نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night ؛ نقد اپیزود ویژه هالووین مارول

با اپیزود ویژه هالووین مارول، به استقبال هالووین می‌رویم. پس با فیگار همراه باشید تا به نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night بپردازیم.

مارول امسال برنامه ویژه‌ای برای هالووین داشت که شامل یک فیلم 52 دقیقه‌ای براساس شخصیت گرگینه در شب بود. این یک فیلم تماماً سیاه و سفید است که با حال و هوای فیلم‌های ترسناک دهه 50 میلادی ساخته شده است.

نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night

نقد اپیزود ویژه هالووین مارول

شما می‌توانید فهرست نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:

نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night
نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night

اگرچه که نمی‌توانیم گرگینه در شب را یک فیلم کامل بدانیم، اما جزو بهترین آثار فاز چهارم مارول است. شما نیز می‌توانید تا پایان نقد و بررسی فیلم گرگینه در شب با فیگار همراه باشید تا دلایل اصلی موفقیت این اثر بخصوص را برای شما شرح دهیم.

ترسناک کلاسیک؟

نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night
نقد و بررسی فیلم گرگینه شبانه

در ابتدای نقد اپیزود ویژه هالووین مارول به فضاسازی آن می‌پردازیم. در تمام این 52 دقیقه تلاش شده بود تا تماماً حال و هوای فیلم‌های ترسناک کلاسیک ایجاد و حفظ شود. اگرچه که این فیلم همچنان مدرن است، اما فضای کلاسیک آن به طوری ایجاد شد که می‌توانستیم تصور کنیم گرگینه در شب از لحاظ خط داستانی در گذشته جریان دارد.

در حین پخش اینتروی همیشگی دنیای سینمایی مارول، رنگ تصویر به سیاه سفید درآمد و تا سکانس آخر به همین منوال ادامه داشت. همین مورد به خودی خود نقش بسیار موثری در این فضاسازی داشت. ظاهر خود شخصیت گرگینه در شب نیز اهمیت ویژه‌ای در این فضاسازی داشت که در ادامه نقد فیلم Werewolf by Night بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:

روایت داستان

نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night
نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night

نحوه روایت داستان در این اپیزود ویژه کاملاً مورد قبول است. چرا که با وجود زمان بسیار کوتاه، احساس کم و کاستی در داستان احساس نمی‌شود. ما شاهد یک پایان خوب در همین 52 دقیقه هستیم اما می‌دانیم که داستان هنوز تمام نشده است.

شاید اگر مارول قصد داشت تا سریالی کاملاً براساس شخصیت گرگینه در شب بسازد، این اپیزود ویژه می‌توانست به خوبی همانند اپیزود نخست آن عمل کند. هرچند که درحال حاضر چیزی از ادامه داستان این شخصیت در دنیای سینمایی مارول نمی‌دانیم، اما می‌توانیم احتمال بدهیم که او در فصل دوم سریال مون نایت و یا فیلم بلید حاضر خواهد شد.

همچنین باید گفت که اگرچه گرگینه در شب شخصیت اصلی داستان است، اما السا بلاداستون نیز شخصیت بسیار مهمی بود که در این ویژه برنامه معرفی شد و انتظار حضور پررنگ او در آثار ماورایی آینده مارول را داریم.

بیشتر بخوانید:

دنیایی تاریک

نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night
نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night

رنگ سیاه و سفید تنها چیزی نیست که این اپیزود را به اثری تاریک تبدیل می‌کند. هیچ خبری از شوخی‌های همیشگی مارول در این ویژه برنامه وجود ندارد و درعوض، شاهد خشونتی بی‌مانند در آثار دنیای سینمایی مارول بودیم.

اگرچه که به طور کلی مارول درحال گسترش سبک‌های خود است و بخشی از آثار خودش را با حال و هوای تاریک‌تر منتشر می‌کند، اما به جرأت می‌توان گفت که گرگینه در شب، خشن‌ترین اثری است که توسط مارول استودیوز برای دنیای سینمایی مارول تولید شده است. این باری دیگر ثابت می‌کند که حتی مارول نیز می‌تواند در برخی آثار خود حال و هوای تاریک‌تر را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید:

گرگینه شبانه

نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night
نقد و بررسی فیلم گرگینه در شب

یکی از مهم‌ترین موارد در نقد و بررسی فیلم گرگینه شبانه که از ابتدای فیلم نیز منتظر آن بودیم، ظاهر گرگینه ما است. احتمالاً تمام ما در ابتدا انتظار داشتیم تا یک گرگینه واقعاً بزرگ و شبیه به گرگ را ببینیم اما سرانجام ناامید شدیم.

در عوض ما مردی پشمالو را دیدیم که تنها چند دندان بلند اضافه دارد. اگرچه که این ظاهر خودش باعث می‌شود تا بیشتر حال و هوای فیلم‌های کلاسیک را در این اثر احساس کنیم، اما نباید فراموش کنیم که گرگینه در شب نیز بخشی از دنیای سینمایی مارول است.

این بدین معناست که اگرچه این برنامه حال و هوای فیلم‌های کلاسیک را داشت، اما کار ما با شخصیت گرگینه در شب تمام نشده و احتمالاً او در آثار دیگری از دنیای سینمایی مارول نیز حضور داشته باشد. و ظاهر گرگینه شبانه که اکنون دیدیم، کمی با دنیایی که از مارول دیده بودیم تناقض دارد و شاید در کنار قرار گرفتن او پیش مثلاً شخصیت هالک، کمی دور از ذهن باشد. در هرحال باید صبر کرد و دید که مارول چه برنامه‌هایی برای این شخصیت دارد.

بیشتر بخوانید:

پایان بندی

نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night
نقد فیلم Werewolf by Night

اگرچه که این اپیزود پایانی کاملاً باز داشت و به هیچ یک از دیگر آثار مارول اشاره‌ای نمی‌کند، اما به وضوح از تغییرات به ما می‌گوید. تبدیل تصویر سیاه و سفید به رنگی در پایان، نشان دهنده پایان این داستان و باز بودن زمینه برای ادامه داستان است.

به طور کلی گرگینه در شب یکی از بهترین آثار فاز چهارم دنیای سینمایی مارول است که داستانی ساده را در مدتی کوتاه به بهترین شکل روایت می‌کند. این باعث می‌شود که بیش از پیش به این ویژه برنامه‌ها امیدوار باشیم و در انتظار ویژه برنامه کریسمس مارول که مربوط به نگهبانان کهکشان می‌شود بنشینیم.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.

پرسش های متداول در رابطه با نقد و بررسی فیلم Werewolf by Night

آیا Werewolf by Night یک سریال است؟

خیر. Werewolf by Night ویژه برنامه هالووین مارول است که با فرمت یک قسمت از سریال عرضه می‌شود. بدین معنا که این پروژه همانند یک فیلم سینمایی، اما با مدت زمانی کوتاه‌تر است.

کارگردان Werewolf by Night کیست؟

ویژه برنامه Werewolf by Night اولین پروژه کارگردانی مایکل جاکینو، آهنگساز فیلم شناخته شده است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *