را ارائه می‌دهد.

منطقه‌ی نیمه‌روشن یک مجموعه‌ی آنتولوژی است که در هر قسمت آن داستان مستقلی روایت می‌شود و به جز بعضی از بازیگران که در بیش‌تر قسمت‌ها ثابت هستند، ارتباط خاصی میان بخش‌های مختلف وجود ندارد. سریال روایتگر داستان‌های علمی-تخیلی و عموما ترسناکی است که با عناصر فانتزی گره خوردند.

Grimm

بهترین سریالهای فانتزی تاریخ سینما
بهترین سریال های فانتزی
  • محصول سال: ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷
  • وضعیت: تمام شده
  • تعداد فصل‌ها: ۶ فصل

زمانی که یک شبکه تصمیم می‌گیرد که سریال خودش را در روز جمعه پخش کند، در همان ابتدا عدم اعتماد به این سریال را نشان می‌دهد که در آن صورت، احتمال کنسل شدن قریب الوقوع آن نیز وجود دارد.

با این حال، سریال «گریم» اثری پلیسی، فانتزی و درام محصول شبکه ان‌بی‌سی به شمار می‌رود که بر اساس مجموعه داستان‌های برادران گریم (Grimm’s Fairy Tales) ساخته شده و با وجود پخش در روزهای جمعه، توانست عملکرد بسیار خوبی داشته باشد.

سریال «گریم» با وجود اینکه جهانی گسترده دارد و به موضوعات مختلفی می‌پردازد اما داستانش همیشه سعی می‌کند تا بر محوریت کاراکترهای اصلی و زندگی‌های آن‌ها باشد و همین نیز باعث شد تا سریال بتواند در مدت زمان پخش خود طرفداران زیاد و پایداری داشته باشد.

Twin Peaks

بهترین سریالهای فانتزی تاریخ سینما
بهترین سریال های فانتزی
  • سال‌های انتشار: ۱۹۹۰- ۲۰۱۷
  • سازندگان: دیوید لینچ، مارک فراست
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۸۸ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۸ از ۱۰

توئین پیکس ممکن است در نگاه اول در دسته‌ی فیلم‌های فانتزی قرار نگیرد اما با نگاه دقیق‌تری به این شاهکار دیوید لینچ عناصر فانتزی بسیاری را پیدا می‌کنید که با ظرافت تمام در کنار هم قرار گرفتند و فیلمی رازآلود با فضایی تاریک و تا اندازه‌ای موهوم را به وجود آورده است.

بعد از پیدا شدن جسد یک دختر جوان در شهر آرام و دورافتاده‌ی توئین پیکس، پلیس به این نتیجه می‌رسد که این جنایت به قتلی که یک سال قبل در شهر دیگری رخ داده بود مرتبط است و احتمالا با یک قاتل زنجیره‌ای سروکار دارند، به همین منظور یک مامور خبره‌ی FBI به نام دیل کوپر برای حل این معما وارد توئین پیکس می‌شود و حوادث عجیب‌وغریبی دیگری را کشف می‌کند که تا اندازه‌ای جنبه‌ی متافیزیکی دارند.

Lost

فانتزی ترین سریال جهان
سریال های فانتزی جدید
  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۴- ۲۰۱۰
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۹۱ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۸٫۳ از ۱۰

گمشده در نوع خودش یکی از طولانی‌ترین سریال‌های تاریخ است و رکوردهای بسیاری را هم جابه‌جا کرد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ۴۸۰ نامزدی در جوایز سینمایی مختلف، قرارگیری در فهرست ۲۵۰ سریال برتر IMDb و قرارگیری در فهرست ۱۰ سریال برتر آمریکا از دید منتقدان اشاره کرد. البته طولانی شدن بیش از اندازه‌ی آن باعث شد سازندگان در فصول آخر نتوانند قصه را آن‌طور که باید و شاید جمع کنند و پایان عجیبی را رقم زدند که با گذشت بیش از یک دهه هنوز هم محل بحث است.

یک هواپیمای مسافربری در جنوب اقیانوس آرام سقوط می‌کند و بازماندگان خود را به جزیره‌ای متروک می‌رسانند اما کم‌کم متوجه می‌شوند افراد دیگری هم در این جزیره زندگی می‌کنند و شرایط اسفناک‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردند.

Heroes

فانتزی ترین سریال جهان
فانتزی ترین سریال جهان
  • سال‌های انتشار: ۲۰۰۶- ۲۰۱۰
  • تعداد فصول: ۴
  • سازنده: تیم کرینگ
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۵۳ از ۱۰۰
  • امتیاز IMDb به فیلم: ۷٫۵ از ۱۰

قهرمانان در سال‌های انتشارش فراز و نشیب‌های زیادی داشت اما نمی‌توان این واقعیت را انکار کرد که در روزهای اوجش سریال فانتزی درجه یکی بود.

فیلم روایتگر زندگی انسان‌های عادی است که متوجه نیروهای عجیب و فراطبیعی در وجودشان می‌شوند؛ از سفر در زمان و خوددرمانی گرفته تا پرواز و ذهن‌خوانی. آن‌ها کم‌کم تصمیم می‌گیرند از این نیروها در راستای نجات دنیا استفاده کنند. اما در این میان ابر شروری به نام سیلار به دنبال تسخیر قدرت‌های فراطبیعی قهرمانان و استفاده از آن در راستای اهداف پلید و تاریک است.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین سریال های فانتزی سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

فانتزی ترین سریال 2022


8 thoughts on “بهترین سریال های فانتزی 2022 و تمام دوران از نگاه سایت فیگار

    1. گات مجبور بودن اینجوری تمومش کنن چون قراره چمد تا اسپین اف ازش بسازن که یکی از سریال ها درباره جان اسنو و اون اژدهای اخر دنریس هست

  1. یکی از سریال‌های فانتزی که واقعاً دنیا در حقش کم لطفی کرد سریال گریم هستش از سایت خوب فیگار تقاضا دارم تو یه مطلب اختصاصی بهش بپردازه که بقیه هم ببینن بینظیره گریم. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *