گیم پلی بازی Far Cry 6 ؛ Co-Op از ابتدای بازی و صحنه های سوم شخص در فار کرای!

به تازگی اطلاعاتی در رابطه با Co-Op بازی فارکرای 6 و اضافه شدن صحنه های سوم شخص در این بازی منتشر شده است. در ادامه نوشتار گیم پلی بازی Far Cry 6 در بررسی این اطلاعات با ما در فیگار همراه باشید.

به نظر می‌آید Ubisoft شرکت سازنده و ناشر فرنچایز Far Cry دست به ایجاد تغییراتی در روند گیم پلی بازی Far Cry 6، ششمین عنوان اصلی خود، از این فرنچایز کرده است، تغییراتی که کمی عجیب ولی در عین حال جالب به نظر می‌آیند.

اگر با سری بازی فارکرای آشنایی دارید پس می‌دانید این بازی ها در قالب بازی هایی با جهانی وسیع در سبک Open World هستند که کاراکتر شما با دید تماماً اول شخص خود به انجام فعالیت های مختلف در این بازی می‌پردازد.

در ششمین بازی اصلی از این فرنچایز شاهد سنت شکنی از جانب Ubisoft هستیم چرا که صحنه های سوم شخص پس از سال ها غیبت از زمان فارکرای 1 در گیم پلی بازی Far Cry 6 به این بازی بر می‌گردند.

همچنین شما از همان ابتدای بازی قادر به بازی کردن این بازی به صورت Co-Op هستید که در ادامه این نوشتار به بررسی هر کدام از موارد ذکر شده با جزئیات می پردازیم با ما همراه باشید.

گیم پلی بازی Far Cry 6 ؛ نگاهی به دید سوم شخص و اثر آن بر داستان این بازی

Co-Op از ابتدای بازی و صحنه های سوم شخص در فارکرای!

لیست مطالبی که در ادامه نوشتار گیم پلی بازی Far Cry 6 خواهید خواند به شرح زیر است:

  • نگاهی به دید سوم شخص این بازی و اثر آن بر داستان این بازی
  • نگاهی گذرا به کاراکتر اصلی این بازی
  • مود مالتی پلیر و Co-Op این بازی 
  • کلام آخر
گیم پلی بازی Far Cry 6 ؛ Co-Op از ابتدای بازی و صحنه های سوم شخص در فارکرای!
گیم پلی بازی Far Cry 6 ؛ Co-Op از ابتدای بازی و صحنه های سوم شخص در فارکرای!

در رابطه با دید سوم شخص بازی فارکرای 6 باید بگوییم بازی Far Cry بعد از سال ها دیگر به صورت تماماً اول شخص نخواهد بود؛ در وافع کاراکتر شما در مراکز فعالیت های اجتماعی، کات سین ها (Cut Scenes)، و مواقع خاصی از مبارزات به دید سوم شخص تبدیل خواهد شد.

حتی در تریلر این بازی نیز به این موضوع اشاره شده است و شما می‌توانید تبدیل دید اول شخص به دید سوم شخص را در آن مشاهده کنید.

این تغییر دید محدود به کات سین ها نمی‌شود و شما شاهد این تغییر پرسپکتیو در بعضی مواقع در حین مبارزه و همچنین هنگامی که دنی (کاراکتر شما) وارد کمپ های جنگ چریکی می‌شود اتفاق خواهد افتاد.

در طی گفت و گویی که با نوید خاوری، کارگردان این بازی، صورت گرفته او دلیل این تغییر را بهتر و ملموس تر نمایش دادن شخصیت اصلی این بازی یعنی دنی رویاس (Dani Rojas) و همچنین ایجاد تغییر در گیم پلی (البته با تأکید کمتر نسبت به مورد قبل) خوانده است؛ یعنی هدف اصلی از این کار ایجاد ارتباط بهتر بین بازیکن و کاراکتر است که خود حاکی از تلاش سازندگان این بازی در ایجاد حس تعلق و یکدلی بین بازیکن و اتفاقات این بازی است.

از آنجایی این بازی تمی سیاسی برگرفته از فضای کشور کوبا دارد چنین تغییری می‌تواند در القای پیامی که تیم سازنده این بازی در نظر دارند موثر باشد چرا که به گفته کارگردان بازی، آقای خاوری، این پیام صرفاً در جهت آگاه سازی مردم از وضعیت سیاسی کشور کوبا نیست بلکه این بازی پیامی در ابعاد جهانی بر علیه استبداد و دیکتاتوری دارد.

تیم ما از همان اوایل کار به آزمایش [دید سوم شخص] در قسمت سینماتیک بازی پرداخت و این امر به طرز شگفت آوری منسجم از آب در آمد. [اعمال پرسپکتیو سوم شخص] این حس را ایجاد کرد که ارتباطی فراتر از یک داستان در دنیای دنی [و دنیای وافعی] وجود دارد، چیزی فراتر از داستان یک بازی در دنیای خیالی یارا (Yara، دنیای خیالی بازی است).

این سخنان آقای خاوری نشان دهنده تلاش او و تیم اش برای ساخت بازی ای با محتوایی فراتر از یک داستان ساده و خیالی دانست. همانطور که می‌دانید مضمون این بازی سیاسی است و داستان این بازی سعی بر انتقال مفاهیم پیچیده و تحریک احساسات مخاطب را دارد.

این اولین بازی ای نیست که کمپانی Ubisoft با ساخت آن سعی بر روایت داستانی عمیق و برگرفته از دنیای واقعی دارد، این کمپانی کم و بیش در بعضی فرنچایزهای خود موفق به روایت داستان هایی با محتوایی فراتر از کشت و کشتار بی دلیل و بی عمق بوده است و حدس ما این است که حال این کمپانی سعی دارد این خصیصه خود را وارد فرنچایز Far Cry در بازی فارکرای 6 کند.

ذلیلم از بیان مطلب به این گونه این است که سری بازی های فارکرای در چند بازی اخیر خود با اینکه تغییرات شگرف و جالبی در گیم پلی خود دیده اند، داستانی ضعیف و نه چندان تاثیرگذاری از خود بجای گذاشته اند.

بازی Far Cry 4 که از جنبه جذب مخاطب به داستان به نوع خود فاجعه ای بود و عمق و جذابیت زیادی نداشت، انگار که یوبیسافت مذبوحانه سعی داشت واس مونتمگرویی دیگر از پاگان مینگ بسازد.

بازی Far Cry Primal که جنبه ای آزمایشی داشت به حدی زننده بود که من بعد بازی کردن دو مرحله آن را پاک کردم و تنها همین را می توانم درباره اش بگویم.

بازی Far Cry New Dawn که یک سیکوئل کوتاه برای Far Cry 5 بود داستان قابل قبولی داشت در حدی که من را تا آخر بازی به ادامه بازی کردن راضی نگه دارد که این هم صدقه سر Joseph Seed، شخصیت اصلی بد (یا همان اَنتاگونیست) Far Cry 5 بود، البته داستان و Ending قابل پیش بینی و کلیشه ای داشت. ایتان پسر جوزف نقش کلیشه ایِ کنعان پسر نوح را داشت و این اولین بار نیست که ما شاهد این تم هستیم و انگار که کل داستان سعی داشت آرایه تلمیح را در این بازی به نمایش در آورد.

دو شخصیت اصلی بد این بازی یعنی دوقلو های میکی و لو نیز با شخصیت پردازی متوسط (و در واقع زیر متوسط) از کاریزمای خیلی کمتری نسبت به جوزف سید برخوردار بودند و فرق زیادی هم با هم نداشتند، در حالی که یوبیسافت می‌توانست از این ایده و کانسپت استفاده کند و دو دوقولو‌‌‌‌‌‌‌‌هایی با ظاهری مشابه و شخصیتی متفاوت ارائه کند که خود می‌توانست به کاریزمای هر دو این شخصیت ها به طرز چشمگیری بیافزاید.

Far Cry 5 که بهترین عنوان از بین عنوان های اخیر این فرنچایز است، از شخصیت پردازی خوبی دارد و داستان خوبی را نیز روایت می‌کند که نصف آن را هم در حالی که کاراکترمان خمار است به صورت توهم تجربه می‌کنیم، اما مشکل آن عدم وجود عمق و انتقال مفهومی خاص است.

البته اگر از دوست داران گیم پلی خوب و جذاب با کلی کشت و کشتار و روش های متفاوت برای اقدام به این کشتار ها و اینگونه موارد در یک دنیای Open World هستید و داستان یک بازی برای شما اهمیتی ندارد، Far Cry 5 انتخاب بین بد و بدتر نیست، چون واقعاً بازی خوبی است و داستانش هم جذاب است و بر خلاف Far Cry New Dawn اتفاقات غیر قابل پیشبینی ای نیز دارد و به هدف خود یعنی گیم پلی جذاب بدون تلاش به انتقال مفهومی خاص به خوبی دست یافته است.

اما داستان در بازی Far Cry 6 از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و آقای خاوری در ادامه صحبت هایش از تلاش های خود و تیمش در به نمایش کشیدن جنبه سوم شخص بازی می‌گوید:

بازیکنان قادر خواهند بود شخصی سازی هایی که برای کاراکتر خود در بازی فارکرای 6 انجام داده اند را در طول قسمت های سینماتیک و داستانی بازی مشاهده کنند. در کمپ ها و مقر های جنگ های چریکی نیز این فرصت وجود دارد که بازیکنان کاراکتر خود را با دید سوم شخص با تمام لباس ها، کوله پشتی و سایر شخصی ساز هایش ببینند.

همان طور که پیش تر گفته شد به غیر قسمت سینماتیک و کمپ های جنگ چریکی در بعضی مکان ها نیز شما شاهد کاراکترتان از دید سوم شخص خواهید بود.

شما مکالمه او را با NPC ها از دید سوم شخص درست مشابه بازی های Assassin’s Creed از شرکت یوبیسافت، مشاهده خواهید کرد و هنگامی که شما کمپ های یاد شده یا مکان هایی مثل مراکز تجمع اجتماعی را ترک کنید دید شما به دید اول شخص برمی‌گردد.

در دنیای بازی فارکرای 6 نیز فقط زمانی که از کوله پشتی خود به نام Supremo Backpack استفاده می‌کنید (که نوعی جت پک، آتش افکن و راکت لانچر به حساب می‌آید) کاراکتر خود را از دید سوم شخص مشاهده خواهید کرد تا افکت های آن و تأثیر آن در عمل را بهتر مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید : بازی Far Cry 6 ؛ هر آنچه تا کنون می‌دانیم


در کل کاراکتر شما در فارکرای 6 “دنی” (که حتی نام نیز دارد) کاملاً با دپیوتی (به معنی معاون کلانتر) کاراکتر بی نام فارکرای 5 تفاوت زیادی خواهد داشت و این من را به عنوان یک گیمر دوست دار داستان قوی در بازی های Open World امیدوار می‌کند چون من نمی توانم با کاراکتر های بی نام نشان ارتباط برقرار کنم.

این به معنی نیست که حتما باید شکل و شمایل یک کاراکتر از پیش تعیین شده باشد تا به مذاق داستان دوستان خوش بیاید چرا که در بازی ای مثل Skyrim شما در اکثر جا ها به عنوان Dragonborn خطاب می‌شوید و کاراکترتان به هیچ عنوان صحبت نمی‌کند، اما با این حال این بازی حس اینکه دارید در آن زندگی می‌کنید را به شما القا می‌کند و من این حس را در عنوان های اخیر فارکرای با کاراکتر های بی نام و صدا و کاراکتر اصلی بی اهمیتش دریافت نکردم.

امیدواریم دید سوم شخص بازی فارکرای 6 شخص ویژگی جدید جذابی برای این سری بازی ها باشد و تأثیر مثبتی بر شخصیت پردازی آن بگذارد.

نگاهی گذرا به کاراکتر اصلی این بازی ؛ گیم پلی بازی Far Cry 6

گیم پلی بازی Far Cry 6 ؛ Co-Op از ابتدای بازی و صحنه های سوم شخص در فارکرای!
گیم پلی بازی Far Cry 6 ؛ Co-Op از ابتدای بازی و صحنه های سوم شخص در فارکرای!

طبق گفته آقای خاوری از آنجایی که بازی فارکرای 6 درونمایه ای انقلابی دارد، پس انتخاب کاراکتر و جنسیت آن برای آن ها از اهمیت زیادی برخوردار بود.

در کمپین بازی Far Cry 6 به مسائلی همچون فاشیسم، امپریالیسم، کار اجباری، انتخابات آزاد و مسائل حول +LGBTQ پرداخته شده است و در آن شما قادرید زن یا مرد بودن کاراکتر خود را انتخاب کنید، اما یوبیسافت سعی کرده است داستان را برای هر دو آن‌ها یکسان کند.

همجنین او در اسپرانزا (Esperanza) در کشور یارا (Yara) به دنیا آمده است و این امری مهم است چرا که اولین بار است که ما شاهد آن هستیم کی در یک بازی اصلی فارکرای شخصیت اصلی این بازی، بومی این محل باشد و این نیز سنت شکنی دیگری از جانب این شرکت یوبیسافت در بازی Far Cry 6 است.

مود مالتی پلیر و Co-Op این بازی ؛ گیم پلی بازی Far Cry 6

گیم پلی بازی Far Cry 6 ؛ Co-Op از ابتدای بازی و صحنه های سوم شخص در فارکرای!
گیم پلی بازی Far Cry 6 ؛ Co-Op از ابتدای بازی و صحنه های سوم شخص در فارکرای!

یوبیسافت در رابطه با کمپین و Co-op بازی فارکرای 6 گفته است که کمپین بازی Far Cry 6 به شما اجاره می‌دهد آن را به صورت Co-Op از همان ابتدا و به صورت کامل با دوستان خود بازی کنید که مشابه با بازی Far Cry 5 خواهد بود البته شاید باید مثل بازی Far Cry 5 از بعضی کات سین و مرحله ابتدایی بازی بگذرید که طبیعی است و شما با این کار باز هم در ابتدای بازی خواهید بود.

قبل فعال شدن قابلیت Co-Op هر کات سینی مشاهده می‌کنید و صحنه هایی که کنترل بازی را در دست دارید به نوعی توتیریال اجباری هستند.

در بازی فارکرای 5 شما بعد از خروج از جزیره Dutch (که نام جزیره کوچکی است که به نام کاراکتری که شما را از مرگ و گیر افتادن به دست دشمنان نجات می‌دهد) فقط کافی بود که به منو بازی بروید و روی آیکون آنلاین کلیک کنید و دوستتان را دعوت کنید و بعد از اینکه او دعوت شما را پذیرفت می‌توانستید به همراه یکدیگر به تجربه این بازی بپردازید و انتظار می‌رود Co-Op بازی فارکرای 6 مکانیزمی مشابه به آن داشته باشد.

به علاوه، آیا اینکه این بازی قابلیت کراس پلتفرم و کراس پلی را خواهد یا داشت خیر فعلا نا معلوم است اما دور از انتظار نیست.

کلام آخر ؛ گیم پلی بازی Far Cry 6

بازی Far Cry 6 با تمام آنچه از آن منشتر شده است الی الخصوص حضور کاراکتر آنتاگونیست اش Anton Castillo که از شخصیت منفی Gustavo Fring با بازیگری Giancarlo Esposito از سریال Breaking Bad برگرفته و الهام گرفته شده است بازی جذابی به نظر می‌آید و ما بی صبرانه منتظریم اطلاعات کاملی از همه جوانب مربوط به گیم پلی بازی Far Cry 6 و سایر ویژگی هایش دریافت کنیم تا شما را از آن با خبر سازیم.

گفتی است این بازی قرار است در 15 مهر سال 1400 بر روی پلتفرم های Luna، PC، PS4، PS5، Xbox One و Xbox X/S و Google Stadia منتشر شود.


بیشتر بخوانید:


نظر شما راجع به دید سوم شخص بازی Far Cry 6 چیست؟ از نظر شما اضافه شدن این پرسپکتیو به گیم پلی بازی Far Cry 6  امری مثبت است یا منفی؟ آیا این بازی را برای تجربه بی نظیر اش به صورت قانونی خریداری می‌کنید یا نسخه کرک شده آن را به صورت تک نفره ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *