ممنوع شدن بازی Final Fantasy XVI در عربستان [+جزئیات]

به تازگی اخباری درباره ممنوع شدن بازی Final Fantasy XVI در عربستان منتشر شده است. در ادامه به جزئیات فیلتر بازی Final Fantasy XVI در عربستان می‌پردازیم.

کمیسیون عمومی رسانه‌های بصری عربستان سعودی روز چهارشنبه اعلام کرد که وزارت رسانه دولتی بازی نقش آفرینی Final Fantasy XVI شرکت Square Enix را برای عرضه در عربستان سعودی تایید نکرده است. آژانس دولتی دلیلی برای این ممنوعیت ارائه نکرد، اما اضافه کرد که اسکوئر انیکس “مایل به انجام اصلاحات لازم نیست”.

ممنوع شدن بازی Final Fantasy XVI در عربستان

ممنوع شدن بازی Final Fantasy XVI در عربستان
ممنوع شدن بازی Final Fantasy XVI در عربستان

ESRB این بازی را “بالغ” ارزیابی کرده است و میزان خشونت بازی را توصیف می‌کند – که شامل پاشیدن خون، ناقص کردن، تکه تکه کردن، به زمین زدن و شکنجه می‌شود و همچنین محتوای جنسی یا غیر قابل تلقین، از جمله حضور فاحشه خانه‌ها و دیالوگ اتفاقی و شخصیتی که به فحشا اشاره دارد.

وزارت رسانه عربستان سعودی (که قبلاً وزارت فرهنگ و اطلاعات بود) اغلب بازی‌هایی را که استانداردهای آژانس را برای رسانه‌ها مطابقت ندارند، از انتشار در این کشور منع می‌کند.

منع بازی Final Fantasy XVI در عربستان

این بازی در تاریخ 22 ژوئن برای پلی‌استیشن 5 به‌عنوان یک کنسول انحصاری پلی‌استیشن تا 31 دسامبر عرضه خواهد شد. در حالی که تریلر پخش زنده اولیه، نسخه‌ای برای رایانه شخصی فهرست کرده بود، تریلرها و وب‌سایت بازی نسخه‌ای برای رایانه شخصی را فهرست نکرده‌اند.

بخش Creative Business Unit III Square Enix در حال توسعه بازی است. نائوکی یوشیدا (Final Fantasy XIV) تهیه کننده Final Fantasy XVI است و هیروشی تاکای (Final Fantasy XIV) کارگردانی بازی را بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص این خبر که بازتاب گسترده‌ای هم در فضای مجازی داشته چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *