بهترین بازی های استراتژیک 2023 [اندروید، آیفون و کامپیوتر] + 2022 و 2021

بازی‌های استراتژیک زیادی برای اندروید، آیفون و کامپیوتر عرضه شده‌‌اند که طرفداران زیادی را دارند. حال می‌خواهیم بهترین بازی های استراتژیک 2023 معرفی کنیم.

بهترین بازی های استراتژیک 2023 اغلب در طول چندین قرن انجام می‌شوند و برخی به جنبه‌های غوطه‌ور شدن و نقش‌آفرینی این دوره‌ها تمایل دارند. در حالی که ژانر استراتژی برای همه مناسب نیست، کسانی که از ایده تسخیر جهان، گذشته یا آینده لذت می‌برند، اغلب در نهایت صدها ساعت را صرف خیره شدن به نقشه‌ها می‌کنند و در حال ترسیم شاهکار بعدی خود هستند. کنترل بسیاری از بازی‌های استراتژی و تاکتیکی با صفحه نمایش لمسی یک تلفن مدرن بسیار آسان تر از هر کنترلر دیگری است. علاوه بر این، بدون نیاز به انیمیشن‌های پیچیده و گرافیک دقیق، حتی گوشی‌های قدیمی‌تر نیز نباید هیچ مشکلی در اجرای بهترین بازی‌های استراتژی برای اندروید و آیفون داشته باشند.

همه‌ی مقاله‌های مهم بهترین بازی ها را یکجا از طریق لینک زیر در اختیار داشته باشید:

مقاله‌های بهترین بازی ها

بهترین بازی های استراتژیک 2023

  • برترین بازی های استراتژیک 2023

در ادامه قرار است بهترین بازی های استراتژیک 2023 را به شما معرفی کنیم:

بهترین بازی های استراتژیک اندروید و آیفون 2022

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

مقالات مکمل:

بهترین بازی های استراتژیک 2023
بهترین بازی های استراتژیک 2023

بهترین بازی های استراتژیک 2023 فانتزی و علمی تخیلی نیز برای آن دسته از بازیکنانی وجود دارد که به دنبال تقسیم و تسخیر با جادو یا فناوری آینده هستند، اگرچه این موارد نادر هستند. همچنین بازی‌هایی وجود دارند که عمیق‌تر در جنبه‌های استراتژی کار می‌کنند و در حالی که این بازی‌ها به طور طبیعی با منحنی‌های یادگیری تند همراه خواهند بود، بازده آن ارزش سرمایه‌گذاری را دارد.

Victoria 3

بهترین بازی های استراتژیک 2023
پرطرفدار ترین بازی های استراتژیک 2023

همانطور که از نام Victoria 3 پیداست، به عنوان جذاب ترین بازی های استراتژیک 2023 که سومین سری از Paradox Interactive می‌باشد و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا دوران ویکتوریا را کشف کنند. این بازی می‌تواند یک قرن طول بکشد، از سال 1836 شروع می‌شود و در سال 1936 به پایان می‌رسد، با بازیکنانی که گزینه‌های متعددی برای هدایت کشور خود دارند. چه هدف تبدیل شدن به یک نیروگاه اقتصادی، یک تهدید جهانی یا تعریف فرهنگ باشد، این دوران دگرگون کننده به بازیکنان اجازه می‌دهد تا تاریخ جهان را به دلخواه خود شکل دهند. از آنجایی که ویکتوریا 3 نسبتا تازه از قفسه‌ها خارج شده است، هنوز پتانسیل زیادی دارد که با بسته‌های الحاقی بیشتری ظاهر شود.

Clash of Clans

بهترین بازی های استراتژیک 2023
پرفروش ترین بازی های استراتژیک 2023

کلش آف کلنز یکی از برترین بازی های استراتژیک 2023 موبایل با دنیایی پر جنب و جوش و رنگارنگ است که تجربه بازی سرگرم کننده و اعتیادآوری را به بازیکنان خود ارائه می‌دهد. به لطف گیم پلی استراتژیک جذاب آن، گیمرها می‌توانند از گزینه‌های سفارشی سازی عالی لذت ببرند و دنیایی مملو از نبردها را کشف کنند که در آن می‌توانند با بازیکنانی در سراسر جهان مبارزه کنند. از آنجایی که کلش آف کلنز بسیار رقابتی است، بازیکنان می‌توانند در زمان واقعی با یکدیگر مبارزه کنند. آن‌ها همچنین باید پایگاه‌های خود را طراحی کنند، ساختارها را ارتقا دهند و نیروهای منحصر به فرد با توانایی‌های مختلف را در میان بسیاری از چیزهای دیگر آموزش دهند. این یک گزینه عالی برای گیمرهای استراتژی در تمام سطوح و همچنین برای کسانی است که به دنبال بازی‌های سرگرم کننده استراتژی موبایل هستند.

Total War: Warhammer 2

بهترین بازی های استراتژیک 2023
جذاب ترین بازی های استراتژیک 2023

در حالی که بیشتر بازی‌های Total War در محیط‌های تاریخی اتفاق می‌افتند، یکی از بهترین سری های آن بازی‌های Total War: Warhammer 2 است . عنوان 2017 به بازیکنان این امکان را می‌دهد تا بازی مشهور فانتزی رومیزی را روی صفحه تجربه کنند که طبیعتاً تفاوت زیادی ایجاد می‌کند. اگرچه نکات برجسته بازی ممکن است نبردهای زمان واقعی فانتزی آن باشد، اما پیشبرد جنگ و سازماندهی روی نقشه هر دو عناصر استراتژی بزرگ را در خود جای داده‌اند. طرفداران سبک فانتزی خوشحال خواهند شد که بدانند این بازی هم یک سری بازی دیگرس هم دارد، اما Total War: Warhammer 2 بهترین بازی در بین این سه بازی است.

Boom Beach

بهترین بازی های استراتژیک 2023
بهترین بازی های استراتژیک 2023

Boom Beach یکی از پرطرفدار ترین بازی های استراتژیک 2023 موبایل برای بازیکنان مبتدی است؛ زیرا به دلیل جامعه حمایتی بازیکنانش بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. بازیکنان همچنین می‌توانند از گرافیک عالی لذت ببرند، در حالی که به یک جزیره گرمسیری زیبا منتقل می‌شوند. بازیکنان در طول ماجراجویی‌های خود، اگر می‌خواهند با موفقیت دشمنان خود را شکست دهند، باید به مهارت‌های تفکر استراتژیک و رفلکس‌های سریع خود تکیه کنند. بوم بیچ همچنین عمق استراتژیک و اکشن سریع را به بازیکنان خود ارائه می‌دهد؛ اما این فقط در مورد جنگ نیست، بنابراین بازیکنان همچنین باید منابع را مدیریت کنند، دفاع خود را ارتقا دهند، نیروها را آموزش دهند، و همچنین منابع و استراتژی‌ها را به اشتراک بگذارند در حالی که در مسابقات دوستانه شرکت می‌کنند.

Crusader Kings 3

بهترین بازی های استراتژیک 2023
برترین بازی های استراتژیک 2023

Crusader Kings 3 سومین قسمت از سری پرچم‌دار Paradox Interactive و بدون شک یکی از پرفروش ترین بازی های استراتژیک 2023 در تمام دوران است. همچنین در قرون وسطی اتفاق می‌افتد، بازیکنان یک فرمانروای آغازین را انتخاب می‌کنند و به تسخیر پادشاهی‌های همسایه از طریق مکر، حیله گری، یا هر راهی که صلاح می‌دانند، می‌پردازند. تا زمانی که وارث آن‌ها از سلسله آن‌ها باشد، پس از مرگ نیز به سفر خود ادامه می‌دهند، در بازی‌هایی که می‌توانند قرن‌ها را در بر گیرند.

چیزی که Crusader Kings 3 را از دیگر بازی‌های استراتژیک بزرگ و حتی بازی‌های قبلی خود متمایز می‌کند، این است که چقدر بازی نقش را در این ژانر گنجانده است. مکانیک استرس که به بازیکنان برای تصمیم‌گیری متناسب با شخصیت آن‌ها پاداش می‌دهد، باعث می‌شود هر زندگی منحصربه‌فرد باشد. همانطور که مکانیک و طعم بیشتر و بیشتر با هر بسط DLC اضافه می شود، CK3 بیشتر می‌شود.

Clash Royale

بهترین بازی های استراتژیک 2023
پرطرفدار ترین بازی های استراتژیک 2023

کلش رویال یکی از محبوب‌ترین بازی‌های موبایل در تمام دوران است و دلیل بسیار خوبی هم دارد. از آنجایی که یک بازی فقط چند نفره است و بیش از چند سال از عمر آن می‌گذرد، بازیکنان جدید ممکن است متوجه شوند که سرعت گرفتن بیشتر از اکثر بازی‌های تک نفره طول می‌کشد. کلش رویال دو بازیکن را در مسابقات سه دقیقه‌ای در برابر یکدیگر قرار می‌دهد. در ترکیبی از عرشه سازی، دفاع از برج و استراتژی بلادرنگ، بازیکنان باید از واحدها و جادوهای موجود در عرشه خود برای دفاع از سمت خود در میدان و نابود کردن برج های دشمن استفاده کنند. در حالی که کلش رویال می‌تواند به سرعت تکرار شود، افزایش رتبه و مشاهده محتوای جدید در حال اضافه شدن، گهگاه چیزها را جذاب می‌کند.

Civilization 6

بهترین بازی های استراتژیک 2023
پرفروش ترین بازی های استراتژیک 2023

Civilization 6 آخرین قسمت از فرنچایز برجسته است که ژانر 4X را با استراتژی بزرگ ترکیب می‌کند و جزء جذاب ترین بازی های استراتژیک 2023 است. بازیکنان با شروع به عنوان رهبران قبیله‌ای کشور خود، قبل از اینکه توجه خود را به استراتژی های گسترده تر معطوف کنند، باید کاوش و گسترش دهند. راه‌های متعددی برای کسب پیروزی وجود دارد، مانند سلطه از طریق جنگ، پیشگامی در آخرین فن آوری و حتی از طریق اشاعه فرهنگ. Civilization 6 همچنین یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک برای بازی با دوستان است.

Final Fantasy Tactics

بهترین بازی های استراتژیک 2023
بهترین بازی های استراتژیک 2023

Final Fantasy Tactics به طور گسترده‌ای به عنوان یکی از بهترین آثار در این ژانر در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر نامش، این RPG مبتنی بر تاکتیک ارتباط چندانی با حماسه JRPG Square Enix ندارد. با این حال، زمانی که اسپین آف برای اولین بار در سال 1997 منتشر شد، فاینال فانتزی به تازگی وارد جریان اصلی در غرب شده بود. Final Fantasy Tactics بسیار شبیه به سایر بازی‌های RPG تاکتیکی به نظر می‌رسد و بازی می‌کند، به جز با تأکید بسیار بیشتر بر داستان و شخصیت‌های قابل تنظیم‌تر. در مورد پورت موبایل، این پورت مبتنی بر نسخه به روز شده War of the Lions است که در ابتدا برای PSP توسعه یافته بود و دارای صحنه‌های کوتاه، شخصیت‌ها و رویدادهای جدید و همچنین ترجمه بهبود یافته است.

Guns Up

بهترین بازی های استراتژیک اندروید و آیفون 2022
استراتژیک ترین بازی اندروید افلاین

نسخه کامپیوتر بازی استراتژی Guns Up، محبوب‌ترین بازی کمپانی Valkyrie Entertainment است. اکنون و پس از موفقیت‌های چشمگیر نسخه کامپیوتری این بازی، ساخت نسخه موبایل آن نیز خیلی زود تایید شد تا بتواند تبدیل به بهترین بازی استراتژیک اندروید 2022و یا حتی بهترین بازی استراتژیک آیفون 2022 شود.

ناوگان خود را در انبوهی از موشک اندازها، شورش گران، و یا سربازان هوایی بسازید و کاری کنید که کاملاً در برابر حملات مختلف دشمن غیرقابل نفوذ باشد. اکنون زمان حمله است؛ ارتش خود را آماده کرده و آن‌ها را به سوی دشمنانتان رهبری کنید. برای کسب امتیاز و موفقیت‌های بیشتر یک اتحاد راه بیاندازید و هم‌پیمان‌هایی برای خود بیابید که در نبردها به شما کمک خواهند کرد.

نسخه موبایل بازی Guns Up، در سال 2022 و در قامت یکی از بهترین بازی های استراتژیک گوگل پلی برای کاربران اندروید و آی‌او‌اس عرضه خواهد شد. همچنین این بازی دارای بخش چندنفره به صورت آنلاین خواهد بود که آن را تبدیل به یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید آنلاین نیز خواهد کرد.

Plants vs. Zombies 3

بهترین بازی های استراتژیک اندروید و آیفون 2022
استراتژیک ترین بازی اندروید افلاین

آیا Plants vs. Zombies را به یاد می‌آورید؟ Plants vs. Zombies یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین بازی‌ها در ژانر استراتژیک است که با توجه به گذشت زمانی طولانی از انتشار آن،‌ اکنون یک بازی نوستالوژی نیز محسوب می‌شود. اکنون نیز قسمت سوم این بازی درحال ساخت است تا تبدیل به یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید افلاین شود.

بازی Plants vs. Zombies، سبک خاصی از استراتژیک را به همراه تصاویری طنز برای بازیکنان به نمایش در می‌آورد. شما مسئول محافظت از شخصی هستید که زامبی‌ها به منزل  او حمله کرده‌اند تا مغز او را بخورند! اما نحوه محافظت شما است که این بازی را متفاوت می‌کند؛ شما باید گیاهانی را در حیاط بکارید که می‌توانند با زامبی‌ها مبارزه کنند و آن‌ها را از پای در بیاورند!

از زمان انتشار اولین بازی Plants vs. Zombies، نسخه‌های اصلی و فرعی متعددی از آن ساخته شده است؛ اکنون نیز نوبت بازی Plants vs. Zombies 3 تا به عنوان سومین قسمت از بازی‌های اصلی این مجموعه عرضه شود و باری دیگر شما را وادار به کاشت گیاهان مبارز کند. تقریبا تمام طرفداران Plants vs. Zombies اطمینان دارند که قسمت سوم این بازی، یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید 2022 و بهترین بازی های استراتژیک آیفون 2022 خواهد بود.

Frostpunk Mobile

بهترین بازی های استراتژیک اندروید و آیفون 2022
استراتژیک ترین بازی اندروید و آیفون 2022

مورد دیگری که می‌توانیم از آن به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک اندروید 2022 و یا بهترین بازی های استراتژیک آیفون 2022 نام ببریم، Frostpunk Mobile است. این بازی درواقع نسخه موبایلی یک بازی مشهور و پرطرفدار به همین نام است که برای کامپیوتر عرضه شده است. اکنون، کمپانی چینی NetEase که مهارت بالایی در ساخت بازی‌های موبایل دارد وظیفه ساخت Frostpunk Mobile را برعهده گرفته است تا تبدیل شدن آن به یکی از بهترین بازی های استراتژیک گوگل پلی تضمین شود.

وقایع بازی Frostpunk Mobile در همان دنیای بازی اصلی اتفاق می افتد. در نتیجه یک بلای طبیعی، زمین در زمستانی غیرطبیعی و وحشتناک قرار داده است. کاهش شدید دما تمدن جهانی را نابود کرده و سپس اکثر مردم جهان را خواهد کشت؛ پس پیش از این فاجعه، دولت های آمریکا و انگلیس دستور ساخت ژنراتورها و یا سازه‌های ویژه مولد گرما را در زمین های غنی از زغال سنگ دادند. این ژنراتورها قادرند زمین های بزرگ را گرم کنند و به امکان ساخت شهرک های جدید را فراهم می کنند. وظیفه بازیکن در این بازی، مدیریت یکی از این زنراتورها و ساخت یک شهر در اطراف آن است.

تقریباً تمام کسانی که بازی Frostpunk را تجربه کرده‌اند، یقین دارند که نسخه موبایلی این بازی، جزو بهترین بازی های استراتژیک 2022 اندروید و بهترین بازی های آیفون 2022 استراتژیک خواهد یود.

Company of Heroes

بهترین بازی های استراتژیک اندروید و آیفون 2022
استراتژیک ترین بازی اندروید و آیفون 2022

آیا کسی را می‌شناسید تا با سری بازی‌های محبوب Company of Heroes آشنا نباشد؟ عده زیادی Company of Heroes را بهترین بازی استراتژیک تمام تاریخ خطاب می‌کنند. این سری بازی، شما در نبردی هیجان‌ انگیر و بسیار بزرگ قرار می‌دهد. انیمیشن‌های چشمگیر و طراحی‌های واقع‌ گرایانه کاری کرده‌اند که این بازی لایق تمام نقدهای مثبتی که دریافت می‌کند باشد.

اکنون و پس از سال‌ها، نسخه اندروید بازی Company of Heroes منتشر شده است تا یکی از  بهترین بازی های استراتژیک اندروید 2021 و یا بهترین بازی های استراتژیک آیفون 2021 باشد. این بازی با قیمت 19.99 دلار در گوگل پلی منتشر شده است؛ اما کاربران ایرانی می‌توانند این بازی را از سایت‌های ثانویه به رایگان دریافت نمایند. همچنین این بازی را می‌توان جزو بهترین بازی های استراتژیک اندروید افلاین نیز محسوب کرد.

Plague Inc

بهترین بازی های استراتژیک اندروید و آیفون 2022
استراتژیک ترین بازی اندروید و آیفون 2022

امروزه که هنوز در قرنطینه شیوع ویروس کووید 19 قرار داریم، تصمیم گرفتیم تا یکی از مواردی که بهترین بازی استراتژیک اندروید 2021 و بهترین بازی استراتژیک آیفون 2021 نام می‌گیرند را در همین رابطه انتخاب نماییم. در بازی Plague Inc. شما وضعیت یک ویروس کشنده و بسیار مرگبار را کنترل می کنید. وظیفه اصلی شما این است که تکامل ویروس گفته شده را از یک میکروارگانیسم نسبتاً بی‌ضرر به یک بیماری آخرالزمانی آسیب ناپذیر تبدیل کنید.

این بازی یک شبیه‌سازی علمی دقیق است که نحوه تکامل و گسترش بیماری‌ها در طول زمان را نشان می‌دهد. با این حال این بازی یک شبیه‌ساز بسیار درخشان و جذاب است. و می‌توان با خیال راحت استدلال کرد که نه تنها نکات ظریفی یک بیماری همه گیر جهانی را به وجود می‌آوردند این بازی را خاص کرده‌اند، بلکه نگاه جذاب این بازی به سیاست نیز بی‌تاثیر از موفقیت آن نبوده است.

بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Shadow Tactics: Blades of the Shogun یک بازی تاکتیکی در سبک استراتژی و ماجراجویی است که توسط شرکت Mimimi Productions تولید و توسط Daedalic Entertainment منتشر شده است و در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۶ برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، مک اواس، اکس‌باکس وان منتشر شده است.

عنوان Shadow Tactics: Blades of the Shogun جدیدترین ساخته استدیو ژاپنی Daedalic Entertainment است. این بازیکنان را در نقش رهبر یک‌ گروه از مبارزان ژاپنی قرار می‌دهد و این وظیفه بازیکنان است که آن‌ها را به هدف‌هایشان برسانند.

گیم پلی بازی به دلیل وجود کراکتر های مختلف با عناصر شخصیتی متنوع، شاید در ابتدا مشکل به نظر برسد، اما مطمئناً پس‌ از گذشت چند مرحله به آن عادت کرده و لذت یک گیم‌ پلی خوب را خواهید برد. گرافیک بازی نیز به زیبایی کار شده است. تمامی جزئیات بازی،‌ از طراحی محیط گرفته تا شخصیت‌ های بازی و عناصر طبیعی چون باران، باد، انفجار و… به بهترین نحو  صورت گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین کتاب های برگرفته از بازی های ویدیویی

بهترین بازی های اچ گیم

بازی Northgard

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Northgard یک بازی در سبک استراتژی، شبیه‌سازی، مستقل است که توسط شرکت Shiro Games و  Playdigious توسعه یافته و به انتشار رسیده است. این بازی در تاریخ ۲۲ فوریهٔ ۲۰۱۷ برای پلتفرم های پلی‌استیشن ۴، اندروید، نینتندو سوئیچ، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم‌عامل‌های مکینتاش، اکس‌باکس وان آمده است.

در داستان این بازی پس از سال‌ ها جستجو، سرانجام وایکینگ‌ها موفق شدند سرزمین جدیدی را برای ادامه زندگی پیدا کنند. سرزمینی به نام نورث گارد. وایکینگ‌ها برای مدتی طولانی کوچ و مهاجرت کرده و اکنون در این مسیر، به جنگجویانی کار بلد تبدیل شده‌اند. اکنون سرزمین نورث گارد، به عنوان اصلی‌ ترین گزینه پیش روی واکینگ‌ها مطرح شده و آنان ضمن سفر به این منطقه، باید با خطرات بسیاری دست و پنجه نرم کنند.

این سرزمین، سرمای خشن و بی‌رحمانه‌ای دارد. علاوه بر این، گرگ‌های وحشی، ارواح خبیث و همچنین غول‌های افسانه‌ای نیز از دیگر خطرات و چالش‌های پیش روی آن‌ها در طول این ماجراجویی هستند. بازیکنان باید با رهبری وایگینگ ها با این مشکلات روبرو شوند و با دشمنان در این سرزمین مبارزه کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های کامپیوتری ایرانی

بهترین بازی های آنلاین ایرانی

بازی Ashes of the Singularity: Escalation

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Ashes of the Singularity یک بازی در استراتژی در زمان واقعی است که توسط Oxide Games و Stardock Entertainment ساخته شده است. این بازی در تاریخ 31 مارس 2016 برای پلتفرم PC منتشر شد.

در قرن 21 انسان ها توانسته اند به فناوری به نام Hailee دست پیدا کنند که آنها را برای خلق آینده انسان ها کمک می‌کند. با استفاده از این فناوری، انسان ها قادرند به سرعت در سایر فناوری ها به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کند و به نقطه ای از تاریخ دست یابند که امکانش غیره ممکن بود. در این زمان انسان ها وارد عصر طلایی جدیدی شده اند.

بازیکنان می‌توانند برج های دفاعی جدید بسازند تا در برابر حملات دشمنان بتوانند از قلمرو و ارتش خود محافظت کنند. از مزیت تخریب پذیری ققنوس خود بهره برده و از آن در نابودی دشمنان استفاده کنند. بازی در این نسخه برای معرفی بازیکن با واحد ها و ساختمان های جدید یک سناریو ساخته که منحصرا برای این نسخه می‌باشد. Clutch of Eggs، Hatchlings، Scarab، Heart of the Phoenix، Falling Star و Skirmisher از نیرو های جدید بازی هستند که هر کدام توانایی ها و قابلیت های خود را دارند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های ماشینی

بهترین بازی های جنگ جهانی در سال ۲۰۲۱

بازی Driftland: The Magic Revival

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Driftland The Magic Revival بازی جدیدی در سبک استراتژی، مستقل، نقش‌آفرینی، است که توسط شرکت Star Drifters، Star Drifters Sp. z o.o منتشر شده و در تاریخ ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ برای پلتفر های پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوئیچ، مایکروسافت ویندوز، لینوکس، سیستم‌عامل‌های مکینتاش، اکس‌باکس وان منتشر شده است.

در روایت این بازی پس از وقوع یک جنگ ویرانگر در بین جادوگرهای باستانی، یک طلسم بزرگ مانع فرو پاشیدن سیاره Driftland شده است. در شرایط فعلی، بخش اعظمی از تمدن پیشین نابود شده و تقریبا شرایط زندگی در سیاره نیز از بین رفته است. شرایط ایجاب می‌کند که جناح‌ های جنگی به آتش بس روی آورده و تمام تلاش خود را برای احیای سیاره به کار گیرند. در نهایت، با بهره‌ گیری از قدرت‌ های جادویی باقی مانده، طلسمی قدرتمند را ایجاد و تعادل نسبی جهان خود را حفظ می‌کنند.

بهد از گذشته سال ها منابع جدیدی از قدرت‌هایی جادویی پیدا شده و جادوگران جدیدی در سراسر سیاره متولد گردیدند. با این شرایط، سیاره Driftland مجددا به شکوه و عظمت خود باز‌میگردد ولی هنوز هم این احتمال وجود دارد که با یک اشتباه کل سیاره از صحنه کیهان محو گردد. در این بازی بازیکنان به عنوان رئیس جادوگران نقش‌ آفرینی می‌کنید که قلعه، برجک‌ها و … را در اختیار می‌گیرند. این وظیفه بازیکنان است که Driftland را با قدرت‌های منحصر به فرد خود رهبری کرده و این دنیای جدید را به رشد و آبادانی برسانند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های پولی استیم 2021

بهترین بازی های رایگان استیم 2021

بازی Homeworld: Deserts of Kharak

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Homeworld: Deserts of Kharak  بازیی در سبک استراتژی در زمان واقعی است که توسط شرکت Blackbird Interactive ساخته شده و توسط Gearbox Software در تاریخ 20 ژانویه 2016 برای پلتفرم های مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس به انتشار رسیده است.

وقایع و اتفاقات داستانی، صد سال قبل از داستان نسخه اصلی بازی Homeworld و در سیاره Kharak روایت دارد جایی که یک سفینه فضایی قدیمی در این سیاره سقوط کرده و بازیکنان در نقش Karan S’jet (رهبر تیم و شخصیت اصلی عنوان Homeworld) باید این سیاره را نجات دهند.

نبردهای زمینی با خودروها و ناوهای جنگی بخش اصلی گیم‌پلی را تشکیل می‌دهند. گرچه سفینه های فضایی نیز در بازی حضور دارند، ولی جز در نبردهایی در سطح سیاره کاربرد دیگری نداشته و بر خلاف نسخه های قبلی، شاهد نبردهای کهکشانی خارج از سیاره نخواهیم بود.

بازی Age of Empires IV

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

بازی Age of Empires IV یک بازی ویدئویی استراتژی هم‌زمان است که قرار است توسط Relic Entertainment ساخته و توسط Xbox Game Studios منتشر شود. این بازی چهارمین بازی از سری بازی Age of Empires است. این بازی قرار است اواخر سال ۲۰۲۱ منتشر شود.

بازی Age of Empires IV اولین نسخه از این سری است که توسط استودیو Relic Entertainment ساخته می‌شود؛ نسخه‌های قبل همگی توسط استودیو Ensemble Studios ساخته شده بود که در سال 2009 منحل شد. استودیو Relic می‌گوید که می‌خواهد زمینه تاریخی را با گیم پلی استراتژیک عمیق ترکیب کند تا این فرنچایز را به دوران اوج و به دست هواداران پروپاقرص خود برگرداند.

8 تمدن در لحظه انتشار بازی در دسترس خواهد بود که عبارتند از انگلیسی، چینی، مغول، سلطنت دهلی، فرانسوی، سلسله عباسی، امپراتوری روم و روس. بیشتر مکانیزم‌ های گیم پلی جدید Age of Empires IV مستقیماً از Age of Empires II (به عنوان موفق ترین بازی این مجموعه) به این نسخه منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های RPG

بازی Supreme Commander

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021

Supreme Commander 2 بازی ای در سبک سری بازی‌های استراتژیک می‌باشد که در سال 2020 توسط Gas Powered Games ساخته و برای مایکروسافت ویندوز عرضه شده است. این بازی نبردی وحشیانه را در مقیاسی بسیار بزرگ برای بازیکنان به تصویر می‌کشد که بازیکنان در آن ابعاد متنوعی از صحنه یک نبرد اساسی را مشاهده خواهند کرد.

بازیکنان در بازی می‌توانند ارتشی مجهز با انواع مختلف واحدها را بسازند و تجهیزات پیشرفته نظیر ماشین آلات تکنولوژیکی را نیز به ارتش خود اضافه کنند. بازیکنان در هر لحظه می‌توانند با در پیش گرفتن استراتژی جدید جنگ، قدرت خود را به نسبت رقبا ارتقا دهند. این بازی دارای یک محوریت داستانی بسیار قوی و جذاب است که حدود 25 سال بعد از پایان نسخه اول این بازی یعنی Supreme Commander: Forged Alliance به تصویر کشیده می‌شود.

در این بازی بازیکنان می‌توانند ارتشی بزرگ را مدیریت و فرماندهی کنند که در آن واحدهای نظامی زمینی، هوایی و دریایی قابل انتخاب هستند. تجهیزات در دسترس بازیکنان، شامل سلاح‌ها و ماشین‌ آلاتی هستند که بعضا هنوز در دنیای واقعی اختراع هم نشده‌اند. بازیکنان می‌توانند با استفاده از این تجهیزات، نبردهایی مهیج و جذاب را تجربه کرده و با تصمیمات استراتژیک خود در نبردها پیروز باشند.

بازی Starcraft 2

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021
بهترین بازیهای استراتژیک سال 2021

بازی Starcraft II بازیی علمی تخیلی به سبک استراتژی هم‌ زمان است که توسط Blizzard Entertainment ساخته و منتشر شده‌ است. این بازی در ژوئیه ۲۰۱۰ برای سیستم‌ عامل‌ های مایکروسافت ویندوز و مک‌اواس در سراسر جهان منتشر شد.

این نسخه از بازی Starcraft II به سه قسمت تقسیم می‌شود. در بازی سه نژاد مختلف وجود دارد. نژاد Terrans انسان های تبعیدی از زمین می‌باشند و نژاد Zergs یک نژاد قوی و استثنایی هستند و سومین نژاد Protoss می‌باشند که از تکنولوژی قوی در کنار قدرت ذهنی خود برخوردارند. در این نسخه از بازی تمرکز داستان و گیم پلی بر روی نژاد Terrans است.

وقایع داستانی بازی 4 سال بعد از بازی Starcraft Brood War بوده و بازیکنان کنترل فردی به نام Jim Raynor را در دست می‌گیرند. او رهبر گروه شروشی در مقابل Terran Dominion می‌باشد.

بازی Europa Universalis IV

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021
بهترین بازیهای استراتژیک سال 2021

بازی Europa Universalis IV یک بازی راهبردی از مجموعه بازی‌های یوروپا یونیورسالیس است که توسط Paradox Development Studio توسعه داده شده و توسط Paradox Entertainment در تاریخ ۱۳ اوت ۲۰۱۳ برای پلتفرم های مک‌اواس، مایکروسافت ویندوز، لینوکس منتشر شده‌ است.

داستان بازی در قرون چهاردهم تا هجدهم اروپا به تصویر کشیده می‌شود. در این دوره اروپا در اواخر جنگ های صلیبی بوده و رفته رفته آماده می شود تا به عصر روشنگری و مدرنیسم وارد شود. در بازی بازیکنان باید تجارت کنند، دیپلماسی داشته باشند و همزمان در میدان جنگ حضور یابند. نسخه جدید این بازی، از اثرات فرهنگ و ارزشمندی یک سرزمین در کسب قدرت برای بازیکنان می‌گوید.

سرزمین هند، همچون الماس برای مناطق جغرافیایی نزدیک به آن می‌درخشد. بازیکنان لازم است که ضمن برقراری ارتباط و تعامل با متحدین خود و همچنین تقویت قوای نظامی، سناریوهای بازی را یکی پس از دیگری تکمیل کنند.

بازی The Lord of the Rings: Battle for Middle-Earth

بهترین بازی های استراتژیک در سال 2021
بهترین بازیهای استراتژیک سال 2021

بازی The Lord of the Rings: Battle for Middle-Eart یک بازی استراتژی هم‌زمان است که توسط EA Los Angeles برای مایکروسافت ویندوز در ششم دسامبر ۲۰۰۴ منتشر شد و براساس سه گانه فیلم “ارباب حلقه‌ها” ساخته پیتر جکسون، به نوبه خود بر اساس رمان ارباب حلقه‌ها جی. آر. آر. تالکین ساخته شده است.

بازی The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II یک اثر فوق دنباله‌ای‌ست بر قسمت اول بازی The Lord of the Rings: The Battle for Middle-earth II و همچون نسخه قبلی از کمپینی با دو داستان متفاوت برخوردار می‌باشد. همچنین بازیکنان مشابه نسخه پیشین در نقش دو نیروی خیر و شر سرزمین میانه قرار می‌گیرند.

در کمپین اول بازیکنان در نقش نیروی خیر کنترل Glorfindel را برعهده می‌گیرند یک Elf که از نقشه دشمن برای حمله باخبر شده و سعی می‌کند با کمک دیگران به میدان نبرد رفته و بر نیروی دشمن غلبه کند. داستان بعدی بر روی نیروی شر تمرکز دارد، جایی که Sauron با فرستادن نیروهایی قدرتمند سعی دارد باقیمانده دشمنان خود را در شمال سرزمین میانه به قتل رسانده و از بین ببرد.

به مانند نسخه قبل، سبک بازی استراتژی لحظه‌ای بوده و بازیکنان باید سعی کنند با ساخت یک پایگاه قوی، منطقه‌ای امن برای حیات نیروهای خود بسازند. بعلاوه، بازیکنان باید در این مکان به پرورش سربازان بپردازند و سعی کنند از طریق ساخت اسلحه و جمع‌ آوری منابع برای رفع گرسنگی، افرادی قدرتمند را به میدان نبرد ببرند. در حین این کاری باید با تحقیق و ساخت ابزارهای دفاعی از پایگاه خود حفاظت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

از همراهی شما تا انتهای نوشتار بهترین بازی های استراتژیک 2023 سپاس‌گزار هستیم. حتما ما را با نظرات خود در رابطه با این نوشتار، آگاه کنید. شما می‌توانید به عنوان نویسنده مهمان در سایت فیگار عضو شوید و علاوه بر اشتراک نظرات خود در رابطه با مقاله‌ها، نقد فیلم ، نقد سریال ، اخبار سینما و مطالب خودتان را نیز انتشار دهید. برای مطالعه فراخوان مرتبط با آن بر روی لینک نویسنده مهمان کلیک نمایید. در ضمن شما همراهان عزیز می‌توانید به اینستاگرام فیگار جهتِ شناختِ مهمترین فیلم های ژانرهای مختلف و خلاصه نقد و بررسی‌های فیلم‌های روز دنیا مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *