بازیهای ویدئویی، گاهی اوقات میتوانند تکنولوژیهای آینده را به درستی حدس بزنند. در ادامه به بهترین بازی هایی که دارای فناوری های جدید هستند خواهیم پراخت.
علیرغم این واقعیت که این بازیها در گذشته یا در حال حاضر اتفاق میافتند، در واقع فناوریهای آیندهنگرانه زیادی دارند که به عنوان بهترین بازی های که فناوری مدرن دارند شناخته میشوند. بسیاری از بازیهای ویدئویی، حتی آنهایی که در ژانرهایی مانند ” فانتزی قرون وسطایی” دارند، در هیچ نقطهای از تاریخ سیاره زمین روی نمیدهند و برخی از آنها، به عنوان برترین بازی هایی که از تکنولوژی آینده استفاده کردند شناخته میشوند.
آنها در جهانی اتفاق میافتند که بسیار شبیه زمین است، با دورهای از تاریخ که تقریباً به دورهای مشابه در جهان ما میرسد. بسیاری از بازیهایی که در دنیای ما اتفاق میافتند، در آینده هستند؛ جایی که هیچکس ایده قطعی درباره پیشرفت فناوری ندارد. اما این بازیها، که بازی های برتری که تکنولوژی های زیادی دارند شناخته میشوند، این کار را انجام میدهند.
بهترین بازی هایی که دارای فناوری های جدید هستند
تکنولوژی محور ترین بازی های ویدیویی
شما میتوانید فهرست بهترین بازی هایی که دارای فناوری های جدید هستند را در یک نگاه در لیست زیر مشاهده کنید:
- Deathloop
- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
- Call Of Duty: Zombies
- Jeff Wayne’s War Of The Worlds
- Monkey Island
- Team Fortress 2
- Command & Conquer: Red Alert
- Bioshock
- Sekiro: Shadows Die Twice
- Assassin’s Creed II
مقالات مکمل:
با این حال، برخی از بازیها که در گذشته واقعی ما اتفاق میافتند، قهرمان و بازیکن را به یک نقطه تاریخی واقعی در زمان سوق میدهند. اغلب، این بازیها با این وجود دارای نوعی فناوری فوق العاده آیندهنگر هستند، چه به دلایل گیم پلی یا داستان سرایی.
بیشتر بخوانید:
بهترین بازی های 2023 و تمام دوران
Deathloop
Deathloop، یک مورد عجیب است که ظاهراً در دهه 1960 رخ میدهد. علیرغم زیبایی شناسی غیرمعمول دهه 1970 بازی، اما دهه 1960 برای قرنها به طول انجامیده است؛ زیرا در نتیجه حلقه زمانی بی پایان جزیره سیاه ریف در آن قرار گرفته است.
Deathloop در هر نقطه از دهه 60 بسیار طولانی خود، دارای فناوری بسیار فراتر از امکانات فعلی است، که مهمترین آن فناوری است که خود حلقه زمانی عنوان بازی را تامین میکند. همچنین شامل اسلحههای بازی، برجکها و مهمتر از همه، اسلبهایی است که به کلت و جولیانا قدرت میدهند.
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
همانطور که با موسیقی ، تنظیمات و حتی نام گروه مزدور بازی که از آلبوم Bowie گرفته شده، کاملا مشخص است، Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در دهه 1980 میگذرد و از بسیاری جهات، سطح فناوری منعکس کننده آن است؛ زیرا اکثر دشمنان معمولی از اسلحه و وسایل نقلیه آن دوره استفاده میکنند.
با این حال، تقریباً از هر نظر دیگر، فناوری بسیار فراتر از توانایی امروز است، چه برسد به چهل سال پیش. مار ونوم، دارای یک بازوی مصنوعی کارآمد است که میتوان آن را ارتقا داد تا مانند موشک شلیک کند. فناوری انتقال از راه دور در طول بازی توسعه مییابد و البته از یک مکانیک غولپیکر از مواد رادیواکتیو ساخته شده است.
Call Of Duty: Zombies
با توجه به اینکه سفر در زمان بخش قابل توجهی از داستانهای تخیلی را تشکیل میدهد، تعیین تاریخی که در آن خط داستانی طولانیمدت زامبیهای Call of Duty تنظیم میشود، دشوار است. با این وجود، «گذشته» برای بسیاری از آن صادق است، با وقایعی که از میدانهای نبرد جنگ جهانی دوم شروع میشوند، سفر به جنگ سرد، و حتی به جنگ جهانی اول بازمیگردند.
در تمام مراحل داستان، هم گیمپلی و هم داستان تحت تسلط تکنولوژی فوقالعادهای هستند؛ به وضوح سلاحهای «Wunderwaff» که شامل تلهپورترها و یک پایگاه نیز میشود. این بازی، با قرار گرفتن در یک جدول زمانی جایگزین که در آن ماده معجزه آسایی به نام Element 115 کشف شد، توضیح میدهد که انقلابی در تکنولوژی ایجاد میکند.
Jeff Wayne’s War Of The Worlds
در زنجیرهای عجیب از اقتباس، بازی ویدیویی جنگ جهانیان جف وین، نسخه بازی ویدیویی از اپرای راک نمادین بر اساس رمان جنگ جهانیان اثر اچ جی ول است. برخلاف بسیاری از اقتباسها، هم آلبوم و هم بازی، فضای رمان اواخر دوره ویکتوریایی را حفظ میکنند؛ اما توپخانه و چوبهای آهنی که در برابر ماشینهای جنگی مریخی قرار دارند را نیز نشان میدهد.
بازی به منظور ایجاد تنوع برای بازیکن، از مفهوم سختگیرانه فناوری مانند آلبوم منحرف شده است. در حالی که مریخیها همیشه از فناوری آیندهنگر برخوردار خواهند بود، گروههای انسانی نیز بیش از ویکتوریاییها، با تانکها، و مدرن، با ماشینهای حفاری هایپرموبایل، فناوری دارند.
Monkey Island
جزیره میمونها، درباره زمان و مکان وقوع آن، بسیار نامعلوم است؛ اما بهطور محکمی در دنیای واقعی کارائیب در دوران طلایی دزدی دریایی در قرنهای 17 و 18 قرار دارد. تاریخی بودن مجموعه بازی، با ناهنجاریهای مکرر برای جلوههای طنز خیلی فراتر نمیرود. به غیر از فناوری مدرن مانند تابلوهای نئون، ماشینهای فروش خودکار و چراغها، فناوریهای آینده نیز وجود دارند که آشکارا به شکل ربات میمون غولپیکر توسط Guybrush Threepwood انجام میشود.
Team Fortress 2
برای یک بازی در دهه 1960، Team Fortress 2 قرار دادن آن را از لحاظ تاریخی تقریبا غیرممکن میکند. تسلیحات مورد استفاده طبقات مختلف از شعله افکنهای مدرن گرفته تا برجکهای تفنگی آیندهنگر و شمشیرها و تیرها و کمانهای قرون وسطایی را شامل میشود.
حتی جدای از سلاحهای نمایش داده شده، تلهپورترها یک آیتم رایج در خود بازی هستند و علیرغم تنظیمات بازی در گذشته، حالت جانبی PvE چندین بازیکن را در مقابل انبوهی از روباتها قرار میدهد.
Command & Conquer: Red Alert
سری فرعی Command and Conquer ‘s Red Alert، دقت مشکوک بازی اصلی را فرا میگیرد و آن را در دنیایی جایگزین قرار میدهد که سفر در زمان به متفقین و اتحاد جماهیر شوروی منجر شده رخ داده است.
جنگ با یکدیگر در کنار تانکهای نسبتاً بزرگ بازی را جذاب میکند. این بازی همچنین دارای جتها و بدتر از آن، انتقال از راه دور است. حتی توضیح بازی برای این موضوع که آلبرت انیشتین با حذف هیتلر از وجود، تاریخ را تغییر داد، مستلزم این است که در دهه 1940 سفر در زمان وجود داشته است.
بیشتر بخوانید:
بهترین بازی های استراتژیک 2023 [اندروید، آیفون و کامپیوتر] + 2022 و 2021
Bioshock
Bioshock در سال 1960 اتفاق میافتد. زیباییشناسی آن حتی زودتر از آن هم ظاهر میشود. با Rapture که ظاهر مشخصی از دهه 1930 تا 1940 دیزلپانک به خود گرفته است. با وجود تنظیمات، تقریباً تمام فناوری از آنچه در زندگی واقعی داریم گذشته است.
این در پلاسمیدهای بازی، تغییرات خارقالعاده ژنی که قدرتهای ماوراءالطبیعه را به آنهایی که در آن ادغام شدند اعطا میکنند و به راحتی به دست میآیند و استفاده میشوند، آشکارتر است. با این وجود، حتی محیط بازی نیز آیندهنگر است و شهری زیر آب فراتر از مهندسی فعلی است.
Sekiro: Shadows Die Twice
در بیشتر موارد، Sekiro: Shadows Die Twice یک نمایش منطقی وفادار از پایان دوره سنگوکو در تاریخ ژاپن است. در حالی که عملکرد ماوراءالطبیعه، به صراحت در امتداد خطوط بودایی و شینتوی ژاپنی وجود دارد، فناوری، زیبایی شناسی و سیاست آن زمان به غیر از تغییرات جزئی مانند تپانچه نیمه اتوماتیک Sword Saint Isshin، دقیق است.
تنها تفاوت فاحش در پروتز شینوبی است که توسط خود سکیرو استفاده میشود. سکیرو پس از، از دست دادن بازوی خود، آن را با یک پروتز کاربردی و همهکاره جایگزین میکند که علاوه بر اینکه به او اجازه میدهد شمشیر خود را به کار گیرد، شامل یک قلاب، یک اسلحه گرم پرتاب کننده شوریکن، یک شعلهافکن و ابزارهای غریبه مانند نیزه و چتر محافظ است. این اتفاق حتی از تکنولوژی پروتز امروزی نیز بهتر است.
Assassin’s Creed II
اولین بازی Assassin’s Creed، اسطورهشناسی را با تکنولوژی ترکیب میکند. دزموند مایلز از ابزارهای تکنولوژیک برای دیدن گذشته اجدادش، قاتل افسانهای، الطایر بن احد، استفاده میکند. Assassin’s Creed II، جدول زمانی را بیش از سیصد سال به جلو میآورد و شامل فناوری بسیار فراتر از آن زمان است؛ اما نه فراتر از آنچه در حال حاضر ممکن میباشد.
از این تکنولوژیها، میتوان به یک تپانچه مخفی، یک تانک، و یک ماشین پرنده نام برد. فناوری آیندهنگر واقعی، یک بار دیگر از سیب عدن میآید که نشان داده شد یک مصنوع فناورانه از یک تمدن پیشرو، و بسیار جلوتر از فناوری فعلی است. از این رو، تمپلارها و آدمکشها هر دو به دنبال آن هستند.
بیشتر بخوانید:
- بهترین بازی های باربی
- بهترین بازی های موبایلی که فقط گربه ها می توانند بازی کنند
- بازی های ویدیویی که پیشگام تکنولوژی جدید هستند
- بهترین بازی های داستانی 2023
- بهترین بازی های عاشقانه 2023
از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازی هایی که دارای فناوری های جدید هستند سپاسگزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما میتوانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقالهها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز میتوانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسیهای فیلمهای روز دنیا مراجعه کنید.
پرسش های متداول
کدام بازی تکنولوژی محور است که از افسانههای ژاپنی میآید؟
بازی Sekiro: Shadows Die Twice از افسانههای ژاپنی الهامبرداری شده است.
کدام بازی، با فناوری جدید، در ژانر استراتژیک میباشد؟
بازی Command & Conquer: Red Alert، در ژانر استراتژیک میباشد.
سلام.
آخ Red Alert !!! مخصوصا نسخه 2 ! نسخه 1 و 3 اصلا حال نکردم !
رودستش بازی استراتژیک ندیدم. چقدر بازیش کردم. Mod های زیادی هم داشت. Yuri’s Revenge هم خوب بود. یادش بخیر
4 قدرت عالی یا Superweapon داشت.
1- Weather Control
2- Chronosphere
3- Iron Curtain
4- Nuclear missile silo