بهترین بازی های مخفی کاری

بهترین بازی های مخفی کاری دارای عناوینی هستند که بر خلاف آثار اکشن عمل می‌کنند و ایجاد هرگونه سر و صدا، مانع پیشرفت شما می‌شود.

در بازی‌های مخفی کاری، باید توجه داشته باشید که تاریکی، سایه و هر مکانی که باعث شود شما در دیدرأس دشمن نباشید، بهترین دوست شما محسوب می‌شود. بهترین بازی های مخفی کاری کامپیوتر و بقیه پلتفرم‌ها، سعی دارند از هرگونه درگیری و جنگ جلوگیری کنند و اگر هم این اتفاق صورت بگیرد، معمولا با باختن همراه است و دوباره از آخرین چک‌پوینت بازی شما شروع می‌شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:

برای اطلاع از آخرین اخبار بازی، می‌توانید به بخش اخبار بازی یا کانال تلگرامی فیگار مراجعه کنید.


از مهم‌ترین ویژگی‌ بهترین بازی های مخفی کاری pc و دیگر کنسول‌ها می‌توان به مخفی ماندن در مکان‌های تاریک، استفاده از تاکتیک‌‌های مختلف در مراحل، استفاده از ابزارها، حل پازل‌ و داستان‌های جذاب اشاره کرد.

بهترین بازی های مخفی کاری

در ادامه لیست بهترین بازی های مخفی کاری pc و غیره را مشاهده خواهید کرد. این لیست به انتخاب تیم تحریریه فیگار نوشته شده است.

بهترین بازی های مخفی کاری
بهترین بازی های مخفی کاری

عناوین مخفی‌کاری (Stealth games)، یکی از محبوب‌ترین ژانر‌های گیم هستند که شما باید با استفاده از هوش و ترفند‌های مختلف، خود را از دشمنان مخفی کرده و آن‌ها را بکشید. این آثار‌ها معمولا شامل عناصر اکشن و ماجراجویی نیز هستند.

Mark of the Ninja

بهترین بازی های مخفی کاری

  • تاریخ عرضه: 2012
  • امتیاز: 89%
  • شرکت سازنده: شرکت کلی (Klei Entertainment)

در این بازی، شما نقش یک نینجا را به عهده دارید که با چالش‌های مختلف از جمله پیچیده‌ترین ماموریت‌ و نبردها مواجه خواهید شد. یکی از ویژگی‌های برجسته Mark of the Ninja، گیم‌پلی تاکتیکی آن است که شما باید از توانایی‌های نینجایی خود استفاده کنید تا از دشمنان پنهان شوید و آن‌ها را به قتل برسانید. از دیگر ویژگی‌های این اثر می‌توان به طراحی هنری دل‌نشین، صداگذاری مناسب و داستان جذاب آن اشاره کرد.

این بازی با واکنش خوب بازیکنان و منتقدان مواجه شد و به عنوان یک اثر معتبر و جذاب در سبک خود یاد می‌شود. Mark of the Ninja یکی از بهترین بازی های مخفی کاری کامپیوتر است که توسط استودیوی «Klei Entertainment» توسعه یافت. این عنوان دو بعدی پلتفرمر، مخفی کاری، توانست موفقیت‌های بسیاری از جمله بازی Shank را به‌دست آورد.

Assassin’s Creed: Brotherhood

بهترین بازی های مخفی کاری
بهترین بازی های مخفی کاری کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 2010
  • امتیاز: 89%
  • شرکت سازنده: شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft Entertainment)

Assassin’s: Creed Brotherhood، بدون شک یکی از بهترین عناوین ماجراجویی، مخفی کاری است که در این لیست قرار دارد. این بازی قسمت سوم از سری محبوب فرانچایز Assassin’s Creed محسوب می‌شود و داستان بازی ادامه رویدادهای Assassin’s Creed II رخ می‌دهد.

شما در نقش «Ezio Auditore da Firenze» قرار می‌گیرید که این بار به شهر رم، در ایتالیا انتقال می‌یابد. در این شهر، او با افراد جدیدی از جمله شخصیت‌های تاریخی مشهور مانند «چزاره بورجا» (Cesare Borgia)، مواجه می‌شود و برای انتقام و رهایی از توطئه‌های خطرناک تلاش می‌کند.

یکی از ویژگی‌های برجسته این بازی، محیط باز آن است که باعث افزایش جذابیتش می‌شود و در انجام ماموریت‌ها، گزینه‌های بیشتری برای تصمیم‌گیری به شما می‌دهد. علاوه بر این، در این بازی شما می‌توانید از قدرت‌ها و منابع جدید مانند سربازان همراه، بهره ببرید. Assassin’s Creed Brotherhood با استقبال گسترده‌ای از طرف بازیکنان مواجه و به عنوان یکی از بهترین بازی های داستانی کامپیوتر شناخته شد.

Alien: Isolation

بهترین بازی های مخفی کاری

  • تاریخ عرضه: 2014
  • امتیاز: 79%
  • شرکت سازنده: کریتیو اسمبلی (Creative Assembly)

در بازی‌های مخفی‌کاری، همیشه حس دلهره با شما همراه خواهد بود؛ پس چه بهتر از اینکه این عنوان با محوریت وحشت همراه باشد. Alien: Isolation یکی از بازی های مخفی کاری ps4 و دیگر پلتفرم‌ها است که در ژانر بقا‌محور پیش می‌رود.

داستان بازی در دنیای سری فیلم‌های Alien روایت می‌شود و به زندگی یک فرد به نام «Amanda Ripley»، دختر گمشده شخصیت اصلی فیلم‌ یعنی «Ellen Ripley»، می‌پردازد. «Amanda»، سعی دارد مادرش خود که به‌طور ناگهانی ناپدید شده را پیدا کند. او به فضاپیمایی به نام Sevastopol می‌رود که بزرگ‌ترین و پیچیده‌ترین مرکز تجارت فضایی است و در آنجا، با موجودات مرموز و ترسناکی روبرو می‌شود.

Hitman: Blood Money

بهترین بازی های مخفی کاری
بهترین بازی های شوتر
  • تاریخ عرضه: 2006
  • امتیاز: 82%
  • شرکت سازنده: آی‌او اینتراکتیو (IO Interactive)

موارد مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک قاتل حرفه‌ای چیزی جز یک دست کت شلوار و دست‌کش چرم و گرات (سیمی که آدم را خفه می‌کند) نیست. تمامی موارد را «مامور 47» دارد و شما می‌توانید در این نقش ظاهر شوید و ماموریت‌های او را انجام دهید. بازی Hitman: Blood Money، با بازخورد مثبت از منتقدان و بازیکنان مواجه شد و به عنوان بهترین بازی مخفی کاری برای کامپیوتر شناخته می‌شود.

داستان Hitman: Blood Money درباره‌ی ماموریت‌های مختلف و بی‌رحمانه یک قاتل حرفه‌ای به نام «Agent 47» است. در این نسخه، او باید ماموریت‌های مختلفی را انجام دهد که هر یک از آن‌ها دارای اهدافی متنوعی مثل ترور یا کشتار افراد خاص را شامل می‌شود. هدف اصلی این بازی، مخفیانه انجام دادن ماموریت‌هاست و اگر اشتباهی در حین کار رخ دهد، با کشته شدن یا دستگیری «Agent 47» روبرو خواهید شد.

Hitman: World of Assassination

بهترین بازی های مخفی کاری

  • تاریخ عرضه: 2023
  • امتیاز: 8.7 (امتیاز کاربران)
  • شرکت سازنده: آی‌او اینتراکتیو (IO Interactive)

Hitman: World of Assassination مجموعه‌ای از بازی‌های Hitman است که اولین نسخه آن در سال 2016 توسط استودیوی «IO Interactive» توسعه یافت و با همکاری شرکت «Square Enix» منتشر شد.

یکی از ویژگی‌های برجسته Hitman: World of Assassination، طراحی جزئی آن است که به بازیکنان اجازه می‌دهد برای انجام ماموریت‌ها، روش‌های مختلف به کار ببرند. برای این، از بین بردن دشمنان خود می‌توانید از نقاط ضعفش، ابزارهای مخفی در محیط استفاده کنید، حتی می‌توانید یکسری حوادث طبیعی به‌وجود بیاورید که می‌تواند بدون دخالت خودتان، دشمن خودش را به کشتن دهد.

Splinter Cell: Chaos Theory

بهترین بازی های مخفی کاری
بهترین بازی های داستانی کامپیوتر
  • تاریخ عرضه: 2005
  • امتیاز: 94%
  • شرکت سازنده: شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft Entertainment)

همیشه سری‌ بازی‌های Splinter Cell و دوربین دید در شب «سم فیشر»، به عنوان نماد مخفی کاری در این ژانر یاد می‌شوند. در Splinter Cell: Chaos Theory، شما یک مامور مخفی (سم فیشر) هستید که تحت تیم «Third Echelon» فعالیت می‌کنید. شما باید با یک گروه تروریستی بین‌المللی به نام «Displace International» مبارزه کرده و جلوی ناهنجاری و آشوب در جهان را بگیرید.

یکی از ویژگی‌های برجسته Splinter Cell: Chaos Theory، گیم‌پلی منحصر به فرد آن است. شما باید با استفاده از تجهیزات، تکنیک‌های مختلف، افراد تروریستی را متوقف کنید و از دید آن‌ها پنهان بمانید. Splinter Cell: Chaos Theory با بازخورد مثبت از نقادان و بازیکنان مواجه شد و یکی از بهترین بازی‌های اکشن و ماجراجویی دهه گذشته است.

Splinter Cell: Blacklist

بهترین بازی های مخفی کاری

  • تاریخ عرضه: 2013
  • امتیاز: 82%
  • شرکت سازنده: شرکت یوبی‌سافت (Ubisoft Entertainment)

در Splinter Cell: Blacklist، شما باری دیگر در نقش «سم فیشر»، مامور و کارآگاه برجسته ظاهر می‌شوید. در این بازی، یک گروه تروریستی با نام «The Engineers» به تهدید جهانی تبدیل شده‌اند و به با فشار آوردن به دولت‌ها به دنبال حذف کردن نظامیان از کشورهای مختلف هستند. «سم» و تیمش باید با استفاده از تجهیزات پیشرفته و تکنولوژی‌های جدید، این گروه را متوقف کرده و جهان را از خطرات مختلف محافظت کنند.

یکی از نکات برجسته Splinter Cell: Blacklist، امکانات جدید و بهبود یافته تاکتیکی نسبت به نسخه‌های پیشین است. بازیکنان می‌توانند از روش‌های مختلف برای نفوذ به مکان‌های متنوع و انجام ماموریت‌ها استفاده کنند. همچنین، این بازی امکان سفر به مکان‌های مختلف جهان را فراهم می‌کند و تنوع بیشتری نسبت به نسخه پیشین خود دارد.

Metal Gear Solid: The Phantom Pain

بهترین بازی های مخفی کاری
بهترین بازی های مخفی کاری
  • تاریخ عرضه: 2015
  • امتیاز: 93%
  • شرکت سازنده: کونامی (Konami)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain یکی از بهترین عناوین مخفی کاری و همچنین یکی از بهترین بازی های هیدئو کوجیما محسوب می‌شود. داستان در سال 1984 پیش می‌رود و بازیکنان در محیط‌های گسترده متنوع، در سرزمین‌های مختلف از آفریقا و آسیا هستند. «Big Boss» شخصیت اصلی این بازی، باید با دشمنان مختلفی مبارزه کند و ماموریت‌های متعددی را انجام دهد که به انتقام از دشمنان و برپایی یک سازمان نظامی خصوصی به نام «Diamond Dogs» متمرکز است.

Metal Gear Solid V، گیم‌پلی آزاد و رویکرد غیرخطی دارد که بازیکنان می‌توانند به روش‌های مختلفی برای انجام ماموریت‌ و حل معماهای خود استفاده کنند. همچنین، سیستم‌ مبارزه، سیستم مخفی کاری و استراتژی‌ بهبود یافته و عمق بیشتری به تجربه بازی اضافه کرده است.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain با بازخورد مثبت از منتقدان مواجه شد و یکی از بهترین بازی های مخفی کاری ps4 و دیگر پلتفرم‌های حاضر در دهه اخیر شناخته می‌شود.

Deus Ex Human: Mankind Divided

بهترین بازی های مخفی کاری

  • تاریخ عرضه: 2016
  • امتیاز: 84%
  • شرکت سازنده: آیدوس مونترال (Eidos-Montréal)

Deus Ex Human: Mankind Divided نسخه پنجم از سری بازی‌های Dues Ex محسوب می‌شود و در سال 2016 وارد بازار شد و می‌تواند در لیست یکی از بهترین بازی های شوتر ‌در ژانر مخفی کاری باشد.

داستان Dues Ex: Mankind Divided در آینده‌ای نابود شده رخ می‌دهد که انسان‌ها با افراط‌طلبی و تبعیض نژادی مواجه هستند. شما نقش «آدام جنسن» را بازی می‌کنید که یک مامور امنیتی بیومکانیکال است که توانایی‌های ویژه‌ای دارد. در این بازی، شما به دنبال توطئه‌هایی که انسان‌های تقویت شده را در مقابل انسان‌های معمولی قرار می‌دهند هستید و آن‌ها را ردیابی می‌کند.

یکی از نکاتی که این بازی را از دیگر عناوین جدا می‌کند، استایل و فضای این آن است که در زمان آینده رخ می‌دهد. بازیکنان می‌توانند از روش‌های مختلف و همینطور تکنولوژی پیشرفته برای نفوذ، به محیط‌های مختلف و انجام ماموریت‌ها استفاده کنند. همچنین، سیستم اثرپذیری انسان‌های تقویت شده و انسان‌های طبیعی، به عمق داستان بازی اضافه می‌کند.

Dues Ex: Mankind Divided بی‌شک یکی از بهترین بازی های مخفی کاری است که طرفداران بسیاری دارد و به عنوان یکی از پرطرفدارترین بازی‌های اکشن در سال 2016 شناخته می‌شود.

Thief 2: The Metal Age

بهترین بازی های مخفی کاری
بازی های مخفی کاری ps5
  • تاریخ عرضه: 2000
  • امتیاز: 87%
  • شرکت سازنده: لوکینگ گلس استودیوز (Looking Glass Studios)

می‌‌توان گفت Thief 2: The Metal Age تمامی عناصر یک اثر مخفی کاری را دارد. از ساختار شهری گرفته تا دیزاین شخصیت‌های بازی و همینطور هدف شما؛ دزدی!

داستان Thief 2: The Metal Age دنباله داستان قبلی بازی Thief: The Dark Project را روایت می‌کند. شما در نقش «گرت» (Garrett)، یک دزد حرفه‌ای قرار می‌گیرید که به دنبال ماموریت‌های مختلف در یک شهر فرضی و تاریک به نام «The City» می‌رود. در این قسمت، «گرت» با یک توطئه بزرگ به نام The Metal Age مواجه می‌شود که به دنبال تسخیر و کنترل شهر توسط یک گروه مخفی از مهندسان و افراد قدرتمند است.

برخلاف تاریخ عرضه این بازی و امکانات موجود در آن سال، Thief 2: The Metal Age، گزینه‌های مختلفی را در دسترس شما می‌گذارد. محیط‌های باز و امکانات آزادی بالا که به شما این اجازه را می‌دهد برای انجام ماموریت‌ها از روش‌های مختلف و ابزارهای گوناگون استفاده کنید. همچنین، محیط‌های تاریک و مخفیانه، تنش و هیجان زیادی را در این بازی تجربه خواهی کرد که نظیر آن را ندیده‌اید.

سوالات متداول

بهترین بازی های مخفی کاری ps5 چیست؟

Ghost of Tsushima یکی از بهترین بازی های مخفی کاری ps5 و ps4 است که قرار است برای کامپیوتر هم عرضه شود.

بهترین بازی های مخفی کاری اندروید چه بازی‌هایی هستند؟

Hello Neighbor و CounterSpy بازی های مخفی کاری برای موبایل محسوب می‌شوند که در سبک خود بهترین هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی مطلب بهترین بازی های مخفی کاری چه بود؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با فیگار و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *