دیزنی با خرید EA به غول صنعت گیم بدل می‌شود!

روز گذشته، خبری مبنی بر خرید EA توسط شرکت دیزنی منتشر شد. طبق نظریه‌های اعلام شده، دیزنی با خرید این کمپانی، می‌تواند به یک غول در صنعت گیم تبدیل شود.

گفته می‌شود که دیزنی در تلاش است تا با خرید شرکت‌هایی مانند الکترونیک آرتز (EA)، به دنیای بازی‌سازی بازگردد. طبق گزارشاتی که توسط بلومبرگ منتشر شده است، برخی از مدیران دیزنی اظهار داشته‌اند که باب ایگر، مدیرعامل دیزنی، می‌تواند با خرید EA، شرکت دیزنی را در صنعت بازی نیز گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های دیزنی تاریخ سینما + [2023]

دیزنی با خرید EA به غول صنعت گیم بدل می‌شود!

سایت «Gamesindustry» گزارش می‌دهد که ایگر هنوز درباره این خرید مطمئن نیست. طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، EA در سال گذشته درباره خرید با دیزنی بحث کرده بود و همین صحبت‌ها، باعث می‌شود تا خبر توافق دیزنی و شرکت EA قوت بگیرد.

خرید EA

این ناشر، با شرکت‌های «NBCUniversal»، «Amazon» و «Apple» مذاکره کرده است. طبق گزارشاتی که انجام شده، مذاکرات با «NBCUniversal» به نتیجه نرسیده و حالا مدیران دیزنی، در تلاش برای کسب دو شرکت باقی‌مانده هستند.

تا سال 2016، دیزنی به عنوان یک ناشر بازی فعالیت می‌کرد؛ اما پس از تعطیلی استودیوی «Disney Infinity Avalanche»، به عنوان یک واسطه در بین بازی‌هایی مانند «Star Wars» عمل کرد. پس از آن، بازی‌های «Return to Monkey Island»، «Disney Illusion Island»، «Star Wars Jedi: Survivor» و «Lego Star Wars: The Skywalker Saga» تحت مجوز دیزنی ساخته شده‌اند.

این کمپانی در آینده، بازی‌های «Avatar: Frontiers of Pandora» ،«Spider-Man 2»، «Star Wars: Outlaws» را توسعه خواهد داد. دیزنی در سال‌های اخیر اعلام کرده که مایل است با استودیوهای مختلف مانند «EA» همکاری کند و حضور خود را در صنعت بازی‌ها گسترش دهد. دیزنی همچنین تأکید کرد که هیچ محدودیتی برای توسعه‌دهندگان مستقل در استفاده از امتیازهای فرهنگی و هنری خود ندارد.

بیشتر بخوانید:

منبع: Gamesindustry


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *