ایرانسل با ۵G در صنعت گیم ایران ؛ ایرانسل وارد دنیای گیم ایران خواهد شد

در نشست تخصصی با هم‌اندیشی فعالان در صنعت گیم به میزبانی ایرانسل، شرکت ایرانسل به حضور در صنعت گیم ایران علاقه مندی نشان داده است. در ادامه با نوشتار ایرانسل با ۵G در صنعت گیم ایران همراه فیگار باشید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، اخیرا نشستی با عنوان نشست تخصصی فعالان صنعت گیم ایران به میزبانی ایرانسل و با حضور برخی از چهره‌های صنعت گیم ایران برگزار شده بود.

از افراد حاضران در این نشست خبری می‌توان به سید محمدعلی سیدحسینی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، باقر صمدی، معاون دیجیتال ایرانسل، محمد زهتابی، مدیرعامل استودیو پاییزان و مصطفی احمدی، مدیر اجرایی آپارات‌ اشاره کرد.

ایرانسل با برگزاری رویداد «رویکرد هم‌افزایی برای رشد سریع صنعت گیم» و در ادامه آن از کتاب «کتاب صنعت گیم» نیز رونمایی شده است.

ایرانسل با ۵G در صنعت گیم ایران ؛ ایرانسل با ۵G به تحول در صنعت گیم ایران

ایرانسل وارد دنیای گیم ایران خواهد شد

ایرانسل با ۵G در صنعت گیم ایران ؛ ایرانسل وارد دنیای گیم ایران خواهد شد
ایرانسل با ۵G در صنعت گیم ایران ؛ ایرانسل وارد دنیای گیم ایران خواهد شد

در اوایل نشست مذکر شده، معاون دیجیتال ایرانسل درباره وضعیت صنعت گیم ایران گفت، آمارها نشان داده اند که با گسترش ویروس کرونا، رشد ۲۰ درصدی در صنعت گیم بین‌الملل رخ داده و در ایران درآمد بازی‌های موبایلی بیش از ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

از طرفی باتوجه‌ به جمعیت جوان کشور ما که ۳۰ میلیون گیمر در آن وجود دارد، بنابر این صنعت گیم در داخل کشور، حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد از ارزش بازار را به خود اختصاص داده است. درنتیجه پتانسیل بزرگ در این صنعت وجود دارد،

معاون دیجیتال ایرانسل همچنین درباره زیرساخت‌های ایرانسل گفت است که ما به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین اپراتور دیجیتال ایران، علاقه مند هستیم تا در این حوزه ورود کنیم و از صنعت گیم ایران حمایت کنیم.

ایرانسل تا امروز تخصصی در صنعت گیم نداشته است، اما به‌عنوان یک توانمندساز می‌توانیم در این صنعت حضور داشته باشیم. ما زیرساخت بزرگی داریم که در نقاط کشور گسترش پیدا کرده است تا جامعه جوانی از سرویس‌های ما استفاده کنند.

ایرانسل حدود 40 میلیون کاربر اینترنت پرسرعت دارد که عمدۀ آن‌ها زیر چهل سال هستند. با در نظر گرفتن اینکه این افراد جامعۀ صنعت گیم هستند، می‌توانیم همکاری خود را با فعالان این صنعت شروع کنیم.

همچنین معاون دیجیتال ایرانسل درباره پتانسیل‌های ایرانسل برای صنعت بازی گفت، جامعه در حال حرکت به سمت تغییر تکنولوژی است و به سمت 5G رفتن تأثیر بسیار زیادی در رشد صنعت گیم خواهد گذاشت.

مهم ترین ویژگی نسل پنج گوشی ها، سرعت بالا و پینگ بسیار کمتر نسبت به تکنولوژی‌های امروز موبایل ها است که برای بازی‌های آنلاین مهم‌ترین عامل به حساب می‌آید.

ایرانسل با ۵G در صنعت گیم ایران

مشکل اپراتور در توسعۀ 5G، موارد کاربردی (use case) است. یکی از مهم‌ترین این کاربردها، بازی‌های آنلاین است که هرچه تولید آن بیشتر شود، انگیزه ما برای ورود به این حوزه هم بیشتر خواهد شد.

از آنجایی که به احتمال زیاد 5G در ابتدای مسیر به‌صورت نقطه‌ای مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و پوشش سراسری نخواهد داشت، در نتیجه، تعامل اپراتور با بازی‌سازها باید بیشتر شود و این مورد باعث اتصال پیدا کردن ما با صنعت گیم خواهد شد.

تقاضای ایرانسل از فعالان در حوزه گیم این است که موارد کاربری را که می‌تواند با کمک نسل پنج تلفن‌همراه ایرانسل در صنعت گیم تحول ایجاد کند، به ما معرفی کنند.»

معاون دیجیتال ایرانسل همچنین درباره گروه MTN و تمایل آن ها به سرمایه‌گذاری در صنعت گیم گفت گروه MTN از قبل در این زمینه بوده است و آن‌ها به بازارهای بین‌المللی دسترسی دارند،در نتیجه آن ها بازار متفاوت‌ تری را نسبت به بازار ایران دارند.

با این‌حال این نظر وجود دارد تا درصورت وجود توانمندی، محصولات، سرویس‌‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی را به آن‌ها معرفی و ارائه دهیم. همیشه یک روند انتقال تجربه و دانش بین ایرانسل و MTN وجود دارد. گروه MTN، نه‌تنها در حوزۀ گیم، بلکه در توسعۀ سایر سرویس‌های دیجیتال نیز از هرگونه همکاری استقبال می‌کند.


بیشتر بخوانید :

سونی 4 Uncharted را برای PC منتشر خواهد کرد ؛ بازی اختصاصی Playstation برای PC!

آپدیت جدید بازی Apex Legends ؛ اگر لفت بدی جریمه میشی!

استراتژی های جدید SONY ؛ بهترین سال های شرکت SONY

سیزن ۴ Call of Duty Warzone ؛ تغییراتی بزرگ در راه است


نظر شما درباره ورود ایرانسل با ۵G در صنعت گیم ایران چیست؟ به نظر شما ایرانسل با ۵G در صنعت گیم ایران می‌تواند در این صنعت به موفقیت برسد؟ آیا قادر خواهد بود که باعث پیشرفت صنعت گیم ایران شود؟

نظر خود را در بخش نظرات سایت فیگار به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *