بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار

برخی از بازی‌های مدرن ثابت کرده‌اند که، می‌توانند ترسناک باشند. با ما همراه باشید تا به بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار بپردازیم.

بازی‌های ویدئویی ترسناک، به تنهایی جزو پُر‌طرفدار‌ترین بازی‌های جهان به شمار می‌روند و همیشه توانستند با حس تعلیقی که برای گیمر به وجود می‌آورند، به ساخته‌های فراموش‌نشدنی تاریخ، تبدیل شوند. اما بازی‌های اشاره و کلیک، جزو ابتدایی‌ترین بازی‌های این دنیای گسترده می‌باشند، که ابتدا در ژانر‌های معمایی و پیدا کردن وسایل برای حل پازل ساخته می‌شدند.

در عصر مدرن، سازنده‌های بازی، با کمک از موتور گرافیکی‌های قدرتمند، وارد به بازی‌های سه بعدی چشم‌نوار، با خط داستانی عالی شدند. اما استودیو‌های ساخت بازی‌های اشاره و کلیک، با کمک داستان‌سُرایی‌های ترسناک، ژانر بازی‌ها را تغییر دادند و با همان گرافیک‌های نوستالژی خودشان ادامه دادند.

این بازی‌های ثابت می‌کنند که ژانر ترسناک، حتماً نباید قتل و غارت زامبی‌ها، و یا یک قاتلی باشد که به دنبال شماست تا به قتل برساند. از آنجایی که این بازی‌های گرافیک (بهترین بازی های گرافیکی 2022) زیاد چالش بر‌انگیزی ندارند، کارگردان، بیشتر به خط داستانی و اتمسفر و تعلیق کار می‌پردازد که اصولاً همه‌ی این بازی‌ها، داستانی عمیق دارند.

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار

بازی‌های 2 بُعدی که ترس را به جان شما می‌اندازند

در این قسمت فهرست عناوین بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار را در یک نگاه می‌توانید مشاهده کنید:

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار

این بازی‌ها، از اوایل دهه‌ی 90، در ژانر ماجراجویی و معمایی به وجود آمدند، اما سازنده‌ها، نیاز به تحول جدیدی داشتند و به وسیله‌ی اتصال این معما‌ها، با اتفاقات ترسناک کاری کردند که این بازی‌ها، در بهترین حالت خود ادامه دهند و قرار بگیرند. با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار بپردازیم.

Five Nights at Freddy’s

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بهترین بازی اشاره و کلیک ترسناک
  • محصول : اسکات کاوتون، ایلومیکس، استیل وول استودیوز
  • سال انتشار : 2018
  • امتیاز : 8.8
  • خلاصه داستان : شما در بازی نقش فردی را بازی می‌کنید که در دفتری کوچک قرار دارد و دوربین‌های امنیتی مختلف یک مغازه را کنترل می‌کند. این مغازه برای جذب مشتری‌هایش از ربات‌های عروسکی مختلفی استفاده می‌کند. اما ظاهراً این ربات‌ها رفتارهای عجیبی در طول شب از خود نشان می‌دهند و شما باید این موضوع را توسط دوربین‌های امنیتی در شب بررسی کنید.

این بازی، که یکی از برترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک است، به دور از هرگونه کلیشه می‌باشد و شما را با یک بازی در ژانر بقا (بهترین فیلم ها و سریال های ژانر بقا 2022)، که با ترس هم مسیر شده، آشنا می‌کند. شما با استفاده از چراغ‌قوه و دوربین‌های امنیتی، باید رفتار این عروسک‌ها را کنترل کنید، و مراقب باشید که آن‌ها، شما را به دام نیاندازند.

دسترسی شما به منبع برق بسیار محدود است و همین امر باعث می‌شود تا شما از این منبع، به درستی استفاده کنید.و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. در برخی از شب‌ها، امکان دارد برق برود و امکان دسترسی شما فقط با چراغ‌قوه باشد که در این صورت ترس و هیجان است که باعث آدرنالین و تفکر گیمر می‌شود.

احساس تنهایی در یک فروشگاه، یکی از بهترین تعلیق‌هایی می‌باشد که این بازی برای گیمر در نظر گرفته و شما بدون هیچ اسلحه‌ای و صرفاً با کلیک‌های متعدد و سوئیچ کردن بین هر دوربین‌ها، مراقب خود باشید.

Cube Escape/ Rusty Lake Series

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
  • محصول : راستی لِیک
  • سال انتشار : -2015
  • امتیاز : 10
  • خلاصه داستان : در این بازی شما یک کاراگاه قتل هستید که باید به دنبال مجرم خود باشید. مدارکی در مورد قتل یک زن به دست شما رسیده است. ماجراها در دنیای مرموزی جریان دارد که زن مقتول ماجرای ما، خودش را در دریاچه‌ای انداخته.

این بازی، از مجموعه‌ی تلویزیونی معروف Twin Peaks الهام‌برداری کرده، و شامل 15 فصل می‌باشد که در دنیای راستی لیک اتفاق می‌افتد و داستانی در آن دنیا را برای گیمر‌های حرفه‌ای روایت می‌کند. این بازی، به سبک کلیک و اشاره می‌باشد و شما باید در طول داستان 15 فصلی، پرونده‌ی یک قتل که می‌گویند در آن مقتول نیز مُرده است را حل کنید.

چالش‌های سخت، و ترسناکی پیش روی شما است و همه‌چیز در این بازی، در دستان شما می‌باشد. بازی شکل و شمایل ساده‌ای دارد، اما پارادوکسی درون داستان خودش گنجانده که انسان را به فکر وا‌می‌دارد. پازل‌های ترسناکی که شما باید درک درستی از آن‌ها پیدا کنید و از آن‌ها نترسید، جزو چالش‌های بی‌نظیر بازی است.

داستان نیز به صورت غیر‌خطی پیش می‌رود و بازیکن به آرامی متوجه می‌شود که مرگ‌ها و قتل‌ها چگونه رخ داده است.

Lydia

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
  • محصول : پلاتونیک پارتنرشیپ
  • سال انتشار : 2017
  • امتیاز : 9
  • خلاصه داستان : لیدیا نام دختر بچه‌ای کوچک می‌باشد. این دختر بچه یک عروسک دارد که کاملا به او وابسته است و هیچگاه او را از خود دور نمی‌کند و در هر زمان و مکان این عروسک در کنار او می‌باشد و بدون او تا به الان هیچ کاری را انجام نداده است. ماجرای این داستان از آنجایی آغاز می‌شود که یک صداهای عجیب و غریب از پله‌های اتاق لیدیا به گوش می‌رسد که باعث وحشت او می‌شود.

این بازی، یک اثر کاملاً ماجراجویی، با اِلِمان‌های ترسناک است که بسیار کوتاه می‌باشد. این بازی، در دنیایی تخیلی و جدید روایت می‌شود که باعث می‌شود گیمر بسیار لذت ببرد و با چالش‌های مرموز و ترسناک روبرو شود. در طول بازی، شما باید از طریق آسیب‌های روحی که این دختر خورده است، در دنیایی جدید اُخت بگیرید و خود را با محیط سازگار کنید و بتوانید به دنبال راه‌حلی برای برگشت به دنیای خود بگردید.

بازی لیدیا، با گرافیک فوق‌العاده، و روایتی غم‌انگیز، با تمرکز بر مبارزات واقع‌گرایانه صورت می‌گیرد و تأثیر بسیار زیادی بر روج و روان گیمر می‌گذارد.

Bad Dream Series

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بازی های برتر اشاره و کلیک ترسناک
  • محصول : فوراور اینترتیمنت، دیزرت فاکس
  • سال انتشار : 2018-2013
  • امتیاز : 8
  • خلاصه داستان : این بازی، مجموعه‌ای از ماجراجویی‌های کوتاه را در قالب چند بازی روایت می‌کند.

این فرانچایز معروف، که به دست دیزرت فاکس ساخته شده، در سال 2018، توسط شرکت فوراور اینترتیمنت همه‌ی مجموعه، در قالب یک بازی قرار گرفته و به عنوان یکی از ترسناک ترین بازی های ویدئویی اشاره و کلیک در جهان شناخته می‌شود.

سبک ساخت بازی، به صورت مینیمالیست می‌باشد و از اتمسفر فراموش‌نشدنی استفاده می‌کند. جهان بازی، بسیار سورئال (بهترین فیلم های سورئال (surreal) 2021) است و بازی بر پایه‌ی انتخاب‌های گیمر می‌باشد و شما باید بهترین انتخاب را برای پیش بردن داستان، در نظر بگیرید. انتخاب‌هایی که شما در بازی اجام می‌دهید، تأثیر زیادی بر روی روند داستان می‌گذارد و پایان داستان را مشخص می‌کند.

حتی کوچک‌ترین و بی‌اهمیت‌ترین کار‌هایی که در این بازی رخ می‌دهد، بر روند پایانی نیز تأثیر مستقیم دارد و باعث می‌شود تا شما بر روی کوچک‌ترین انتخاب‌هایتان دقت کافی کنید. گیم‌پلی و خط داستانی بازی به هیچ‌وجه خطی نیستند و همین امر می‌تواند باعث گیج شدن گیمر بشود. از آن‌جا که مرگ دنیای رویا را رها کرده است، ساکنان در رنج هستند و قهرمان داستان باید با کمک یک مرد نقابدار مرموز، سرنوشت آن‌ها را تعیین کند.

The Last Door

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
  • محصول : د گیم کیچن
  • سال انتشار : 2016-2013
  • امتیاز : 10
  • خلاصه داستان : داستان بازی، یک عصر پاییزی در سال 1981 را نشان می‌دهد که شما، نامه‌ای از دوست قدیمی‌تان آنتونی دریافت کرده‌اید و از آنجایی که نامه مملو از متن رمزگذاری شده است، متوجه می‌شوید که این یک نامه عادی نیست و به عمارت محل زندگی دوستتان قدم می‌گذاریم.

این بازی، یک مجموعه‌ی 2 عددی است که تجربه‌ای کوتاه، اما لذت‌بخش را برای گیمر رقم می‌زند. شاید گرافیک بازی به صورت پیکسلی باشد، اما حس و حال و اتمسفری که در طول داستان با شما همراه است، دنیایی جذاب را برای شما می‌سازد.

عنصر اصلی که ترس را برای شما به وجود می‌آورد، موسیقی وهم‌آور و گوش‌نوازش می‌باشد که که در دل بازی نشسته و فضایی فوق‌العاده را برای گیمر تداعی می‌کند. گیم‌پلی بازی نیز بسیار ساده است و کاری می‌کند که برای سیستم‌های ضعیف (بهترین بازی های سیستم ضعیف) نیز مناسب باشد.

Stasis

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
  • محصول : برادرهوود گیمز
  • سال انتشار : 2015
  • امتیاز : 7.0
  • خلاصه داستان : در آینده‌ای دور، در یک فضاپیمای به ظاهر رها شده، John Maracheck از یک حالت سکون بیدار می‌شود و حالا او باید خود را به محدودیت‌های جسمی و روحی رسانده و رمزهای اطراف خود را کشف کند.

این بازی، که یکی از بازی‌های تخیلی (بهترین بازی های علمی تخیلی 2022) می‌باشد، در آینده‌ای آخرالزمانی (بهترین فیلم های آخرالزمانی 2022) رخ می‌دهد و همه‌چیز را برای گیمر به صورت پازل‌های حل نشده و ترسناک نشان می‌دهد. این بازی، یک اثر درگیرکننده با گیم پلی بسیار وحشتناک است که آیتم‌های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرده، و معما‌های گوناگون را به وسیله‌ی تکنولوژی‌های گوناگون حل می‌کند.

موسیقی متن این بازی، توسط مارک مورگان ساخته شده است که در پرونده‌ی کاری خود، موسیقی متن بازی Fall Out را دارد. گرافیک بازی، در کنار گیم پلی استراتژی آن، یکی از جذابیت های بی‌نظیر این بازی به شما می‌روند.

The Cat Lady

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
  • محصول : هاورسترز گیمز
  • سال انتشار : 2012
  • امتیاز : 9.6
  • خلاصه داستان : داستان بازی توسط شخصی به نام سوزان اشورث روایت می‌شود. زنی حدوداً 40 ساله که بسیار افسرده است و هیچ دوستی ندارد و تنها همدم او گربه‌ای ولگرد می‌باشد که به همین خاطر در میان همسایگان خود به بانوی گربه‌ای شناخته می‌شود. در شبی که سوزان دیگر به آینده‌ای بهتر امید ندارد و از زندگی خود خسته شده است، تصمیم می‌گیرد تا خود را بکشد و به زندگی خود پایان دهد. ولی ناگهان درمی‌یابد که پنج بیگانه در کنار یکدیگر جمع خواهند شد و همه چیز را تغییر خواهند داد.

این بازی، به صورت روانشناختی، ساخته شده و داستانی سراسر وحشت، و جذابیت را به شما نشان می‌دهد. این بازی نیز، مانند عنوان قبلی که به معرفی بهترین بازی اشاره و کلیک ترسناک پرداختیم، در فضایی سورئال رخ می‌دهد و مملو از تصاویر تاریک می‌باشد. شما در این بازی، افسردگی را به شکلی عجیب درک می‌کنید و با داستانی مواجه می‌شوید که غم، در وجودش حضور دارد، و سعی می‌کند شما را نیز با خودش همراه کند.

بیشتر بخوانید:

Detention

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
ترسناک ترین بازی های ویدئویی اشاره و کلیک
  • محصول : رد کندل گیم
  • سال انتشار : 2012
  • امتیاز : 10
  • خلاصه داستان : داستان بازی در سال 1960 در مکانی کوهستانی و دور افتاده اتفاق می‌افتد. دو دختر دبیرستانی در مدرسه‌ای به نام گرین وود گیر افتاده‌اند و آن‌ها در این مکان زخمی و تنها محبوس شده‌اند و دلیل آن وجود نیرو‌های شیطانی و مرموزی است که این مدرسه را مورد هجوم خود قرار داده‌اند.

بازی در کشور ژاپن (بهترین بازی های ژاپنی 2022 و 2021) رخ می‌دهد و باید برای فرار از مدرسه‌ای که در آن گیر کرده‌اید، معما‌های پیش روی خود را حل کنید. محیطی که در آن زندانی شده‌اید، اصلاً امن نیست و هر لحظه امکان دارد خطری بزرگ شما را تدید کند و همین امر است که ترس را به وجود شما می‌آورد.

بازی دارای محیط 2 بعدی است که با استفاده از اشاره و کلیک، باید شخصیت اصلی را کنترل کرده و در دبیرستان به اکتشاف بپردازید. پس از پیش بردن بازی، شما متوجه می‌شوید که ای فاجعه‌ی بزرگ طبیعی، کمترین مشکل شما می‌باشد.

Year Walk

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
  • محصول : سیموگو
  • سال انتشار : 2013
  • امتیاز : 9.0
  • خلاصه داستان : بازی در قرن 19، و در کشور سوئد رخ می‌دهد. جایی که مردی تلاش می‌کند تا با استفاده از عجیب‌ترین راه‌ها، نگاهی اجمالی به اتفاقات آینده بیاندازد.

این بازی ترسناک و فکری، در ابتدا، برای سیستم عامل IOS (بهترین بازی های ذهنی اندروید و آیفون 2022) منتشر شد و پس از نمرات فوق‌العاده‌ای که توانست دریافت کند، برای ویندوز نیز بازیابی شد. گرافیکی که برای برای ویندوز طراحی شد، بسیار بهتر و قدرتمند‌تر از نسخه‌ی IOS آن بود.

شما در این بازی، سرنخ‌های ترسناکی را دریافت می‌کنید که باید به دنبال آن‌ها بگردید و چالش‌های مختلفی را تست کنید و در نهایت بازی را به انتهای خود برسانید. صداگذاری‌، و موسیقی که در فیلم اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود اتمسفر اثر قدرتمند‌تر نیز پیش برود.

گرافیک بازی اگرچه دو بعدی است، اما یکی از بهترین موتور‌های گرافیکی می‌باشد که در این بازی به کار گرفته شده و به طرز عجیبی چشم‌نواز است. فضا‌هایی که کارگردان، برای این بازی استفاده کرده، مانند مکان‌های برفی، و جنگلی پوشیده از سیاهی، احساس سرما و تعلیقی ترسناک را به شما نشان می‌دهد.

Oxenfree

بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار
برترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک
  • محصول : نایت اسکول استادیوم
  • سال انتشار : 2016
  • امتیاز : 9.0
  • خلاصه داستان : داستان بازی از آن جایی شروع می‌شود که چند دوست، به طور ناخواسته سوار یک قایق دریایی می‌شوند. شما در این بازی در نقش الکس ظاهر می‌شوید که برادر ناتنی‌اش، به نام Jonas را به یک جشن در جزیره‌ای ناخواسته دعوت کرده و همه‌چیز به طرز وحشتناکی اشتباه پیش می‌رود.

اتفاقاتی که در این بازی رخ می‌دهد ماجراجویی جدید و گاهاً ترسناک را ایجاد می‌کند که در جزیره‌ای تاریک رخ می‌دهد. شما در نقش الکس، باید نقش آفرینی (بهترین بازی های نقش افرینی در سال 2021) مفیدی را رقم بزنید، تا به این واسطه، اسرار این جزیره اسرار‌آمیز، را پیدا کند.

از جمله جالب‌ترین اتفاقاتی که کارگردان، برای بازی رقم می‌زند الهام گرفتن بخشی رویدادهای جنگ جهانی دوم (بهترین بازی های جنگ جهانی در سال ۲۰۲۱) بود که توانست، فضای آن دوران را هم تداعی کند.

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازی های اشاره و کلیک ترسناک از نگاه سایت فیگار سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *