بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes ؛ نمایش ترس و وحشت این بار متفاوت تر

در این نوشتار نگاهی به بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes خواهیم انداخت. با فیگار همراه باشید تا بیشتر در رابطه با این بازی بدانیم.

بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes، سومین قسمت ترسناک مستقل مجموعه Dark Pictures Anthology که در عراق و در آخرین روزهای حمله اخیر ایالات‌ متحده به عراق اتفاق افتاده است، یک داستان هیولایی کلاستروفوبیک (القا کننده ترس از فضای بسته) با پس زمینه جنگ مدرن است: The Descent by the Zero Dark Thirty.

یکی از شخصیت های اصلی این بازی  Rachel King، مامور سیا، با بازی Ashley Tisdale، می‌باشد که به عنوان بخشی از عملیات آمریکا برای یافتن سلاح های شیمیایی وارد عراق می‌شود. Salim Othman، شخصیت دیگر بازی که یک سرباز محلی عراقی است.

تکه هایی که از معرفی بازی دیده می‌شود، حاکی از این هستند که Tisdale و افرادش به محض ورود به عراق دچار دردسر می‌شوند. رادار نظامی چیزی زیرزمینی را نشان داده بود که اطلاعات ایالات متحده، از روی ناامیدی برای یافتن سلاح های کشتار جمعی، تصمیم گرفت که یک کارخانه تولید سلاح های شیمیایی باشد.

در عوض، Tisdale و افرادش فقط کشاورزان عراقی و سربازان محلی را در محل یاد شده پیدا میکند. یک درگیری آغاز می شود و در میانه هرج و مرج، هر دو طرف درگیر به پایین و زیر سطح زمین به طرف منبع اصلی آن تششعات سقوط می‌کنند. پی بیشتر بازی House of Ashes در مجموعه ای چشمگیر از خرابه های زیرزمینی ریخته می‌شود، بازمانده های امپراتوری Akkadian، که قدمت آن به 2200 سال قبل از سلطنت پادشاه Naram-Sin میرسد.

بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes ؛ نیاز به بقا

نمایش ترس و وحشت این بار متفاوت تر

بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes
بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes

مانند بازی های قبلی مجموعه Dark Pictures Anthology، جنبه شبح وار بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes بر اساس یک رویداد واقعی بنا شده است؛ یک پادشاه بین النهرین به نام Naram-Sin که افسانه های بسیاری یک نفرین را به وی نسبت می‌دهند.

اما همچنین بر اساس یک درگیری کاملاً واقعی که اخیرا رخ داده ساخته شده است، چیزی که Supermassive به عنوان مکانی برای درگیری های مختلف بین بازیگران خود میخواست و نیاز به غلبه بر این شرایط برای زنده ماندن. از دیگر شخصیت های بازی میتوان به شوهر سابق Rachel King، یعنی Eric اشاره کرد. به علاوه سربازان آمریکایی Nick و Jason که به نظر میرسد  رابطه ی بین آن ها بسیار شکننده و پر تنش است.

همه در بازی House of Ashes با تهدید ناشناخته در ویرانه روبرو می‌شوند و البته همه تصورات خاص خود را از Othman، سرباز عراقی که با او در این مکان گرفتار شده اند را دارند.

Will Doyle، کارگردان بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes در پاسخ به سوال پیرامون قرار دادن یک سرباز عراقی به عنوان یک قهرمان اصلی داستان House of Ashes  گفته: بسیاری از فیلم ها می‌توانند انسان ها و ملت ها را از انسانیت دور کنند. ما میخواستیم هر دو طرف این درگیری خاص را تعریف کنیم و نشان دهیم [عثمان] یک شخصیت درخشان است، در تمام تست های کاربری ما، او واقعاً بسیار خوب ظاهر شده است.

آنچه ما می‌گوییم از یک نظر یک داستان جنگی است، اما اصلی ترین کاری که ما می خواستیم انجام دهیم این بود که این افراد را در مقابل تهدید وحشتناک غیرانسانی قرار دهیم.

نکته مهم برای ما دشمن بودن آنها با یکدیگر و همچنین انسان بودن آنها بود. ما می خواستیم جنبه های انسانی شخصیت آنها را نشان دهیم و آنها را تحت فشار قرار دهیم. بنابراین، وقتی با این دشمن کاملاً تسخیر ناپذیر و خصمانه روبرو می شوند، طبیعتاً انسانیت را در شخصیت ها به نمایش می گذارد.

در یک صحنه، میبینیم که نیک و جیسون به اولین نشانه ماورا طبیعی  بسیار متفاوت واکنش نشان می دهند و این زوج پس از تلاش بسیار برای نجات یک همراه  مجروح، موفق به این کار نمیشوند که  این امر،ناشی از رابطه پر تنش آنها بود. و به نظر می‌رسد که این امر نتایج طولانی مدت خواهد داشت.

این دو از پس زمینه های مختلف،دارای درجه نظامی متفاوت هستند و دویل اشاره دارد که در آنجا اتفاق دیگری نیز رخ می دهد و ما هنوز نمی بینیم. درگیری دیگری نیز ناشی از این خواهد بود که Rachel و Eric پس از ماهها فاصله مجبور به قرار گیری در کنار یکدیگر در فضایی تنگ می‌شوند، اگرچه در نسخه Demo نمی‌توان بسیاری از این شخصیت ها را در تعامل دید یا به درستی با عثمان ملاقات کرد.

اگرچه واضح است که تهدید اصلی در اینجا آن چیزی است که در این ویرانه ها در کمین است، که نتیجه نفرینی است که بعد از اقدام وی علیه خدایان خود، توسط Naram-Sin پشت سر گذاشت.

دویل می گوید:

ما با این داستان پادشاه نارام سین روبرو شدیم و لحظه ای که داستان را خواندیم مثل این بودیم که مستقیماً از فیلم یا کتاب بیرون آمده است.

این پادشاه علیه خود خدایان در حال جنگ است زیرا فکر میکند که او نوعی خدا است. او به این معبد حمله میکند و طبق افسانه ها، آفات و امراض بر پادشاهی او سرازیر می‌شوند به همراه شیاطین که نفرین اصلی هستند.

جالب است که داستانی درباره یک نفرین دنیای واقعی، که گویا این پادشاهی را رنج داده است، پیدا کنید “دویل ادامه می دهد”، و این با داستانی که ما می خواستیم در مورد درگیری، نوعی داستان جنگی تعریف کنیم، گره خورده است. ما این ایده را از شخصیت های جناح های رقیب داشتیم که با مقابله با این تهدید وحشتناک دور هم جمع شده اند و این چه نتیجه ای برای آن‌ها خواهد کرد.

از نظر مکانیک بازی، طرفداران کارهای ترسناک گذشته Supermassive باید اینجا یعنی در بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes دوباره خود را در خانه ببینند. طبق معمول، چیدمان متتوع حالت های بازی از جمله گزینه محبوب Movie Night  ارائه می شود که می توانید شخصیت های مختلف را به صورت co-op بازی کنید.

اما آپشن جدید بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes توانایی تنظیم سطح دشواری است که بر رویدادهای QTE سری تأثیر می‌گذارد و این را به صورت جداگانه برای افراد مختلف در حالت چند نفره تنظیم می کند. سایر اصلاحات باعث می شود دوربین در حال پیشرفت بازی کنترل شود و آزادانه کنترل شود – بنابراین دیگر  زاویه ثابت نخواهید داشت – در حالی که اکنون می توانید از چراغ قوه برای بررسی محیط اطراف برای پیدا کردن کلکسیون استفاده کنید.

بازی Dark Pictures Anthology House of Ashes هنوز فاقد تاریخ اکران دقیقی است، فقط می‌دانیم که در سال 20210 منتشر خواهد شد و این سومین عنوان از این مجموعه است که برای مدت سه سال اکران می شود.

Supermassive پیش از این  یک برنامه سریعتر برای اکران برنامه ریزی کرده بود، اما مجبور شد در سال های گذشته در مورد اختلالات مختلف کار کند. این داستان به تعداد بیشتری شیرین کاری و کار اکشن نسبت به داستانهای قبلی Dark Pictures Anthology احتیاج داشت، با  بدلکاران مناسب و فرایند ممیزی که به بازیگران وظیفه می‌داد مهارتهای خود را در شمشیر زنی نشان دهند.

دویل  در ادامه گفت: “بدیهی است که صنایع فیلم سازی در سراسر جهان به شدت تحت تأثیر قرار گرفته اند.” “برای مدت کوتاهی هیچ فیلمبرداری در جریان نبود، که باید با آن کنار می آمدیم.رعایت پروتوکل های فاصله گذاری اجتماعی چالش برانگیز است. برای یک بازی ، در واقع کمی آسان تر است، زیرا ما در حال کار بر روی کاراکتر هایی هستیم که در دنیای آنها فاصله اهمیت ندارد!

فراتر از بازی Supermassive ،House of Ashes هنوز هم نگاهی به یک هشت گانه برای مجموعه Anthology دارد. دویل می گوید: “ما قطعاً برای هشت برنامه ایی قوی داریم.” “ما دوست داریم که ادامه دهیم، دوست داریم کارهای بیشتری انجام دهیم. اما بله، هشت چیزی است که برای آن هدف داریم” هواداران تیزبین ممکن است در اولین بازی این مجموعه، Man of Medan، متوجه بریده شدن روزنامه شده باشند که در آن باستان شناسان گمشده در عراق ذکر شده است – اشاره ای به خانه خاکستر. چندین نکته کاملاً پنهان دیگر در مورد بازی های آینده نیز دفن شده و مانند Naram-Sin در انتظار کشف هستند.

نظرات خود درباره  بازی House of Ashes را با ما در فیگار به اشتراک گذارید.

بیشتر بخوانید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *